Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xStephanie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:54

Ik zou mij ook graag willen melden :j

Zit er al ontzettend lang over na te denken maar ga er dan toch aan beginnen :D Alle moed bij elkaar verzameld en nu op zoek naar een goed trainingsschema om mee te beginnen..
Allereerst is mijn conditie 0,0 niks.. Ik fiets wel iedere dag dik 2 en een half uur voor mijn stage of school, maar als ik aankom ben ik blij dat ik nog rechtop sta :o Ik zoek iets wat rustig opbouwt, maar wel een groot doel heeft. Is er iemand die weet hoe ik aan een trainingsschema kan komen?

Ook heb ik de hele AppStore uitgeplukt naar een app en daar kwam ik bij RunKeeper terecht, dit leek me een goede app totdat hij het niet meer deed :n Een foutmelding als ik een trainingsschema wil beginnen..

Ik hoop dat ik wat motivatie bij de bokkers kan vinden en dat t me dan toch eindelijk gaat lukken! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:03

Wilde vandaag weer lopen, maar heb al een aantal dagen erg last van m'n rug dus ik sla even over. Morgen bezoekje aan de chiropractor en dan ga ik weer lopen :)
Ik heb trouwens Saucony schoenen, de Triumph 9. Best prijzig maar een goede investering. Had ook een test laten doen waar wordt gekeken hoe je loopt en hoe je voeten staan e.d. ik heb ook hele holle voeten en snel rugklachten dus dat was wel belangrijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:26

Op de eerste pagina vind je al wat Stephanie en er zijn ook verschillende hardloopsites waar wel schema's op staan. Dat is met Google makkelijk te vinden.

Morgen mag je dan wrs ook niet lopen Warbling? Dat mag ik iig niet van mijn chiropractor.

Net gelopen, maar dat ging nog niet zo fijn, mijn hartslag was de eerste 50 minuten erg hoog, daarna zakte het pas naar normalere waarden en ik was ook een stukje trager dan anders, maar dat kwam vast ook mede door de koude wind.

Afstand: 16.46 km
Tijd: 1:34:33
Gem. snelheid: 10.4 km/u
Calorieën: 681 C

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:32

KarinvdM schreef:
Op de eerste pagina vind je al wat Stephanie en er zijn ook verschillende hardloopsites waar wel schema's op staan. Dat is met Google makkelijk te vinden.

Morgen mag je dan wrs ook niet lopen Warbling? Dat mag ik iig niet van mijn chiropractor.

Net gelopen, maar dat ging nog niet zo fijn, mijn hartslag was de eerste 50 minuten erg hoog, daarna zakte het pas naar normalere waarden en ik was ook een stukje trager dan anders, maar dat kwam vast ook mede door de koude wind.

Afstand: 16.46 km
Tijd: 1:34:33
Gem. snelheid: 10.4 km/u
Calorieën: 681 C

Bedankt, daar zal ik ook eens kijken! :j
Wat loop jij een afstand zeg :o Ooit kom ik er wel :')

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:56

Ik wou volgende week het hardlopen een beetje oppakken val ik van mn pony en heb ik hele erge last van mn heup

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:05

Karin toch nog dik 16 km gelopen. Hoe hoog was je hartslag? Had je er veel last van?

Ik heb ook nog wel een schema voor mensen die echt rustig willen beginnen.

Sophie doe maar rustig aan.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:10

MISTRAL94 schreef:
Karin toch nog dik 16 km gelopen. Hoe hoog was je hartslag? Had je er veel last van?

Ik heb ook nog wel een schema voor mensen die echt rustig willen beginnen.

Sophie doe maar rustig aan.

Voor hoeveel weken telt jou schema? :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:15

Je kan op de site van de Rotterdam marathon ook schema's downloaden volgens mij en anders op hardloopschema.nl, runinfo.nl en runners world.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:16

Ik wil me ook graag melden! :D
Heb me net ingeschreven voor de Ladies run in Rotterdam als stok achter de deur..
Gister de eerste les met Evy gedaan en morgen les 2, het viel me alles mee moet ik zeggen!
Wel spierpijn, maar dat komt denk ik door het fanatiek trainen met m'n paard in combinatie met het lopen haha :+

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:18

WillemYntJee schreef:
Je kan op de site van de Rotterdam marathon ook schema's downloaden volgens mij en anders op hardloopschema.nl, runinfo.nl en runners world.

Bedankt, daar ga ik ook is kijken! :D Dat harlopen met Evy ga ik ook nog eens googelen :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:26

In het begin zat ik rond de 200 Mistral, volgens de meter zelfs met een piek naar 246??? Maar hij zakte ook een keer af ( ik ben afgevallen en nu is de band wat te wijd geworden), ik gok dat dat niet klopt.
Ik voelde me af een toe wat zweverig en licht duizelig, niet fijn iig.
Het gebeurt wel vaker dat ik in het begin wat hoog zit, maar nooit zo hoog. Meestal zit ik gemiddeld voor een hele loop tussen de 147 en 150, soms wel met wat pieken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:28

16 km, wat een afstand! Is dat aan één stuk rennen? Respect, haha!

Hoor veel mensen over Evy, vond het zelf wel leuk om bij een hardloopgroep te gaan. Beetje gezellig kletsen ondertussen en goede begeleiding.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:31

Ik zoek zelf nog een goed schema om m'n snelheid mee te verhogen, loop nu gemiddeld rond de 8,5 dus dat zou nog wel wat harder moeten kunnen!
Karin misschien heb jij daar nog tips voor?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:45

Intervaltraining is goed voor je snelheid.
Niet dat ik dat ooit doe trouwens...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:52

Nee ik ook niet, kan best 10 km lopen maar interval doe ik echt nooit. Misschien toch maar is mee beginnen!
Off-topic: wat een enorm gave bok heb jij! 'Jammer' dat ie zo wit is geworden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:23

Ja, hij was wel erg mooi toen hij nog zo donker was. Maar goed, ik wist van te voren dat hij wit zou worden. :) En ik vind hem nog steeds mooi en gaaf, weer eens wat anders dan al die 'saaie' donkerbruinen en zwarten. :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:41

Stephanie ik heb een schema vanuit het revalidatiecentrum gekregen van 16 weken.

Karin ik vraag mij dat af of die waarde klopt. Toen mijn hartslag in rust naar 215 ging kon ik niets meer maar misschien dat het bij jou uit een anders deel van het hart komt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:49

Die hoge piek lijkt mij inderdaad niet mogelijk, maar de rest? Ik weet het niet.
Hopelijk is het dinsdag iig weer normaal.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:57

MISTRAL94 schreef:
Stephanie ik heb een schema vanuit het revalidatiecentrum gekregen van 16 weken.

Karin ik vraag mij dat af of die waarde klopt. Toen mijn hartslag in rust naar 215 ging kon ik niets meer maar misschien dat het bij jou uit een anders deel van het hart komt

Zou je mij die misschien via PB kunnen sturen? :) Ik ben nu een aantal schema's aan het vergelijken om te kijken wat ik de leukste uitdaging vind :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:00

Dat zou best kunnen, toen ik nog geen medicijnen had kwam in onderzoeken naar voren dat tijdens het paardrijden mijn hartslag ook met gemak boven de 180 uit kwam. Hardlopen is nog intensiever dus dat moet zeker wel kunnen.

Stephanie moet ik even over typen dan, zal het je wel sturen.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:01

Ik wacht af :D Bedankt alvast!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:22

Vanmiddag weer een rondje gelopen 5,5 km in 29 minuten. Langzamer dan normaal, maar had vanmiddag gewoon even zin om lekker rustig met een muziek te lopen. Was trouwens best koud buiten vandaag. Ligt er bij jullie ook een beetje sneeuw?

Morgenochtend voor ik naar school ga denk ik nog even een rondje lopen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:37

Als je vanmiddag hebt gelopen dan zou ik dat morgenochtend niet alweer gaan doen.
Een dag rust nemen is sowieso verstandig en als je al persé dagelijks wilt gaan lopen, houd er dan in ieder geval minimaal 24 uur tussen.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:47

Ik heb vandaag de cpc 5km gelopen. Helaas was het erg koud maar ik heb toch een redelijke tijd 32.13. Wat dus mijn snelheid naar 9,31 gemiddeld heeft gemaakt :D
Volgend jaar gaan we waarschijnlijk voor de 10km.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:55

KarinvdM schreef:
In het begin zat ik rond de 200 Mistral, volgens de meter zelfs met een piek naar 246??? Maar hij zakte ook een keer af ( ik ben afgevallen en nu is de band wat te wijd geworden), ik gok dat dat niet klopt.
Ik voelde me af een toe wat zweverig en licht duizelig, niet fijn iig.
Het gebeurt wel vaker dat ik in het begin wat hoog zit, maar nooit zo hoog. Meestal zit ik gemiddeld voor een hele loop tussen de 147 en 150, soms wel met wat pieken.

Je moet een storing in je horloge gehad hebben, want zo'n hoge hartslag heb je alleen maar met sprinten, niet tijdens een duurtraining.