IMJ schreef:_lautje_ schreef:Ik heb voor ons allemaal de vaccinatie besteld.
Mag jij hem hebben nu?
Zwangeren worden voor kinkhoest gewoon met de dktp geprikt
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/vacci ... kegeschikt
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMJ schreef:_lautje_ schreef:Ik heb voor ons allemaal de vaccinatie besteld.
Mag jij hem hebben nu?
Eliine schreef:We hadden het over de biblebelt uitbraken na de jaren 50 naar mijn weten.
Niet over dixies bij de WEG
Eliine schreef:Wie ziekte associeert met onhygiënische toestanden, moet voor de polio even omschakelen. Polio (officieel poliomyelitis) begon pas op grote schaal slachtoffers te maken in de twintigste eeuw, toen de algehele hygiëne snel toenam. Vooral in de jaren vijftig kwamen de heftigste polio-epidemieën uit de geschiedenis voor. Dat had alles te maken met die verbeterde hygiëne. Het poliovirus wordt doorgegeven via de mond (speeksel) maar vooral via de ontlasting (wc’s). In vroeger en viezer tijden kreeg elke baby het virus in zijn eerste levensmaanden binnen. De meeste baby’s werden er niet of nauwelijks ziek van, dus dan ging het virus onopgemerkt voorbij. Maar naarmate de hygiëne toenam, werd de leeftijd waarop kinderen voor het eerst in contact kwamen met het poliovirus steeds hoger. En hoe ouder je bent als je polio krijgt, hoe zwaarder de gevolgen. Hoe ouder je bent, hoe meer kans dat je verlamd raakt of zelfs overlijdt.
Jouw grafiek gaat niet op voor polio [naam]. Ja op de totale death rate nam alles af. Maar polio won juist terrein voordat er gevaccineerd ging worden.
[ [url=m/j3QRQD.png]Afbeelding[/url] ]
Overigens het virus dat kan muteren uit het vaccin;
in één op de miljoen gevallen muteert het Sabin-vaccin tot het ‘echte’ polio virus
Dit wordt er gezegd over de uitbraak in 1992:
Polio myelitis anterior acuta is een acute infectiezielcte veroorzaakt door een poliovirus. Er zijn drie typen poliovirus: type 1, 2 en 3. Tot nu toe werden de meeste epidemieën door type 1 veroorzaakt. De huidige epidemie wordt veroorzaakt door virustype 3. Het virus vertoont volgens de epidemioloog prof. dr. J. Huisman uit Rotterdam, een autoriteit op dit gebied, overeenkomsten met een poliovirus uit India. Het is vrijwel zeker geïmporteerd in Nederland.
Drie jaar na de polio-epidemie in Staphorst in 1971 werd onderzocht in hoeverre poliopatiënten die verlammingsverschijnselen hadden vertoond (in)valide waren. Dat zelfde gebeurde ook twee jaar na de landelijke epidemie in 1978. Tijdens beide epidemieën circuleerde het virustype 1
Anoniem schreef:MizzMontana schreef:
Ok, dus jij haalt een artikel aan om je punt te maken en vervolgens zijn de dingen die er in staan volgens jou niet waar.
Mij ben je kwijt.
Het is een nieuwsbericht waarin ik aangeef, voor degenen die dat niet wisten, dat in de gelovige gebieden het orale polio vaccin werd gebruikt om, via een suikerklontje toegediend stiekem tegen polio te vaccineren.
Dit ter beeldvorming.
Daarna kom ik met de officiële website van de WHO om aan te tonen dat deze manier van handelen schadelijk kan zijn en juist polio en daardoor verlamming kan veroorzaken.
Als ik nieuwsberichten mag aanvoeren als bewijs dan kan ik hier nog wel wat linkjes neerkwakken wat anti- vaccinatie nieuws betreft.
Neem je dat dan in het vervolgd ook als daadwerkelijke bewezen harde cijfers aan dan?
Jeetje, doe ik mijn best om alles wetenschappelijk met officiële overheids- en pubmed sites te onderbouwen en voer ik hier officiële documenten aan van een veiligheidsonderzoek van een vaccinatie fabrikant, is er geen hond die daar warm of koud van wordt. Zet ik ter illustratie een nieuwsberichtje neer, wordt de journalistiek ineens als geldig bewijsmateriaal aangevoerd.
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dat raar is?
_lautje_ schreef:Ja ik krijg hem ook pas na de bevalling. Maar wel alvast besteld. Wachttijd is ook best lang voor hij er is.
Eliine schreef:Oke zelf met bronnen komen om je zeer plausibele punt te onderschrijven om vervolgens, als blijkt dat er in diezelfde bronnen cijfers genoemd worden die de zaken duidelijk minder plausibel maken, die bronnen af te doen als onbetrouwbaar en niet goed gedocumenteerd
You totally lost me
Zoolgangster schreef:Hoe dan ook, om even on topic te blijven, babies krijgen geen oraal toegediende vaccins, dus de hele schrijverij over gemuteerde poliovirussen door suikerklontjes raken kant nog wal. En zijn off topic en onnodige bangmakerij, die voortkomt uit slechte informatie voor waar aannemen. wat dat betreft weet ik nog wel een leuke website die onzinverhalen ontzenuwt, [url] https://www.hoaxmelding.nl/hoax/als-je- ... -dit-zien/
[/url]
Zoolgangster schreef:Hoe dan ook, om even on topic te blijven, babies krijgen geen oraal toegediende vaccins, dus de hele schrijverij over gemuteerde poliovirussen door suikerklontjes raken kant nog wal. En zijn off topic en onnodige bangmakerij, die voortkomt uit slechte informatie voor waar aannemen. wat dat betreft weet ik nog wel een leuke website die onzinverhalen ontzenuwt, [url] https://www.hoaxmelding.nl/hoax/als-je- ... -dit-zien/
[/url]