Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:14

Net gelopen. Ging eigenlijk vrij goed weer. Vrijdag weer door met les 2

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:55

Zat mezelf eens af te vragen, het gaat hier wel continu over de opbouwfase, maar wat voor een tijdsduur bedoelen jullie eigenlijk onder de opbouwfase?

Voor mezelf heb ik nu opgebouwd tot 20 minuten hardlopen, ben nu een maandje of 2 (?) bezig ofzo. En nu ben ik bezig met uitbouwen van de duur dat ik kan hardlopen. En zodra ik dat voor elkaar heb, wil ik de snelheid opbouwen, en vice versa. Dus eigenlijk ben je toch continu aan het opbouwen? Of denk ik nu zo raar. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:37

De meesten bouwen op naar 5 km, de een met Evy en de ander met een ander schema. Zolang je daarmee bezig bent vind ik dat je aan het opbouwen bent.
Ik ben pas vaker gaan lopen toen die 5 km voor mij geen probleem meer was en makkelijk ging.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:45

Ik ga me ook zo klaar maken om een rondje te gaan. Ipod is nog aan het opladen, les 1 van start to run staat er op :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:54

_MG schreef:
Ik ga me ook zo klaar maken om een rondje te gaan. Ipod is nog aan het opladen, les 1 van start to run staat er op :)

Heel veel suc6 :)

Ik ging ongeveer 2-3 weken geleden 'beginnen' met hardlopen. Ergens een schema vandaan geplukt en lopen maar. Ik begon alleen veel te hard te lopen en verkeerde schoenen. Gevolg: pijn in mijn schenen en een ENORME steek in mijn zei. Halverwege ben ik maar gestopt en naar huis gestrompeld }:0.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:58

Over een half uur ga ik ook...heeerlijk

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:58

Zoo, back! Les 1 was appeltje eitje :) denk dat 't wel slim was om van te voren alvast wat te doen (dus afgelopen 2 weken) want ik hield nu alles heel makkelijk bij, dat is wel een fijn gevoel. Wil proberen om mijn twee loop schema's te combineren.

Ben nu wel alweer heel erg duizelig. Heb wat weinig ge dronken vandaag, dus misschien dat 't daaraan ligt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:02

_MG schreef:
Zoo, back! Les 1 was appeltje eitje :) denk dat 't wel slim was om van te voren alvast wat te doen (dus afgelopen 2 weken) want ik hield nu alles heel makkelijk bij, dat is wel een fijn gevoel. Wil proberen om mijn twee loop schema's te combineren.

Ben nu wel alweer heel erg duizelig. Heb wat weinig ge dronken vandaag, dus misschien dat 't daaraan ligt.

Kan het heel goed aan liggen hoor! Ik heb er ook vaak last van als ik weinig gedronken heb.

Ik loop meestal 's ochtends, voordat ik loop neem ik alleen een ontbijtje, maar na het lopen neem ik meer dan een halve liter water tot me, dan heb ik nooit last van hoofdpijn (bij jou duizeligheid)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:14

Dat is wel een goede tip! Had net al een glas cola (light :+ met ijsklontjes) genomen. Soms heb ik ook gewoon even suikers nodig. Nu voel ik me weer kiplekker, alleen moe. Ben vandaag met de fiets naar stal geweest, heb lang gereden en dan ook nog hardlopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:20

_MG schreef:
Dat is wel een goede tip! Had net al een glas cola (light :+ met ijsklontjes) genomen. Soms heb ik ook gewoon even suikers nodig. Nu voel ik me weer kiplekker, alleen moe. Ben vandaag met de fiets naar stal geweest, heb lang gereden en dan ook nog hardlopen.

Cola houdt dan wel vocht vast, maar ik zou je toch aanraden om voornamelijk water te nemen in dit geval.
Mocht je echt een hekel hebben aan gewoon water, probeer dan ranja zonder suiker (Slimpie bijvoorbeeld).

Voor de rest, in het algemeen... Het is goed om jezelf aan te wennen niet elke keer als je dorst hebt meteen naar de colafles en dubbelfris te grijpen. (zeker als je wilt afvallen) Zelf zet ik 's middags een oude maatbeker met water neer om leeg te drinken, die vul ik soms twee keer weer bij. Verder neem ik 's ochtends een gras ranje (Slimpie), 's middags bij het brood een glaasje slimpie en 's avonds bij de koffie. In zo'n glas zitten ongeveer 7 calorieën als je de porties aanhoudt die op de fles staan, je kan met veel minder af. En ik drink één glas cola per dag.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:46

Ook weer terug van les 5.....het ging weer heerlijk. Zaterdagochtend ga ik voor les 6

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:48

Normaal drink ik eigenlijk altijd water :) alleen als ik duizelig wordt iets zoetigs.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:56

Ik drink ook behoorlijk vaak water, zeker met het weer van de afgelopen week en zeker voordat ik ga hardlopen en erna.

Vandaag sla ik een dagje over, behoorlijk last van mijn knie vandaag na mijn rondje van 5 km gister.
Ik hoop dat het me snel makkelijker af gaat vanaf morgen. Het opbouwen is dan ook het lastigste vind ik zelf.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:30

Weer veel nieuwe lopers erbij zag ik. Welkom! Gezellig om met z'n allen zo bezig te zijn met hetzelfde doel, lekker kunnen hardlopen!
Ook net terug van les 19 (2011, 8-10-8). Het ging echt supermakkelijk. Had een heel fijn tempo voor mezelf. Hartslag is niet boven de 180 gekomen en elke keer was ik verbaasd als Evy zei hoever ik al was (dacht dat ik dan al veel minder ver was, dus het ware elke keer meevallers). Enige negatieve aan de training? Dat Endomondo de GPS weer niet heeft laten werken....snif-snif. Wilde echt weten hoe ik het vandaag had gedaan. Heb voor mijn gevoel heel constant gelopen en ook weer verder dan afgelopen week (denk ik) en dan kan ik het niet bekijken....:(! nou ja, vrijdag zelfde rondje maar herhalen denk ik, haha!
had het overigens nog steeds bloedje warm tijdens het lopen. dacht dat ik te koud was gekleed (zelfde shirtje als ik de afgelopen weken ook aan had, mouwloos hemdje dus), maar het viel me voor de volle 100% mee!
Nu maar eens kijken of ik wat buikspieroefeningetjes kan doen nu ik thuis ben, haha!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:33

Man wat gaan jullie hard met de pagina's. Ik kan het ff niet meer bijbenen, beetje te druk op het werk en 's avonds ook nog veel op het programma

Hardlopen gaat ff niet zoals ik het wil. Motivatie om langer als 5 km te lopen is zoek. Komt vast weer tevoorschijn.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:34

Dames, groetjes uit kos! Weinig hardlopen hier maar wel veel zwemmen! (en coctails drinken haha)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:11

Knap Fen zonder muziek! Lijkt mij niks...

Net les 14 gelopen en het ging super! Was binnen no time op adem :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:16

Heb net even op Evy gegoogled, maar die eerste week is me al veel te zwaar voor mijn knieën := Denk dat ik maar gewoon zelf rustig aan ga beginnen en opbouwen als mijn lichaam aangeeft daar aan toe te zijn. Heb net paardgereden en dan voel ik al mijn gewrichten al, hardlopen is nog wel wat belastender.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:16

Endomondo update al gehad Danseresje?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:40

lillytjuh schreef:
Dames, groetjes uit kos! Weinig hardlopen hier maar wel veel zwemmen! (en coctails drinken haha)

Veeeeel plezier daar +:)+

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:50

Na lang twijfelen toch naar de loopgroep geweest vanavond. Was erg leuk, ik heb het vol gehouden, ben erg trots op mezelf. Het was ook gezellig. Een zondagochtend weer een rondje met evy. Ga nu dus 2x per week lopen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:55

maartje, een tip: let ook op hoe groot je je passen neemt en je tempo. Wat mij helpt om geen last van mijn onderbeen te krijgen is niet te grote passen en een rustig looptempo. Zodra ik over mijn tempo loop of mijn passen te groot ga maken, dan merk ik dat meteen aan mijn onderbenen. toen ik startte leek het bij mij ook nergens op! ik ging volgens mij stevig doorstappend nog harder dan 'hardlopend', haha!
Janine, ik heb van de week een update gehad volgens mij....zou dat moeten helpen met het GPS probleem? heb het al een keer eerder gehad en sindsdien al wel een update gehad. dus weet niet of het dan precies daar aan ligt. heb ondertussen wel gezien dat ik gestegen ben tot 0.002 trips around the world :D! Ook al 10 burgers verbrand en ondertussen heb ik sinds het begin van Evy (exclusief les 1) al iets meer dan 60km gelopen :D!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:56

Lillytjuh, veel plezier!

Haha, ik moest trouwens wel even hard lachen toen ik start to run opzette vanmiddag. Vorig jaar had ik een belgisch vriendje (nouja... Scharrel) en die accent liet me daaar gelijk weer aan denken :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:56

lillytjuh schreef:

geniet ervan! enne, misschien is het maar goed om niet hard te lopen met die cocktailtjes :D!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:24

Hmmm, die update heb ik gisteren gedaan, dus dat zal 'm wel niet helpen Danseresje! Beetje balen zeg... Kan je het niet achteraf op de website invullen? Net als met afstandmeten?

Vind wel dat ze vreemde trips around the world hebben... De wereld van Endomondo is slechts 20.000km in omtrek?