Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:13

O: 150 ml yoghurt met havermout & een rijstenwafel met pindakaas
T: zelfgemaakte granenkoek & handje snoeptomaatjes
L: 4 granen crackers
T: pakje koekjes
A: klein beetje andijvie stampot, ben dr niet echt een fan van ...
T: 200 ml yoghurt met havermout

B: 13 km fietsen + 15 min buikspier oefeningen

ik neem waarschijnlijk straks nog een bak yoghurt of bakje nootjes zodat ik genoeg calorieen binnen heb
gekregen, maar voor de rest wel goed gegeten denk

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:48

Willen jullie lachen? Ik was een uur eerder bij de sportschool en de McDonald's was dicht vanwege werkzaamheden. Dus meer gesport en minder chocoladekoekje :(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:00

Goed van je!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 08:25

DeniseES, hooikoorts is zo naar. Ik weet niet of ik hooikoorts heb. Vroeger wel heel erg last van gehad. Dan moest ik 't gras maaien bij m'n ouders (op de zitmaaier :P ) en dan zat ik helemaal te snotteren en te niezen :')

Volgens mij hebben ze bij de AH wel speltbrood ja :j

Ik vind in de ochtend wegen niet cheaten trouwens. Zolang je maar op een vast punt op de dag weegt. Of je nu altijd 's avonds weegt of altijd 's ochtends, als je een halve kilo afvalt, val je een halve kilo af. Voor mijn idee is in de ochtend wegen ook betrouwbaarder.

Eulogy, ik doe gewoon salades enzo of yoghurt met muesli meenemen. Dat blijft ook buiten de koelkast wel even goed.

Ladybird, welkom!
Waarom moet er veel melk door smoothies? Ik doe er nooit melk bij.

Mandarijn12, hou die positiviteit vast! En alleen maar goed toch, meer gesport en minder koekje :D

Sharon, top dat je ondanks de stress toch probeert wat te eten +:)+

Fenna, welkom! Een tip om op het station niks te kopen, ik heb altijd wat nootjes in m'n tas. Dan eet ik daar wat van. Vult goed.

Banjer, welkom! Poeh die chocolademelk zoveel en wit brood := Maar je klinkt gemotiveerd dus moet goed komen!

Ymke, ik heb hetzelfde probleem. Zou 't liefst iemand hebben die dan met je meeloopt om je te helpen de eerste paar keer.

Bizzybijtje, welkom! Als ontbijt, havermout!

Steef, boer'n yoghurt is zoooo lekker :oo Een alternatief, gewoon magere yoghurt met een lepeltje jam?

Zo enthousiast als ik gister met dag 2 van de Lentekuur begon, zo slecht is 'ie geëindigd :') Op werk was er iemand jarig en die drong er op aan dat ik ook een stroopwafel nam. Prima, die ligt nu thuis in de kast op het weekend te wachten. Na werk ben ik met een vriend 1,5 uur gaan wandelen, ook helemaal goed. Maar toen moesten we eten. Hij had honger en wilde snel even iets eten. Zijn we langs de mac gegaan... Nou ja goed. Heb er van genoten :)
Vandaag de Lentekuur iets aangepast aangezien ik gister laat thuis was en geen zin meer had om boodschappen te doen. Straks na werk wel weer boodschappen doen en de draad weer helemaal goed op pakken :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:12

Goeiemorgen!

Zo! Ik heb een banaan en een ei door elkaar in de pan gegooid hoor, wat kaneel erover en gaan! -O- ik ben geen instant fan, doe ik iets niet goed of moet ik gewoon aan de smaak wennen? Aangezien ik lees dat iedereen die het probeert meteen om is :P

Oyura, dat is ook wel vreemd, ik heb er geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is. Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem als jij, ze kan op dieet wat ze wilt, maar ze valt niet af. Ik denk dat het bij haar de bouw is, ze heeft al verschillende onderzoeken laten doen, misschien een belachelijk traag metabolisme?

Mandarijn, lekker! Smaakte het koekje?! :D (o wow, zelfs de mac steunt je ;))

Ik heb overigens gisteravond op het punt gestaan wat te eten (kastje open en zoetigheid opsnuiven), maar het kastje ging weer dicht en ik ben zonder iets te nemen naar mn bed gegaan :Y)

Hahaha Tara :') dat moet een mooi gezicht geweest zijn :') is het bij jou over gegaan dan! Dat is fijn :D ik hoop er elk jaar op :j hahaha
Hoe heet dat brood daar bij de appie dan? Ik heb er ook gewerkt, maar het staat niet bij het 'verse' brood dan? Frustrerend!

Die lentekuur is wel heavy of niet?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:44

Wat goed dat je de kast weer dicht deed, daar ben ik altijd zo slecht in :') Gelukkig haal ik het maar gewoon niet in huis... Zucht. Vanavond sushi eten :D

Is brinta nou eigenlijk ook een goed ontbijt?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:51

Ik heb ze zelf nog niet gemaakt Denise, al klinkt het telkens wel heel lekker, maar dat valt dus kennelijk tegen :')

Ik ga vanavond steengrillen aka bunkeren :+ Heb er heel veel zin in want alles is dan lekker haha, maar gezond is anders _O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:51

Denise, ik vind 't ook niet te eten hoor, zo'n ei/banaan pannekoekje. Dus dat ligt niet aan jou :P

Ik denk dat het bij mij over is gegaan ja. Heel soms heb ik nog wel wat tranende ogen/een kriebelneus maar niet heel erg.

Op de site van AH zie ik van Liefde&Passie een speltbrood.

Nee heavy is de lentekuur niet. Valt reuze mee hoor.

Mandarijn, jazeker is Brinta een goed ontbijt :j

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:58

Dat L&P speltbrood van de AH is heeeeel lekker! Maar ik vind de pannenkoekjes ook lekker, dus misschien zegt mijn smaak niets :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:06

O gelukkig dat het niet aan mij ligt _O- ik heb een deel voor mijn vriend laten liggen om te proberen, die vond het zelfs koud lekker |o

oohhhh Mandarijn!!! Sushi!!! Lekkkkkeeer!!!! :~
En Steef steengrillen! Wat doen jullie me aan _O-

O! Nou, dan zal ik dat liefde en passiebrood maar eens proberen :P al zijn het wel kleine broden met nog kleinere sneetjes... maarjaaaaa (of is het niet al het liefde/passie brood maar 1 variant?)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:10

Ja het zijn wel kleine sneetjes inderdaad.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:15

_Tara_ niet? wat doe je er dan aan vocht door? gewoon water? als ik op internet kijk naar smoothies dan moet er veelal melk/yoghurt door.

Denise, jeetje, knap dat jij het kastje kan openen en daarna gerwoon weer dicht doen. dat had ik niet gered.

Steef, geniet van je steengrill!

Ik heb echt een rothumeur :( vanmorgen ontbeten met 2 rijstewafels, daarna liep alles mis :( achterband lek, bus gemist, jankende kinderen in de trein, te laat op school. je weet wel. naja heb op station een starbuckskoffie mee genomen <3 dat is mijn grootte liefde. <3 vandaag maar een broodje minder dan.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:21

DeniseES schreef:
Goeiemorgen!

Zo! Ik heb een banaan en een ei door elkaar in de pan gegooid hoor, wat kaneel erover en gaan! -O- ik ben geen instant fan, doe ik iets niet goed of moet ik gewoon aan de smaak wennen? Aangezien ik lees dat iedereen die het probeert meteen om is :P

Heb je goed geprakt en geklutst? Anders krijg je van die klontjes banana erin en is de rest gewoon omelet, vind ik ook niet zo lekker.

Ik doe er naast de kaneel ook altijd een beetje honing overheen, lekkuur!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:49

Denise, mannen eten soms gewoon alles :P

Nee het is maar 1 variant van Liefde&Passie brood.

Ladybird, ik maak mijn smoothie altijd met 1 banaan, 1 kiwi, sap van 1 sinaasappel en aanvullen met water tot ik 400 ml heb. Dat past namelijk precies in mijn beker waar ik 't in meeneem :P

Geen fijn begin van je dag :( Al zou ik van een ontbijt van 2 rijstewafels ook niet heel vrolijk worden :o Ik snap dat je veel gewicht kwijt wilt, maar probeer niet te rigoureus te zijn... Dat hou je niet vol.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 11:57

Zo, ik ben begonnen met een snelle jelle, haast haast! Tussendoor 2 broodjes kaas en als lunch 2 broodjes pindakaas, verder weet ik het nog niet :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:01

Als de weegschaal net klopte ben ik aardig aangekomen in een week tijd :') maar weer een beetje opletten haha (na het steengrillen :+)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:04

Hey even een vraagje tussendoor, drinken jullie alleen water/thee? Of ook soms icethee bijvoorbeeld?
Ik wil 1 kilo in de week afvallen maar vind een glas koud icethee in de ochtend zo lekker. :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:12

Ik drink alleen water en thee, maar één glas icetea per dag/af en toe moet geen kwaad kunnen denk ik :)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 25-03-15 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 12:14

Mies schreef:
Hey even een vraagje tussendoor, drinken jullie alleen water/thee? Of ook soms icethee bijvoorbeeld?
Ik wil 1 kilo in de week afvallen maar vind een glas koud icethee in de ochtend zo lekker. :P

1 kilo in de week is wel erg veel..
Dat zou ik nog even herzien als ik jou was..

Ik drink alleen water en thee

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:15

Ik drink ook vooral water en thee :j en af en toe wat vers geperste sinaasappelsap :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:18

Ik drink ook alleen water en thee, af en toe een Innocent smoothie of tomatensap. Vind drinken altijd zonde van de calorieen omdat ik zelf net zo graag water drink, maar als jij het wel lekker vindt dan denk ik dat het niet zoveel kwaad kan :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:19

Bedankt!

_sharonnn schreef:
Mies schreef:

1 kilo in de week is wel erg veel..
Dat zou ik nog even herzien als ik jou was..

Ik drink alleen water en thee

Ik heb over precies 4 weken een kickboks wedstrijd waarvoor ik 4 kilo moet afvallen vandaar.
Ik kan ook in de sauna gaan zitten of met vochtafdrijvers maar ik doe het liever op een gezondere manier. :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:22

Eulogy schreef:
Ik drink ook alleen water en thee, af en toe een Innocent smoothie of tomatensap. Vind drinken altijd zonde van de calorieen omdat ik zelf net zo graag water drink, maar als jij het wel lekker vindt dan denk ik dat het niet zoveel kwaad kan :)

Hahahaha dit dus! Ik eet liever een stukje chocolade oid dan dat ik een glas cola drink _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:25

Ik vind die ei/banaan pannekoeken ook niet geweldig. Alleen met nutella erop maar ja.... :')

Ik zit nu een lekkere salade van komkommer mozzarella en zalm te eten :+: voornamelijk komkommer overigens :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:08

Mies, ik drink eigenlijk alleen maar water. Soms cola light.
Wel heftig dat je dan aan de ene kant fit wilt zijn voor je wedstrijd maar aan de andere kant af wilt vallen.