Lauren186 schreef:Ik meld me hier ook.
Net achttien en al een paar jaar geen beugel meer. Van ver gekomen en ook heel blij toen ik hij er uit mocht. Spalkje, nachtbeugel gekregen. Nachtbeugel uiteindelijk laten gaan, oncomfortabel en draad deed zijn werk goed. Ik zat bij een speciale ortho, omdat ik vroeger bang was voor de tandarts.
Ging allemaal erg goed, totdat de draad een keer los ging. Snel naar de ortho bij mijn nieuwe tandartspraktijk en een nieuwe spalk, tanden wel iets verschoven maar miniem. En toen verloor ik een tijdje later weer een draad, zelfde verhaal. En nog minimaal 1x, ook moeten ze wel eens bijgewerkt worden omdat ze 'splijten'. Inmiddels heb ik menig draad verslonden en is het weer raak, ik ben echt niet tevreden over mijn huidige gebit. Dinsdag viel de draad eruit en zie het letterlijk terugvallen naar hoe het was, morgen naar de ortho maar dan kan er nog niet direct een draad in natuurlijk...
Ik heb niet het gehele topic gelezen maar vraag me af of er mensen zijn die zich hier deels in herkennen.
Kan ik een klacht indienen/aanspraak maken oid? Uiteraard zit er geen levenslange garantie op zoiets maar vins het nu toch echt te hard achteruit gaan...
Ik heb een klein beetje hetzelfde soort verhaal meegemaakt. Ik ben terug gegaan naar dezelfde ortho en heb coulance gekregen. Zij hebben zo'n 60% van mijn nieuwe beugel betaald, omdat ik binnen 5 jaar terug was gekomen en het verschoven was. Bij mij was het helaas noodzakelijk om 6 kiezen te verwijderen om genoeg plek te creëren voor m'n tanden zodat het niet weer zou verschuiven. Dus ik zou gewoon even contact met ze opnemen!