B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:46

love_western schreef:
Xivura schreef:
Ben nu 8 maanden bezig met de prikken. Krijg ze nu elke maand. Dus 1 keer in de 4 weken.
Heb nu eigenlijk niet meer echt heel erg het gevoel alsof het helpt... Ben nog steeds snel moe. :+

Wel een goede opstart dosis gehad?

Ik heb 10 weken lang 1 injectie per week gehad. En nu 4 jaar later zit ik rond de 4 a 5 week.

:j ook 10 weken lang 1 injectie per week.

Precyll

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:01

De injecties vallen me 100% mee. Dit is geen ramp om de rest van m'n leven te nemen. Ik ben VIG nu nog het lef vinden om me zelf te prikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:24

Ik zet al 4 jaar mijn injecties zelf.

Mijn moeder is ook VIG. Maar die laat mij of haar vriend injecteren. Die durft het niet bij haar zelf.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:38

Ik zet ze ook zelf, geen probleem. 65 is wel ontzettend laag, wat zul je je straks weer goed voelen! Ik zat zelf op 85, zonder dat ik echt in de gaten had dat er iet mis was. maar na de eerste injecties had ik pas in de gaten hoe moe ik me altijd voelde en hoe er andere dingen verbeterden, zoals spraak bijvoorbeeld.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:42

Op zich voel ik me prima op de pijn in mijn benen na. Vanmiddag belde de HA ook nog, blijkt dat ik dus ook een Vit D gehalte heb van 30..Ook te laag dus...Nu het vreselijk vieze drankje gekregen :r :=

Vraag me af hoe het komt. Ik ben geen vegetarier, ik heb geen maag/darmklachten etc

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:43

Na een tijdje meelezen meld ik me ook ....

In december een ongeluk gehad waar ik hersenletsel aan heb overgehouden.
Al mn klachten werden daarop gegooid. Nu blijk ik een lage b12 Waarde te hebben.
Huisarts wil me 1x per 2 wkn een injectie geven.

Toevallig kwakkelt mn zus ook met haar gezondheid, door een hypofyse probleem. Nu blijkt ook zijn een page B 12 waarden te hebben.
Haar huisarts wil haar 1 x Per maand een injectie geven.

Mijn huisarts vind t B12 een hype en wil verder niet in discussie.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:29

Jeetje wat vervelend! En dan ook nog eens B12 erbij..

Hype of niet, je huisarts dient zich aan de richtlijnen van de te geven medicatie te houden. De opstartdosis is 10 injecties in 5 weken of 10 injecties in 10 weken. Niet éen keer per maand..
Als ik jou was, zou ik nog een gesprek met hem aan gaan of een 'second opinion' bij een andere huisarts aanvragen..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:03

He een vitamine b12 topic! Mag ik me ook melden?

Heb al een jaar vermoeidheidsklachten maar eigenlijk altijd afgeschoven op werk. Ik werk 40 uur, best druk op het werk en huishouden en nog wat familie issues vandaar dat ik het daar altijd op afschoof. En ja, m'n voeten die zo zeer deden bij het opstaan, dat had ik ook niet altijd. Zware depressie gekregen vanwege werk wat niet lekker liep en vriend die constant liep te zeuren, en alle anderen die tegen mij waren. Haaruitval kan wel van de antidepressiva komen. vermoeidheid was volgens de dokter van stress, even als haaruitval. Overal tegenaan lopen is gewoon lompigheid, net zoals iets uit je handen laten vallen of omstoten. Slapende benen? Ja, maar ik zit ook wel raar zo. Slapende handen? Er zal wel iets klem gezeten hebben. Zomaar omvallen? Nee ik heb echt niet gedronken! Niet uit je woorden komen? Je hoofd zit te vol of je praat ook zo snel....

Na enig aandringen bij huisarts of ik niet ergens een te kort aan had bloed geprikt en daar kwam ook uit dat ik een tekort heb aan vitamine b12. Nu de komende 4 weken injecties en daarna een aantal keer maandelijks. Ik hoop zo dat dit m'n klachten gaat verhelpen!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:37

Jou klachten klinken zo onwijs herkenbaar!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:03

Vibabu, hoeveel injecties krijg je in die 4 weken? Want dit klinkt als een verzonnen opstartdosis. (Niet door jou! Door je dokter...) Lees dit topic maar eens door. Zorg dat je een goede opstartdosis krijgt. Dat maakt hopelijk al veel verschil.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:54

wekelijks 1 dosis voor de komende 4 weken. Daarna maandelijks. Is dat gek?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:05

Kijk maar onder andere in de reactie boven je eerste bericht in dit topic.
1x per week voor 10 weken of 2x per week voor 5 weken is de normale opstartdosis. Daarna zo vaak als het nodig is. Ik had zelf ook zo'n huisarts, met veel moeite kreeg ik er toen 10 in 10 weken. Daarna 1x per maand vaker mocht echt niet... Ja ja, iedere keer na 3 weken merkte ik dat het echt niet meer ging. Overgestapt naar een andere huisarts waarbij ik mag spuiten zoveel nodig is en nooit meer een terugval gehad.

Geen aanval op jou trouwens hoor! Maar er zijn gewoon zoveel huisartsen die hun eigen opstartdosis verzinnen. Waardoor degene die de spuiten krijgt er geen baat bij heeft of snel weer klachten krijgt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 00:08

Zo voel ik het ook zeker niet hoor! Ik ga volgende week eens wat meer info vragen als er geprikt gaat worden. Het vreemde is ook dat er zoveel verschil is in opvatting wat er moet gebeuren. Zo zegt de een injecties en de ander zegt smelttabletten omdat injecties achterhaald is. Zo is ook de normaalwaarde niet echt te vinden. Mijn huisarts zegt vanaf 175 normaal te vinden. Ik had 155....

Ik verga trouwens van de spierpijn, meer mensen met die klachten na de eerste injectie?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:07

Hier gaat alles heel "goed". :+
Ben begonnen met mijn eetpatroon om te gooien en heb bij psycholoog gelopen betreft eetprobleem. Ik voel me weer goed in mijn vel zitten en prik geen bloed meer om B12 te controleren. Zolang ik mij goed voel, vind ik het wel best. Die injecties gaven vervelendere bijwerkingen dan zo beetje de kwaal zelf.

Spierpijn was ik heel bekend mee ja, zelf volledige blauwe schijven op de plek waar ik geprikt was.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:43

Nou niet waar ik geprikt was. Maar m'n nek en schouders. 2 dagen met spierpijn gelopen, nu kraakt alles een beetje maar geen pijn. Ik had trouwens jaren lang last van m'n onderrug als ik m'n rug hol maakte. Is ineens een stuk minder geworden. Zou dat dan ook al met elkaar te maken hebben?

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:08

Heb het hele topic doorgelezen, 1 brok van herkenning. Ik mag van m'n dokter zelf gaan prikken. Ook lees ik dat enkele in dit topic zelf spullen bestellen? Heeft iemand wat gegevens voor mij om het zelf te kunnen bestellen?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 18:27

Spierpijn kan zeker minder worden door de b12 injecties. Ik heb veel minder pijn als ik op tijd spuit.

Corally, naalden kun je gewoon bij iedere appotheek bestellen. Heb je geen verwijsbrief voor nodig. En b12 ampullen via de HA of als je het buiten je HA om wil doen via Arnika Apotheken (Google maar, daar vind je de gegevens) Die kun je een mail sturen met je bestelling erin.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:31

Dankjewel glossi!!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 18:32

Is een Duitse site trouwens, maar je kunt ook gewoon Engels mailen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:24

Hallo. Mag ik mij ook melden?

Bij mij is vorige week b12 geconstateerd en moet vanmiddag voor de eerste x langs om te prikken. Ik heb 2x per week 5 weken lang een injectie nodig en daarna? Ik heb nog geen idee dat ga ik zo eens vragen net zoals welke waardes ik had.

Wat kunnen bijwerkingen zijn van die injecties? Ik hoop juist dat ik me geen oud vrouwtje meer voel, maar juist weer kwiek en opgewekt. Heb vandaag wel een erg slechte dag. Alles doet zeer en zou het liefste willen slapen heel de dag lang

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:31

Daarna ideaal gezien rustig afbouwen in frequentie tot waar het kan zonder dat je voelt dat het weer minder gaat.

De bijwerkingen zijn moeilijk te voorspellen, maar het kan zijn dat je je in eerste instantie nog even nog minder goed voelt. B12 is iets dat wordt gebruikt voor het onderhoud van oa je zenuwstelsel, als dat eindelijk weer beschikbaar is wordt er dus meteen gebruik van gemaakt om dingen te herstellen. En dat kost energie en soms raken dingen in die tijd uit balans (bv tintelingen ofzo.) Dat zou na verloop van tijd zeker beter moeten worden.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:35

Bedankt voor je uitleg shadow. Ik ben heel benieuwd wat er van komen gaat

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:39

Ik voel me de dag na de injectie echt heel moe. Volgende dag gaat het alweer een stuk beter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:41

Ik ben juist heel erg hyper na een injectie. Slaap ook gegarandeerd de eerste nacht nagenoeg niet van het stuiteren. Wel meestal een stijve spier van het prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:47

karuna schreef:
Ik ben juist heel erg hyper na een injectie. Slaap ook gegarandeerd de eerste nacht nagenoeg niet van het stuiteren. Wel meestal een stijve spier van het prikken.

Hier precies hetzelfde.

Injecteer sinds mijn 16e. Nu 4 jaar later zit ik rond de 5 a 6 week. Langer hou ik niet vol.