Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik vind aardappels veel te lekker om helemaal laten staan
Amytj schreef:Dat moet wel heel erg wennen zijn, om geen aardappels/pasta/rijst te eten bij het avond eten! Heb je dan niet dat je nog honger hebt na het eten?
. 

Ketaki schreef:Drunksheep schreef:Pfft als ik mijn aardappels, pasta en rijst weglaat blijft er bijna niks over als vegetariër zijnde... en ik vind het allemaal ook zo lekker
als je vegetariër bent, moet je dan geen vlees vervangers eten? die vitaminen moet je toch binnenkrijgen?
Drunksheep schreef:Ketaki schreef:
als je vegetariër bent, moet je dan geen vlees vervangers eten? die vitaminen moet je toch binnenkrijgen?
Ja, die eet ik, maar niet altijd. De juiste groenten kunnen ook heel veel vervangen, denk aan champignons (B12), spinazie (ijzer) enzovoort. Maar dan blijft het dus bij alleen groenten, veel vleesvervangers zijn namelijk ook puur groenten.
misschien dat je bij je avondeten een handje noten zou kunnen eten om het 'af te maken'?
Ik weet dat de ouders van mijn oppaskindjes (ook vegetarisch) noten als tussendoortje eten, maar aangezien je aangeeft dat zonder aardappels je avondeten nogal een saaie bedoening wordt..
Zoals jullie weten weeg ik mezelf niet, maar ik kon vanmorgen mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben op de weegschaal gaan staan. De laatste keer dat ik mezelf heb gewogen was ruim 2 jaar geleden en in vergelijking met toen ben ik 8.5e kilo kwijt! Ik weet dat ik daarna wel nog zwaarder ben geweest maar ik durfde de confrontatie met de weegschaal niet aan toen
Dus als ik een wilde gok maak ben ik in vergelijking tot mijn zwaarste punt al 10 kilo kwijt!
Dan doe ik het op hetzelfde moment in de feestweek cyclus. Ik heb geen idee of ik in die tijd zwaarder ben of juist lichter maar dan heb ik wel een eerlijke vergelijking! 
De truuk is om je BSS zo gelijkmatig mogelijk te houden en dat doe je onder andere door tussendoortjes te eten. Verder kijk ik regelmatig naar de glycemische index.Ketaki schreef:Drunksheep schreef:Pfft als ik mijn aardappels, pasta en rijst weglaat blijft er bijna niks over als vegetariër zijnde... en ik vind het allemaal ook zo lekker