[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_arije

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:29

Ohh dat is echt erg jammer. Ik ben zo zat van deze bruin tinten en wilde heel graag mijn haar weer rood verven. Maar even kijken of er nog een optie is...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:32

Gaaf hoor vivi :j
Ik wil het net iets donkerder als jouw eerste foto dus ook maar echt een gloed. Daarom mengde ik het met conditioner (alleen wat teveel _O- ) want de pink pastel van directions is niet heel erg pastel en best wel pink als je zoekt via google ofzo :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:37

M_arije schreef:
Ohh dat is echt erg jammer. Ik ben zo zat van deze bruin tinten en wilde heel graag mijn haar weer rood verven. Maar even kijken of er nog een optie is...

Ja dat vond ik ook. Wat jaren ervoor heb ik deze rood namelijk ook een paar keer gehad en toen zag het er echt super uit..

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:12

Heeft er iemand de gouden tip voor mij?

Ik heb nu groen haar n.a.v. een heftige schoonmaakbui van 2 dagen waarbij ik flink
veel schoonmaakspray heb gespoten.

Ik zit nu 2 maanden in het buitenland, dus ff naar me kapper gaat niet
Snik help!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:16

estherpitout schreef:
Heeft er iemand de gouden tip voor mij?

Ik heb nu groen haar n.a.v. een heftige schoonmaakbui van 2 dagen waarbij ik flink
veel schoonmaakspray heb gespoten.

Ik zit nu 2 maanden in het buitenland, dus ff naar me kapper gaat niet
Snik help!

Tomatenpuree er in smeren en goed in laten trekken :(:)

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:49

dank je Blon-D. Moet het echt tomatenpuree zijn of ook ketchup?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:59

Lous schreef:
M_arije schreef:
Wauw wat gaaf haar zeg, vivi!!

Is er dan niemand die mij hiermee kan helpen?
Nogmaals mijn berichtje:

Normaal gesproken heb ik geluk met het verven van mijn haar, alleen nu weet ik niet wat ik met mijn haar aan moet. Ik heb 3 maanden terug donkerbruin geverfd met l'oreal preference brazilia (3). Ik wil mijn haar erg graag rood verven en dus preference feria 3.66 gebruiken. Ik vraag me af of het wel zal dekken op mijn haar, ook al is het nu een stuk lichter geworden. En 2 weken geleden heb ik mijn uitgroei geverfd met een 4.
Heeft iemand een idee?

Ik heb precies dezelfde rode verf gebruikt , alleen daarvoor een andere bruine verf gebruikt dan jou ook van L'Oreal en ook vervaagd na een paar maanden. Maar deze rood pakt absoluut niet goed :(.
De lichtste stukken waren mooi rood, de donkere stukken nog bruinig. Mijn vriendin had precies hetzelfde verhaal.

hellow :wave:
kom ook even binnenvallen.
Ik heb van mezelf heel donkerbruin haar, en ik heb het al eerder rood geverfd weet niet meer precies welk merk maar dat pakte ook niet zo heel goed. Het bleef er wel gewoon heel lang inzitten kwa die kleur het vervaagde dus niet! Nu ben ik het vorige week weer gaan verfen met het roodste wat ik kon vinden van L'Oreal en deze rood heeft echt super goed gepakt precies wat ik wilde. Mijn verhaal is dus wel weer positief :')

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:24

@ Saar: Jij hebt donkerbruin haar van jezelf. Dan pakt het altijd veel beter, ik heb het geverfd dus denk dat de kleur vrijwel niet zal dekken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:01

Vriendinnetje van mij is blond van zichzelf, verfde het hiervoor donker en is nu overgestapt op rood. Ze heeft afgelopen weekend voor het eerst rood gedaan, het heeft niet heelheel rood uitgepakt, maar er zit al wel een mooie rode gloed overheen (en haar uitgroei is wel duidelijk rood). Dus het kan wel denk ik, vergt alleen iets meer geduld.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:51

Oh okee ja dat kan het zijn :P
Tis zowieso al wat gedoe om t goed rood te krijgen met donker haar :P

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:38

estherpitout schreef:
dank je Blon-D. Moet het echt tomatenpuree zijn of ook ketchup?

Mijn moeder deed bij mij altijd tomatenpuree omdat dit helemaal puur natuur was. Ketchup zit suiker etc aan toegevoegd en is overigens in verhouding ook duurder maar je kunt ketchup proberen alleen weet ik niet of dat werkt..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:57

M_arije schreef:
@ Saar: Jij hebt donkerbruin haar van jezelf. Dan pakt het altijd veel beter, ik heb het geverfd dus denk dat de kleur vrijwel niet zal dekken.

misschien kun je majicontrast doen?
zo zag mijn eerder donkerbruin geverfde haar er uit na majicontrast:
http://i211.photobucket.com/albums/bb72 ... 1109_2.jpg
(dat zwarte wat eronder zit heb ik expres zwart gelaten).
om mijn haar rood te houden was ik het 1 keer in de 4/5 dagen en dan was ik het met speciale rode shampoo voor rood haar, van een kappers merk.

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:56

Die kleur ken ik wel, is een professionele haarkleuring. Maar dan heb ik natuurlijk ook ontwikkelingscreme nodig.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:58

vivi, dat spul moet je gewoon 40 min laten intrekken, dan word het zo ;)
Afbeelding
Dit is flamingo pink van directions

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:49

hoii,
ik lees hier al een behoorlijke tijd mee, en heb volgens mij al wel vaker om advies gevraagd.
en dat wou ik nu weer doen, ik heb nu een bob line, en had de achterkant opgeschoren, maar dit is 2 maanden geleden gebeurt, het is nu alweer gegroeid en ik vind het weer saai worden.. verven is mijn vader tegen, maar verder mag ik er alles mee.
dus heeft iemand een idee voor mij?.
*kort mag ook*
voor het idee.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/w ... directlink

alvast bedankt :wave:

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 02:14

Wat slag erin doen? Beetje zoals die uit Degrassi? Ken je die serie? (is alleen haar naam kwijt)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 07:31

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:33

Pfff.. Ik heb net de helft van mijn haar kunnen afknippen voor mijn gevoel :/ Ik ben al twee weken ziek dus zat veel haarpuntjes te kijken en tot mijn grote spijt had ik wat gespleten punten. Nog langer wachten maakt het alleen erger dus ik heb er net de schaar in gezet. Voor mijn gevoel ben ik echt de helft kwijt, maar dat komt doordat ik aan de voorkant een deel geblondeerd heb en het daar wat gevoeliger is voor beschadigingen. En ik wil absoluut geen helemaal recht kapsel. Er moet wel een beetje model in blijven, dus ik heb de achterkant een heel stuk korter moeten knippen. Ik baal! Maar dat blond is zo hardnekkig. Dubbele ramp dat ik mijn lok wil laten bijgroeien bij de rest dus eigenlijk wil ik daar ook niks van af knippen. Volgens mij gaat het er nooit meer uit groeien :+ Dus ik heb er maar meteen een restje groen in gegooid (een plukje). Dan kom ik daar misschien ooit nog van af haha. Jezelf knippen blijft lastig :=

Voor de nieuwsgierigen: http://www.mediafire.com/conv/a1fcd8ad477ec34a118545db6b9a1b3787efa00b6fcee20b59f2c17876507e146g.jpg (de achterkant is gelukkig niet zo kort als het op de foto lijkt, maar het krult nu even heel erg op)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:40

Oh, _vivi_ wat is jou haar gaaaaf! Ik wil ook heel graag zo iets, dus binnekort ga ik maar aan de highlights beginnen om naar licht te werken!

Balen van je haar Cubone! Ja, het enigste wat ik kan zeggen is wachten totdat het weer groeit..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:44

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:39

Een haarverf topic! Wat handig.

Ik wil graag lichter haar. Ik ben van mezelf blond, maar ik werd steeds donkerder dus waarschijnlijk is mijn eigen haarkleur nu bruin-achtig (geen idee eigenlijk). Ik verf mijn haar al vanaf mijn 18e bruin (steeds iets donkerder). Ik heb momenten dat ik het redelijk lang laat uitgroeien maar dat kan nu eigenlijk niet meer want het verschil is te groot. De laatste keren (jaar) heb ik het echt donkerbruin geverfd en is de uitgroei dus ook heel goed te zien. Ik verf mijn haar nu iedere 2 maanden ongeveer.

Mijn haarkleur is nu hetzelfde als Jenna van Akward (voor het geval mensen daar naar kijken :'). Het is nu op MTV, vandaar). Op zich wel een hele mooie kleur bruin maar het lijkt de helft van de tijd bijna zwart. Ik heb een hele lichte huidskleur en blauwe ogen.

Nu ben ik dus van plan mijn haar te ontkleuren maar ik heb daar hele negatieve dingen over gehoord. Wat vinden jullie daarvan? Gaat je haar er kapot van?

En over deze donkere kleur verven kan ook niet he? Met een lichtbruine kleur?

Ik weet nog niet of ik het "gewoon" lichtbruin wil of een roodtint. Ik koop als ik het ga ontkleuren ook een paar extra haarverf pakjes :'). Gewoon voor het geval het lelijk wordt :+

Kunnen jullie mij advies geven?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:37

Diaz schreef:
vivi, dat spul moet je gewoon 40 min laten intrekken, dan word het zo ;)
[ Afbeelding ]
Dit is flamingo pink van directions

Hahah ja dat is wel heel knal!
Ik wilde het net als Micha gewoon pastel roze hebben dus niet knal, ik heb toen 3x een verschillende manier geprobeerd om te testen hoe lang je het moet laten zitten en in hoeverre het goed pakt :)
Zo knal roze vind ik ook wel heel gaaf hoor maar ik vind mezelf iets te oud om mijn hele haar zo te hebben + dat ik het voor werk niet mag.
Die 3e foto van mij waarbij het ut meest roze is dat is beetje de grens, op werk vonden ze dat nog net wel oke omdat het na 3x wassen toch al de helft minder is :P

Ik wil mijn haar liefste zo verven als Charlotte Free, moet alleen op werk dat eerst even bespreekbaar maken :o
Nu heb ik alleen de onderkant dus met lage staart in zie het niet snel, maar zoals Charlotte Free dan zie je het altijd.

Dit is CF:
Afbeelding

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:48

Mendel schreef:
Een haarverf topic! Wat handig.

Ik wil graag lichter haar. Ik ben van mezelf blond, maar ik werd steeds donkerder dus waarschijnlijk is mijn eigen haarkleur nu bruin-achtig (geen idee eigenlijk). Ik verf mijn haar al vanaf mijn 18e bruin (steeds iets donkerder). Ik heb momenten dat ik het redelijk lang laat uitgroeien maar dat kan nu eigenlijk niet meer want het verschil is te groot. De laatste keren (jaar) heb ik het echt donkerbruin geverfd en is de uitgroei dus ook heel goed te zien. Ik verf mijn haar nu iedere 2 maanden ongeveer.

Mijn haarkleur is nu hetzelfde als Jenna van Akward (voor het geval mensen daar naar kijken :'). Het is nu op MTV, vandaar). Op zich wel een hele mooie kleur bruin maar het lijkt de helft van de tijd bijna zwart. Ik heb een hele lichte huidskleur en blauwe ogen.

Nu ben ik dus van plan mijn haar te ontkleuren maar ik heb daar hele negatieve dingen over gehoord. Wat vinden jullie daarvan? Gaat je haar er kapot van?

En over deze donkere kleur verven kan ook niet he? Met een lichtbruine kleur?

Ik weet nog niet of ik het "gewoon" lichtbruin wil of een roodtint. Ik koop als ik het ga ontkleuren ook een paar extra haarverf pakjes :'). Gewoon voor het geval het lelijk wordt :+

Kunnen jullie mij advies geven?

Ik zou naar de kapper gaan voor advies :)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:15

Vivi, wat een ontzettend gaaf kapsel. Dat zou toch tof zijn :D

Mayniac_val; Dat heeft geen nut. Die denken alleen in € en zien al weer een dikke klus binnen wandelen. Ben ik zo €60 euro lichter. Ze willen me geen advies geven want ze "zijn niet bekend met het zelf-kleur-spul" (quote). Heb het dus al geprobeerd :). Het enige wat ze me zeggen is dat ik het bij de kapper moet laten doen. Nee, dat gaat niet door :). Dan laat ik het liever donker.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:45

@Mendel:Waarom verf je het niet gewoon lichter? een paar tinten? Drogisterijen e.d. kunnen je vaak wel helpen wat bij je past en waarbij je moet oppassen? :)