[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amytj

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:59

Dat moet wel heel erg wennen zijn, om geen aardappels/pasta/rijst te eten bij het avond eten! Heb je dan niet dat je nog honger hebt na het eten?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:02

Ik eet wel gewoon aardappels alleen veel minder :j ik vind aardappels veel te lekker om helemaal laten staan :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:05

Ik schep dus gerust 3x aardappels op, als ik dat ga beperken tot 1x denk ik dat dat ook al een hoop gaat schelen!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:06

Amytj schreef:
Dat moet wel heel erg wennen zijn, om geen aardappels/pasta/rijst te eten bij het avond eten! Heb je dan niet dat je nog honger hebt na het eten?

Ik eet best veel groenten dus nee ik heb normaal geen honger meer na het eten. Ik vond het eigenlijk niet echt wennen.. Ging redelijk vanzelf en mis de aardappelen eigenlijk niet. Rijst ook niet en pasta eet ik 1x per week :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:35

Ik zou er persoonlijk wel erg aan moeten wennen denk ik. Ga nu ook proberen te minderen in aardappelen gewoon 1 schep ipv 5. :+

Net toch gewogen, al wilde ik dat niet doen, en ben na 2 weken -4kg! *\o/*

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:24

Ja natuurlijk is het wennen, je bent ook zo gewoon om aardappelen, rijst en pasta te eten 's avonds. Net zoals brood in de morgen. Dus je moet echt even je patroon aanpassen. Je hebt dus juist geen honger wanneer je stopt met deze khd te eten. Anders even googlen op Atkins, South Beach of dr. Frank :).

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:06

Schouderklopje voor mij, heb niks gegeten! :D
Net thuis wel een handje cherrytomaatjes gegeten want Ik had vreselijke honger na een hele avond aan dat ijsje denken :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:23

Ugh, ik ben 1.3 kilo bij sinds zaterdagochtend :\

Niets ongezond gegeten, maar wel weer later op de avond (lees: 20h) en de tijd van de maand komt er weer aan.

Grr ik baaaaaaaaaal als een stekker!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:31

Amytj schreef:
Ik schep dus gerust 3x aardappels op, als ik dat ga beperken tot 1x denk ik dat dat ook al een hoop gaat schelen!

ik eet praktisch al bijna geen aardappels meer.

ben meer van groente en vlees.

-O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:34

Pfft als ik mijn aardappels, pasta en rijst weglaat blijft er bijna niks over als vegetariër zijnde... en ik vind het allemaal ook zo lekker :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:44

Drunksheep schreef:
Pfft als ik mijn aardappels, pasta en rijst weglaat blijft er bijna niks over als vegetariër zijnde... en ik vind het allemaal ook zo lekker :=

als je vegetariër bent, moet je dan geen vlees vervangers eten? die vitaminen moet je toch binnenkrijgen? :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:05

Negerzoen schreef:
Schouderklopje voor mij, heb niks gegeten! :D
Net thuis wel een handje cherrytomaatjes gegeten want Ik had vreselijke honger na een hele avond aan dat ijsje denken :')

Knap hoor! goed. Schouderklopje voor jou! :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:08

Ik eet in de ochtend op een werkdag gewoon nog brood hoor. Heel soms brinta. Dan kan ik weer tegen de dag. Een schaaltje yoghurt en een stukje fruit dan komt het niet goed. Wel als ik dat in de middag doe.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:08

Ik eet zonder dag ik het door heb trouwens ook nog amper aardappelen, niet eens zo bewust.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:24

Ketaki schreef:
Drunksheep schreef:

als je vegetariër bent, moet je dan geen vlees vervangers eten? die vitaminen moet je toch binnenkrijgen? :)

Ja, die eet ik, maar niet altijd. De juiste groenten kunnen ook heel veel vervangen, denk aan champignons (B12), spinazie (ijzer) enzovoort. Maar dan blijft het dus bij alleen groenten, veel vleesvervangers zijn namelijk ook puur groenten.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:27

Ik doe hetzelfde als jij Davina21 :j ik eet 's ochtends altijd iets met koolhydraten, zoals brood, brinta of havermout en lunch dan regelmatig met kwark met een stuk fruit. Dat gaat prima!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:29

Drunksheep schreef:
Ketaki schreef:

Ja, die eet ik, maar niet altijd. De juiste groenten kunnen ook heel veel vervangen, denk aan champignons (B12), spinazie (ijzer) enzovoort. Maar dan blijft het dus bij alleen groenten, veel vleesvervangers zijn namelijk ook puur groenten.

Eet je ook wel eens noten? Kom regelmatig tegen dat dat volwaardige vleesvervangers zijn :j misschien dat je bij je avondeten een handje noten zou kunnen eten om het 'af te maken'? :) Ik weet dat de ouders van mijn oppaskindjes (ook vegetarisch) noten als tussendoortje eten, maar aangezien je aangeeft dat zonder aardappels je avondeten nogal een saaie bedoening wordt.. :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:47

En er wordt in korte tijd nog een rondedansje aan mijn lijst toegevoegd. Een heeeeeel groot rondedansje kan ik jullie vertellen :D Zoals jullie weten weeg ik mezelf niet, maar ik kon vanmorgen mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben op de weegschaal gaan staan. De laatste keer dat ik mezelf heb gewogen was ruim 2 jaar geleden en in vergelijking met toen ben ik 8.5e kilo kwijt! Ik weet dat ik daarna wel nog zwaarder ben geweest maar ik durfde de confrontatie met de weegschaal niet aan toen :') Dus als ik een wilde gok maak ben ik in vergelijking tot mijn zwaarste punt al 10 kilo kwijt! *\o/* *\o/*
Ik ben zooooooooooo blij! Vanaf nu ga ik me elke maand wegen :) Dan doe ik het op hetzelfde moment in de feestweek cyclus. Ik heb geen idee of ik in die tijd zwaarder ben of juist lichter maar dan heb ik wel een eerlijke vergelijking!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:59

gefeliciteerd Negerzoen, echt knap!!

Alleen over die koolhydraten... Juist géén honger wanneer je die laat staan? Klinkt wel goed om deze niet te nemen, dat ze eigenlijk alleen voor verbranding zijn weet ik wel al.

Ik eet (nog) wel gewoon brood... Maar aardappels bijv. houd ik echt niet van, die laten staan is makkelijk voor mij :)

Iemand nog een gezond idee wat ik vanavond kan koken? Iets van een ovenschotel?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:01

Ik weet wel dat koolhydraten (vooral de suikers) zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel en dáár krijg je honger van :) De truuk is om je BSS zo gelijkmatig mogelijk te houden en dat doe je onder andere door tussendoortjes te eten. Verder kijk ik regelmatig naar de glycemische index.
Even snel een URL opgezocht: http://www.glycemische-index.com/

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:03

Ketaki schreef:
Drunksheep schreef:

Hoeft niet, noten, peulvruchten zijn ook goed. VOoral als je rijst en peulvruchten combineert.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:14

Interessante link negerzoen en gefeliciteerd met je behaalde resultaat! :D

Ik ben ook vegetarisch, maar eet wel altijd een vleesvervanger bij het avondeten.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:49

Negerzoen, goed hoor!! Super.. 10 kilo is niet niks!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:00

Ik heb een boek glycemische index voor dummies (pdf format), in het engels. Als iemand deze wil moet je je emailadres even mailen, stuur ik het je toe.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:15

Mijn lijstje voor vandaag:

O: cornflakes 35gr met magere melk
T: meloen
M: grote kom tomaten-groentensoep met 2 sneetjes bruin brood met light kaas en salami (halve plakjes)
T: magere fruityoghurt (als ik nog honger heb want zit aardig vol nu!)
A: 2 kleine aardappelen, kabeljauw in een klein bladerdeegjasje en broccoli