Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:31

Blerg, ben nu echt al helemaal kapot... wat een rot gebouw, echt mega mega druk, constante aanwas en heel veel mensen de hele tijd in de omgeving waardoor er veel herrie is. Blerg... De andere recepties waar ik tot nog toe heb gewerkt waren veeeeel rustiger.

Ik moet nu tot 3 uur, en dan nog naar een ander gebouw om daar te zitten van 15:15 tot 18:15... gelukkig is het daar een heeeeel stuk rustiger!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:41

Lastig zeg. Fijn dat je straks naar een rustiger gebouw kan.

Lastig zeg takkie muis.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:00

oh noes... kom ik hier, is er hier een of andere afscheidsreceptie in de hal. Nog meer herrie... zit hier echt met hoofdpijn inmiddels.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:11

Ahh, vervelend zeg. :( Zeg anders even tegen je collega's dat je een time-out nodig hebt? Of ga naar de wc? Een paracetamol halen?

Ik heb op Altrecht besproken dat ik wil betaald werken met gehandicapten in de toekomst. Kreeg veel steun en informatie. NOT! Hee hallo het is mijn droom, die ga ik echt wel najagen, ook al zit iedereen me tegen te werken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:13

Morgen ga ik picknicken, golfsurfen en beachvolleyballen als introductiedag... Lijkt me wel leuk. :)

Ik best een leuke klas, dat zit enorm mee dus op school. :)
Vervelend TM!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:13

Ahhh gezellig. :)
Ik heb vanavond springles met me knollie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:35

Pff ben op laptop , die begeleider is de oudste die op de groep werkt (pas 45 maargoed :P) en is consequent met de regels maar gaat door het vuur voor je als het moet.

Zo ben ik erachter gekomen dat ik mijn rapportage in mag zien , erg fijn wil altijd al weten wat ze over mij te zeggen hebben. Doelen heb ik eigenlijk niet , en heb ik van alles geklaagd waar zij ook over viel en ze ook opppakt in de vergadering etc. Zit dan wel in de clientenraad maar tegenover het MT (management team) kunnen we niks die hebben alle vingers in de pap hier ...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:47

Je mag zelfs aangeven dat je het niet eens bent met je rapportage en dat zijn ze dan verplicht om erbij te vermelden. ;) Wel fijn dat je een begeleider hebt die voor je door het vuur gaat als het moet.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:03

De mensen van hulpverlening zien alleen een vrouw met autisme die het vroeger moeilijk heeft gehad en dingen lastig vind. Maar come on, wie is er op zo'n plaats zichzelf? Juist tijdens vrijwilligerswerk geniet ik van volle teugen en heb ik nauwelijks last van autisme. Ik denk juist dat ik best wel wat kwaliteiten heb. Toen ik voor het eerst een jongen met autisme ging begeleiden tijdens vrijwilligerswerk heb ik een paar weken lang dezelfde schoenen, broek en jas gedragen. Omdat ik als autist niet naar iemands gezicht kijk en daarom nooit mensen kan onthouden, en de naam en wat diegene aan heeft onthoud ik wel. Dus als autist ben ik ervaringsdeskundige. En ik ben ook erg duidelijk en stel grenzen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:15

Ik onthou juist wat iemand aangehouden heeft en gezichten, en vind het een nadeel voor de ander als ie dezelfde kleren draagt. Dus ik wissel juist bewust van kleren als ik mensen vaker zie in kortere tijd. :+

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:39

_O- Jij kijkt zeker mensen aan.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:51

:j :D
En ik onthoud kleren precies, kan zo nog zeggen welke kleren mijn trainers aanhadden op welke dag (5daagse training) van een training van 5 jaar geleden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:29

:oo ik onthoud dat echt niet

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:38

Ik ook echt niet hoor. Ik herken eigenlijk bijna niks van mensen. Bij de receptie heb ik heel vaak dat ik mensen met iemand help en dat ze dan een kwartier later langskomen met "het is gelukt hoor!" of "ik heb het gevonden hoor!" terwijl ik ze dan totaal niet herken. Het is dan puur dat ik door de context de situatie herinner, dan dat ik de persoon herken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:33

Ik heb dan bij mijn weten geen autisme, maar heb een hele periode mensen aan hun schoenen herkend :+ Wilde gewoon niemand aankijken, dat vond ik eng. En bovendien waren er deuren met overal mat glas behalve bij de voeten. Dus nu weet ik nog welke schoenen de hulpverleners op plaats x droegen 5 jaar geleden :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:39

Kijk, dat bedoel ik dus Safiera.
milou123, vind het trouwens wel echt knap van je, dat je ieder detail van mensen kunt onthouden en dat voor zo'n lange tijd.

Hey maar is hier iemand die van vrijwilligerswerk naar betaald werken overging en daar heel veel moeite voor heeft moeten doen? Shiloh, hoe kom jij aan je baan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:50

Ik heb buiten mijn studie in werk gelukkig nooit al te veel moeite gehad met werk. Heb vanaf mijn 16de altijd gewerkt naast school/studie. Toen ik afstudeerde kwam ik er met veel moeite ingerold. Gelukkig kan ik door de meeste van mijn asperger problemen heen bluffen in mijn werk. Met name het herkennen van mensen is lastig, maar verder gaat dat gelukkig best goed.

Ik heb nooit vrijwilligerswerk gedaan, maar als je het echt wilt moet je vooral doorzetten. Je moet zelf het vertrouwen hebben dat je het kunt en ervoor gaan! Mensen veranderen hun mening over je niet door wat je ze vertelt, maar door wat je laat zien dat je doet/kunt.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:41

Thanks. Volgens mij ben je echt een ambitieuze doorzetter. :Y)

Wie heeft er allemaal de paardenjongen gelezen?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:49

Shiloh. Wauw wat Ben jij een doorzetter!!

Paardenjongen Niet gelezen.

vanmorgen een heel Fijn springlesje gehad.
Morgen weer vrijwilligers werk gedaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:49

Ik heb weer bijgelezen :j

Vervelend dat het zo druk was. Heb je nog een time-out kunnen nemen?

Hannahaapje ik zou er zeker voor gaan. Juist die ervaringsdeskundige zijn waardevol :j

Mijn clienten mogen hun rapportage trouwens niet lezen :) wel bespreek ik met ze hoe de dag ging en ben daar eerlijk in :j

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:50

Vanaf bepaalde leeftijd hebben ze daar toch recht op??

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:52

Bij ons iig niet. :) Maargoed ik werk wel in een kliniek :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:54

Kan me iets bij voorstellen, ik las ooit iets over mezelf en ben nog een week boos geweest... En ook echt boos :') Nu jaren later kan ik me eindelijk een beetje voorstellen hoe iemand anders mij ervaarde maar toen had ik echt zoiets van heel de wereld is tegen me en blabla. Je kunt er heel kwaad en onrustig van worden.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:58

Wie heeft er dan ''herinneringen van een denkbeeldig vriendje'' gelezen, is één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb en gaat ook over een jongen met autisme.

Of ''Marcelo en de echte wereld''.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:03

hannahaapje schreef:
Wie heeft er dan ''herinneringen van een denkbeeldig vriendje'' gelezen, is één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb en gaat ook over een jongen met autisme.

Of ''Marcelo en de echte wereld''.

En het geheim van de zwarte hond in de nacht (oid) over autistisch jongetje is ook heel mooi!