Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:39

Zo gisteren weer naar de ortho geweest. Ortho was tevreden.

Nu van dit soort bandjes om mijn kiezen. En ze hebben mijn voortanden met een extra draadje aan elkaar vastgezet.

Afbeelding
Alleen helemaal vergeten te vragen wat het doet. Het doet wel weer even vervelend zeer. Ik krijg er altijd zo'n hoofdpijn van. Heel irritant

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:40

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:17

Zo'n stiek werd bij mij gebruikt om de tanden dichter naar elkaar toe te trekken.

Vond het ook altijd vervelend de eerste dag/twee dagen, daarna voel je het bijna niet meer.

Leonie_M

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:43

Ja dat geloof ik. Weer even 2 dagen afzien en dan went het vast weer.

Wel grappig om te zien dat de constructie steeds groter wordt. Ik heb even gegoogled. Op mijn voortanden heb ik een 8 ligatuur. En dan op mijn kiezen zo'n elastiek en dan ook nog elastiekjes voor mijn overbeet. :D

Alles voor het goede doel. Maar je ziet het nu echt veranderen. Dus het is het waard.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:44

Dat roze is elastiek idd! Dat trekt de boel nog even strakker bij elkaar. Heb het boven al een paar maanden en onder nu als laatste maand. Even vervelend inderdaad maar merk je al snel niet meer.

Over 3 week mag mijn beugel er alweer uit! Super spannend en zin in!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:47

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:52

Spannend Ilsemarie. Hoe lang heeft hij er dan ingezeten.

Dat is wel balen Steef. Waarom moest je een dunnere draad?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:55

sinds half september!
Ik hou een klein beetje overbeen, maar op een gegeven moment is de groei er ook uit zei de ortho (ben bijna 28) dus dat snap ik ook wel. Maar m'n ondertanden zijn nu meer zichtbaar (kiezen omhoog gezet) en mijn kiezen staan verticaal nu goed op elkaar (dat stonden ze niet) dus het is er echt flink op vooruit gegaan. En het resultaat is straks ook wel echt veel mooier dan het was toen ik 10/15 jaar geleden klaar was met alle beugels! Die tanden naast je twee middelste tanden boven, die hebben ze ook verder naar beneden getrokken, dat dat allemaal op 1 lijn zit, echt heel mooi! Dat was toen ook niet zo. Techniek is ook wel echt stuk vooruit gegaan in vergelijking met toen. Ben heel blij dat ik het weer gedaan heb en uiteindelijk geen jaar maar maar 10 maand! Super snel!

ben heel benieuwd straks naar de vergelijkingsfoto's maar volgens mij wordt het wel echt een heel duidelijk verschil!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:49

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:04

Ik heb ook elastieken over mn blokjes boven nu, maar ik heb zilveren... beetje saai, ik had liever blauw of roze gehad :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:14

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:23

Fijn he.... Ik mag ook steeds terugkomen, dan doen ze meteen de draad weer even wat strakker en overal strakkere elastieken en andere pijnlijke dingen mee... bleh!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:24

Ik heb sinds begin maart ook de overstap gemaakt naar een beugel.
Het gaat om mijn boven gebit, heb een over bite en open bite.
Heb een normale slotjesbeugel genomen (word dit jaar 30)
en ik moet ook alles zelf betalen. 1500 euro en ongeveer een jaar bezig. zie nu al een hoop verschil *\o/*

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:42

Ik meld me hier ook.

Net achttien en al een paar jaar geen beugel meer. Van ver gekomen en ook heel blij toen ik hij er uit mocht. Spalkje, nachtbeugel gekregen. Nachtbeugel uiteindelijk laten gaan, oncomfortabel en draad deed zijn werk goed. Ik zat bij een speciale ortho, omdat ik vroeger bang was voor de tandarts.

Ging allemaal erg goed, totdat de draad een keer los ging. Snel naar de ortho bij mijn nieuwe tandartspraktijk en een nieuwe spalk, tanden wel iets verschoven maar miniem. En toen verloor ik een tijdje later weer een draad, zelfde verhaal. En nog minimaal 1x, ook moeten ze wel eens bijgewerkt worden omdat ze 'splijten'. Inmiddels heb ik menig draad verslonden en is het weer raak, ik ben echt niet tevreden over mijn huidige gebit. Dinsdag viel de draad eruit en zie het letterlijk terugvallen naar hoe het was, morgen naar de ortho maar dan kan er nog niet direct een draad in natuurlijk...

Ik heb niet het gehele topic gelezen maar vraag me af of er mensen zijn die zich hier deels in herkennen.
Kan ik een klacht indienen/aanspraak maken oid? Uiteraard zit er geen levenslange garantie op zoiets maar vins het nu toch echt te hard achteruit gaan...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:43

Bij mij heb ik ook de nacht beugel laten gaan en dat is de oorzaak geworden. Ik heb nooit een spalk gekregen. Ook terug gegaan naar die ortho en het was mn eigen schuld..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:57

Lauren186 schreef:
Ik meld me hier ook.

Net achttien en al een paar jaar geen beugel meer. Van ver gekomen en ook heel blij toen ik hij er uit mocht. Spalkje, nachtbeugel gekregen. Nachtbeugel uiteindelijk laten gaan, oncomfortabel en draad deed zijn werk goed. Ik zat bij een speciale ortho, omdat ik vroeger bang was voor de tandarts.

Ging allemaal erg goed, totdat de draad een keer los ging. Snel naar de ortho bij mijn nieuwe tandartspraktijk en een nieuwe spalk, tanden wel iets verschoven maar miniem. En toen verloor ik een tijdje later weer een draad, zelfde verhaal. En nog minimaal 1x, ook moeten ze wel eens bijgewerkt worden omdat ze 'splijten'. Inmiddels heb ik menig draad verslonden en is het weer raak, ik ben echt niet tevreden over mijn huidige gebit. Dinsdag viel de draad eruit en zie het letterlijk terugvallen naar hoe het was, morgen naar de ortho maar dan kan er nog niet direct een draad in natuurlijk...

Ik heb niet het gehele topic gelezen maar vraag me af of er mensen zijn die zich hier deels in herkennen.
Kan ik een klacht indienen/aanspraak maken oid? Uiteraard zit er geen levenslange garantie op zoiets maar vins het nu toch echt te hard achteruit gaan...

Ik heb een klein beetje hetzelfde soort verhaal meegemaakt. Ik ben terug gegaan naar dezelfde ortho en heb coulance gekregen. Zij hebben zo'n 60% van mijn nieuwe beugel betaald, omdat ik binnen 5 jaar terug was gekomen en het verschoven was. Bij mij was het helaas noodzakelijk om 6 kiezen te verwijderen om genoeg plek te creëren voor m'n tanden zodat het niet weer zou verschuiven. Dus ik zou gewoon even contact met ze opnemen!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 07:41

Bij mij is het gaan verschuiven door geen spalkjes maar ook zeker doordat er geen plek was voor mn verstandskiezen. Heb er vorig jaar 1 laten trekken en 3 laten snijden bij de kaakchirurg (viel me 200% mee overigens!) en daarna weken een zere bek gehad door schuivende tanden! Dus zou zeker zorgen dat er genoeg ruimte is en anders alvast die verstandskiezen eruit, meestal is het toch een kwestie van tijd dat ze voor problemen zorgen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:23

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:31, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:59

Mooi geworden zeg!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:09

Afbeelding

Afbeelding

Wat een verschil in 10 maand tijd...
dinsdag gaat hij eruit *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:07

Mag ik mij ook melden? In de 30 en vandaag een verwijzing gekregen van de tandarts naar de orthodontist om een open beet en gedraaide stand van het onder gebit aan te pakken. Over twee weken een afspraak. Ben benieuwd. Ik wil gaan voor keramische slotjes in de kleur van mijn eigen tanden, dat is gelukkig ook mogelijk zodat je er zo weinig mogelijk van ziet.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:11

Ik mag er ook aan geloven als 20-jarige.
Maandag 17 juli wordt boven een blokjesbeugel geplaatst, hiermee wordt ruimte gemaakt bij de hoektanden. Hier zitten namelijk nog 2 melktandjes, de volwassen hoektanden liggen in mijn gehemelte. Project waar ik erg tegen op kijk maar wel uitkijk naar het resultaat!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:31

Dat ziet er goed uit dames!

En spannend hoor Tazzey en Wieke! Voor mij is het het beste wat ik gedaan heb de afgelopen jaren. :j
Maar Tazzey, krijg jij dan ook een kaakoperatie? Of wordt dit geheel met de beugel gedaan?
Ik heb ook keramische slotjes gehad. Gewoon doorzichtig, was ik heel blij mee. :)

Ai Wieke! Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ik kreeg als kind/jonge tiener zijnde een operatie waarbij m'n hoektanden bloot werden gelegd en naar beneden werden getrokken (zaten ook nog volledig in m'n tandvlees en kwamen maar niet door).

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:42

Succes Tazzey en Wieke! Ik heb veel bewondering voor jullie.
Ik heb besloten om tussen mijn 2 vakanties in in ieder geval een consult te plannen. Ik ben bang dat ik er jaren aan vast zit maar volgens mij valt dat best mee. Daarom stel ik het zo lang uit (en ben ik straks 100 voordat ik het echt doe _O- )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:27

@tazzey, ik moet zeggen dat ik keramisch niet perse minder vind opvallen. Je ziet de draad natuurlijk gewoon zitten en het viel mij op dat maar een paar mensen zagen dat ik een beugel had. Bijna niemand valt het op. (Er zijn ook pas 2 mensen geweest die het is opgevallen dat ik een bril heb, terwijl ik ook nooit zonnebril droeg oid, dat moet toch opvallen?). Dus keramisch kan prima (hoewel ik begreep dat het met eruit halen heel gedoe is omdat ze kapot gaan en ze sowieso wat gevoeliger zijn als de normale) maar zou het niet alleen maar vanwege de zichtbaarheid doen. Het verbaasde mij echt hoe weinig mensen het opviel (of soms pas nadat je al een halfuur zat te praten :') )