[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nOukjee

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:38

Als 25% 5 kilo is, dan hebben we hetzelfde einddoel!
Ben natuurlijk altijd in voor iets leuks en dat is zeker een goede motivatie. Maar volgende week -5kilo is voor mij wat veel, ben vandaag pas echt begonnen..
Jij bent wel al echt goed op weg! Goed bezig!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:39

Ja joh, ben je knetter, Anouk - 20 kg blijft helemaal niks over, dame. :D :D

Maar doelen stellen schijnt goed te zijn en als we allebei ons eerste doel hebben bereikt vind ik het tijd voor iets leuks. :j

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:41

Maar eens kijken hoe ver ik kom haha.
Dan stellen we binnenkort samen een doel & gaan we dan samen dagje ontspannen bij Thermea!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:49

Jeeh precies 1 week bezig en -2 kg!!!! :D :D :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:55

Super!! *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

Goed bezig Davina! Hoeveel wil je in totaal kwijt?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:29

Mag ik me nog melden.

Ik ben ymke, 17 jaar, 1.56. Eet redelijk gezond maar hou soms wel eens van wat te snoepen.
Reden dat ik af wil vallen om lekkerder in me vel te zitten.

Doel minimaal 5 kilo eraf :)

Ben al tijdje bezig met gezond eten maar dit werkt niet (goed) genoeg. Vandaar dat vandaag aan een calorie arm dieet ben begonnen. Tussen de 1000 en 1500 calorie per dag in nemen en minimaal het dubbelen verbranden.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:05

Welkom nieuwe dames! Ik ben ook net hier, samen redden we het wel :) Good luck!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:06

CCCCC schreef:
Goed bezig Davina! Hoeveel wil je in totaal kwijt?

10kg (misschien 15 als het lukt) ..... Ik moest nog maar 5kg eigenlijk maar door de prikpil weer zoveel aangekomen dat ik weer van voor af aan kan beginnen... *zucht*

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:20

welkom aan de nieuwe veel sucses met afvallen

knap de gene die weer afgevallen zijn altijd leuk als er weer wat af is als je op de weegschaal gaat staan

ik heb straks me meet en weeg moment als goed is op de sportschool gaan ze vet meten en weeg ik me daar kwa kilo's zal er weinig af zijn ben ik bang hoop kwa vet wel

over uurtje eerst me eerste lesje body pump doen ben benieuwd

blauwe plekken van het hoepelen beginnen langzaam weg te gaan hoepel nog steeds wel elke dag 5 a 10 min per dag dus ga eelt kweken denk inmiddels

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:29

K gebruik de bodyhoop (ook ?) Had eerst ook blauwe plekken. Gebruiken hem nu 10 a 20 minuten. Voor de tv :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:00

Succes nieuwe afvallers ! :)
En succes met de volgende ronde, zij die opnieuw begonnen zijn :) ik ga hier ook gestaag verder. Vandaag m'n boeltje weer bij elkaar geraapt.. en straks rauwe groente halen bij de groenteboer en rouwkost.
Frustrerend, ik heb het idee dat het allemaal werkt, en de volgende dag denk ik dat ik zelfs aangekomen ben. Ik wordt er helemaal gek van. ;(

Bodypump is super Monique ! Ik heb er wel een week spierpijn aan over gehouden _O-

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:34

Mag ik mij ook melden.

Ik wil graag 5 kg afvallen. Weet alleen niet zo goed hoe. Heb diabetes dus volgens mij zijn dan niet alle dieeten geschrikt.
Verder is bijvoorbeeld een standaard dieet met menu's lastig omdati k thuis woon en mijn ouders daar niet aan mee willen doen of apart koken.
Aanstaande maand ga ik wel een maand op iemand zijn huis passen en dan kook ik wel zelf.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:34

ajockeydream schreef:
Mag ik me nog melden.

Ik ben ymke, 17 jaar, 1.56. Eet redelijk gezond maar hou soms wel eens van wat te snoepen.
Reden dat ik af wil vallen om lekkerder in me vel te zitten.

Doel minimaal 5 kilo eraf :)

Ben al tijdje bezig met gezond eten maar dit werkt niet (goed) genoeg. Vandaar dat vandaag aan een calorie arm dieet ben begonnen. Tussen de 1000 en 1500 calorie per dag in nemen en minimaal het dubbelen verbranden.

Gezien je leeftijd en doel om veel te sporten zou ik toch een minimum van 1300 calorieën aanhouden. Je lichaam moet wel ergens de energie vandaan halen :D en vergeet niet veel eiwitten te eten! Die gaan je spieren veel nodig hebben.
Hou je er ook rekening mee dat spieren zwaarder wegen dan vet? Dus niet gek opkijken als het wat langzamer gaat! :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:35

Ash_ schreef:
Mag ik mij ook melden.

Ik wil graag 5 kg afvallen. Weet alleen niet zo goed hoe. Heb diabetes dus volgens mij zijn dan niet alle dieeten geschrikt.
Verder is bijvoorbeeld een standaard dieet met menu's lastig omdati k thuis woon en mijn ouders daar niet aan mee willen doen of apart koken.
Aanstaande maand ga ik wel een maand op iemand zijn huis passen en dan kook ik wel zelf.

Wat eten jullie thuis over het algemeen 's avonds? :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:40

Als je diabetes hebt moet het afvallen altijd in overleg gaan.met je arts! In verband met je insulineinname

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:45

Ash_ schreef:
Mag ik mij ook melden.

Jij hebt diabetes? Dan zul je toch voedingsadviezen meegekregen hebben van je dokter? Bovendien zul je als patient ook recht hebben op begeleiding van een diëtiste: het lijkt me veel verstandiger dat je daar 's contact mee opneemt dan hier advies te vragen - met een dergelijke aandoening moet je je voeding goed in balans hebben.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:02

Overleg heb ik gehad, met arts verpleegkundige en dieetisten.
Niemand weet wat ze met mij aanmoeten omdat ik te weinig eet volgens hun.

Voeding is in balans alleen val ik totaal niet af en niemand weet me te vertellen waar het aan ligt. Verder beweeg ik elke dag heel veel dus bewegen doe ik ook genoeg.
Hoef niet persee streng te dieeten maar misschien gewoon iets aanpassen.
We eten eigelijk altijd in de avond aardappels, groente en vlees.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:13

Eet je gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes? Want op eigen houtje kan je meer kwaad dan goed doen. Helaas heeft mijn zusje ook.diabetes en overgewicht. die moet ook alles samen met de arts bespreken.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:15

Opzich heb ik nog geen overgewicht. Maar als ik een kg aan zou komen ben ik te zwaar.

ik eet 3 keer daags en 2 tussendoortjes. Hierbij let ik op wat ik eet en hoeveel. Hwb ook gewoon bijna geen honger.
Ik heb het besproken en ze zeggen dat ik best mag kijken wat bij mij past alleen moet ik ze op de hoogte houden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:18

Aha, dat is goed te.horen. Je zou je eetschema in kunnen vullen op caloriechecker.nl om te kijken of je van alles genoeg of.niet te veel binnen krijgt.

Amaris

te zwaar naar melke maatstaf? Is je bmi dan niet meer goed?

moonprayer

ik moet er ook aan!
ik wil heel graag weer mijn odue figuurtje terug, en ik denk haast dat dat wel 7 tot 10 kg is.

dieeten kan ik echt niet, bovendien eet ik ook niet veel.
ik drink wel cola.. daar zit erg veel in.

maar daarom ben ik begonnen met spier oefeningen.
heb op internet een schema gevonden en uitgeprint wat ik dagelijks moet doen.
eigenlijk moet ik voor mijzelf nog even een foto maken van nu, en dan elke maand erna.

want ik heb geen weegschaal, en dat gewicht zegt mij ook vrij weinig, als mijn buik maar weer plat word :D
ik ben zwanger geweest en denk dat ik daar gewoon 5kg extra aan heb over gehouden.
en voor de zwangerschap zat ik er al een beetje tegenaan te hikken dat ik in 5 jaar tijd, elk jaar ongemerkt een kilootje ben aangekomen. in totaal toch 10 kg waar ik niet blij mee ben!

ben zondag halfaan begonnen.
en vandaag de helft van de oefeningen gedaan.
de andere helft zometeen als de vloer is opgedroogd na het dweilen :)

en paardrijden!! goed voor je buik en rug spieren.

Zet hem op allemaal :D!!!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:21

Mag ik mij ook melden? Ik ben Michelle, 23 jaar en iets overgewicht. :+ Ik ga in januari op vakantie dus dan moet ik weer in bikini.. dus er moet zéker weer 5 kilo vanaf. :Y)
Ben al heel mn leven bezig met voeding/afvallen en helaas ook jojo-en. Op mn zwaarst woog ik 85,5 kilo en dat is er gelukkig wel blijvend vanaf! Toen ik vorig jaar op reis ging woog ik 77 kilo (en daar nog wat kilo's kwijt geraakt). Nu helaas weer 79,4 zag ik vorige week. Op mn lichtst woog ik 72 kilo, daar wil ik toch uiteindelijk wel weer heen.
Dus voor 5 januari móet ik onder die 75 kilo. Wel lastig met al die feestdagen. Ik weet trouwens heel goed wat ik wel en niet moet eten en drinken(bij diëtiste gelopen), alleen de motivatie is soms nog ver te zoeken.
Ik sport 4 uur in de week (ballettraining) en verder doe ik lichamelijk zwaar werk (kas). Dus dat is geen probleem! Gewoon van het snoep afblijven. :o

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:23

Amaris schreef:
te zwaar naar melke maatstaf? Is je bmi dan niet meer goed?

Mijn bmi is net op de grens nog.