[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:13

Bedankt :). Ik dacht idd ook altijd staafje maarbij haar was het meerdere keren helemaal gaan bloeden nadat het weer achter dr haar bleef hangen of iets. Was dus wel een beetje huiverig geworden want dat leek mij ook niet super bevorderlijk ofzo :+. Maar lees meerdere goede ervarinen met staafjes, dus misschien is ze gewon een beetje lomp haha.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:18

Heee,
Ik heb op 11 juni een navelpiercing laten zetten en nooit problemen gehad, geen ernstige ontstekingen, wel zo nu en dan wat irritatie/roodheid.
Net viel het me opeens op dat hij niet aan een groot velletje vast zit zeg maar.
Ik weet het dus niet zeker maar ik heb het idee dat er eerst een groter stuk vel tussenzat..
Vind het lastig om nu te bedenken hoe groot het stuk vel was toen ik m liet zetten dus vandaar de twijfel, maar volgens mij was t eerst wel groter dan nu..
Betekent dit dat hij gaat uitgroeien en dat mn lichaam m afstoot?
Kan ik hier nog iets tegen doen of is het een verloren zaak? ;o

_Ekenna

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:19

Een piercing, op kraakbeen piercings na, groeien altijd wel íéts uit, verder kunnen wij het moeilijk beoordelen zo. Als je er over in zit even mee terug naar je piercer. :)

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:23

Oke! Misschien verbeeld ik het me ook of misschien is het inderdaad dat beetje uitgroei wat jij zegt.. ik hou het wel even goed in de gaten! Hoop dat ie gewoon blijft zitten haha!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:10

_Ekenna schreef:
Volgens mij.. als een industrial gepierct wordt worden het meestal eerst twee aparte piercings tot hij genezen is. Maar hier ben ik niet zeker van.

Ligt er maar net aan wie hem zet, heel veel die wel gewoon een lange staaf erin zetten :)

Ik wilde er ook een maar het past niet in mn oor helaas..

@hierboven
Ik ben van 10 naar 8mm gegaan met mn navel tijdens de genezingstijd. Nu al jaaaren 8mm :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:59

_Ekenna schreef:
Volgens mij.. als een industrial gepierct wordt worden het meestal eerst twee aparte piercings tot hij genezen is. Maar hier ben ik niet zeker van.

Mijn Industrial is gezet met 1 lang staafje. Heb hem zelf na een paar weken (foei foei) vervangen voor een fexibel staafje tot ie genezen was, dat droeg een stuk prettiger.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:21

Hmm naja dan hoop ik inderdaad dat de mijne ook gewoon een maatje kleiner is gegroeid en niet verder.. Maar ik hoor van verschillende mensen verhalen dat die van hun ook is uitgegroeid dus iedereen maakt me bang haha!
Ik zal het goed in de gaten houden, en als ie wel echt aan het uitgroeien is, dan kan ik de piercing er het beste uithalen om littekens te voorkomen denk ik of niet?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:22

Rising Bastards is ook een goede piercingshop in Nijmegen :)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:13

xxLady: Ik heb dat ook hoor. In het begin zag ik geen stukje van het staafje, nu zie ik ongeveer 2mm van het staafje, maar dit is verder zo gebleven. Ik zou me niet direct zorgen maken, pas als je merkt dat er echt heel weinig vel overblijft. :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:32

xDonja schreef:
Ladies, ik zit met een dilemma. Ik heb nu drie gaatjes in beide oorlellen, een helix links en een tragus rechts. Ik wil graag nog een rook en een triple forward helix, en een conch vind ik ook erg gaaf. Ook wil ik nog een tongweb. Ik mag van mijn ouders een kerstcadeau uitzoeken van 75 euro, en ik weet zeker dat ik dat uit wil geven aan een piercing. Alleen nu zit ik met een dillema: welke van de piercings wordt het? Ik werk in de zorg en ben een beetje bang dat een tfh te veel van het goede wordt en mijn cliënten het misschien te asociaal vinden staan... Willen jullie raad geven? Ik vind alle piercings even gaaf maar kom er gewoon niet uit. Het wordt of een tfh, of een rook en een tongweb in één keer gezet. Dit is hoe mijn oren er nu uit zien:

[ Afbeelding ]

Alleen zit er nu een strikje in de helix en een witte parel in de tragus. Maar dat is natuurlijk zo weer te switchen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:33

Sorry voor de asociale quote, maar ik ben er nog niet uit :D Heb nu even alleen maar mn telefoon dus
kan er niks moois van maken haha. Sorry!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:45

Ik persoonlijk vind een tfh niet mooi bij een helix of een tragus. Een tongweb zie je niet, dus dat zal geen probleem zijn. Ik heb zelf een dubbele conch, maar mijn ervaring is dat mensen die vaak toch wel een beetje vreemd vinden, niet dat ik er ooit commentaar op heb gekregen, maar mensen moesten toch wel nadenken over wat voor reactie ze er op moesten geven als ik ze liet zien, dus of dat in de zorg verstandig is, weet ik niet. Misschien maakt het wel niks uit.
Een rook vind ik stoer, die zou ik aan de kant van je helix doen, niet bij je tragus. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:04

Yay ik heb mn bestelling van all over binnen :D.

Ik heb meteen die fix olie aangebracht op mn nieuwe 2e oorgaatjes (nu bijna 8 weken ofzo?), want die stinken af een toe een beetje (?) en op een fh want die heeft een vochtbultje en die is nu een beetje aan het bitchen nu mijn andere piercing ook ontstoken is (niet pijnlijk ofzo maar komt een stuk meer wondvocht uit dan eerst). Op internet iig super veel positieve reacties gelezen :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:43

Volgende week 16! Ik ben er zeker van; wil heel graag een tragus in mijn oor. Misschien in de kerstvakantie :D

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:55

Ik was vandaag in de metro even in shock! Er stond een (niet zo verzorgd uitziende) mevrouw naast me met een dik oor. Overal waar maar kon zaten rode gaten met pus, ze had alleen nog een helix, forward helix en tragus in. Maar ik vond het er echt bizar uitzien!

Ik wil zelf nog wel erg graag een forward helix of tragus, maar ik hoop toch echt dat zoiets niet gebeurt!

Weet iemand een goede, betrouwbare piercer in Amsterdam?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:13

Ik was naar classic ink and mods gegaan en je hebt ook nog dare to wear die.volgensmij van dezelfde eigenaar zijn :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:31

purple schreef:
Ik was vandaag in de metro even in shock! Er stond een (niet zo verzorgd uitziende) mevrouw naast me met een dik oor. Overal waar maar kon zaten rode gaten met pus, ze had alleen nog een helix, forward helix en tragus in. Maar ik vond het er echt bizar uitzien!

Ieuw. Dan moet je of allergisch zijn voor daar waar de piercings van gemaakt zijn of je wast je gewoon niet. :')
Het is wel vaak zo dat als de ene piercing begint te bitchen dat de andere piercings die daar dichtbij zitten ook beginnen. Altijd als m'n ene helix of m'n ene conch begint gaat de ander ook mee feesten. :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:57

Oh gadver :=

Had gisteren een nieuwe piercing gekocht, maar krijg m er niet in -O-

Afbeelding

Beetje zoiets, maar dan met een ander steentje.

Alleen bij mij draaide ie aan de voorkant los... Dus hij moet er langs de achterkant in. Dat hangertje zit dan ook nog los. Dus die valt er steeds af en dan is het balletje ook nog mini, zodat je m amper vast kan houden.
Na een kwartier klooien heb ik t maar opgegeven en er een andere in gedaan -O-

Zo stom gemaakt, als het balletje nou gewoon aan de achterkant zat, dan was t ws binnen een paar seconden gelukt _-:( _-:(

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:05

Haha, dat ken ik. Dat het hangertje los zit is idd niet zo heel erg handig. Misschien dat iemand je er mee kan helpen? Ik doe mijn helixen altijd via de achterkant er in. Vind ik veel fijner om het balletje er op te draaien.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:11

Ja mn zusje heeft geholpen, maar we kregen t allebei niet voor elkaar :=

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:47

Mariettjj schreef:
xxLady: Ik heb dat ook hoor. In het begin zag ik geen stukje van het staafje, nu zie ik ongeveer 2mm van het staafje, maar dit is verder zo gebleven. Ik zou me niet direct zorgen maken, pas als je merkt dat er echt heel weinig vel overblijft. :)

Ik zie nu zo'n 4 mm gok ik.. Maar misschien blijft het wel bij dit en kan ik later, als ik een nieuwe in mag doen, wel een kleinere maat nemen en valt het allemaal wel mee... Ik hou het goed in de gaten en wanneer ik merk dat het nog erger wordt dan haal ik m er wel uit ofzo..

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:09

Hi guys!

Ik wil graag gaan stretchen, tot een mm of 8, denk ik. Nu heb ik alleen geen idee hoe dat in z'n werk gaat, ik weet dat je de boel moet oprekken met zo'n spiraalding? Of ga ik nu al de fout in? :')

En verder vraag ik me af of 8 mm goed te zien is? En aangezien ik vrij kleine oorlellen heb, gaat het niet heel erg uitlubberen dan?

Verder vroeg ik me af of iemand een goede site weet om dat soort dingen te bestellen en of iemand nog tips heeft? Hoe moet ik beginnen en met hoeveel mm?

Alvast bedankt :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:18

Izmir_Condor schreef:
Hi guys!

Ik wil graag gaan stretchen, tot een mm of 8, denk ik. Nu heb ik alleen geen idee hoe dat in z'n werk gaat, ik weet dat je de boel moet oprekken met zo'n spiraalding? Of ga ik nu al de fout in? :')

En verder vraag ik me af of 8 mm goed te zien is? En aangezien ik vrij kleine oorlellen heb, gaat het niet heel erg uitlubberen dan?

Verder vroeg ik me af of iemand een goede site weet om dat soort dingen te bestellen en of iemand nog tips heeft? Hoe moet ik beginnen en met hoeveel mm?

Lees deze link eens door :) https://www.alloverpiercings.nl/stretch-handleiding

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:22

marlies85 schreef:
Izmir_Condor schreef:
Hi guys!

Lees deze link eens door :) https://www.alloverpiercings.nl/stretch-handleiding

Oh wauw, ik heb de hele ochtend over die site rondgestruind en dit weer gemist natuurlijk. :')

Dankje!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:29

Aah leuk!
Ik heb zelf ook 8mm, zal zo even een foto maken met mn siliconentunnels :)
Of het goed te zien is, ja, zeker met Kaos softwear (aanrader!). Maar hoe groter je gaat hoe opvallender het wordt natuurlijk. Maar ik krijg er genoeg opmerking over. :)

Verder raad ik stretchen met spirals niet aan, ik zou eerder voor expanders gaan. Veel comfertabeler. En wij stretchen zelf met jojoba olie, multifunctioneel spul en je doet er een eeuw mee.

Hoe het in z'n werk gaat is altijd een beetje persoonlijk, maar er zijn richtlijnen. Zo kan je beginnen met een (goed genezen) oorbel gaatje (0,8mm), maar je kan ook bij de piercer een gaatje laten punchen van 3mm. En daaruit verder stretchen.

Zelf heb ik het eerste gedaan, van 0,8 naar 2mm met een expander, en als je er doorheen bent zo snel mogelijk een plugje of tunneltje in voor 't comfort. Dan MINIMAAL een maand wachten (genezingstijd, stretchen maakt iniminie scheurtjes in je lel), maar ook dit is persoonlijk, dus luister naar je oren. En dan steeds een mm verder per maand.

Wij bestelden stretch spul op crazyfactory, m'n mooie 8mm spul komt bij alloverpiercings vandaan. Zij hebben overigens ook toffe acties op hun fb pagina en goeie service!
Ik hoop dat 't zo een beetje duidelijk is, op allover staat ook info :j
Zal zo even foto's zoeken.