Dana82 schreef:MamboBeach schreef:Kinderbijslag moet gewoon behouden worden, als ouder zijnde kun je daar van sparen voor school. Dat regel ik zelf wel, heeft de overheid niets mee nodig want ze beknibbelen overal aan.
Dan wil ik wel eens zien hoeveel ouders er daadwerkelijk hun kinderbijslag opsparen. Afschaffen van kinderbijslag is misschien wat drastisch maar verminder al eens. Tweede kind minder dan het eerste en vanaf het derde niets meer en niet omgekeerd zoals het nu is (in België). Daar moedig je alleen maar de marginalen mee om zoveel mogelijk kinderen te krijgen. Is het vanaf 4 of 5 dat je zelf geen belastingen meer moet betalen? Ik wil het kwijt zijn maar, komaan zeg, dat is toch de marginaliteit aanwakkeren!
En dan betaalt iedereen anders voor die kinderen en neen dank je.
Onlangs nog gehoord een toffe taverne waar vroeger honden welkom waren maar nu, met de nieuwe eigenaars, niet meer. Ik stoor me eigenlijk veel meer aan al die kibbelen, wenende en lawaai makende kinderen...
Kwestie van voogd te worden van een ander zijn kind. Neen, nooit van mijn leven niet. Ik wil nog geen kinderen van mezelf laat staan dat ik er van anderen wil opvoeden. Er zijn gezinnen genoeg die wel kinderen willen opvoeden ook van anderen.
Ja, jij wil dat wel eens zien maar wat voor antwoord moet ik daar op geven? Al geven ouders het uit aan een fiets of weet ik veel wat voor hun kind, dat is toch niet aan een ander om te beslissen? Maar sparen van de kinderbijslag voor je kind/kinderen is wel fijn.

.
daar kun je geen kind van onderhouden en produceer je geen kind voor hoor!
. Maar het is wel de enige manier om het te voorkomen (of véél strengere controle maar dat kost waarschijnlijk te veel geld).