In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:47

Zo wilde ik nooit mijn man en zoontje belasten. Ons zoontje vindt het heel erg als 1 van ons beide huilt. Ik trok me dan meestal terug naar mijn slaapkamer en ging dan op bed liggen. Achteraf gezien was dat dan meer weglopen voor het probleem. Maar goed, ons zoontje heeft ook al genoeg meegekregen en wilde hem dan niet laten schrikken als mama aan het huilen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:21

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:55

volgens mij kwamen bij mij de emoties vanmorgen er allemaal uit...
eerst wat mot gehad met mn broer, toen kon ik mijn cap niet vinden (later wel, lag op de verkeerde plek) en daarna kwam ik erachter dat er geen dekje lag (was allemaal op stal)...dat was echt de druppel aangezien ik gewoon even wilde relaxen op jana (echt rijden kan je het niet noemen gezien het alleen rondstappen was)...
ik ben toen kwaad weggelopen naar buiten en de tranen kwamen er allemaal uit....vervolgens tranen weggeveegd en jana van stal gehaald en gepoetst, kaptoom omgedaan en begonnen met werken aan de hand...echter de tranen kwamen er iedere keer weer door... op een gegeven moment wil jana niet meer vooruit lopen en blijft stil staan... ik ga vervolgens voor haar staan en ineens legt ze haar hoofd tegen mn borst aan en blijft zo staan (alsof ze mij troostte)...even later tilt ze haar hoofd op en legt haar hoofd op mijn schouder en blaast met haar warme neus tegen mijn wang aan...en toen brak ik helemaal, echt huilen en de tranen liepen over mn wangen en heb vervolgens zo een paar minuten met jana zo gestaan...en daarna voelde ik me echt een soort van opgelucht...

@joolien, wat fijn dat het zo goed gaat! en gewoon genieten van de mooie en leuke dingen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:57

Lief dat je paard je even getroost heeft. Dat voelen ze volgens mij echt hoor!
Laatst moest ik huilen op stal, komt de stalhond naar me toe en gaat tegen me aan staan en me aankijken. Dat deed ze normaal nooit. Heel bijzonder!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:58

Joolien schreef:
Lief dat je paard je even getroost heeft. Dat voelen ze volgens mij echt hoor!
Laatst moest ik huilen op stal, komt de stalhond naar me toe en gaat tegen me aan staan en me aankijken. Dat deed ze normaal nooit. Heel bijzonder!

ja echt volgens mij voelen dieren dat echt aan...al heb ik het met dit paard veel meer dan de andere paarden die ik heb gehad...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:22

Zeker weten dat dieren het aanvoelen. Ik heb lijfspraak gekregen van een therapeut die ook therapie geef met mens en dier. Heeft hier ook wat over uitgelegd. Het paard spiegelt hoe jij bent. En let maar eens op: hoe meer je er op gaat letten, des te meer kom je over jezelf te weten ;)

@Joolien: ik heb je topic gelezen over de emoties. Ik moet dan denken aan mindfulness. Je word je weer bewust van de dingen om je heen, je kunt weer wat genieten van de dingen om je heen en dat brengt emoties met zich mee. Ik vind dat je goed op weg bent ;)

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:40

Goedemmorgen,

werd er door een lief pb'tje aan herinnert dat ik lang niets meer van me heb laten horen hier :)

Dieren voelen zeker weten hoe je je voelt! Mijn merrie en ik moeten ook echt niet rijden als ik ongesteld ben of als zij hengstig is. Dan kunnen we uren ruzie maken. :j
Op een gegeven moment kwam mijn instructrice daarmee en afgesproken dat we dus dan een dagje gewoon longeren oid. Maar geen dressuur. Gewoon begrip van beide kanten :+

Bij mij gaat het heel wisselend, momenteel wel wat rustiger met vriendlief, die doet waar aardig dus dat geeft wat rust. Maar mijn hoofd is nog steeds heel druk.
Hier was het vakantie, dus fulltime met mijn dochtertje en ik moest echt oppassen dat ik mezelf een paar keer dag rust geef. Heb ook een patroon ontdekt in mijn humeur: 4 dagen slecht (veel trillen, veel nare gedachten en moeite om de dag door te komen) 1 dag ok (minder trillen, helderder gevoel) 1 dag goed (ik kan veel aan, en heb zin in van alles) en weer 1 dag ok.

Ik weet dus nu dat de komende dagen slecht gaan zijn, ook wel logisch, na het weekend ben ik veel vermoeider, meer sociaal doen, minder rust.

Ik begin mijn netwerk nu ook te kennen, weet wie ik kan bellen als ik me echt slecht voel, wie ik kan bellen om even wat anders te horen en waar ik wel en niet terecht kan.
Ben wel heel benieuwd hoe lang mijn proces van beter worden gaat duren. Ben er veel mee bezig en ook met de vraag of ik wel een goede moeder ben bijv. Dat kan me veel pijn doen.

Ik heb nooit geweten dat ik zo veel eisend was ten opzichte van mezelf. Het verrast me eigenlijk, want ik dacht dat ik een lui en gemakzuchtig iemand was. Of toch zoiets..

pffft, er is nog zoveel om aan te werken en dan zijn we nog niet eens begonnen aan de trauma's en het verwerken...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:08

Ik mag vrijdag met ontslag!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:12

_Jorine schreef:

Wat fijn :D Ben je er helemaal klaar voor? :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:31

Ik hoop het :D
Het zal wel wennen zijn, na ruim 13 maanden weer helemaal thuis.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:41

_Jorine schreef:

wat fijn zeg!

hier gaat het niet zo goed...slaap gelukkig wel goed, maar das dan ook het enige...
voel me enorm down, moe, gespannen, bang, onzeker en gefrustreerd...mn vriend is wel heel erg lief voor mij, maar vindt dat ik meer voor mezelf op moet komen tegenover mijn moeder... hij heeft echt gelijk daarin, maar ik durf het niet en weet niet hoe, zonder dat ze weer begint te janken om aandacht en als ze niet jankt dan walst ze zo over mij heen...
ze probeert mijn vriend en mij uit elkaar te krijgen (zij mag hem niet), maar in plaats daarvan jaagt ze mij juist van haar weg...

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:49

Poeh, het is hier lang stil geweest!

Jorine, wat een super nieuws! Spannend hoor!

Lammie, is het een idee om eens met je moeder te praten, of haar een brief te schrijven?
Om haar uit te leggen dat het voor jou nu niet werkt en dat jij nu dus 2 optie's hebt, haar gelijk geven en ongelukkig worden, of haar minder in je leven betrekken...
Misschien dat ze dan inbindt.

Met mij gaat het momenteel heel goed. Heb energie, ben vrolijk. Mijn vriend zit ziek thuis en momenteel is de vakbond actie aan het voeren op zijn werk. Hij zou morgen weer beginnen, maar waarschijnlijk dus nog thuis, vanwege blokkades van de vakbond.
Eerst keek ik er enorm tegenop dat hij thuis is, was bang dat ik geen rust zou vinden, maar het valt enorm mee.
Het enige nadeel is dat dit voor hem een bevestiging is dat ik me aanstel, immers voel ik me toch prima, en ben ik dus gewoon lui, ipv ziek...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:54

Mindfull schreef:
Poeh, het is hier lang stil geweest!

Jorine, wat een super nieuws! Spannend hoor!

Lammie, is het een idee om eens met je moeder te praten, of haar een brief te schrijven?
Om haar uit te leggen dat het voor jou nu niet werkt en dat jij nu dus 2 optie's hebt, haar gelijk geven en ongelukkig worden, of haar minder in je leven betrekken...
Misschien dat ze dan inbindt.

Met mij gaat het momenteel heel goed. Heb energie, ben vrolijk. Mijn vriend zit ziek thuis en momenteel is de vakbond actie aan het voeren op zijn werk. Hij zou morgen weer beginnen, maar waarschijnlijk dus nog thuis, vanwege blokkades van de vakbond.
Eerst keek ik er enorm tegenop dat hij thuis is, was bang dat ik geen rust zou vinden, maar het valt enorm mee.
Het enige nadeel is dat dit voor hem een bevestiging is dat ik me aanstel, immers voel ik me toch prima, en ben ik dus gewoon lui, ipv ziek...

als ik een brief schrijf, komt ze er op terug en walst ze zo over me heen en zegt ze dat ik me aanstel en dat mijn vriend juist degene is die de boel verdraaid...namelijk al een keer geprobeerd...
en met haar praten wordt een jankpartij waarin zij zegt dat ik haar een slechte moeder vind enz. en dat mijn vriend ons uit elkaar probeert te drijven enz. terwijl het dus andersom is...zij drijft mij en mijn vriend uit elkaar...ook al heel vaak geprobeerd...

balen dat jouw vriend zo doet nu hij veel thuis is...maar wel weer fijn dat je je wat beter voelt, wel weer jammer dat je vriend daardoor vindt dat jij niet ziek bent maar lui...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:27

Hallo dames,

Ik heb al een poos niet gereageerd...maar lees wel mee.
Vind t moeilijk om op jullie posten te reageren, weet dan niet zo goed wat k moet zeggen.
Maar ben blij dat het met sommige weer beter gaat!
Ik heb zo mn eerst sessie bij de pscycholoog, ben benieuwd hoe het gaat.

Met mij gaat t nie zo goed, heb veel last van woede aanvallen...hoop dat t snel beter gaat!
Gelukkig nu wel heel veel begrip van mn vriend, hij steunt me heel erg :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:08

_Jorine schreef:

Super!!! Ben je er ook helemaal klaar voor???

Ik zit er even doorheen. Kan wel janken. Vandaag laatste keer mindfulness gehad en het was heftig. Kon niet meer stoppen met huilen. Nu is het voorbij. En wat nu??? Van de week gesprek gehad met mijn psychiater maar heb daar gewoon niets mee. Ben blij dat over 2 weken mijn eigen psychologe weer terug is. Maar ja volgende week dus een hele week geen therapie of afspraken. Zit nu al helemaal te shaken.

Had vanmiddag even heel het huis gedaan en lekker de konijnen helemaal verschoond. Zit ik net heerlijk op de bank, de mannen maken zich klaar voor het voetballen, ligt er gewoon weer overal zooi }:0 Kan wel janken. Waarom kan men niet gewoon de zooi opruimen?? Ga zo lekker met een bak thee en een brok speculaas lekker op de bank zitten.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:38

Hoe gaat het nu Miranda?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:34

Jorine thuis? :)

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:50

Fijn dat je weer naar huis mag Jorine.
Je bent nu vast al thuis ;)

Hier gaat het helaas nog steeds niet lekker. Woon op begeleid wonen maar het is de laatste tijd vooral strijd hier. Dus niet echt gezellig.
Voel me daardoor ook niet goed en best veel drukte ook met school. En dat merk je dan overal weer in.
Zit in dubio of ik hier wel wil blijven wonen of niet, van de week bij het ggz erover gesproken en zij vind dat het beter voor mij is om hier weg te gaan.
Vind het lastig, woon hier pas sinds begin van de zomer en heb geen zin om weer te gaan verhuizen vanwege al het gedoe wat er bij komt. Maar ondertussen toch wel een beetje op internet gekeken en ook met mijn psychiater al overlegd en bij een beschermd wonen plek die zij ook aanraadde toch maar een mailtje heen gestuurd voor wat meer informatie. Lastig pakket zo alles bij elkaar en helaas nog steeds herstellende van me operatie waardoor ik niet fit ben, dat werkt ook allemaal niet echt mee.

Vandaag wel weer goede cijfers terug op school :) een 9.8 op engels en een 9.4 op burgerschap. Voel me niet heel blij maar ben ergens diep van binnen toch wel trots op me goede cijfers :Y) (alleen jammer dat er dan altijd van die jaloerse reacties komen van klasgenoten, ach ja, mijn cijfers zijn iig wel goed) :D

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:55

Joolien schreef:
Jorine thuis? :)

Ja!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 02:00

Ik heb voor volgende week toch maar een afspraak ingepland bij de vrouw waar ik altijd gesprekken had over mijn alcoholprobleem. Gaat weer de verkeerde kant op, en zeker nu ik hele weken thuis ben is het wel verstandig om daar weer wat aandacht aan te besteden. Ook mijn cognitieve gedragstherapie begint volgende week weer.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:39

Hallo meiden,

wat een boel goed nieuws hier allemaal.

:(:) Jorine, goed van je dat je er zelf zo bovenopzit zeg! Knap

Hier is de boel aan het escaleren. Voelde me de afgelopen tijd veel stabiler, duidelijk dat de AD aan het werken zijn. trillen was weg, huilbuien ook en minder negatieve gedachten.

Tot gisteren mijn vriend explodeerde en er dingen gebeurden die bij de politie als huiselijk geweld gezien worden.
Ben vandaag naar het sociaal huis geweest en gepraat met een hulpverlener, alles op tafel gelegd en 1 ding is duidelijk... ik moet hier weg.
We zijn samen meteen naar een appartementje gaan zoeken en heb wat gevonden in de straat bij mijn beste vriendin. Nu kijken of we het rond kunnen krijgen en dan ga ik samen met mijn meisje aan de toekomst bouwen... :)

De mevrouw heeft ook de politie gebeld, maar die gaan op huisbezoek komen en mijn vriend meenemen voor verhoor. Dan is natuurlijk het hek van de dam en ben ik vogelvrij verklaard, dus dat gaan we voorlopig nog even niet doen.

Ben natuurlijk sinds gisterenavond weer van de kaart, incl. huilbuien en trillen, maar denk dat dat nu even niet vreemd is.
Ik hoop maar dat ik snel weer beter ben en een mooi leven kan gaan opbouwen.

Gisterenavond toen vriend weg was vriendin gebeld, zat er weer helemaal door, incl suicidale gedachten, mensen schrikken daar zo enorm van... vooral omdat ik 1 ding zeker weet. Als ik het doe, neem ik mijn dochtertje mee...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:57

Mindfull schreef:
Hallo meiden,

wat een boel goed nieuws hier allemaal.

:(:) Jorine, goed van je dat je er zelf zo bovenopzit zeg! Knap

Hier is de boel aan het escaleren. Voelde me de afgelopen tijd veel stabiler, duidelijk dat de AD aan het werken zijn. trillen was weg, huilbuien ook en minder negatieve gedachten.

Tot gisteren mijn vriend explodeerde en er dingen gebeurden die bij de politie als huiselijk geweld gezien worden.
Ben vandaag naar het sociaal huis geweest en gepraat met een hulpverlener, alles op tafel gelegd en 1 ding is duidelijk... ik moet hier weg.
We zijn samen meteen naar een appartementje gaan zoeken en heb wat gevonden in de straat bij mijn beste vriendin. Nu kijken of we het rond kunnen krijgen en dan ga ik samen met mijn meisje aan de toekomst bouwen... :)

De mevrouw heeft ook de politie gebeld, maar die gaan op huisbezoek komen en mijn vriend meenemen voor verhoor. Dan is natuurlijk het hek van de dam en ben ik vogelvrij verklaard, dus dat gaan we voorlopig nog even niet doen.

Ben natuurlijk sinds gisterenavond weer van de kaart, incl. huilbuien en trillen, maar denk dat dat nu even niet vreemd is.
Ik hoop maar dat ik snel weer beter ben en een mooi leven kan gaan opbouwen.

Gisterenavond toen vriend weg was vriendin gebeld, zat er weer helemaal door, incl suicidale gedachten, mensen schrikken daar zo enorm van... vooral omdat ik 1 ding zeker weet. Als ik het doe, neem ik mijn dochtertje mee...

jeetje wat heftig zeg! maar wat goed dat je naar het sociaal huis bent gegaan en een appartement hebt gevonden.
logisch dat je nu van de kaart bent, lijkt me ook een erg heftige situatie...
heel veel sterkte in ieder geval!

hier vanmorgen bij de psycholoog geweest en een hoop bevestiging gekregen over de situatie rondom mijn moeder en mij...maar we gaan ermee aan het werk...
mijn moeder is niet te veranderen, maar ik moet weerbaarder worden tegenover haar en zelfverzekerder worden...

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:35

Heb vanmiddag mijn psych nog gebeld. Voor het eerst dat ik dan gedaan heb en gevraagd aan zijn secretaresse om mij tussen 2 gesprekken in even te laten bellen. Mag nu morgen even op gesprek komen. Wel heel fijn dat hij even plaats voor me maakt, dat voelt heel fijn...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:09

Wow Mindfull, wat heftig!!
Ik hoop dat het snel beter met je gaat, dit verdient niemand!

Ik zat hier een beetje heel erg mee:
[MW] Bang voor de dood..
maar niemand reageert :')

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:33

Heavy Mindfull. Fijn dat je wel merkt dat je medicatie gaat werken en dat je nu hulp krijgt hierbij, maar het is niet niks om mee te maken...

Ik heb gister voor het eerst weer therapie gehad van de man warvan ik CGT zou krijgen, maar nu gaan we toch eerst kijken waar de wortels van mijn depressie en psychoses liggen ipv de depressie wegwerken. Morgenochtend (vét vroeg, om 9 uur dus moet om 7u in de trein zitten :oo ) heb ik therapie bij de verslavingsdeskundige met een systeemtherapeut erbij en daarna meteen creatieve therapie.