[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:17

Vervelend probleem!! Hopelijk komt het weer allemaal goed!

Is er iemand die gestopt is met de nuvaring en hie lang duurde het voor je cyclus weer normaal was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:19

Ik heb me ook niet ingelezen voor ik aan de pil ging.. Alleen naar de dokter geluisterd. Zo me ook geen bijwerkingen als aankomen en libidoverlies laten aanpraten. Imo is de grootste oorzaak daarvan 'angst' om de bijwerking te krijgen en negen van de tien keer is dat onbewust en kan je er ook daadwerkelijk niks aan doen en is stoppen de enige mogelijkheid.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:24

@ Lillytjuh: Ik ben in februari gestopt met de nuvaring en mijn eerste 2 cycli waren normaal (28 dagen) maar sinds april is het heel wisselend van 10 tot 18 dagen over tijd.
Niet fijn als je zwanger wilt worden, vorige maand was de cyclus wel ineens 28 dagen en nu ben ik alweer 5 dagen over tijd.
Ik durf dus niet te zeggen wanneer het normaal werd ik hoop dat dat vorige maand was maar het kan goed zijn dat het nog wel even duurt.
Ik heb de nuvaring voor het stoppen trouwens een jaar of 3 gebruikt. Daarvoor had ik na het stoppen met een pil meteen een normale cyclus.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:04

Oke ik stop namelijk ook ivm kinderwens. We gaan het zien heb na deze nog 2 ringen dus na de kerst ongeveer is het op. Spannend allemaal. Ben zo benieuwd hoe ik me voel zonder die hormonen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:08

Spannend Lilly! Vriendinnetje is net gestopt met de pil en haar man kreeg een rolberoerte toen ik zei dat 92% binnen een jaar gewenst zwanger is na stoppen :D Had ik die dag volgens mij bij BNR gehoord.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:47

@zonnebloem: spannend bij jou dan nu! Duimen!!
@mootje: dat zou mooi zijn! Hoor er verschillende dingen over. Bij de een is het in no time raak en bij anderen duurt het inderdaad een jaar. We zullen het gaan zien maar zijn we nu wel klaar voor.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:31

Niemand die iets weet ??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:37

Ik ben bang dat je hier weinig aan doet en dat je hier toch mee zult moeten dealen.
Gewoon afwachten tot je ongesteld word en in die tijd gewoon lekker proberen ;)

Volgende keer als je nog anticonceptie gaat gebruiken, lees dan jezelf echt even goed in ipv uit te gaan op je huisarts.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:44

Mijn gyn en huisarts hebben me toch echt eerst de bijsluiter onder m`n neus geduwd toen ik het advies kreeg de prikpil. Uiteraard heb ik me goed ingelezen voordat ik het liet zetten en ben ik me bewust wat de nadelen zijn. Gelukkig zijn niet alle artsen zo makkelijk om het zomaar te prikken, nu lees ik veel meer op internet dan dat hun aangegeven hebben maar dat is logisch! Denk toch echt dat een homeopathisch middel echt niet gaat helpen om het allemaal op te wekken...je lichaam moet dit zelf doen! Succes

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:48

Mijn HA heeft me niets gezegd, niets laten lezen..
Ik was 'n jaar of 14 toen ik ermee begon. :)
Dus ik ben ook nooit ingelezen. Dat is pas gebeurt een hele tijd later, maar ik weet het.. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:31

Dat snap ik, op die leeftijd vertrouw je op je arts!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:23

bah, heb weer mn stopweek en voel me weer zo down en onzeker en gewoon niet lekker in me vel.
Hoe kan dit komen, kan dit ook aan het soort pil liggen of zijn het gewoon de hormonen die door mijn lichaam nu heen gieren? :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:34

Spiraal is geannuleerd bij de huisarts. Was allemaal geen probleem.
Urine op de post gedaan, nu uitslag afwachten. Iemand enig idee hoe lang dat duurt?
En dan zodra ik ongesteld ben afspraak maken bij de gyn! :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:38

xmarloes kan zijn dat je ijzer gehalte een stuk lager word waardoor je je down voelt.

sorry dames komt zomaar binnenvallen. maar ben zelf aan de diana35 wat iedereen tegenwoordig afkeurt. en ik me iedere drie maanden moet verantwoorden bij de HA..ben er super blij mee en wil echt niet anders.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:38

Waarom moet je je iedere 3 maanden verantwoorden dan als ik vragen mag?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:46

omdat de pil eigenlijk niet meer zomaar voorgeschreven mag worden. en voorheen voor me zwangerschap slikte ik deze ook en kreeg ik gewoon heel de tijd herhaalrecept mee dus hoefde ik de HA niet meer te bellen maar nu iedere 3 maanden hang ik aan de lijn en zeg ik gelijk wil graag de diana35 hebben en weet de consequenties en wil geen uitleg meer hahaha.. schijnt namelijk een te gevaarlijk risico te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:48

Iemand tipte mij over exacyl nav de bloeding.. Iemand hier daar ervaring mee?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:54

kani_ejj schreef:
ik ben 2,5 jaar bijna 3 jaar geleden gestopt met de prikpil, nu heb ik van de dokter wel wat gekregen, maar dat hielp niet.
Nu wilt hij me niet verder helpen, omdat hij vindt dat de natuur zijn gang moet laten gaan, wat ik ook zeg.
Dus vandaar dat ik iets anders wil proberen, want ik vindt ik het lang genoeg geweest en ik graag een kindje zou willen, maar zonder eisprong gaat dat niet.

Gewoon om een doorverwijzing naar de gyn vragen. Hij had je twee jaar geleden al moeten doorverwijzen, kom op zeg drie jaar geen menstruatie en dan nog zeggen 'het is de natuur, wacht maar af', we leven niet meer in 1800...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:55

xMarloes schreef:
bah, heb weer mn stopweek en voel me weer zo down en onzeker en gewoon niet lekker in me vel.
Hoe kan dit komen, kan dit ook aan het soort pil liggen of zijn het gewoon de hormonen die door mijn lichaam nu heen gieren? :')

Welke pil heb je?

Ik ben laatst bij de huisarts geweest omdat ik ook verschillende klachten had tijdens en vlak na de stopweek. En tussenbloedingen die steeds vaker voorkwamen, heel irritant. Terwijl ik heel 'braaf' de pil 21 dagen slikte en dan 7 dagen stopweek deed. Hij heeft me aangeraden om de pil non-stop door te blijven slikken. Dit zorgt er meestal voor dat de hormoonhuishouding meer in balans blijft. Een stopweek is niet noodzakelijk, je kunt bij wijze van spreken tot de overgang de pil slikken zonder 1 stopweek in te lassen en dat is NIET schadelijk. Voor veel vrouwen geeft het juist veel meer rust. Ik doe het nu nog niet lang genoeg om er echt al iets zinnigs over te kunnen zeggen, het is nu wel de bedoeling dat de tussenbloedingen weg blijven anders moet ik toch op iets anders over.
Maar ik wil er maar mee zeggen dat je eigenlijk helemaal geen stopweek in hoeft te lassen, er hoopt zich helemaal niks op in de baarmoeder oid. Dus wie weet kan dat bij jou ook helpen, dat je zonder stopweek een stabieler hormonenpatroon hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de huisarts ook wat verdwaasd zat aan te kijken, zo van; ja maar dat mag toch helemaal niet zomaar doorslikken := maar wel dus!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:57

Ik slikte hem ook altijd half jaar door :)
Werkte prima. En ben ook gewoon weer ongesteld geworden toen ik ermee stopte. :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:09

Eliine schreef:
xMarloes schreef:

Welke pil heb je?

Ik ben laatst bij de huisarts geweest omdat ik ook verschillende klachten had tijdens en vlak na de stopweek. En tussenbloedingen die steeds vaker voorkwamen, heel irritant. Terwijl ik heel 'braaf' de pil 21 dagen slikte en dan 7 dagen stopweek deed. Hij heeft me aangeraden om de pil non-stop door te blijven slikken. Dit zorgt er meestal voor dat de hormoonhuishouding meer in balans blijft. Een stopweek is niet noodzakelijk, je kunt bij wijze van spreken tot de overgang de pil slikken zonder 1 stopweek in te lassen en dat is NIET schadelijk. Voor veel vrouwen geeft het juist veel meer rust. Ik doe het nu nog niet lang genoeg om er echt al iets zinnigs over te kunnen zeggen, het is nu wel de bedoeling dat de tussenbloedingen weg blijven anders moet ik toch op iets anders over.
Maar ik wil er maar mee zeggen dat je eigenlijk helemaal geen stopweek in hoeft te lassen, er hoopt zich helemaal niks op in de baarmoeder oid. Dus wie weet kan dat bij jou ook helpen, dat je zonder stopweek een stabieler hormonenpatroon hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de huisarts ook wat verdwaasd zat aan te kijken, zo van; ja maar dat mag toch helemaal niet zomaar doorslikken := maar wel dus!

ik ben nu even niet thuis, dus ik weet niet welke pil ik slik, ik neem aan de alegeme, eerst was het stedril of zoiets maar heb nu een merkloze... denk dus gwn een normale pil waar iedereen vaak mee begint maar ik zal thuis even kijken wat op het doosje staat :)

Mm nu je het zegt, als ik de pil doorslik heb ik er vaak geen last van, teminste niet voor zover ik kan herinneren.....
ik heb dan alleen wel last van tussentijdse bloedingen, maar die zouden dan ook moeten stoppen na een tijdje!?
als ik doorslik is dit vaak ook maar 1 maand zegmaar...
En als ik nu een stopweek heb verlies is ook echt zo weinig bloed dat ik soms denk; is dit het!?

stalnollie; Ijzer te kort...dus dat betekend meer groente enz eten of waar zit veel ijzer in?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:10

Jolliegirl schreef:
Ik slikte hem ook altijd half jaar door :)
Werkte prima. En ben ook gewoon weer ongesteld geworden toen ik ermee stopte. :)

maar nu ik even nadenk :P dan weet je ook niet, als er iets fout is gegaan, of je zwanger bent...want je hebt dan niet die stopweek als bevestiging zegmaar!?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:11

Vlees zit veel ijzer in :)

xMarloes : Als je 'm doorslikt keurig netjes, ben je altijd veilig en kan er niets fout gaan ;) Je lijf maakt immers geen eitje aan.(als alles gaat zoals het moet haha) :)
Of je moet door de pil zwanger worden,maar die kans is zó klein.
En je merkt het snel genoeg aan je borsten, je buik en de klachten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:14

Ik wil graag weer aan de anticonceptie maar er kom er dus niet uit. Ik wil heel graag de pil maar ik ben dan altijd ziek, maar echt ziek tijdens mijn stopweek. Migraine aanvallen etc. Nu is ook gebleken dat depressief word van anticonceptie. En om altijd een condoom te gebruiken...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:15

jolliegirl; das ook waar. Ik vetrouw ook maar gewoon op de pil :P

oh vlees... ik eet gwn hoe ik anders ook eet...dus vind het beetje raar gewoon :')
maak me echt om een vlieg druk en ik probeer het opzij te zetten, maar het gevoel is irritant en het idee dat je positief moet denken moet gwn automatisch gaan en niet dat je jezelf heel de dag loopt te controlere van; Neeeeee zo is dat niet, positief nu denke...
Lijkt net of ik echt heel emotioneel word van de pil nu, nog erger :')