Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:51

Ik kreeg de skeelers altijd van mn moeder. Ze zullen dus wel gewone van de Bristol oid zijn :'$ Maar heb het altijd al gehad :'$

Ik ga kijken naar die Powerslide Footies, bedankt!
Heb net gekeken, maar hoeveel mm moet je nemen?

tessyke

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:54

leuk topic!!!!
Ik heb een paar heel gave skate's maar ik doe het al een tijdje niet meer (tijdgebrek).
Miss dat jullie me kunnen aanzetten om ze terug uit de kast te halen :D

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:59

xEmily schreef:
Ik kreeg de skeelers altijd van mn moeder. Ze zullen dus wel gewone van de Bristol oid zijn :'$ Maar heb het altijd al gehad :'$

Ik ga kijken naar die Powerslide Footies, bedankt!
Heb net gekeken, maar hoeveel mm moet je nemen?

Hmm, vervelend zeg! Wat betreft de dikte vond ik deze tip: 'Kies 2mm voor lichte irritaties en schuurplekken, kies 3mm bij speling tussen schoen en enkel en heftige blaren.'

tessyke schreef:
leuk topic!!!!
Ik heb een paar heel gave skate's maar ik doe het al een tijdje niet meer (tijdgebrek).
Miss dat jullie me kunnen aanzetten om ze terug uit de kast te halen :D

Oh, dat vraagt om een foto! :D

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:05

Zo, tasserd! Jij gaat hard in de challenge! Ik ben hem al twee keer vergeten aan te zetten :')

Ik skeeler zonder bescherming := ik heb besloten dus maar niet meer te proberen hoe hard ik kán (41 geloof ik vorig jaar) want dan vallen zonder bescherming.... Auwtch. Nu ga ik max 30 ongeveer (gemiddeld nu 18, maar wordt 23-24 gemiddeld), ja, dat zal ook nog zat pijn doen, maar ik vind bescherming echt niet fijn skeeleren. Helm en polsbescherming misschien nog wel, maar knie en elleboog.... Daar wordt ik zo stijf van dat ik juist mijn evenwicht ga verliezen.

Ik heb trouwens een vraag: ik heb nogal snel last van kramp in mijn voeten met skeeleren. Aan de buitenkant van allebei mijn voeten, waardoor zou dit kunnen komen & hoe kan ik het oplossen? Ik vermoed dat het aan mijn skeeler beweging ligt oid, maar ik heb er met skeelers met hoge schoen nooit last van gehad, nu met lage wel :(

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:21

Bedankt! Dan koop ik 3 mm, ben benieuwd. Ga vnv nog bestellen ;'3

Floriske, het kan ook uit temperatuursverschil komen maar dat lijkt me sterk ... ik zou ook denken aan een beweging. Ontspan je je voeten wel in je nieuwe skeelers, zijn je nieuwe skeelers niet te groot waardoor je ze juist aanspant?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:34

haha ik heb bij aankoop van mijn skate's een heel beschermingsset (geen helm) meegenomen.
Die doe ik altijd aan want ze komen echt wel van pas :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:37

Ik heb ze na jaren ook weer uit de kast getrokken :D
Ik ben nog niet zo fanatiek maar dat komt wel weer :j

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:23

Ik heb er weer bijna 9 km opzitten :)
Volgende keer alleen een andere route vinden

Ook hier braaf beschermers en een helm :Y)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:13

Wat leuk dat iedereen weer actief is. Ik ga vanmiddag een rondje maken denk ik.

Hoe kunnen jullie in de app zien wie wat heeft gedaan? Ben nog niet zo handig met de app.

Ik skeeler alleen met pols bescherming. Eerst ook met knie maar ben een aantal keer juist gevallen door die bescherming. Dan zakte het iets waaronder ik mijn pas niet meer af kon maken

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:23

Ik vind het juist gevaarlijker met bescherming :=
Minder mobiliteit doordat het zo stug is ...

Ook met pols, zodra ik struikel (gebeurd nogal vaak, een misstapje oid), vlieg ik heel spastisch met mijn armen rond zodat ik mijn evenwicht bewaar. Met polsbescherming aan kan ik die spastische bewegingen minder goed/snel maken :=

Maar als je valt, en dan ook echt goed, zonder bescherming ... dat is ook geen pretje ...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:27

Ik gebruik alleen polsbeschermers want die joekels van schijven op mijn knieën vind ik 3 x niks (om over de ellebogen nog maar te zwijgen) het beschermt uiteindelijk toch alleen tegen schaafwonden. Als je iets breekt dan gebeurt dat ook wel met een stukje plastic.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:46

Ik moet zeggen dat mijn bescherming me echt totaal niet belemmerd in mijn bewegingen, dus skate ik liever met. :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:46

Vandaag mijn eerste off track km gemaakt, 15 km! Meer dan ik dacht! Lekker met bescherming, voelt toch prettiger en wil gewoon niet riskeren dat ik straks wel op mijn plaat ga en ik niet meer kan skaten! Het is net wat je gewend bent. Ik skate altijd met bescherming, doe daar ook allerlei skills mee, dus weet waar het zit en wat ik ermee kan. Dan zit het niet in de weg en belemmerd het ook niet. Maar kan mij voorstellen dat als je het niet gewend bent, dat het niet prettig is. Vind het zelf toch wel veiliger, helemaal omdat het buiten niet altijd een fijn skateoppervlak is en je ook te maken hebt met andere weggebruikers die fouten kunnen maken...

Oh, en mijn besherming is veel meer dan een stukje plastic! Wij moeten vallen als oefening, ik voel er niets van! Terwijl ik zonder amper op mijn knieen kan zitten van de pijn en mijn beide knieschijven in het verleden uit de kom zijn geweest. Brr.. wil mij niet voorstellen om te vallen zonder!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:41

Ik heb m'n skates nog steeds niet kunnen vinden, ik begrijp er heeeelemaal niets van :\

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:51

Ik heb ooit op een paar goedkope skeelers een tochtje gemaakt, wat een pijn....lag misschien aan de skeelers maar het viel toen zo tegen dat ik het nooit meer heb gedaan. Toen ik laatst een oude tv serie zag waren ze aan het disco roller skaten. Op flitsende rolschaatsen, op 70s disco muziek...DAT lijkt mij nou leuk...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:54

Doubtless schreef:
Ik heb m'n skates nog steeds niet kunnen vinden, ik begrijp er heeeelemaal niets van :\

Je bent niet de enige :') Het enige wat ik nog kan vinden is mijn helm.... en die hoef ik nou juist niet

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:53

Leuk dat we weer een nieuwe challenge hebben :) ik heb van de week ook weer mijn skeelers gepakt en een klein rondje gemaakt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:41

Net voor het donker even een rondje gemaakt van 3 km :D

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:55

Heeft iedereen, die daar om gevraagd heeft, nu een uitnodiging gekregen voor de challenge?

Mij is het wegens tijdsgebrek helaas nog niet gelukt om een rondje op de skeelers te gaan doen :(

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:48

Wat gaat iedereen al weer snel met de kilometers! Als ik vanavond een beetje vroeg thuis ben, doe ik ook nog even een rondje, moet natuurlijk wel een beetje bij blijven :P

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:02

*\%/* *\%/* *\%/*
Ik mag terug skaten! Vandaag ga ik al paardrijden dus ik hoop morgen weer terug op wieltjes te staan :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:08

Oehh veel zijn al lekker bezig! Ik wil binnenkort ook weer maar moet even kijken hoe ik kan skaten aangezien ze veel straten opnieuw bestraat hebben met een soort grind :=

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:38

Ik hoop ook vanmiddag nog een blok om te kunnen!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:56

TrIjNiE__ schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*
Ik mag terug skaten! Vandaag ga ik al paardrijden dus ik hoop morgen weer terug op wieltjes te staan :D

Wat fijn zeg! *\o/*

Het is echt heerlijk weer vandaag, ik heb mijn rondje er net op zitten. :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:47

Hallo allemaal!

Vroeger heb ik altijd veel geskate (recreatief), en ik wil dit weer gaan oppakken. Maar ik heb mijn skates niet meer! Ik ben nu dus op zoek naar een nieuw paar, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie nog tips? Ik zal geen lange afstanden rijden, puur voor de lol af een toe een rondje als het 's avonds weer langer licht is :)