Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Caira

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:26

Bestanden doen het top! Maar waar kan ik nu het beste instappen? Ik liep volgens een papieren schema:

4x2min hardlopen en 4x2min gewoon lopen en dan steeds 2 dagen lopen en 1 dag rust.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:33

Dan zou ik de eerste drie lessen overslaan...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:48

Ik ben vanochtend met pijn en moeite uit mijn bed gekomen... Pff dacht er even niet aan, sta op en zak meteen volledig weer door mijn been heen. Wou eerst thuisblijven, maar ben toch maar gegaan. Wordt door mijn collega's een beetje ontzien gelukkig, maar heb nu eenmaal werk waarin ik veel moet lopen. Maar ook wel weer lekker, dat stilzitten wordt ik alleen maar stijf van :)

Morgen hardlopen maar overslaan denk ik :')

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:23

Caira schreef:
Bestanden doen het top! Maar waar kan ik nu het beste instappen? Ik liep volgens een papieren schema:

4x2min hardlopen en 4x2min gewoon lopen en dan steeds 2 dagen lopen en 1 dag rust.

ik heb net les 5 gehad en liep afwisseld 3 minuten :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:35

Pff Elies...balen! ga je naar de dokter ermee of dat niet ? :)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:37

Ow, dat is erg vervelend! even een dag aankijken en anders even langs de huisarts hoor!

Ik wil vandaag eigenlijk weer een rondje, maar die verplichte rustdag is vreselijk. alleen in het weekend mag ik beide dagen lopen :(

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:47

Goldie schreef:
Ik ben vanochtend met pijn en moeite uit mijn bed gekomen... Pff dacht er even niet aan, sta op en zak meteen volledig weer door mijn been heen. Wou eerst thuisblijven, maar ben toch maar gegaan. Wordt door mijn collega's een beetje ontzien gelukkig, maar heb nu eenmaal werk waarin ik veel moet lopen. Maar ook wel weer lekker, dat stilzitten wordt ik alleen maar stijf van :)

Dat is heel wat minder ! :( doe je een beetje voorzichtig met jezelf?

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:47

aaaaaah word helemaal gek hier ! moet ff een zorgplan in elkaar flansen pffff lappen met tekst !

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:56

Hebben jullie eigenlijk goede hardloopschoenen? Speciale hardloopkleding etc?

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:38

zo, net les 19 gelopen. Ging best wel goed eigenlijk, 5,6,7 en 8 minuten. Ze zei alleen op het einde dat de volgende les ik 4(!) keer 8 minuten moet lopen. Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal onmogelijk. Maar goed, we zullen zien, overmorgen...

Overigens loop ik denk ik ook niet zo snel, maar het maakt me niet zoveel uit, het gaat me in eerste instantie meer om uithoudingsvermogen.

Ik heb wel hardloopschoenen (niet hele dure), maar geen aparte kleding. Ik draag meestal dezelfde halflange broek en daarboven een katoenen shirtje, gaat best.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:41

heb sinds me verjaardag hardlopen schoenen ze kosten wat maar ze zijn heerlijk liep eerst op fitness schoenen en nu op hardloopschoenen nou ik loop op wolkjes:) en ik heb hardloop kleding van me tante georven

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:45

LoveJessie schreef:
Goldie schreef:

Dat is heel wat minder ! :( doe je een beetje voorzichtig met jezelf?

Blijkbaar niet, ik ben soms iets te hard voor mezelf :o

Ik heb ook goede hardloopschoenen en vorige week heb ik kleding gekocht :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 17:20

Negerzoen schreef:
Heb je al eens eerder de 3km gered Irene18? Ik ben ongeveer 5 of 6 weken geleden weer actief begonnen en liep de derde week al weer de 3km. Daarvoor had ik een paar maanden niet gerend! En ik behoor in principe tot de categorie 'renklunzen die niet gemaakt zijn om te rennen maar na vele rondjes toch wel van kan genieten' :)

yep, ik ben tot de 3 km achter elkaar gegaan, en toen gestopt. de 3 ging me trouwens niet echt makkelijk af. Het lopen op zich wel, alleen ik werd erg misselijk.
ik ga óf vandaag bij les 8, of volgende week (zo of ma) bij les 10 beginnen met STR.:)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:39

Irene18 schreef:
Negerzoen schreef:
Heb je al eens eerder de 3km gered Irene18? Ik ben ongeveer 5 of 6 weken geleden weer actief begonnen en liep de derde week al weer de 3km. Daarvoor had ik een paar maanden niet gerend! En ik behoor in principe tot de categorie 'renklunzen die niet gemaakt zijn om te rennen maar na vele rondjes toch wel van kan genieten' :)

yep, ik ben tot de 3 km achter elkaar gegaan, en toen gestopt. de 3 ging me trouwens niet echt makkelijk af. Het lopen op zich wel, alleen ik werd erg misselijk.
ik ga óf vandaag bij les 8, of volgende week (zo of ma) bij les 10 beginnen met STR.:)

Als je misselijk wordt kun je misschien wat meer lessen volgen dus eerder instromen?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:29

Ik heb vandaag les 16 gelopen...en het was zwaaaaar... pff ...
Moest echt ff doorbijten ...was 5-7-7-5 met twee minuten rust elke keer...
Ik weet niet hoe ik die minuten heb uitgelopen, maar ik heb het gedaan..en het voelt goed :D (nu wel... :+ )

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:40

Heb weer een beetje bijgelezen, geloof dat er een aantal Brabandse hardlopers bij zitten bij mij uit de regio.

Vandaag ook weer rondje gelopen. Eerste 3 km gelopen in recordtijd van 15 minuten. Daarna overgegaan op interval trainingsrondje voor de overige 4 km. Nu redelijk zware benen maar wel een lekker gevoel. Net even naar paard geweest wat muesli gegeven die heeft rust vandaag.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:45

Pff ik barst van de hoofdpijn en wordt helemaal jaloers van jullie resultaten. Ik weet niet of ik zo wel kan hardlopen, maar vrees het niet...

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:54

SSDesign schreef:
Pff ik barst van de hoofdpijn en wordt helemaal jaloers van jullie resultaten. Ik weet niet of ik zo wel kan hardlopen, maar vrees het niet...

haha een troost volgens mij doet iedereen het hier voor de lol :) denk niet dat we mensen minder vinden door hun misschien mindere hardlopen. have fun :) je moet groeien en dat kost tijd. het is hier geen wedstrijd wie het snelst kan lopen het beste of het makkelijkst ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:55

Bij mij werkt hardlopen júist tegen de hoofdpijn :j

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:56

Negerzoen schreef:
Bij mij werkt hardlopen júist tegen de hoofdpijn :j

haha en ik zou er juist weer niet aan moeten denken, het enige wat ik dan wil is in me bed en slapen :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:17

LoveJessie schreef:
SSDesign schreef:

haha een troost volgens mij doet iedereen het hier voor de lol :) denk niet dat we mensen minder vinden door hun misschien mindere hardlopen. have fun :) je moet groeien en dat kost tijd. het is hier geen wedstrijd wie het snelst kan lopen het beste of het makkelijkst ;)

Waar haal je vandaan dat ik het niet voor de lol doe dan :P? Als ik hoofdpijn heb, kan ik niet hardlopen. Heeft niks te maken met tijd/snelheid, daar doe ik het ook niet voor. Ik doe het om lekker buiten te zijn en bewegen. Maar met die hoofdpijn als nu kan ik gewoon niet hardlopen. :P

Edit: bij mij werkt het om mijn hoofd zo stil mogelijk te houden (en bij rennen bonkt je hoofd heel de tijd).

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:31

LoveJessie schreef:
SSDesign schreef:

Waar haal je vandaan dat ik het niet voor de lol doe dan :P? Als ik hoofdpijn heb, kan ik niet hardlopen. Heeft niks te maken met tijd/snelheid, daar doe ik het ook niet voor. Ik doe het om lekker buiten te zijn en bewegen. Maar met die hoofdpijn als nu kan ik gewoon niet hardlopen. :P

Edit: bij mij werkt het om mijn hoofd zo stil mogelijk te houden (en bij rennen bonkt je hoofd heel de tijd).

oo bedoelde je het zo :+ ik dacht je wil niet meer lopen omdat je jaloers van resultaten werd ofzo :P naja misverstandje :) hihi

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:43

mensen ik ga lekker slapen! mag morgen weer hopen dat me kuiten dan minder zeer doen:)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:03

heb gisteren les 8 gedaan tijdens voetbal. héeeerlijk! :) Geen kip te bekennen.
Het ging erg goed. Had er helemaal geen moeite mee, dus ik ga nu gewoon rustig door met het schema.

'beterschap' LoveJessie :)

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:06

Ik was samen met een vriendin bij les 5 dacht ik maar we Hadden 2 weken geen tijd gehad, dus we zijn opnieuw begonnen vandaag weer verder met les 2 :P