Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kani_ejj schreef:ik ben 2,5 jaar bijna 3 jaar geleden gestopt met de prikpil, nu heb ik van de dokter wel wat gekregen, maar dat hielp niet.
Nu wilt hij me niet verder helpen, omdat hij vindt dat de natuur zijn gang moet laten gaan, wat ik ook zeg.
Dus vandaar dat ik iets anders wil proberen, want ik vindt ik het lang genoeg geweest en ik graag een kindje zou willen, maar zonder eisprong gaat dat niet.
xMarloes schreef:bah, heb weer mn stopweek en voel me weer zo down en onzeker en gewoon niet lekker in me vel.
Hoe kan dit komen, kan dit ook aan het soort pil liggen of zijn het gewoon de hormonen die door mijn lichaam nu heen gieren?
Eliine schreef:xMarloes schreef:bah, heb weer mn stopweek en voel me weer zo down en onzeker en gewoon niet lekker in me vel.
Hoe kan dit komen, kan dit ook aan het soort pil liggen of zijn het gewoon de hormonen die door mijn lichaam nu heen gieren?
Welke pil heb je?
Ik ben laatst bij de huisarts geweest omdat ik ook verschillende klachten had tijdens en vlak na de stopweek. En tussenbloedingen die steeds vaker voorkwamen, heel irritant. Terwijl ik heel 'braaf' de pil 21 dagen slikte en dan 7 dagen stopweek deed. Hij heeft me aangeraden om de pil non-stop door te blijven slikken. Dit zorgt er meestal voor dat de hormoonhuishouding meer in balans blijft. Een stopweek is niet noodzakelijk, je kunt bij wijze van spreken tot de overgang de pil slikken zonder 1 stopweek in te lassen en dat is NIET schadelijk. Voor veel vrouwen geeft het juist veel meer rust. Ik doe het nu nog niet lang genoeg om er echt al iets zinnigs over te kunnen zeggen, het is nu wel de bedoeling dat de tussenbloedingen weg blijven anders moet ik toch op iets anders over.
Maar ik wil er maar mee zeggen dat je eigenlijk helemaal geen stopweek in hoeft te lassen, er hoopt zich helemaal niks op in de baarmoeder oid. Dus wie weet kan dat bij jou ook helpen, dat je zonder stopweek een stabieler hormonenpatroon hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de huisarts ook wat verdwaasd zat aan te kijken, zo van; ja maar dat mag toch helemaal niet zomaar doorslikkenmaar wel dus!