Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 11:48

:(:) sterkte!! En anders ga je nu toch vast naar huis? Even aan jezelf denken, het is allemaal al moeilijk genoeg.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:05

Inderdaad denk aan jezelf. Heb nu 2 maanden aan mezelf gedacht en even geen ziekenhuis ga deze maand weer terug als ik ongesteld ben.
Hoop het niet natuurlijk maar ik heb er eigenlijk geen hoop in dat ik überhaupt zelf zwanger wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:16

_lautje_ schreef:
Ik heb weinig hoop hoor. Net al wat roze afscheiding gespot. Dus gaat een gesprek worden echt voor vervolg onderzoek. Zit er wel echt even doorheen en ben blij dat ik om 14:00 bij ziekenhuis moet zijn en weg kan van werk. Kan wel janken.
Weet het even niet meer. Geloof ook niet meer dat IUI voor ons de oplossing is.

Heftig hoor... Zo'n hopeloos gevoel kan je er van krijgen, alsof het allemaal voor niks is :(:)
Sterkte hoor!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:47

Ja wie weet is het niks want ben nu 1 dag overtijd na gestimuleerde eisprong. Maar je hoop is gewoon gelijk weggebombardeerd.
Overigens heb ik ook geen hoop meer op natuurlijke zwangerschap.

Hoef gelukkig nog maar een uurtje voor ik weg moet. Kan helaas niet weg vanwege drukte. Gelukkig zijn ze op m'n werk zeer voorkomend en behulpzaam. Zei vanmorgen dat ik weg moet eerder en dan is het nooit van kan niet of iets, maar alleen maar we leven mee en heel veel sterkte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:46

Roze afscheiding kan ook juist goed zijn... Je kan alleen maar afwachten :(:) maar dat is altijd het moeilijkste -O-

Hoop echt zo voor je, en voor iedereen hier eigenlijk, dat het gewoon goedkomt!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:21

Ik hoop voor je dat de roze afscheiding inderdaad positief nieuws betekent _lautje_. Succes vanmiddag!
Ik herken je gevoel :(:).

Wat een gekke reactie van jouw huisarts verootjoo. Daar kan je eigenlijk niets mee.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:20

verootjoo schreef:
Ik ben zojuist bij de HA geweest maar die vindt verder onderzoek niet nodig. :? Omdat ik wel een keer zwanger ben geweest (in f*cking 2 jaar tijd) dus het zou moeten werken was haar redenatie. Pas na drie miskramen mag ik een onderzoek krijgen.
Ze vroeg wel of ik psychische hulp nodig had :\

Dus.... We gaan weer lekker verder klussen :')

Hoi verootjoo, laat je niet door de huisarts tegenhouden! Dat verhaal over drie miskramen slaat werkelijk nergens op. |o

Ook onze huisarts stuurde ons na ruim een jaar proberen terug naar huis, onder het mom van: In het ziekenhuis laten ze je eerst ook nog een jaar zelf proberen. Toen we erop stonden dat ze ons doorverwees, ontdekten ze in het ziekenhuis direct dat ik een zeer grote cyste had.

Na een jaar proberen mag je doorverwezen worden naar het ziekenhuis, bel gewoon terug en laat je doorverwijzen. In het ziekenhuis gaan ze alles controleren en pas als ze niets kunnen vinden sturen ze je nog een jaar naar huis. Als je nu nog langer wacht, wordt de procedure in het ziekenhuis niet korter. Huisartsen weten veel, maar niet alles. Geef niet te snel op hoor!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:28

Ik zou ook weer Belle verootje. En gewoon zeggen het zit mij niet lekker en wil graag nagekeken worden.

Hier was een 10mm groot stipje te zien op de echo. Alleen of dat een zwangerschap is of een bloeding dat weten ze niet.
Wel alvast plannen gemaakt. Krijg gonal f nu. Willen toch meer sturen. Gaan we 3x proberen en dan ivf.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 11:49

Ik kom net terug van mijn echo <3 ben helemaal in de wolken en in tranen ook ;)

We hebben een prachtig kloppend hartje gezien <3 ik ben wel wat minder ver dan gedacht, maar ons kleine propje doet het :):)

Ben zoooooo blij!!!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:32

Yuy, gelukkig alles goed! Mooi he! :) <3 <3 Het is je zo gegund! Net zoals de rest van de dames hier. Hoop zo nog meer van deze posten te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:48

Wauw wat fijn om te horen, en wat superfijn voor jullie <3 Gefeliciteerd nogmaals :*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:49

Wow, geweldig! Hoe oud is het nu dan?
En was dit nou spontaan gelukt, of had je hulp? Ik ben het even vergeten :P

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:13

6 weken ongeveer <3 en we zijn spontaan zwanger geworden :j

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:13

Spannend Lennox ik duim ook voor je.

Misschien als er een nieuw topic komt in de openingspost zetten wat IVF, ICSI en IUI enz betekend.
Ik ben helemaal niet thuis in deze afkortingen en misschien wel meer mensen niet?

_lautje_ wat spannend zeg!

cobiie frustrerend zeg. Hoop dat het toch allemaal goed komt na de operatie ook al denken ze dat het geen invloed heeft.

verootjoo inderdaad gewoon terug.
Je bent wel manndelijks ongesteld?

Echt bijzonder spullen kan me voorstellen dat je zooo blij bent en tegelijkertijd kan huilen.

Hier verder nog geen nieuws over 2 weken naar amc.
Ik heb wel pas gebeld over eicel donatie bij een kliniek.
Wachttijd is ongeveer een jaar. Ik wacht met een intake maken totdat ik in het amc geweest ben.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:53

Wat fijn Spullen!!

Helaas hier toch een bloeding geweest wat ze hebben gezien. Nu beginnen met Gonal en in februari gaan we voor de ivf intake.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:03

Super zeg Spullen! Wat een opluchting zeg!

Lautje wat balen zeg! Hopelijk slaat de gonal aan. IS het normaal dat je zolang moet wachten voor de intake voor IVF?

Wij gaan toch voor het weghalen van de cystes op korte termijn, omdat ik nu toch wel niet werkbare klachten heb. Daarna kijken ze gelijk of we nog zelf kunnen proberen of dat we gelijk een traject in 'moeten'. In dat geval mag ML ook onder de loep door haha, daar ziet ie nog wel wat tegenop. Maar goed, na 5 jaar samen was ik ook totaal onverwachts zwanger, dus geloof dat bij hem alles wel redelijk werkt dan haha.

Ladyfee, die wachttijden schijnen nogal te verschillen begreep ik van een vriendin. Heb je al rondgekeken bij andere klinieken of wil je graag bij AMC?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:06

Ik heb nu 3 IUI pogingen gehad en in feb nog weer drie. Dus dan zijn de 6 die je gehad moet hebben voor de ivf voorbij. En er is best een wachtlijst in het ziekenhuis waar ik loop. Dus plannen ze dat ver vooruit.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:08

Oh, dat is wel fijn dan eigenlijk dat ze alvast vooruit denken. Dat je niet na je 6 pogingen dan nog moet wachten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:10

Nee want voor ivf is soms wel een wachtlijst. Kunnen maar 2 behandelingen per dag doen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 16:14

Balen Lautje! Ga duimen voor de volgende ronde :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:57

Wat mooi Spullen! Ik kan me je emotie zo goed voorstellen, lijkt me prachtig om mee te maken.
En balen dat het toch een bloeding was _lautje_...had zo voor je gehoopt dat het toch goed zat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:08

Ladyfee schreef:
verootjoo inderdaad gewoon terug.
Je bent wel manndelijks ongesteld?

Ja ik heb een zeer regelmatige cyclus van 28-30 dagen :j daarom dacht ze ook dat er niks aan de hand kan zijn...

ga denk ik over een paar maanden maar terug ofzo...

Wat balen lautje... Toch een bloeding :\

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:49

Ladyfee schreef:
Misschien als er een nieuw topic komt in de openingspost zetten wat IVF, ICSI en IUI enz betekend.
Ik ben helemaal niet thuis in deze afkortingen en misschien wel meer mensen niet?

IUI/KIE = Intra- Uteriene Inseminatie / Kunstmatige Inseminatie Eigen partner
Citaat:
De man produceert zaad, dit gaat naar het lab en word bewerkt. Voor de ovulatie word het in de uterus gebracht. (baarmoeder) De afwijkende spermacellen worden verwijderd en de goede ingebracht. Dit gebeurd vooral bij mannen waarbij het zaad niet kan overleven in de slijmvlies van de baarmoedermond.

IVF = In Vitro Fertilisatie
Citaat:
Dit word toegepast bij mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen. Onder invloed van hormonen rijpen er meerdere eicellen in de eierstokken. Dit gebeurd via injecties. Voor de ovulatie als de eitjes rijp zijn worden er eicellen uit de eierstokken gehaald. Deze worden warm gehouden, later geeft de man spermacellen af. En worden de eitjes bevrucht. In overleg met de patiënt word het aantal bevruchte eicellen teruggeplaatst na 5 dagen.
(De zaadcellen zwemmen dus nog zelf in het lab naar de eicel toe, in plaats van direct geïnjecteerd te worden zoals bij de ICSI)

ICSI= Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie
Citaat:
De eicel en de zaadcel worden buiten het lichaam bij elkaar gebracht. Een zaadcel word zorgvuldig uitgezocht en word met een pipetje rechtstreeks in de eicel gebracht. Na 5 dagen word deze teruggeplaatst.

KID = Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad
Citaat:
De donor produceert zaad, dit gaat naar het lab en word bewerkt. Voor de ovulatie word het in de uterus gebracht. (baarmoeder) De afwijkende spermacellen worden verwijderd en de goede ingebracht. Dit gebeurd vooral bij mannen waarbij het zaad niet kan overleven in de slijmvlies van de baarmoedermond of geen levende zaadcellen hebben

Dit is zoals wij het laatst op school kregen. Maar het kan ondertussen verouderd zijn natuurlijk!

Van harte Spullen! Het is jullie van harte gegund!

Ik kruip weer terug in mijn meeleeshoek. Ik vind het onwijs interessant om jullie ervaringen zo te lezen, aangezien ik zelf een van de de eerste 10 ICSI kinderen ben binnen Nederland. Ook wil ik jullie allemaal heel veel succes toewensen, hopelijk vinden jullie allemaal een manier naar jullie eigen kindergeluk.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:31

Als eerste Spullen gefeliciteerd! Kan me dat gevoel nog goed herinneren.
Verder even kort bijgelezen aangezien we in het ziekenhuis zijn. Afgelopen dinsdag zijn we om 7:35 uur bevallen van een enorm knap mannetje genaamd Jesse (Nederlands uitgesproken). Aangezien mijn suikerwaardes zo slecht waren ligt Jesse helaas op de couveuse afdeling met een infuusje maar de kanjer doet het super.

Hou er allemaal de hoop in, want zwanger worden is ook echt een psychologisch spelletje.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 15:34

Gefeliciteerd met jullie zoon!!! Geniet ervan :* en wat een super leuke naam <3