Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lautje_ schreef:Ik heb weinig hoop hoor. Net al wat roze afscheiding gespot. Dus gaat een gesprek worden echt voor vervolg onderzoek. Zit er wel echt even doorheen en ben blij dat ik om 14:00 bij ziekenhuis moet zijn en weg kan van werk. Kan wel janken.
Weet het even niet meer. Geloof ook niet meer dat IUI voor ons de oplossing is.
verootjoo schreef:Ik ben zojuist bij de HA geweest maar die vindt verder onderzoek niet nodig.Omdat ik wel een keer zwanger ben geweest (in f*cking 2 jaar tijd) dus het zou moeten werken was haar redenatie. Pas na drie miskramen mag ik een onderzoek krijgen.
Ze vroeg wel of ik psychische hulp nodig had![]()
Dus.... We gaan weer lekker verder klussen
Ladyfee schreef:Misschien als er een nieuw topic komt in de openingspost zetten wat IVF, ICSI en IUI enz betekend.
Ik ben helemaal niet thuis in deze afkortingen en misschien wel meer mensen niet?
Citaat:De man produceert zaad, dit gaat naar het lab en word bewerkt. Voor de ovulatie word het in de uterus gebracht. (baarmoeder) De afwijkende spermacellen worden verwijderd en de goede ingebracht. Dit gebeurd vooral bij mannen waarbij het zaad niet kan overleven in de slijmvlies van de baarmoedermond.
Citaat:Dit word toegepast bij mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen. Onder invloed van hormonen rijpen er meerdere eicellen in de eierstokken. Dit gebeurd via injecties. Voor de ovulatie als de eitjes rijp zijn worden er eicellen uit de eierstokken gehaald. Deze worden warm gehouden, later geeft de man spermacellen af. En worden de eitjes bevrucht. In overleg met de patiënt word het aantal bevruchte eicellen teruggeplaatst na 5 dagen.
(De zaadcellen zwemmen dus nog zelf in het lab naar de eicel toe, in plaats van direct geïnjecteerd te worden zoals bij de ICSI)
Citaat:De eicel en de zaadcel worden buiten het lichaam bij elkaar gebracht. Een zaadcel word zorgvuldig uitgezocht en word met een pipetje rechtstreeks in de eicel gebracht. Na 5 dagen word deze teruggeplaatst.
Citaat:De donor produceert zaad, dit gaat naar het lab en word bewerkt. Voor de ovulatie word het in de uterus gebracht. (baarmoeder) De afwijkende spermacellen worden verwijderd en de goede ingebracht. Dit gebeurd vooral bij mannen waarbij het zaad niet kan overleven in de slijmvlies van de baarmoedermond of geen levende zaadcellen hebben