Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:54

mvdende schreef:
Ze zijn erg volhoudend bij Sanquin. Ik heb van de week duidelijk aangegeven dat ze me niet meer hoeven bellen enz en dat ik zelf wel contact opneem als ik weer wil komen doneren. Vonden ze niet leuk, maar kom op zeg, mijn leven en als ik me niet fijn genoeg voel of geen tijd heb, ga ik niet doneren.

Het Rode Kruis in België is even volhardend.
Misschien moet ik me ook laten "schrappen" van de opbellijst, want het is echt niet fijn telkens gebeld te worden en telkens te moeten zeggen dat ik niet kan/mag doneren. Mail en sms kan je nog "negeren".
Het excuus, geen tijd om naar het donorcentrum te gaan heb ik niet meer, ik werk in hetzelfde gebouw. De baliebediende zei dat ikbij hun kan komen lunchen en ze me een extra drankje gaat aanbieden dan :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:50

petitparis schreef:
mvdende schreef:
Ze zijn erg volhoudend bij Sanquin. Ik heb van de week duidelijk aangegeven dat ze me niet meer hoeven bellen enz en dat ik zelf wel contact opneem als ik weer wil komen doneren. Vonden ze niet leuk, maar kom op zeg, mijn leven en als ik me niet fijn genoeg voel of geen tijd heb, ga ik niet doneren.

Het Rode Kruis in België is even volhardend.
Misschien moet ik me ook laten "schrappen" van de opbellijst, want het is echt niet fijn telkens gebeld te worden en telkens te moeten zeggen dat ik niet kan/mag doneren. Mail en sms kan je nog "negeren".
Het excuus, geen tijd om naar het donorcentrum te gaan heb ik niet meer, ik werk in hetzelfde gebouw. De baliebediende zei dat ikbij hun kan komen lunchen en ze me een extra drankje gaat aanbieden dan :')

Dit dus.

Vorig jaar een pup gekocht en die kon toen nog niet alleen blijven dus tijdens telefoon gesprek aangeven dat ik voorlopig niet kon komen.

In november geopereerd en jawel, nog dezelfde week gebeld, nee, kan dus weer niet.

Van de week weer gebeld maar ik slik nog bloedverdunners, nog 2 dagen maar goed voordat dat helemaal uit je systeem is....

Ga ik verhuizen. Klus huis dus ff geen zin me beroerd te voelen na donatie. Zou eerste keer plasma worden en dat kost tóch ook veel meer tijd+ Ik weet niet hoe ik me daarna voel. Een zere arm is ook niet handig als je moet klussen dus voorlopig ga ik niet meer.

Heel vervelend voor de mensen die bloed en/ of bloedproducten nodig hebben, maar ik heb iig 2x volbloed gedoneerd en dat is al meer dan de meeste Nederlanders.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:57

Ik vind ze altijd erg vriendelijk bij Sanquin! Ook als ik door verkoudheid niet kan doneren, zijn ze erg begripvol.

Zelfs toen ik zei dat ik stage liep en dus niet wilde komen doneren de komende tijd, hadden ze daar begrip voor.

petitparis

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:18

Goh het is niet dat ze geen begrip hebben, maar tot 3x/dag gebeld worden tot je het gesprek aanneemt... En ok dat zijn vaak jobstudenten die een lijst krijgen en werkelijk niet meer weten dan een naam en telefoonnummer.
Maar bon, ik heb een afspraak gemaakt en de reserves aanvullen...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:28

Blokkeer je hun nummer toch gewoon :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:29

Ik mag vanavond weer!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:46

Matheno schreef:
Ik mag vanavond weer!

Goed van je

Ik ben vorige week weer geweest voor plasma. Is de eerste keer dat het niet "vlot" ging". Dacht op een bepaald moment dat de naald verschoven was en niet langer in mijn aders stak zo slecht was de flow...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:44

petitparis schreef:
Matheno schreef:
Ik mag vanavond weer!

Goed van je

Ik ben vorige week weer geweest voor plasma. Is de eerste keer dat het niet "vlot" ging". Dacht op een bepaald moment dat de naald verschoven was en niet langer in mijn aders stak zo slecht was de flow...

Dat is vreemd. Toch niet helemaal goed geprikt dus..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:50

Heel vreemd ja, maar het terugpompen ging dan weer wel normaal. dus fout kon ook niet echt, want dan had mijn arm dik moeten worden en had ik ook niet telkens de instant "slechte" smaak in mijn mond gehad bij het terugpompen...
Hopelijk volgende keer een andere verpleegster.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:21

Ik heb er ook geen last van dat ze steeds bellen.
Vorig jaar mocht ik al een jaar niet geven, toen weer geweest en hebben ze een paar keer die naald opnieuw er in geprikt. Niet lang daarna weer een brief gekregen voor het zelfde probleem ijzer te kort en mag weer een jaar niet geven :n

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:24

Doet me eraan denken: iemand hier bekend met calciumtekort? In al die tijd heeft nog nooit een arts mij naar calciumtekort gevraagd...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:35

petitparis schreef:
Doet me eraan denken: iemand hier bekend met calciumtekort? In al die tijd heeft nog nooit een arts mij naar calciumtekort gevraagd...

Dat is mij ook nog nooit gevraagd. Misschien is het veranderd, dan hoor ik het vanavond wel.
Calcium tekort zal bij mij niet snel voorkomen denk ik. Eet om de dag wel yoghurt en ik ben gek op noten.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:13

Ik schop dit topic even omhoog. Verwacht deze week weer een uitnodiging om volgende week bloed te komen doneren.

Is er hier iemand die persoonlijk ervaring heeft met het doneren van stamcellen? Dan ontvang ik graag een PB :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:43

Ik val even binnen.. ik heb nu één keer bloedplasma gedoneerd omdat ik van bloed doneren steeds een laag ijzergehalte krijg in het bloed. Van bloed doneren heb ik nooit klachten gehad tijdens de donatie, maar bij het plasma doneren werd ik halverwege erg duizelig. Ik ga over twee weken weer, maar ik ben benieuwd of iemand tips heeft wat van te voren te eten en drinken, en wat wel of niet te doen aan activiteiten van te voren :P Kan er via Google niet echt iets specifieks over vinden.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:10

Ik meld me. Ik probeer ieder jaar minstens 2 keer bloed te doneren. Bij mij op de universiteit wordt er ieder semester, in samenwerking met het Rode Kruis, een inzamelmoment georganiseerd. Aankomende woensdag is het weer zo ver :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:38

@jorinda: de volgende keer melden. Het anticoagulant kan misselijkheid, vieze smaak en tintelingen veroorzaken.
Ik brn altijd instant misselijk op het moment dat ze bloedcellen terug pompen. Trekt gelukkig ook weer even snel wel als het opkwam van zodra de afbame weer start.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:58

Ik kom even een schopje uitdelen!

Afgelopen maandag weer bloed gegeven. Ging goed maar ik heb een vraagje,
Herkent iemand dat je de dag erop “ leeg” voelt? Als ik de trap op loop, ben ik boven en voel ik alle energie wegtrekken.. even later is het wel weer goed maar ik heb dit nu meermaals gehad met bloed geven. Herkent iemand dit?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:42

Ik denk niet dat het ongewoon is. Je hematocriet is toch wel tijdelijk wat verlaagd en het heeft een reden dat er zoveel tijd moet zitten tussen 2 donaties.
Ik voel merk soms zelfs verschil als ik 2-3x op rij plasma doneer. Vitamine/mineralenhuishouding herstelt zich veel sneller dan dat bloedcellen worden aangemaakt.

Volgende week ga ik eindelijk weer voor plasma en partner ook. Al gaat hij mss plaatjes doneren als er noid aan is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:52

Hier inmiddels alweer opgeroepen voor plasma door een tekort. We zullen ons goed hart maar weer eens tonen...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:08

Gisteravond weer een bloeddonatie gehad. Nergens last van gehad en ook vandaag niet. Zou ik dan morgenvroeg kunnen sporten? (Lesje X-Core).

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:11

Jaa lijkt mij wel :j
Ik was laatst opgeroepen, maar mijn hb was te laag dus ik mocht niet geven -O- Nu weer 3 maanden wachten op een nieuwe oproep.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:13

Ga ik het gewoon proberen :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:09

Ik schop dit topic weer even omhoog.

Vanavond heb ik een keuringsafspraak.

Ik vind het toch wel een beetje spannend.
Hoop natuurlijk dat ik straks ook bloed of plasma mag gaan geven.

Wat geven jullie?
En hoe vaak?

Doordat een vriendin beenmergfalen heeft (gehad) dacht ik waarom doneer ik niet.
Ik ben helemaal niet van het bloedprikken dus ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:40

Ik geef bloed, ongeveer 1 keer per jaar. Als vrouw mag je drie keer, maar ik heb elke keer wel iets als ze me oproepen :P

Succes! :)

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:47

Vorige keer toen ik bloed had gedoneerd werd ik lijkbleek, duizelig en slapjes. Nog tijdens het doneren. Stoel plak en water drinken hielp echt heel erg. Ik had die dag niet heel veel gedronken, wist niet dat dat zo belangrijk was voor het doneren? Toen is er gezegd dat voldoende vocht binnen hebben belangrijker is dan eten. Maar hoe pakken jullie het aan? Ik moet om 2uur doneren woensdag, maar ben een vrij slechte drinker (voor slechte water drinker) of als ik wel veel drink moet elke 10 minuten naar de wc... dus heb dan niet het gevoel dat mijn lichaam het vocht echt opneemt ofzo. Heeft veel drinken dan wel nut als het er vrijwel direct van onder weer uit komt :')
Iemand tips? Wil niet dat mijn 3de keer doneren weer in bijna flauwvallen beland hahaha.

En is het “zwaarder” om te doneren wanneer je ook ongesteld bent? Dit wordt dus mijn 3de keer doneren en eerste keer dat ik tegelijkertijd ook ongesteld ben. Ik loop niet compleet leeg en ben normaal ook nooit naar van het bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Maar kan me voorstellen dat dat toch een grotere aanslag op je lichaam zou kunnen zijn. Kan me ergens ook wel voorstellen dat dat per mens verschilt.