Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:12

Ik wil het je wel mailen,ook macy. Pb jullie mailadressen maar even.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:15

Ik vind het ook geen probleem om je te mailen. Wat balen dat je nooit wat ontvangen hebt..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:56

Heel lief van jullie!
Inderdaad flink balen, ook niet netjes van de verkoper, ging om een klein bedrag maar het idee erbij, misselijkmakend om mensen op te lichten imo.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:00

Hoe gaan jullie eigenlijk verder na die 12 weken? Als je de Guide hebt afgerond?
Ik ben bang dat als het afgelopen is ik ook weer aankom en spiermassa ga verliezen.
Hoe houden jullie je lichaam na die tijd "up to date"?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:19

Ik stuur het jullie even na de kerst hoor (morgen dus) ben hele ochtend kokerellen geweest en zal zo ff rondje hardlopen en naar familie etc. Maar jullie waren vast niet van plan vandaag te beginnen gok ik zo. :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:21

PureSG schreef:
Hoe gaan jullie eigenlijk verder na die 12 weken? Als je de Guide hebt afgerond?
Ik ben bang dat als het afgelopen is ik ook weer aankom en spiermassa ga verliezen.

Er is ook een deel 2 met week 13 tm 24. Of je kan BBG 1 weer opnieuw doen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:53

Loose schreef:
PureSG schreef:

Er is ook een deel 2 met week 13 tm 24. Of je kan BBG 1 weer opnieuw doen.

Dit, ik doe 1,2,1,2 etc. Ik vind deel twee fijner
Ik begin vanaf maandag weer vanaf week vijf, afgelopen weken niet optimaal kunnen sporten

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:58

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:36

dym_whis2 schreef:
Sielka schreef:
Ik meld mij even :D
In het begin van het topic zijn er een paar bokkers die de boeken/workouts doorsturen?
Ik wil namelijk ook zó graag opnieuw beginnen met fitnessen, ik doe al een hele tijd atletiek maar nog een beetje strakker zou welkom zijn :').
Is er bij jullie al een groot verschil merkbaar?

Ik heb de workouts per pb verstuurd :)

Ik zie dit berichtje van jou, ik wil zelf ook graag beginnen. Zou iemand misschien mij ook de workouts willen sturen :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:32

Ik kreeg dit topic getipt door iemand :j
Ik ga zo even mijzelf inlezen.

Ik ben ook benieuwd of de workouts naar mij verstuurd kunnen worden :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:47

Ik kan vanavond een rondje versturen, heb afgelopen dagen nog niet achter de pc gezeten. Eenieder die wil, pb me je adres.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:15

Ik ga ook beginnen, de vraag is alleen nog even wanneer, ik denk wk 2 van januari omdat ik de 1e week van januari op wintersport ben.

Ik wil eigenlijk alleen haar krachttrainingen gaan doen en niet de LISS en HIT (of nouja, ik doe al elke dag LISS). Ik beweeg namelijk wel genoeg maar ik sport niet. Ik wandel elke dag 45-60 min met de hond in het bos op een redelijk tempo. Daarnaast loop en sta ik redelijk wat voor m'n werk (zo'n 5 km per dag) dus om ernaast ook nog de kayla-LISS te gaan doen lijkt me wat veel van het goede.

Ik wil vooral gewoon sterker worden, ik voel m'n rug nu al als ik de paarden heb gevoerd en dan voel ik mezelf echt een slappeling. Idem dito met het sjouwen van boodschappenkratten en dergelijke, ik merk gewoon dat ik weinig kracht heb, dat moet veel beter kunnen.

Even wat doelen en maten:

Ik ben nu:
1.73, confectiemaat 38 (maar gaat steeds meer richting 40 dan richting 36), 68kg.

Ik wil graag naar confectiemaat 36 en naar de 60kg-62kg.

Er zal dus behalve krachttraining bij mij ook een hoop qua eten moeten gebeuren. Al ben ik daar nog enorm zoekende vanwege onregelmatig werk, een lactose-intollerantie, ik ben vegetarisch en ik kan geen sojaproducten verdragen. Dus mijn eten is altijd een beetje ingewikkeld en kan dus geen standaard programma daarvoor volgen.

Ik ben gelukkig geen snoeper of sugar addict dus daar haal ik al een hoop winst. Wel een enorm koolhydraatfanaat en gek op hartige dingen. Tips qua voeding zijn dus hartstikke welkom. (Ik heb bijvoorbeeld nog geen lactosevrije en sojavrije eiwitshake kunnen vinden. Er zit of lactose of soja in.)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:40

Nelleke, heb je al eens lactase druppels of capsules geprobeerd?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:17

Kijk anders ook eens naar 50 days of geen happiness @nelleke, die meiden hebben een compleet programma ook voor mensen met ene speciaal dieet.

Ik doe het vooral ook om sterker en fitter te worden. Dus ga ook met name de krachtraining doen. Ik zit op school,loop stage en in het weekend werk ik (in de paarden), daarnaast rijd ik dagelijks 2 tot 3 paarden.

Ik ben 175 cm lang en weeg 62 kg.

Ik begin 4 januari, hoop dat dit topic 'actief blijft' denk dat het mij zou helpen als et meer dames er mee bezig zijn

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:54

F_Orumster schreef:

Ja die gebruik ik al als ik uit eten ga of iets heb waarvan ik niet zeker weet of er melk in zit maar zeker niet voor elke dag. Compenseert voor mij niet voldoende voor bijvoorbeeld een shake.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:13

Ik ben vandaag begonnen met de pre-workout week 1 dag 1.
Gisteren geprobeerd de gewone te doen, maar na 5 minuten stond ik al bijna te kotsen dus besloten toch met de pre workout te beginnen. :D
Deze vond ik al behoorlijk aanpoten, dus dat wordt nog wat. :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:16

_Nelleke_ schreef:
F_Orumster schreef:

Ja die gebruik ik al als ik uit eten ga of iets heb waarvan ik niet zeker weet of er melk in zit maar zeker niet voor elke dag. Compenseert voor mij niet voldoende voor bijvoorbeeld een shake.

De druppels werken in joghurt fantastisch. Heb je ze van kruidvat geprobeerd? Die werken bij mij veel beter dan die van disolact, die werken bij mij niet die van kruidvat zijn ook sterker (4500fcc ipv 3000 van disolact).
De capsules icm whey shake de ene keer beter dan de andere keer, meestal wel goed. Whey isolaat schijnt minder lactose te hebben (<0.5 gram, de whey perfection 1.7gram)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:05

Ja van de kruidvat heb ik ook. Die zijn geweldig!!

Maargoed ik weet niet hoe ziek jij van lactose wordt maar ik wil het risico liever niet nemen voor een shake of voor 'zomaar' iets.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:33

Misselijk, buikpijn, zere darmen, gasophoping inde darmen (zo bol, lijk paar maand zwanger), opgeblazen gevoel de hele dag door, vocht vasthouden, buikpijn, rommelende darmen tot ongemakkekijk en soms pijnlijk toe, winden, algeheel gevoel van malaise (vermoeid, futloos), slechte stoelgang (varierend van verstopt tot tegenovergestelde) en nu ik weet dat ik intolerant ben en er wat aan doe, eindelijk 8kg afgevallen. Dus de darmen werken beter.

Ik neem altijd lactase bij de shakes, ik fitness niet voor niks en die eiwitten zijn nodig. en ook als ik bv chocolade snoepen wil. En druppels in de joghurt. Ik ben zooo blij met t spul. Ze zijn deze week in de aanbieding trouwens *offtopic*

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:14

Oke dat van die gasophoping, rommelende darmen, winden en algemeen gevoel van malaise komt me wel héél erg bekend voor.. maar ik wist nooit wat 't was. Misschien ook eens even een beetje gaan spelen met bepaalde voeding om te kijken of het wat doet tegen die klachten :')

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:57

xNavatu schreef:
Oke dat van die gasophoping, rommelende darmen, winden en algemeen gevoel van malaise komt me wel héél erg bekend voor.. maar ik wist nooit wat 't was. Misschien ook eens even een beetje gaan spelen met bepaalde voeding om te kijken of het wat doet tegen die klachten :')

Dit komt mij ook héél bekend voor. Misschien komt het door het eten, gourmet, vette hap etc. Maar als het langer aanhoud ga ik zeker even naar de HA.

Ik had eerder in dit topic aangegeven te willen beginnen, maar het is er niet meer van gekomen. In het nieuwe jaar wil ik gaan starten! Dan zit ik weer in mijn normale ritme en kan het er bij :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:14

Mijn huisarts zei 3 jaar lang dat het pds was en ik er maar mee moest leven. Lactosevrij moet je echt even een paar dagen proberen, maar t kan in veel producten zitten (melkpoeder in koek, brood etc. etiketten lezen).

Macyy schreef:
Dit komt mij ook héél bekend voor. Misschien komt het door het eten, gourmet, vette hap etc. Maar als het langer aanhoud ga ik zeker even naar de HA.

Ik denk dat je darmen ook zo reageren als je heel anders eet dan anders, zoals met gourmet vaak het geval is (vetter, van alles en nog wat etc). Als je het vaak ervaart, en zeker steeds meer toeneemt naarmate de dag vordert, let dan eens op wat je eet en waar je last van lijkt te hebben.

Vriendje zat te gamen, de pc komt nu vrij zie ik! Zal gaan mailen!

Edit: heb naar 6 mensen een link gestuurd via Bars (kan namens mijn werk grotere bestanden doorsturen). Hierin vinden jullie een downloadlink die 2 weken geldig is.
Het is een zip bestandje, daarmee weten jullie vast wel raad toch? Zoniet laat t me dan even horen.'
Er zitten 5 bestandjes in, week 1-12, 13-24, en nog een extra week, een dieetadvies, en een schemaatje die je in kan vullen (gebruik ik niet).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:47

Ja om de diagnose te stellen moet je eigenlijk 2 weken volledig lactosevrij eten en dan krijg je in het zkh een beker vloeibare lactose te drinken. Daarna doe je een ademtest.

Lactose zit inderdaad in heel veel producten, ook waarvan je het niet verwacht zoals eierkoeken, krentenbollen, koek, ontbijtgranen, mueslirepen, soep (bijna alle soepen in zak of blik), kant en klaar gerechten, saus en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben vrij gevoelig en mijn huisarts/MDL zei ook 10jr lang dat ik PDS had. Gelukkig nu wel een diagnose en m'n darmen doen weer helemaal normaal. Alleen ik merk dat het bijslikken van lactase bij mij vaak toch niet het gewenste effect heeft. Ik krijg geen diarree meer of hele heftige krampen incl nachten wakker liggen maar nog steeds opgeblazen buik, lucht, buikpijn etc. Dus ik gebruik het alleen maar als het product wat ik eet het echt 'waard' is om het risico te lopen dat ik last krijg. :)

Zoo, nu weer ontopic. Heeft iedereen ook gewichtjes en matje etc?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:10

Ik heb even wat zitten knippen in wat quotes en ga even mijn visie geven. Ik snap het ok als niemand daarop zit te wachten :Y) Maar ik doe het toch vooral voor degenen die het toch te tijdrovend/te vaak vinden. Supercompensatie raad ik iedereen aan om te lezen!

Loose schreef:
Ik heb het tot week 10 of 11 volgehouden.*knip* Ik zat er toen echt helemaal lekker in en het hoorde ook een soort van bij mijn leven, alleen achteraf als ik eraan terugdenk ben je er uiteindelijk toch best veel tijd aan kwijt: Elke dag, als ik dan thuiskwam snel work-out doen en douchen en eten koken en dan was het zo alweer 21:00 ofzo als ik klaar was met alles, en op de LISS dagen eerst eten en dan lopen alleen dan ben je ook weer laat klaar.

_Nelleke_ schreef:
Ik wil eigenlijk alleen haar krachttrainingen gaan doen en niet de LISS en HIT (of nouja, ik doe al elke dag LISS). Ik beweeg namelijk wel genoeg maar ik sport niet. Ik wandel elke dag 45-60 min met de hond in het bos op een redelijk tempo. Daarnaast loop en sta ik redelijk wat voor m'n werk (zo'n 5 km per dag) dus om ernaast ook nog de kayla-LISS te gaan doen lijkt me wat veel van het goede.

45-60min wandelen lijkt me een uitstekende LISS.

GQMMS schreef:
Ik doe het vooral ook om sterker en fitter te worden. Dus ga ook met name de krachtraining doen. Ik zit op school,loop stage en in het weekend werk ik (in de paarden), daarnaast rijd ik dagelijks 2 tot 3 paarden.

Ik ben ook tegendraads. 5-6 keer sporten naast je dagelijkse dingen is IMO gewoon slecht haalbaar (tenzij je echt geen ruk doet in je leven). Ik denk zelfs dat je het niet moet willen proberen. Je houdt het vast een tijdje vol, tot je een keer een week hebt dat het niet lukt, je boos op jezelf bent en de drempel daarmee verhoogd (been there, done that). Of je sport je een ongeluk en je kunt zelfs een tegenstrijdig effect bereiken, zoals overtraining wat zich kan vertalen in een daling van je progressie of aankomen en daar gedemotiveerd door raken (been there too!). Je kunt beter een haalbaar doel stellen en dat dan ook halen en trots zijn op jezelf.

Ik sport met workouts van zowel Jillian Michaels alsook Kayla. Beiden hebben sterke punten en zwakkere. JM zegt ook dat je 5-6 x per week moet sporten en dan zelfs steeds dezelfde workout tot je hem 10 keer hebt gedaan. Elke dag dezelfde spiergroepen aanpakken moet je niet doen, je zult dan zelfs af en toe voor niks sporten. Rust is evenzo belangrijk als je workouts! Mooier is 2-3 keer per week en na een paar weken een andere workout pakken.

Kayla vind ik daarin weer een stuk beter, je pakt elke workout andere spiergroepen. Het jammere is dat met haar opsplitsing, je elke spiergroep maar 1 keer pakt in een week. Dat is eigenlijk iets te weinig voor effectief opbouwen. Beter is om minstens 2 x per week een spiergroep ervan langs te geven. Je zou kunnen bepalen hoevaal je wil sporten, als je 2-3 keer sport dan kun je 1 full-body workout volgen. Sport je 3-4 keer dan kun je een split aanbrengen en bv 2x benen 2x arms&abs doen. Sport je 5-6 keer kun je een 3 splitsschema opstellen. Google maar eens op splitschema's. Als je besluit 2-3x te fitnessen, kun je het beste een full body programma volgen (bv zelf samenstellen met Kayla's programmas door eea samen te voegen). Ik heb nu 1 programmaatje gemaakt met 3 circuits (benen, armen/core, abs) (ik doe ze 8 minuten ipv 7 en doe ze dus 2x. Dus sport dan 48min). Beste is om te beginnen met wat voor jou het belangrijkst is, omdat je altijd meer fanatiek bent in het begin. Na een week of 3 kun je dat best omdraaien als je ziet dat een lichaamsdeel achterblijft. Ik start meestal met de benen, mijn troublezone. ALs je zelf workouts maakt, is het wel goed om de circuits tweemaal te doen (erg sterk punt van Kayla, ik voel de 2e ronde ook altijd pittig inwerken, jullie ook?

Ik sportte eerst teveel en raakte overbelast. Ik ben minder gaan sporten, maar slímmer. Ik fitness 2x per week, als ik fanatiek tijd/zin heb 3x. Daarnaast hardlopen 2x per week (nog maar 5km)

Ik heb hiervoor oa een boek over trainingsleer gelezen. Die staaft ook de herhaling van circuits die Kayla ook doet, evt zelfs een derde keer, maar dat doe je met Kayla ook door door te gaan tot 7 min.

Timing is erg belangrijk, ik sport op supercompensatie en dit werkt fantastisch voor mij. Dit vind ik een minpuntje aan Kayla, je doet elke spiergroep maar 1maal.
Prachtig uitgelegd kun je dat hier vinden http://doefiets.nl/training/basisprinci ... ompensatie
Op de juiste tijd je spieren prikkelen/beschadigen en tijd geven om te herstellen en op de juiste tijd een nieuwe prikkel aanbieden is erg belangrijk. Dit stond ook in de trainingsleer.

GQMMS schreef:
Ik begin 4 januari, hoop dat dit topic 'actief blijft' denk dat het mij zou helpen als et meer dames er mee bezig zijn

Leuk! Ik zal actief blijven, maar op mijn eigen maniertjes.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:56

Ah bokt is toch handig soms.

Ik zat net een tijdje te zoeken naar een andere routine of iets dergelijks voor mijn laatste drie maanden in NL voordat ik op stage ga.

Ik volg kayla wel op fb en die resultaten zijn wel immens. Ik vind sommige zelfs echt té, maar gelukkig kan ik zelf 'stoppen' wanneer ik wil.

Wat denken jullie van het niveau, ik sport nu al aardig intensief, kracht en hiit voornamelijk, 3/4 keer per week.
Ik squad nu wel met een kilo of 30 en legpress met 60 om even wat te noemen, met Kayla doe je dat allemaal niet he... Nog even bedenken of ik het daarmee eens ben. Zijn er ook mensen die deze guide echt als te licht ondervinden?

Ook even bedenken hoe ik dat wil mixen want ik ga niet vaker dan 4x per week naar de sportschool, ben al heel blij dat ik met school en werk dit nu consistent doe.

Ik vind het wel een beetje ingewikkeld nog, guides, pdf, preworkouts, ik lees vanalles. Ik ga het allemaal even uit zoeken.

Ik kan ook nergens resultaten vinden van de mensen in het begin van dit topic! Waar zijn jullie en hoe is het geworden??