ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:08

Dana82 schreef:
MamboBeach schreef:
Kinderbijslag moet gewoon behouden worden, als ouder zijnde kun je daar van sparen voor school. Dat regel ik zelf wel, heeft de overheid niets mee nodig want ze beknibbelen overal aan.

Dan wil ik wel eens zien hoeveel ouders er daadwerkelijk hun kinderbijslag opsparen. Afschaffen van kinderbijslag is misschien wat drastisch maar verminder al eens. Tweede kind minder dan het eerste en vanaf het derde niets meer en niet omgekeerd zoals het nu is (in België). Daar moedig je alleen maar de marginalen mee om zoveel mogelijk kinderen te krijgen. Is het vanaf 4 of 5 dat je zelf geen belastingen meer moet betalen? Ik wil het kwijt zijn maar, komaan zeg, dat is toch de marginaliteit aanwakkeren!
En dan betaalt iedereen anders voor die kinderen en neen dank je.

Onlangs nog gehoord een toffe taverne waar vroeger honden welkom waren maar nu, met de nieuwe eigenaars, niet meer. Ik stoor me eigenlijk veel meer aan al die kibbelen, wenende en lawaai makende kinderen...

Kwestie van voogd te worden van een ander zijn kind. Neen, nooit van mijn leven niet. Ik wil nog geen kinderen van mezelf laat staan dat ik er van anderen wil opvoeden. Er zijn gezinnen genoeg die wel kinderen willen opvoeden ook van anderen.

Ja, jij wil dat wel eens zien maar wat voor antwoord moet ik daar op geven? Al geven ouders het uit aan een fiets of weet ik veel wat voor hun kind, dat is toch niet aan een ander om te beslissen? Maar sparen van de kinderbijslag voor je kind/kinderen is wel fijn.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:15

Inderdaad moet ieder beslissen wat die met zijn geld doet maar ik vrees dat er toch gezinnen zijn die kinderen produceren (kan het niet anders noemen) om te profiteren van het systeem. De kinderen zijn dan maar bijzaak ...
Daarom, en ook om de bevolkingsgroei iets of wat te stabiliseren, zou vermindering van kinderbijslag per kind ipv vermeerdering al heel wat "rare" soort ouders tegenhouden.

Sees

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:23

MB, maar er zijn er ook zat die het niet voor de kinderen gebruiken en dan kun je het beter gecontroleerd door de staat laten uitgeven, net als PGB dat wordt lang niet altijd aan de kinderen besteed...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:13

Ik wilde kinderen voor de kinderbijslag, om het kindgebonden budget niet te vergeten. En als ik oud ben, dan ga ik bij ze inwonen zodat ik niet naar het bejaardenhuis hoef. Scheelt ook weer poen 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:19

Wendy schreef:
Ayasha schreef:
Van mij mag kinderbijslag ook gebruikt worden voor betere onderwijskansen voor alle kinderen. :)
dát zou pas investeren zijn in de toekomst

Helemaal mee eens :j

Zou ik geen probleem mee hebben, als het dan ook maar daadwerkelijk in onderwijs wordt gstoken en niet ergens aan de strijkstok blijft hangen. Maar goed ik heb gemakkelijk praten, ik heb de kinderbijslag niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:22

Sees schreef:
Dat geldt ook voor iedereen, dat ontken ik ook niet en was ook niet de essentie van mijn post ;).

Ik denk zelfs dat je het geld beter in een oude sok kan stoppen. In eigen beheer dus en dan hópen dat geld over 40 jaar nog iets waard is. Misschien is het slimmer om goudstaven te kopen, dat is redelijk waardevast ;).

Nou, daar heb ik serieus aan zitten denken. Maar goed als je in loondienst bent, betaald de baas, van je brutoloon, al een gedeelte aan je pensioen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:24

Sees schreef:
MB, maar er zijn er ook zat die het niet voor de kinderen gebruiken en dan kun je het beter gecontroleerd door de staat laten uitgeven, net als PGB dat wordt lang niet altijd aan de kinderen besteed...

Waarom denk je dat daar nu de kraan wordt dichtgedraaid?
Dat breekt ook mijn hart, zie dagelijks de paniek van ouders voorbij komen.

Maar ik denk niet dat er mensen zijn die kinderen krijgen omdat ze kinderbijslag krijgen. Of die mensen zitten financieel zó krap dat het lucht geeft??
Serieus; een kind kost véél en véél meer dan die 200 euro in de 3 maanden.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:25

schrikdraad schreef:
Niet eens met langcara.
Ik heb heel wat redenen om geen kindren te willen.
De vrijheid missen gaat niet eens op als je ook de dieren zelf verzorgt.

Redenen zijn voor mij gezondheid van mij zelf maar ook erfelijke aandoeningen in beide kanten van de familie waar ik kinderen niet het risico op wil geven dat te krijgen.
Dus meer diepgaand dan alleen maar gevoel.
Verder vind ik de wereld te vol.

Gevoel ís diepgaand. Maar jij laat je verstand de boventoon voeren. Dat vind ik heel sterk van jou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:37

Mindim schreef:
Zou ik geen probleem mee hebben, als het dan ook maar daadwerkelijk in onderwijs wordt gstoken en niet ergens aan de strijkstok blijft hangen. Maar goed ik heb gemakkelijk praten, ik heb de kinderbijslag niet nodig.

Dat is met al dit soort "ideeën" wel een voorwaarde om het goed te laten verlopen natuurlijk. :)
Kinderbijslag an sich was ook een goed plan.. Tot ze er achter kwamen hoe ze bijslag konden krijgen voor kinderen die niet eens hier wonen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:43

Dana82 schreef:
Inderdaad moet ieder beslissen wat die met zijn geld doet maar ik vrees dat er toch gezinnen zijn die kinderen produceren (kan het niet anders noemen) om te profiteren van het systeem. De kinderen zijn dan maar bijzaak ...
Daarom, en ook om de bevolkingsgroei iets of wat te stabiliseren, zou vermindering van kinderbijslag per kind ipv vermeerdering al heel wat "rare" soort ouders tegenhouden.

Geloof me :') daar kun je geen kind van onderhouden en produceer je geen kind voor hoor! :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:27

Mindim schreef:
Sees schreef:
Dat geldt ook voor iedereen, dat ontken ik ook niet en was ook niet de essentie van mijn post ;).

Ik denk zelfs dat je het geld beter in een oude sok kan stoppen. In eigen beheer dus en dan hópen dat geld over 40 jaar nog iets waard is. Misschien is het slimmer om goudstaven te kopen, dat is redelijk waardevast ;).

Nou, daar heb ik serieus aan zitten denken. Maar goed als je in loondienst bent, betaald de baas, van je brutoloon, al een gedeelte aan je pensioen.

Bij mij ook idd maar tóch vraag ik soms af wat dat straks allemaal nog waard is...

Quellian schreef:
Sees schreef:

Waarom denk je dat daar nu de kraan wordt dichtgedraaid?
Dat breekt ook mijn hart, zie dagelijks de paniek van ouders voorbij komen.

Maar ik denk niet dat er mensen zijn die kinderen krijgen omdat ze kinderbijslag krijgen. Of die mensen zitten financieel zó krap dat het lucht geeft??
Serieus; een kind kost véél en véél meer dan die 200 euro in de 3 maanden.

Ja vreselijk, tyosch gevalletje van de goeden die moeten lijden onder de kwaden :(. Maar het is wel de enige manier om het te voorkomen (of véél strengere controle maar dat kost waarschijnlijk te veel geld).

Een ton tot ze gaan studeren, toch ;)?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:39

MamboBeach schreef:
Dana82 schreef:

Geloof me :') daar kun je geen kind van onderhouden en produceer je geen kind voor hoor! :)

Inderdaad, maar er zijn altijd van die randgevallen die hun hond nog beter eten geven dan zichzelf. En geen belastingen meer betalen is wel heel wat hier in België, je moet weten dat wij in België 45 % van ons loon naar de belastingen gaan. Da's wel een pak geld hé.
Maar men blijft ook zeggen dat we met teveel mensen op de aarde rondlopen. Ik denk dat als je dus de kinderbijslag vanaf het derde kind weglaat, zouden er niet wat mensen die dan gaan nadenken? Niet dat die mensen hun derde kind niet het beste gunnen maar misschien zou dat toch een paar mensen aan het denken zetten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:33

Ik moet altijd een beetje lachen als mensen gaan roepen dat 'sommige mensen de kinderbijslag niet voor hun kinderen gebruiken' of roepen 'dat mensen kinderen krijgen om kinderbijslag te vangen'. Enig idee wat kinderen kosten? D
Kinderbijslag is peanuts, vergeleken bij wat ik uitgeef aan mijn kind in die drie maanden. Maar ik ben er als alleenstaande moeder wel blij mee. :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:39

MamboBeach schreef:
Kinderbijslag moet gewoon behouden worden, als ouder zijnde kun je daar van sparen voor school. Dat regel ik zelf wel, heeft de overheid niets mee nodig want ze beknibbelen overal aan.

Ik durf er niet op te vertrouwen dat mensen kinderbijslag ook echt uitgeven aan onderwijs. In veel culturen wordt onderwijs nog niet echt gestimuleerd door ouders. Zonde dat het geld daar naartoe gaat.

Dan maar geen kinderbijslag meer, maar een goede studiebeurs.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:27

Geld voor de studie van mijn kind vind ik ook prima. Nu sparen we daar voor. Alleen is het niet eerlijk tegenover kinderen die nooit zullen gaan studeren, zoals (om maar iets te noemen wat dichtbij mij staat in mijn familie), een kind met Down, of een zwaar autistisch kind, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:44

Voor die kinderen zou PGB eigenlijk moeten blijven. Maar ja... :\

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:33

Dana82 schreef:
MamboBeach schreef:

Inderdaad, maar er zijn altijd van die randgevallen die hun hond nog beter eten geven dan zichzelf. En geen belastingen meer betalen is wel heel wat hier in België, je moet weten dat wij in België 45 % van ons loon naar de belastingen gaan. Da's wel een pak geld hé.
Maar men blijft ook zeggen dat we met teveel mensen op de aarde rondlopen. Ik denk dat als je dus de kinderbijslag vanaf het derde kind weglaat, zouden er niet wat mensen die dan gaan nadenken? Niet dat die mensen hun derde kind niet het beste gunnen maar misschien zou dat toch een paar mensen aan het denken zetten.

Ik denk echt niet dat dat mensen tegen houdt... Maar dan ga ik uit van mijn eigen denken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 07:31

Blue_Eyes schreef:

Waarom? Wat doen ze dan met het pgb wat zonder niet (meer) kan?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:34

Twiggy2008 schreef:
Ik moet altijd een beetje lachen als mensen gaan roepen dat 'sommige mensen de kinderbijslag niet voor hun kinderen gebruiken' of roepen 'dat mensen kinderen krijgen om kinderbijslag te vangen'. Enig idee wat kinderen kosten? D
Kinderbijslag is peanuts, vergeleken bij wat ik uitgeef aan mijn kind in die drie maanden. Maar ik ben er als alleenstaande moeder wel blij mee. :j

Hier in Nederland van dat wel mee inderdaad volgens mij.
Maar ik woon vlakbij de duitse grens en daar krijgen ze ongeveer per maand wat ze hier 1x in de 3 maanden krijgen per kind.
En hier trekken toch een hoop mensen de grens over mede door de kinderbijslag en de goedkopere huizen met meer grond.

Maaruhhh, ging dit toppic niet over wel of geen kinderen willen!!!
Nu gaat het over kinderbijslag. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:25

Wendy schreef:
Blue_Eyes schreef:

Waarom? Wat doen ze dan met het pgb wat zonder niet (meer) kan?

Van het PGB wordt heel veel hulp betaald die voor dat gezin noodzakelijk is, maar die zonder PGB niet op te brengen is. Bv. opvoedbegeleiding voor de ouders, extra hulp op school of logeerweekenden. Als je dat als ouders met een modaal inkomen zelf moet gaanbetalen, heb je of geen eten, of geen huis meer.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:33

B_E, dat is ook zo maar er is ook verschrikkelijk veel misbruik van gemaakt, heb het zelf om mij heen gezien, dat is echt te gek voor woorden... Maar helaas, moeten de goede mensen weer onder de slechte lijden maar dat is altijd zo. Ik vond de bedragen die ze kregen ook wel erg groot. En als een moeder bijvoorbeeld part-time werkte kon je op deze manier een bepaald bedrag zelf houden, dan 'huurden' ze zichzelf als het ware in. En het is natuurlijk allemaal ook erg uitgebuit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:35

Tsja, ik zie van dichtbij (familie) hoe hard het nodig is. En dat er mensen zijn die zonder PGB niet zouden kunnen doen wat echt het beste is voor hun kind.
Soms is het voor een kind (bv met autisme) het beste als mama altijd thuis is voor hem, maar zonder PGB zouden papa en mama dat niet op kunnen brengen. Ja, dan huur je jezelf in.
Hoge bedragen? Wat denk je dat een logeerweekend of een persoonlijk begeleider kost?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:46

Veel geld.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:47

Nou, precies. En daarom zijn die bedragen zo hoog - dat is wat ze nodig hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:49

Ja, maar dat is wat ik bedoelde met uitgebuit, wat een weekend kost en waar veel misbruik van is gemaakt om de meest idiote bedragen te vragen en werd betaald.