"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:48

Skipper schreef:
Dora88 schreef:
Voel je toch niet zo aangevallen. Altijd komen met die vergelijkingen over het totale gewicht. Ik vraag me zeker af of een hoog bmi voor een paard toch anders aanvoelt dan het zelfde gewicht maar dan bij een keurige bmi. En is het voor je paard niet gezonder, dan wel voor jezelf.
En ja, mijn bmi is ook te hoog dus ik val niemand aan

Ik voel me niet aangevallen hoor :D

Zou verdeling van overgewicht ook nog anders aanvoelen?
Peervorm, appelvorm, zandloper, veel topgewicht (lees grote boezem) of juist dikke kont.

daar heb ik een zwaar hoofd in :+
een goede sportbh doet veel in dit geval....(heel flauw)

NeverGiveUp schreef:
Er zit nog wat tussen enorme borsten/kont en planken hoor :+

ik wist niet dat planken konden rijden. (kijkt argwanend naar de ikeakast)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:49

Ja hoor, kijk maar uit, je moet eens weten wat er allemaal stiekem op paarden gaat! :+

NeverGiveUp

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:49

Flauw :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:56

Moet kunnen even tussendoor, maar alle gekheid op een stokje, je kunt het niet helpen welk basis figuur je hebt. En dan kun je vermageren maar je figuur blijft hetzelfde, alleen lichter.

En nog maar een keer aanhalen, mijn zus is op haar graatmagerst toch nog tien kilo zwaarder dan ik op mijjn graatmagerst en zij is 1 cm kleiner. Je kunt zomaar een zwaar skelet hebben of een breed frame.

Moet ineens denken aan Charlene Tilton die Lucy speelde in Dallas. In mijn herinnering was die mollig. Als ik nu naar foto´s kijk, had ze alleen een grote boezem en een beetje gedrongen lichaam. Wij waren allemaal mager in onze familie dus iemand leek dan al snel dik. Zo had ik een vriendin die mijn moeder "vet" noemde. Als ik nu naar foto´s kijk zie ik een wat steviger meid maar echt niet zo dik als mijn moeder haar vond....
Dus het is ook nog een kwestie van beoordeling die er vaak gewoon naast ligt.
(Zie ook de foto´s over zelfbeeld)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:54

NeverGiveUp schreef:
Er zit nog wat tussen enorme borsten/kont en planken hoor :+

ach ja... durf best te zeggen dat ik een dikke kont heb...heb er geen last van en mijn paard ook niet...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:23

Ahjoh, volgens mij is dit hele verhaal een soort van jaloezie van dikke mensen naar dunne mensen :')
Maar bij mij op school is het dan weer niet zo dat 'molliger' als mooier wordt gezien.
Je moet echt een grassprietje zijn om erbij te horen, het liefst met gespierde benen en een onwijs dunne buik, er moet geen vet aan zitten en het liefst een licht sixpack.
Dus het is eigenlijk eerder 'mager is mooi' dan 'mollig is mooi' in mijn omgeving.
Ohja, als je dik bent word je al helemaaal niet geaccepteerd. Maargoed, gelukkig zit ik gewoon op een gezond gewicht, dus ze kunnen wel zeggen wat ze willen maar uiteindelijk ben ikzelf van mening dat iedereen goed is zoals ie eruitziet als ie gezond eet en genoeg sport.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:26

mooi gezegd ARcEnRiel..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:28

delvira schreef:
mooi gezegd ARcEnRiel..

Dankjewel ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:24

Het geeft wel aan welke grote invloed "erbij willen horen" heeft. Als je er niet "bijhoort" ben je meteen mikpunt.

Of dat nou is om je kleding of je figuur, het blijft ACHTERLIJK.

Jaloezie van dikke mensen naar dunne mensen? Dat heeft afgunst en geen jaloezie, dit terzijde, en natuurlijk zijn er dikke mensen die liever dun zouden zijn, maar dat neemt niet weg dat je een echt mager iemand echt lelijk kunt vinden, of je zelf nou slank bent of mollig.

Vrouwen komen in allerlei vormen voor, die allemaal hun eigen aantrekkingskracht hebben voor anderen die ze lief willen hebben, dus het is idioot om iedereen in 1 vorm te willen passen.

Het is ook echt niet zo dat alleen mollig mooi gevonden moet worden. Het gaat erom dat die OOK mooi kunnen zijn.

Zeker op de middelbare school leeftijd zou daar eens aandacht aan besteed moeten worden op scholen.
Gezond leven is wat anders dan je uithongeren om erbij te horen of aan een schoonheids ideaal van jouw land te voldoen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:17

Lusitana je verwoord de dingen heel fijn!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:27

Arc_En_Ciel schreef:
Ahjoh, volgens mij is dit hele verhaal een soort van jaloezie van dikke mensen naar dunne mensen :')

Zo eenvoudig is het.
Zo mag je hier geen dikkerd schrijven maar wel dunnerd. Heel illustratief.

Voor mijn lengte zit er tussen de onder- en bovengrens van BMI 20 kilo.
De bovengrens moet volgens de meesten hier flexibel gezien worden omdat ... een waslijst aan smoezen.
10 kilo boven de ondergrens wordt al ´mager´ genoemd terwijjl volgens de mollige-vrouwen-logica de ondergrens net zo flexibel moeten zijn omdat.... diezelfde waslijst aan smoezen. Héél illustratief dit onlogische verschil.

Die BMI en de spreiding zijn gewoon wetenschapelijk verantwoord. Geen wet van Meden en Perzen doch wel een heel goede leidraad voor ieder normaal mesn die geen regel bevestigende uitzondering is.

Val eens een paar kilo af in plaats van een cap op of een bord voor je kop te zetten.

Ik ga nú weer een ruim uur stevig bergop/-af wandelen met mijn gf om haar te motiveren. Haar gezondheid is helemaal in mijn belang en ook wil ik graag weer eens samen paardrijden. De paarden kunnen het niet zeggen of ze wel/geen last hebben van onnodig overgewicht dus ben je er als ruiter verantwoordelijk voor dat ze daarmee niet onnodig belast worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:30

Wat als we het nou beide niet eens zeggen :)*

Want HC jij bent diegene die het constant over de dikkertjes heeft.....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:40

Ik vind 'dunnerds' niet kunnen en 'dikkerds' ook niet.
Nogal kleinerend.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:43

NeverGiveUp schreef:
Ik vind 'dunnerds' niet kunnen en 'dikkerds' ook niet.
Nogal kleinerend.

Juist _/-\o_

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:04

Toch valt het me de laatste tijd op hoe sommige 'volle(re)' vriendinnen/kennissen van mij op bv facebook enorm uithalen naar dunne(re) vrouwen. Beetje zielig wordt het gewoon. :o

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:09

Twiggy2008 schreef:
Toch valt het me de laatste tijd op hoe sommige 'volle(re)' vriendinnen/kennissen van mij op bv facebook enorm uithalen naar dunne(re) vrouwen. Beetje zielig wordt het gewoon. :o

op welke manier dan?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:12

delvira schreef:
Twiggy2008 schreef:

op welke manier dan?

Deze denk ik? :D

Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:14

delvira schreef:
Twiggy2008 schreef:

op welke manier dan?

Met allerlei quotes waarin het vooral duidelijk gemaakt moet worden dat vollere vrouwen 'mooier' zijn. Soms tot op het botte af. Wees gewoon gelukkig met jezelf, dan hoef je anderen niet zo af te kraken. En ben je niet happy met je zelf of je lichaam, dan kun je er wat aan doen (volgens mij). Maar goed, ik lig er verder niet wakker van, hoor, maar het is wel iets wat ik vaker voorbij zie komen......

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:15

Wat een poedersuiker plaatje zeg.

Sinds wanneer is 1 ding mooi en al het andere niet?
Dat kan je toch niet zeggen.
Blonde vrouwen zijn mooier, die zijn voor echte mannen.
Dat kan je toch ook niet zeggen, de ene valt op blond, de ander op groen.

Of dit is gemaakt door een man die volle vrouwen mooi vind, of een zielige vrouw die zich mooi voelt door zich af te geven op andere vrouwen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:15

Loose, o.a. die ja, maar daar was een geweldig antwoord op en die heb ik toen ook maar eens geplaatst..... maar er zijn er meer. Geen idee hoe ik dat op bokt moet zetten (en heb er ook de tijd niet echt voor momenteel, sorry).

NeverGiveUp, ik zag 'm destijds voorbij komen bij diverse dikkere facebookbekenden van me (vriendinnen vind ik een groot woord ;) , helemaal na zulke teksten, haha). Er was een geweldig antwoord op, die precies zei hoe het echt zou moeten zitten tussen vrouwen).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 08-07-13 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:17

daar ben ik het helemaal mee eens, als je niet tevreden bent met jezelf moet je niet zeuren en er wat aan gaan doen, ben je wel tevreden prima, maar niet andere mensen afkraken...
ik ben ook niet de dunste, maar wel tevreden en blij met mezelf... heb vier jaar geleden een superzware periode gehad van ziek zijn, dus nu zit ik over een kilootje meer niet te zeuren.. maar ga wel naar een dietiste omdat ik niet dik wil worden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:19

delvira, en daar heb ik nou respect voor. Ik ken dikkere meiden die er prachtig uitzien en goed in hun vel zitten. Helemaal prima! *\o/*

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:19

Ook erg zielig is het eigenlijk dat we het ons allemaal zo aantrekken. Dik, dun, dom, slim, knap, minder knap..
Op iedereen wordt eigenlijk een stickertje geplakt, wat eigenlijk belachelijk is, omdat die 'stickertjes' eigenlijk maar een mening zijn van een of andere persoon.
En nu begint iedereen zich af te zetten tegen die zogenaamde anorexiamodellen. Prima, want anorexia is natuurlijk niet gezond, maar nu draven sommigen wel wat door. Ineens is het niet alleen maar anorexia wat volgens hen niet goed is, maar alle meiden en vrouwen die dun van bouw zijn (aanleg?). En dan wordt er ook nog doorgedraafd aan de andere kant, want we streven niet meer naar een 'gezond' gewicht, maar naar het mollige. En dat omdat er waarschijnlijk wordt gedacht 'als we toch bezig zijn..' :+
Het is absurd dat mensen zich zo druk maken om het figuur of het gewicht van een ander :') Dat is toch het toppunt van nutteloos tijdverdrijf?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:20

Ik ben benieuwd naar die reactie Twiggy,
Altijd leuk als een antwoord zo treffend is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:26

Vorige week nog met een mond vol tanden gestaan.

Het was eind van de middag en ik had best trek maar moest nog wat uurtjes werken.
Ik haalde uit onze 'snoep automaat' (kastje met afvinklijst) een cup a soup en een snikkers.
Direct krijg ik kommentaar van een kollega op de afdeling: oh, ja jij kan dat wel hebben he, maar jij eet natuurlijk ook niet veel tijdens de lunch (ik heb nog nooit met haar gelunched) en je doet vast ook veel sport he.....?

Ik stond met een open mond op het punt om te zeggen WTF, bemoei je met je eigen lijf!
Mompelde uiteindelijk maar wat onverstaanbaars en ben weggelopen.

Waar halen mensen zulk lef vandaan :?