Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:28

Laatst bijgewerkt door quera op 08-10-18 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:28

Ik ontken het bestaan van de mutant niet. Wel het volgens jou zeer waarschijnlijke verhaal dat de uitbraken in NL de schuld van big pharma waren.

En dat geven je eigen bronnen notabene aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:35

Op de WEG waren trouwens hoofdzakelijk dixi's en verder alleen normale toiletten bij de VIP legends,summit en voor de deelnemers bij de deelnemers faciliteiten waar bezoekers niet mochten komen.
Handen wassen na het poepen deed 99% van de normale bezoekers daar dus niet, simpelweg omdat het niet kon. En dat vliegt daarna wereldwijd weer naar huis.
Wordt in de USA het orale poliovaccin nog steeds zoveel gebruikt?

Blijkbaar is die kleine kans op besmetting binnen Nederland onmogelijk onder het motto, het overkomt ons niet.

Eliine

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:38

We hadden het over de biblebelt uitbraken na de jaren 50 naar mijn weten.

Niet over dixies bij de WEG

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:40

@quera: ik bedoelde de nimerix..

Repelsteel.. jij noemt het angst.. Ik noem het de kansen verkleinen. Maar wees blij! Door groepsbescherming is jouw kind in nl redelijk veilig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:51

Eliine schreef:
We hadden het over de biblebelt uitbraken na de jaren 50 naar mijn weten.

Niet over dixies bij de WEG

Jij had het over

A: kans van 1 op 1.000000
B: In 86% van de gevallen uit dat zich in polio type 2
C: In Nederland kwam tijdens de uitbraken alleen type 1 en 3 (wilde variant afkomstig uit India) voor

Die kans is wereldwijd, niet alleen hier in Nederland.
En o.a India heeft heeft type 3 in zijn orale vaccin.
Type 3 is toch waar het nu op dit moment om gaat in Nederland.

Daarbij is het muteren volgens de WHO al voorgekomen.

http://www.who.int/biologicals/areas/va ... io/opv/en/

Ik zie net dat de USA 30 jaren lang het orale heeft gebruikt tot 2000, dus tijd om te muteren heeft het wel gehad.
Lang leve de dixi's.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:03

Alle orale vaccins bestonden in eerste instantie uit alle 3 de types. Jemig lees je andermans posten wel of wat? Het gaat erom dat type 2 degene was die muteerde. Maar dat heb ik ook pas 2 keer gezegd

Dus als jij een kans van 1 op 1000000 dat iemand het virus krijgt door het suikerklontje plus het feit dat hier type 1 en 3 voorkwamen en niet type 2 terwijl die muteerde als zeer aannemelijk wilt houden voor de uitbraken in NL dan ben je wat mij betreft de geloofwaardigheid verloren.

En wereldwijd zijn er in 2016 5 gevallen gemeld die het gemuteerde virus hadden. Wereldwijd he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:14

Eliine schreef:
Wie ziekte associeert met onhygiënische toestanden, moet voor de polio even omschakelen. Polio (officieel poliomyelitis) begon pas op grote schaal slachtoffers te maken in de twintigste eeuw, toen de algehele hygiëne snel toenam. Vooral in de jaren vijftig kwamen de heftigste polio-epidemieën uit de geschiedenis voor. Dat had alles te maken met die verbeterde hygiëne. Het poliovirus wordt doorgegeven via de mond (speeksel) maar vooral via de ontlasting (wc’s). In vroeger en viezer tijden kreeg elke baby het virus in zijn eerste levensmaanden binnen. De meeste baby’s werden er niet of nauwelijks ziek van, dus dan ging het virus onopgemerkt voorbij. Maar naarmate de hygiëne toenam, werd de leeftijd waarop kinderen voor het eerst in contact kwamen met het poliovirus steeds hoger. En hoe ouder je bent als je polio krijgt, hoe zwaarder de gevolgen. Hoe ouder je bent, hoe meer kans dat je verlamd raakt of zelfs overlijdt.

Jouw grafiek gaat niet op voor polio [naam]. Ja op de totale death rate nam alles af. Maar polio won juist terrein voordat er gevaccineerd ging worden.

[ [url=m/j3QRQD.png]Afbeelding[/url] ]

Overigens het virus dat kan muteren uit het vaccin;

in één op de miljoen gevallen muteert het Sabin-vaccin tot het ‘echte’ polio virus

Dit wordt er gezegd over de uitbraak in 1992:

Polio myelitis anterior acuta is een acute infectiezielcte veroorzaakt door een poliovirus. Er zijn drie typen poliovirus: type 1, 2 en 3. Tot nu toe werden de meeste epidemieën door type 1 veroorzaakt. De huidige epidemie wordt veroorzaakt door virustype 3. Het virus vertoont volgens de epidemioloog prof. dr. J. Huisman uit Rotterdam, een autoriteit op dit gebied, overeenkomsten met een poliovirus uit India. Het is vrijwel zeker geïmporteerd in Nederland.

Drie jaar na de polio-epidemie in Staphorst in 1971 werd onderzocht in hoeverre poliopatiënten die verlammingsverschijnselen hadden vertoond (in)valide waren. Dat zelfde gebeurde ook twee jaar na de landelijke epidemie in 1978. Tijdens beide epidemieën circuleerde het virustype 1

Ik had het hierover.
Staat niet dat het wild is, toont overeenkomsten met een poliovirus...
Geeft opties.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:24

Daarom zette ik ook de rest van de info eronder in een nieuwe post

Maar ga vooral door met selectief lezen dat zal je ver brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:43

Ben ik hier de enige die tussen het verzorgen van 8 paarden voor de nacht door op een telefoon snel overal doorheen moet spitten?
En die cijfers zijn hartstikke leuk zolang hoofdzakelijk alles wat met vaccins te maken heeft niet wordt erkend en de helft niet gedocumenteerd wordt.
Ik weet niet in welke wereld jullie leven maar als je in bijvoorbeeld India komt zul je zien dat het grootste gedeelte van de armen dat een vaccin krijgt toegediend of ziekte verschijnselen krijgt totaal geen medische nazorg krijgt.
Heb je daar geen geld dan kun je gewoon doodgaan in de sloppenwijk.
Alsof in dergelijke landen alles tot in de puntjes gedocumenteerd wordt.
Jij mag helemaal zelf weten tot in welke mate jij jouw manier van denken en keuzes laat leiden en limiteren door de selectieve berichtgeving van o.a instanties.
Wanneer ik terug kijk naar oude linken van het RIVM die ik in het verleden heb geplaatst over dit onderwerp blijken er heel wat pagina's te zijn opgeheven nadat ik die informatie tegen vaccineren heb gebuikt.
Waar mogelijkheden zijn zijn mogelijkheden, al zijn ze klein.
Het blijkt in ieder geval niet 100% afschuifbaar op de anti vaxxers.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 23:53

Anoniem schreef:
MizzMontana schreef:

Ok, dus jij haalt een artikel aan om je punt te maken en vervolgens zijn de dingen die er in staan volgens jou niet waar.
Mij ben je kwijt.

Het is een nieuwsbericht waarin ik aangeef, voor degenen die dat niet wisten, dat in de gelovige gebieden het orale polio vaccin werd gebruikt om, via een suikerklontje toegediend stiekem tegen polio te vaccineren.
Dit ter beeldvorming.

Daarna kom ik met de officiële website van de WHO om aan te tonen dat deze manier van handelen schadelijk kan zijn en juist polio en daardoor verlamming kan veroorzaken.

Als ik nieuwsberichten mag aanvoeren als bewijs dan kan ik hier nog wel wat linkjes neerkwakken wat anti- vaccinatie nieuws betreft.
Neem je dat dan in het vervolgd ook als daadwerkelijke bewezen harde cijfers aan dan?
Jeetje, doe ik mijn best om alles wetenschappelijk met officiële overheids- en pubmed sites te onderbouwen en voer ik hier officiële documenten aan van een veiligheidsonderzoek van een vaccinatie fabrikant, is er geen hond die daar warm of koud van wordt. Zet ik ter illustratie een nieuwsberichtje neer, wordt de journalistiek ineens als geldig bewijsmateriaal aangevoerd.
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dat raar is?

Bij polio vind ik deze site erg fijn:
http://polioeradication.org/polio-today ... this-week/
Voor het gemak de link naar up to date polio uitbraken ter wereld waarbij dus verschil wordt gemaakt met Vaccine-derived polio en wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 00:08

The Horn of Africa is currently affected by separate outbreaks of circulating vaccine-derived poliovirus type 2 (cVDPV2) and type 3 (cVDPV3), reporting both cases and environmental positives.

Wil dit zeggen dat type 3 vaccin stam daar al gemuteerd is?

Papua New Guinea
No new cases of circulating vaccine-derived poliovirus type 1 (cVDPV1) were reported in the past week.The total number of cases in 2018 is 14.

En type 1 in papua?

Of is dit alleen besmetting van vaccin virus zonder verlamming?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 06:50

Oke zelf met bronnen komen om je zeer plausibele punt te onderschrijven om vervolgens, als blijkt dat er in diezelfde bronnen cijfers genoemd worden die de zaken duidelijk minder plausibel maken, die bronnen af te doen als onbetrouwbaar en niet goed gedocumenteerd

You totally lost me

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:02

IMJ schreef:

Er zijn nog onvoldoende gegevens voor Nimenrix en wordt daarom op dit moment afgeraden bij zwangerschap tenzij er een noodzaak is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:34

Ja ik krijg hem ook pas na de bevalling. Maar wel alvast besteld. Wachttijd is ook best lang voor hij er is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:39

_lautje_ schreef:
Ja ik krijg hem ook pas na de bevalling. Maar wel alvast besteld. Wachttijd is ook best lang voor hij er is.

Klopt! Hoewel dat erg locatie gebonden is! Ik had hem dezelfde dag :-)

Voor ons zelf heb ik hem niet genomen. Ik hoop maar dat deze variant flink teruggedrongen wordt. We zullen het volgend jaar aan de cijfers wel zien.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:41

IMJ schreef:

Repelsteel.. jij noemt het angst.. Ik noem het de kansen verkleinen. Maar wees blij! Door groepsbescherming is jouw kind in nl redelijk veilig!

Oeps
Had te snel gelezen iemand anders had het over kinkhoest boosten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:58

:D
Dacht ik al!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:29

Een poosje geleden ben ik er een klein beetje ingedoken door dit plaatje want ik dacht dat ga ik even checken of dat wel klopt >;)

Afbeelding

En kon ook weinig info over Nimenrix vinden, maar wel over hoe ze het in de USA al een tijd doen met vaccineren tegen de meningokokken en als je daar de schade door de ziekte (voordat ze begonnen met vaccineren) afweegt tegen de schade door de vaccinatie...nouja doe zelf jullie huiswerk maar als je het interessant vindt, zie bronnen hieronder :)

Afbeelding

https://www.cdc.gov/meningococcal/surve ... index.html

Afbeelding

https://www.cdc.gov/meningococcal/surve ... l#figure01

https://www.webmd.com/children/vaccines ... -vaccine#1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:35

Eliine schreef:
Oke zelf met bronnen komen om je zeer plausibele punt te onderschrijven om vervolgens, als blijkt dat er in diezelfde bronnen cijfers genoemd worden die de zaken duidelijk minder plausibel maken, die bronnen af te doen als onbetrouwbaar en niet goed gedocumenteerd

You totally lost me

Ik had blijkbaar beter dit bericht ter illustratie kunnen gebruiken en daarbij moeten zeggen...

Kijk, in Nederland gebeurt dit in de bible belt precies zo met dat suikerklontje.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be09f70d/

Polio door verwilderd vaccin

Een uitbraak van kinderverlamming in Haïti en de Dominicaanse Republiek uit 2000 blijkt veroorzaakt te zijn door het vaccin dat de polio moest tegengaan....

Het meest gangbare polio-vaccin is de afgelopen jaren zelf de bron geweest van uitbraken van kinderverlamming. Tot die conclusie komt een internationale groep onderzoekers. Om polio definitief de wereld uit te krijgen, zal op de duurdere Nederlandse manier gevaccineerd moeten gaan worden, schrijven ze in de online-versie van het tijdschrift Science van deze week (14 maart).

Kinderen in Nederland worden tegen polio ingeënt met een vaccin waarin dood virusmateriaal is verwerkt. Dient zich desondanks een epidemie aan - in streng protestantse kring duikt de ziekte soms op omdat men vaccinatie afwijst - dan wordt een ander vaccin ingezet, dat kinderen via een suikerklontje toegediend krijgen. Dat leidt sneller tot immuniteit.

In grote delen van de wereld hanteert de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) deze goedkope suikerklontjes-methode om polio te bestrijden. In dit vaccin zijn verzwakte, maar wel levende poliovirussen verwerkt. Een heel enkele keer gaat dat fout.

Het virus wordt dan in het lichaam weer kwaadaardig, waardoor de ontvanger kinderverlamming krijgt. Een dergelijk gemuteerd virus, zo leert de ervaring, kan zich niet goed verspreiden. Soms wordt nog een huisgenoot besmet, maar daarmee is de kous wel af. Niettemin was dit risico - twee ziektegevallen per miljoen gevaccineerden - voor de VS vorig jaar reden over te schakelen op het 'dode' vaccin.

De onderzoekers zijn nu echter een veel ernstiger vorm van mutatie op het spoor. Een uitbraak van polio in Haïti en de Dominicaanse Republiek in 2000 met enkele tientallen slachtoffers, is, zo blijkt uit het gepubliceerde onderzoek in Science, eveneens terug te voeren op het vaccinvirus. Dat is kennelijk zodanig gemuteerd dat het niet alleen de ontvanger ziek maakt, maar ook zijn slag kan slaan bij andere mensen die onvoldoende zijn geïmmuniseerd. En die zijn er in deze landen voldoende, aldus dr. Harrie van der Avoort van het RIVM in Bilthoven, die bij het onderzoek betrokken was.

'De laatste polio-gevallen in deze landen dateerden van midden jaren tachtig. Voor de overheden is kennelijk daarmee de noodzaak van vaccinatie vervallen. Men heeft er in ieder geval geen geld voor beschikbaar.' In een goed gevaccineerde bevolking had het gemuteerde, verwilderde virus geen kans gemaakt, daar is Van der Avoort zeker van. Daarom blijft het devies: doorgaan met vaccineren. Dat kan nog wel degelijk met het suikerklontje, zo groot is de kans op complicaties niet, aldus Van der Avoort. Bovendien is de methode uiterst succesvol gebleken: het polio-virus is bijna uitgeroeid.

Nu blijkt dat er ook een verwilderd virus kan opduiken dat als een soort paard van Troje schuilgaat in het vaccin - de onderzoekers vermoeden dat polio-uitbraken vorig jaar in de Filipijnen en in Egypte ook zo zijn ontstaan - heeft dat volgens hem consequenties voor de campagne om kinderverlamming de wereld uit te krijgen.

De genadeklap zal waarschijnlijk moeten worden toegediend door op een gegeven moment toch te gaan inenten met het 'dode' vaccin. Zodat ook de suikerklontjespolio kan worden bedwongen
.

Dan hadden jullie geen niet- onderbouwde cijfers gehad om misbruik van te maken.

Als ik hier nieuwsberichten uit vaccinvrij plaats, haal je daar dan ook in het vervolg de cijfers uit om meer te schermen?
Wat een discussie zeg :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:23

Nee inderdaad je bewering wordt een stuk geloofwaardiger nu :+

Een beetje wantrouwen is niks mis mee, maar je eigen bronnen weer onderuit kegelen omdat er cijfers instaan die in je nadeel werken en dan vervolgens dus onbetrouwbaar zijn en dat je daarme dus alsnog je punt gemaakt hebt in jouw optiek dat gaat me een beetje te ver om een leuke discussie te blijven voeren.
Zulke gedachtekronkels zijn niet aan mij besteedt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:52

Hoe dan ook, om even on topic te blijven, babies krijgen geen oraal toegediende vaccins, dus de hele schrijverij over gemuteerde poliovirussen door suikerklontjes raken kant nog wal. En zijn off topic en onnodige bangmakerij, die voortkomt uit slechte informatie voor waar aannemen. wat dat betreft weet ik nog wel een leuke website die onzinverhalen ontzenuwt, [url] https://www.hoaxmelding.nl/hoax/als-je- ... -dit-zien/
[/url]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:36

Zoolgangster schreef:
Hoe dan ook, om even on topic te blijven, babies krijgen geen oraal toegediende vaccins, dus de hele schrijverij over gemuteerde poliovirussen door suikerklontjes raken kant nog wal. En zijn off topic en onnodige bangmakerij, die voortkomt uit slechte informatie voor waar aannemen. wat dat betreft weet ik nog wel een leuke website die onzinverhalen ontzenuwt, [url] https://www.hoaxmelding.nl/hoax/als-je- ... -dit-zien/
[/url]

Oja, je hebt gelijk.
De WHO liegt op zijn site en baby's zijn de enige menselijke wezens die tegen polio gevaccineerd worden.

Ik ga paardrijden....
Gaan jullie maar snel vaccineren ..
:Y)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:42

Veel plezier met rijden en geniet nog even van de hoge vaccinatiegraad in ons land :)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 11:44

Zoolgangster schreef:
[/url]

Wil niet banketstaaf doen mat de mijne hebben dit dus wel gekregen.
Dus wat nu bangmakerij? Of raak kant nog wal?
Ze komen regelmatig in contact met nederlandera, virusje kan dus makkelijk even mee genomen worden.