Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:46

50 minuten tot een uurtje. ligt eraan of het volle bak is ofniet. Als we met veel man zijn moeten we met z'n 2e 1 zo'n ding delen. Dan kun moet je de oefeningen om de beurt doen. Dat is niet zo leuk. Dan gaan we meestal ook iets langer door. Tussendoor doen we ook squats, lunches, buikspieren etc.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:47

Harpoon schreef:
Jazeker!
Ik doe het ook vooral omdat mijn rugspieren sterker moeten worden.
Mijn rug is namelijk heel hol en ik heb sterkere rugspieren nodig om mijn rug in de goede positie te kunnen houden. En mijn schouders zitten veel vast.
Sinds ik fitness heb ik er minder last van.
Ik merk ook echt dat ik er echt last van krijg als ik een keer oversla.

Wat voor soort oefeningen doe je voor je rug?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:49

_lauraaa_ schreef:
50 minuten tot een uurtje. ligt eraan of het volle bak is ofniet. Als we met veel man zijn moeten we met z'n 2e 1 zo'n ding delen. Dan kun moet je de oefeningen om de beurt doen. Dat is niet zo leuk. Dan gaan we meestal ook iets langer door. Tussendoor doen we ook squats, lunches, buikspieren etc.

Leuk, lijkt me ook vet leuk om dat te doen. :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:59

Vanavond aquafitness hier. :D
Vorige week rustig aan gedaan, sliep slecht doordat ik koorts had een paar nachten.
Dus even wijs rustig aan gedaan en nu is het allemaal weer binnen de perken, en ik slaap weer.

Ik heb afgelopen maand niet op de weegschaal gestaan en ik ben 2 kilo kwijt!
Had niet perse gehoeven maar ik ben er wel blij mee, weeg nu 58 kg.
Mijn vetpercentage was ietsjes gezakt en is nu 21.9% en mijn BMI is nu 20.8.

Het aparte is dat ik niet eens extreem veel gedaan heb, maar moet er bij zeggen dat ik nu iets van 1.5 maand bezig ben met schildklierhormoon. Mijn schildklier en stofwisseling was echt veel te traag en ik merk nu aan alles dat het weer klopt qua hormonen ook.
Minder snaaitrek doordat mijn suiker stabieler blijft, terwijl ik wel in zijn geheel een stuk meer eet.
Ik ben echt al jaren stabiel in gewicht en nu ineens is dit er af, kan ook zijn dat het een stuk vocht is hoor, maar dat vocht blijft er ook af merk ik en eerder was dat niet zo.
Goed teken, teken dat mijn lichaam steeds gezonder wordt. *\o/*

Die non stop verhoging door de Lyme zal ook wel meespelen in het verhaal, maar daar heb ik verder geen last van. Er mag nog iets af eventueel en verder niet dus even kijken wat er gebeurd.
Ik hoop eigenlijk gewoon op hetzelfde gewicht en wat meer spier, dan is het voor mij best zo. :)

saabineex

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:05

Fijn dat je je nu weer beter voelt:) Je gewicht, vetpercentage en BMI is allemaal heel netjes, altijd mooi meegenomen als je niks doet maar wel afvalt *\o/* . Veel plezier en succes met aquafitness. :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:05

Top joh!!!!!

Ik hoop ook dat ik snel verwijzing heb voor prikken voor schildklier afwijking!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:20

Was bang dat ik gelijk op mijn dak kreeg dat ik te weinig zou eten, maar nee. :D
Zo is het ook helemaal niet, ik eet echt naar ik trek heb en durf ook rustig eens wat fouts te eten.
Ik zit iig niet op anorexia modus, maar ik ben echt verrast.
Schildklier kan lastig zijn hoor, zo liep ik het liefst met 10 graden al met een skibroek omdat ik niet warm te krijgen was.
Nu heb ik met een warme rijbroek en een dikke jas met dunne handschoentjes echt genoeg.
Dat maakt het buitenleven bij de paarden in elk geval een stuk comfortabeler.
Had ook echt elke maand de helft PMS klachten, na mijn eisprong gewoon ontzettend veel vocht vast houden door een gebrek aan progesteron.
En dat maakt je echt moe en hangerig naast dat je gewoon niet happy bent, zeker de laatste week was bijna niet te doen, omdat ik er ook nog eens spier en gewrichtspijn van kreeg.

Nu heb ik deze maand welliswaar een vrij lange cyclus gehad voor mijn doen, maar wel zero klachten en op de laatste dagen na echt geen vocht vastgehouden, zelfs de laatste dagen zag ik het amper. :D
Ik ben nog niet altijd even happy, ik kan niet best tegen hormonen, slik bijv. ook geen pil om die reden maar na de eerste maand werd het rap beter.
Maar het feit dat ik het weer warm heb, en niet meer totaal verkrampt in mijn bed lig en gewoon veel beter slaap gemiddeld genomen is al een enorme winst.

Nu komt mijn stofwisseling ook nog mee en dat is echt de kers op de taart voor mij. :D
Daar heb ik zo lang voor moeten klooien om dat goed te krijgen!
Ik heb ook niet zozeer niks gedaan, maar echt niet extreem gesport gezien ik dat niet kan.
Lekker aquafitness en aanrommelen, erg lekker. :D
Spinning ga ik niet meer zomaar doen heb ik besloten, vind het saai en van een kwartier zwemmen met peddels heb ik veeeeeel meer spierpijn als een uur spinning waarbij ik de tijd weg kijk. :')
Plus ik merk dat ik mijn rug er onwijs goed mee train, wat mijn zwakke punt is.

Echt helemaal blij dus, mijn energiepijl wordt ook steeds beter en steeds vanzelfsprekender.
Zelfde met het stijve dat lijkt ook langzaam minder te worden. :D :D :D :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:29

Ik hoop dat ik vrijdag kan fitnessen, ben gister van de trap gevallen en een beetje heel erg stijf haha. Afgelopen vrijdag ging t ook niet zo lekker omdat ik me nog niet lekker voelde(was ziek geweest) maar wilde toch even gaan.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:20

Oeh niet fijn allemaal. Mooi dat het weer beter gaat. Snel weer sporten voor beide:)

Ik ga over een halfuurtje ook maar eens sporten :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:26

secricible schreef:
Emita, houd er rekening mee dat die apparaten niet erg betrouwbaar zijn vaak. Het moment van wegen en het soort weegschaal maakt heel veel verschil. Zo ziet het apparaat moeizaam verschil tussen vet en vocht. Als jij dus laat op de dag weegt op een voet-impedantie apparaat en je benen zijn dik kun je echt giga bedrogen uitkomen.
Ik wil een verschil van 7% niet goedpraten maar 3-4% kan de afwijking dan prima zijn...

Op pagina 4 van dit topic heb ik er al iets over gschreven, en als je de zoekfunctie op dit topic gebruikt (rects onderin) met het woord "impedantie" kom je nog veel meer tegen :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:16

Harpoon schreef:
Uhm. Ik heb werkelijkwaar geen idee. Ik loop trouwens bij een duitse fysiotherapie praktijk rond.
Loopband, 'stepper'?, fiets, zo'n arm apparaat dat je je armen naar elkaar toe moet drukken of van elkaar af, een apparaat voor je armen dat je een stang naar beneden moet trekken of naar boven moet trekken, een apparaat waarbij ik lig en mijn benen mij moeten wegdrukken, een apparaat voor je benen met twee soort 'slauchen' (sorry ik ben echt verduitst, weet het nederlandse woord niet meer haha) en een apparaat voor je armen dat je aan zo'n ding moet trekken.

Klinkt als (grote) Pully en de leg press..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:17

Liet net iets vallen in de winkel en had wat spullen vast, dus dat werd een 'Squad'..

Nou hahaha volgens mij heb ik nog een beetje spierpijn, dat ging moeizaam..

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:51

renee16 schreef:
Liet net iets vallen in de winkel en had wat spullen vast, dus dat werd een 'Squad'..

Nou hahaha volgens mij heb ik nog een beetje spierpijn, dat ging moeizaam..

Hahaha oefeningen doen tijdens winkelen :')

Net lekker een uurtje gefitnesst en op de grond oefeningen gedaan, ging lekker :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:00

Heerlijk les is dat he laura! Heb ik vorig jaar ook gedaan heette bij ons bkick vond dat heerlijk.
Maar ben nu verhuisd en deze sportschool biedt deze les helaas niet aan.

Ga nu 1x per week fitness en 1x per week of core les of bodyaction les dat is ook echt super leuk.

Verder vind ik 2x meer dan genoeg aangezien ik regelmatig weken van 60/70uur draai op mn werk

foto's maken wil ik ook gaan doen! Zie je beter het verschil

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:53

Vandaag een invaller bij Funxtion. Ik vind dat de leraar echt het verschil maakt, nu was het mwha... Daarvoor nog op de crosstrainer en daarna de loopband.

Zaterdag uitje gehad met etentje, ik was vandaag een kg zwaarder.. Deze week beetje hetzelfde schema als vorige week.
Zondag fitness 1,5 uur
Maandag, stallen mesten, funxtion en half uur-45 min cardio
Dinsdag spinning of pilates
Woensdag paardrijden
Vrijdag funxtion en half uur -45 min cardio

Heb vorige week mn jaarabo verlengt met een jaar, ben benieuwd of ik dit jaar echt verschil kan maken.

Mijn collega's zien echt verschil sinds ik in maart ben begonnen. Dit jaar wil ik de 'echte' apparaten gaan gebruiken en gewichten. Ik heb het idee dat je dan meer actief iets doet en sneller spier opbouwt dan het ' beginnerscircuit'

Eens kijken bij de follow up de 30ste of er word gedacht dat ik dat kan:-)

Sport ze!

Ps. Ga zo de app invullen, gisteren 2400 in, 2600 uit. Gaat de goede kant op...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:58

Ik had vandaag een motiverende dag. Collega's chter elkaar aan "ben je afgevallen?" "Wat voor dieet volg jij?" "Iedere keer als ik je zie ben je dunner". Geloof wel 5 man binnen een uur, haha.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:24

secricible schreef:
Ik had vandaag een motiverende dag. Collega's chter elkaar aan "ben je afgevallen?" "Wat voor dieet volg jij?" "Iedere keer als ik je zie ben je dunner". Geloof wel 5 man binnen een uur, haha.

Dat is inderdaad heel fijn om te horen, leuk :)

Gister weer uurtje gesport en vanavond weer, ik word blij van sporten :') :o

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:33

Sinds ik begonnen ben, mijn eerste 2 dagen rust achter elkaar. Je zou verwachten dat alle spierpijn wegtrekt en ik weer helemaal soepel ben, NOT.

Ben zo stijf als wat -O-

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:39

renee16 schreef:
Sinds ik begonnen ben, mijn eerste 2 dagen rust achter elkaar. Je zou verwachten dat alle spierpijn wegtrekt en ik weer helemaal soepel ben, NOT.

Ben zo stijf als wat -O-

Haha dat vind ik juist zo'n lekker gevoel EDIT: okedat posten ging een beetje mis :')

Gisteren gefitnesst, vanavond weer bootcamp :D heb er echt zin in!
Laatst bijgewerkt door Emita op 20-01-15 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:40

Spierpijn is bijna altijd 2e dag erger.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:40

Ik vind het verdomd onhandig. Heb er onwijs veel last van met werk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:52

Ik vind het in bepaalde mate het meest bevredigende gevoel dat er is, haha.
Maar nu ben ik afgelopen zaterdag gaan fietsen (gewoon op de damesfiets, dus niet wielrennen), en ik heb sindsdien absurde spierpijn bovenin mijn kuit. Is nu dus de 3e dag en nog steeds niet minder. Volgens de fysio op mijn werk komt het doordat mijn zadel te hoog is.
Maar dat wordt vanavond een nachtmerrie, want dan moet ik crossfitten :x

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:59

Als het te lang duurt kan het ipv gewone spierpijn ook een teken zijn van overbelasting/verrekking etc. Het hoort na 2 dagen toch wel zo'n beetje weg te zijn is mij altijd verteld. Dus wel mee uitkijken.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:07

Gewone spierpijn vind ik eigenlijk niet zo heel erg, dan voel je dat je gewerkt hebt ;).
Maar dit is echt stijfheid, alles kraakt ook -O-

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:05

Over kraken gesproken.. Bij squatten kraak ik echt heel vaak in mijn heup en dat is echt geen lekker gevoel.. Ook bij zo'n schuine-buikspier apparaat heb ik dat, dan kraakt m'n hele onderrug. Die doet wel minder pijn van m'n heup bij het squatten. Hebben jullie dit ook? Of bij andere bepaalde oefeningen? Wat kan je daaraan doen?