[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniexh

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:28

Wel interessant, zo'n topic. Zo kom ik nog heel wat te weten over eten. En dat is wel belangrijk. Chips, chocola enz. zijn dus nog slechter dan ik dacht. Ik wil graag proberen om echt helemaal niks meer van die troep te eten.
Ik heb 1 beste vriendin, ze is dol op eten maar wel erg slank. Als ze vraagt of we even wat eten pakken heb ik het er wel moeilijk mee. Meestal word het dan weer chips. Ook houd ze die zak chips dan voor mijn neus zodat ik mee ga eten, ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil en dat ik kilo's kwijt wil. Meestal overtuigt ze me toch. Vind dit dus toch echt lastig. Het is nu dat ik absoluut niet van overgeven houd, maar als ik dit geen probleem vond wist ik zeker dat ik elke middag/avond wel voor de wc stond over te geven.
Vraag me elke dag nog steeds af waarom mensen deze troep gemaakt hebben. Konden ze niet iets lekkers én gezonds bedenken? Stomme chips, en die chocola. Word er echt chagrijnig van. Ik kan gewoon niet van eten afblijven! Stond eerder ook vaak voor de spiegel te huilen, omdat ik mezelf zo dik vond. Nogsteeds wel, maar ik trooste me altijd met de gedachte dat mijn BMI wel goed is. Toch wil ik er minstens 3 kilo af...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:38

Goh wat een fijne vriendin _-:( je moet haar toch eens goed duidelijk maken dat jij ook gezond en slank wil zijn en daarom meer moet opletten qua eten. Als t een goede vriendin is ondersteunt en helpt zij jou. Nu is t echt een last. Ff praten met je vriendin waarom en hoe jij t wilt lijkt mij een slim plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:04

XLeandrosX schreef:
Bizzybijtje schreef:
Anders een extra rondje op Leo doen ;) ?

Hé bizzybijtje, jij ook hier? Ja een extra rondje op Leo is nog niet zo'n gek idee. Maar helaas heeft de kinkhoest weer de kop op gestoken en ben ik momenteel al moe voordat ik op t paard zit. Maar over 1,5 maand zal dat vast wel weer gaan. Nu wandel ik maar n extra rondje of pak ik de stofzuiger wat vaker. Klinkt stom maar stofzuigen is best wel een actief gebeuren.
Hoe lang ben jij al bezig? En wil t jou een beetje lukken?

Nu 1,5 maand ongeveer, -8 kg is de stand nu :D Dus gaat prima!
Jammer, kinkhoest is inderdaad wel vervelend! En als wandelen of stofzuigen al helpt, waarom niet!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:37

Wat een duidelijke post Rose21!

Ik ben 5 weken geleden begonnen om iets gezonder te worden. Iets meer op mijn eten letten en wat meer bewegen. Ik ben op zich niet echt een snoeperd, dus heel veel is er niet aan mijn eetgewoonte veranderd, eigenlijk alleen dat ik meer water ben gaan drinken.

Iedere ochtend als ik uit bed kom is het eerste wat ik doe ongeveer een half uurtje op de crosstrainer bewegen. Daarna ga ik ff uithijgen en lekker eten. Nu ben ik een lastige eter 's ochtends, momenteel heb ik Cruesli (chocola) met vanille yoghurt. Ik ben wel benieuwd wat voor alternatief Rose21 hiervoor geeft :D! Op mijn werk heb ik vaak 2 stuks fruit en 4 boterhammen met krabsalade of kipfilet. 'S avonds probeer ik gezond te eten, dit lukt ook wel aardig in de zin van groente, vlees (afentoe vis) en rijst/aardappelen. Gedurende de dag drink ik alleen maar water.

Ik ben 1.83 lang, woog 5 weken geleden 69 kilo. Na 2 weken woog ik 66,5 en op het moment 71 :') Ik ben al wel een stuk afgevallen en voel me een stuk fitter :D

Ik ben vanaf mijn pubertijd iemand geweest die een buik had :') Ongeveer 2 jaar geleden was dat voor een jaar opeens anders. Ik kon ineens eten wat ik wilde en bleef maar afvallen. Op een gegeven moment heb ik 56kg gewogen met mijn 1.83... Ik was niet graatmager maar dat gewicht klopte (volgens mij) voor geen meter. Ik was ook constant ziek. Vorig jaar was ik wel wat steviger :o , maar nooit heb ik over de 70kg gewogen.

Ik ging van maatje 40 (soms 42) naar maatje 36 die zelfs ruim werd naar weer maatje 40. Momenteel maat 38 (richting 40), ik zou toch het liefst richting 36/38 gaan wat makkelijker haalbaar is, alleen daarvoor moet het buikvet wat minderen :D

Hebben jullie nog tips? :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:45

Tips heb ik niet voor je, maar volgens mij heb je een heel normaal gewicht.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:20

@Rose21 Je gaat wel heel kort door de bocht. Daarnaast presenteer je meningen van enkele subgroepen alsof het zwart op wit staat, en dat is bij de helft van jou post niet zo. Lever mij eerst een wetenschappelijke bewijzen. Jammer dat je het op deze manier brengt, gaat mijn nekhaar altijd hard van overeind staan. Anyway, ik zeg leven en laten leven.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:10

Bizzybijtje schreef:
Nu 1,5 maand ongeveer, -8 kg is de stand nu :D Dus gaat prima!
Jammer, kinkhoest is inderdaad wel vervelend! En als wandelen of stofzuigen al helpt, waarom niet!

Dat gaat inderdaad voortvarend. Dan gaan we straks slank de zomer in, kom maar op met die bikini! *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:32

ELpatcho schreef:
@Rose21 Je gaat wel heel kort door de bocht. Daarnaast presenteer je meningen van enkele subgroepen alsof het zwart op wit staat, en dat is bij de helft van jou post niet zo. Lever mij eerst een wetenschappelijke bewijzen. Jammer dat je het op deze manier brengt, gaat mijn nekhaar altijd hard van overeind staan. Anyway, ik zeg leven en laten leven.

Inderdaad, zo denk ik er ook over. Sinds ik aan het diëeten ben, en goed op mijn voeding let (dus ook meer vezels als in brood/crackers en dergelijke), is mijn stoelgang nog nooit zo goed geweest. En ik heb erg lastige darmen. Zit helaas in de familie. Voorheen kon ik gemiddeld 1 á 2 keer per week naar de wc voor een 'grote boodschap', en nu iedere dag. Voel me ook veel fitter, en heb meer energie. En daarbij werk ik al 4 jaar in een laboratorium van een Zuivelfabriek, dus krijg wel het nodige aan karnemelk, melk en yoghurt binnen. Ben eigenlijk nooit ziek, en mijn laatste verkoudheid kan ik me niet eens herinneren...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:49

Stephaniexh schreef:
Waarom wil je jezelf alleen wegen als niemand thuis is? Misschien kun je jezelf even wegen op je eigen slaapkamer? Daar ziet niemand je ;). 30 kilo is wel erg veel. Je weet dus niet hoe zwaar je bent, maar wel hoeveel je kwijt wilt?

Ik mag denk ik niet afvallen van mijn ouders. En de weegschaal staat in hun kamer...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:56

Zertab schreef:
Wat heeft iedereen toch met die hulp? Ik kan het echt wel alleen ;) Ik ga mezelf niet uithongeren hoor :p

Tja, als je zo eigenwijs wil wezen, vooral doen!

En als je serieus 30kg overgewicht hebt, waarom zou je dan niet mogen afvallen van je ouders? En waarom zou je jezelf niet mogen wegen? Vind het eerlijk gezegt heel vreemd. En 30kg is niet niks, dit heeft ontzettend veel impact op je lichaam, en helemaal als je in de groei bent. Je lichaam heeft dan al heel veel energie nodig voor de nodige groeiprocessen, zowel geestelijk als lichamelijk. Als je dan niet weet waar je mee bezig bent kan dat ontzettend vervelende gevolgen hebben voor je ontwikkeling.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:13

Ik ben het eens met Bonjoy, zertabje, als jij echt 30 kg te zwaar bent, zouden je ouders het toejuichen. 30 kg overgewicht is echt heel veel, zeker op jouw leeftijd.
Ik denk dus dat jij eerder hulp nodig hebt met accepteren hoe je bent en leren wat een normaal zelfbeeld is, dan op eigen houtje stiekum 30 kg te gaan afvallen.

Wat je met de adviezen vanuit dit topic doet moet je zelf weten, maar als ik jou was zou ik het eens rustig op je in laten werken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:13

Goed dan halveer ik het wel naar 15.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:42

Praat eerst eens met je ouders Zertab :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:46

Zal ik doen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:28

Ik ben gisteren weer voor het eerst wezen hardlopen op de loopband in de sportschool! Ik kon dat al een hele tijd niet meer ivm. met mijn rug. Kreeg dan vreselijk veel pijn, uitvalsverschijnselen in mijn linker been etc. Erg vervelend. Heb allerlei onderzoeken gehad, maar daar kwam niet iets relevants uit. Ben toen naar een manueel therapeut doorverwezen, omdat mijn eigen therapeute ook niet zo goed meer wist wat ze met me aanmoest :=. Daar ben ik een hele tijd heengweest, en door die therapie van hem is mijn rug nu weer lekker los! Gisteren twee keer een programma van 12 minuten afgewerkt, en ik heb hem geen enkele keer zachter moeten zetten of iets dergelijks! :D Het is een programma waarbij je 1:20 gaat wandelen en vervolgens 1:20 joggen. En dat 12 minuten lang. Ben best wel trots op mezelf, hihi! Heb nu alleen een beetje spierpijn in mijn bovenbenen, niks geen rugpijn of andere gekkigheid!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:00

Rose21; leuk en duidelijk stukje, maar brood staat ook slecht aangegeven? Wat is dan wél goed voor je? Want op alleen groente en fruit doe ik het iig ook niet goed.
Ben dus benieuwd welke dingen dan goed voor je zijn

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:02

NEEE. We eten frietjes vanavond. -O- De perfecte dikmakers.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:04

Lekker! Geniet er maar van!

Patat is de dikmaker niet, dat zijn de frikadellen en kroketten. Om over de kaassoufleés maar niet te spreken :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:07

Nou...de patat kan er ook wat van.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:12

Je hoeft niks aan te nemen van me hoor... Maargoed, bijna 26 kilo lichter weet ik dat af en toe bewust patat eten geen kwaad kan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:20

Maar het is ook niet goed.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:34

Ligt eraan hoe je patat bereidt. Als je het op een goede manier bereid kan het zeker geen kwaad om dat af en toe te eten. Het ligt er wel aan hoe je het combineert.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:35

Maar met gevarieerd eten val je af :) Dus is er niks mis mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:39

Oke...dan neem ik dat maar aan. Heb geen andere keus,en niks eten...nee dat wordt hem niet :p

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:05

Inderdaad, patat hoéft geen dikmaker te zijn...