[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:31

wiebke schreef:
. Vandaag heb ik nog wat minder erge buikpijn... was dit bij jou ook Mars? Voelt een beetje als een erge mensturatiekramp...

:j Dat is heel normaal.
Ik heb nog enkele dagen wat menstruatiekrampen gehad en daarna nergens meer last van gehad. Ik slikte Aleve Feminax en nam af en toe een lekker warme kruik op mijn buik, dat hielp goed :)

Jojoju

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:13

okay... is het heel erg raar dat ik nu niet naar de wc durf om een ´grote boodschap´ te doen omdat ik bang ben dat ik zo die spiraal eriut pers???

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:21

Nee hoor :D
Grappig, want ik had exact dezelfde angst! Neem maar van mij aan dat je echt gewoon kunt gaan, je zult hem er niet uit persen :) Mij is het ook gelukt, en je moet aan de touwtjes trekken om de spiraal te kunnen verwijderen. En je lichaam moet wel heul creatief zijn om dat voor elkaar te krijgen tijdens nr 2 :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:09

pfff ok. Blij dat ik niet de enige ben met die rare gedachte :P Dan ga ik het er zo op wagen... zullen de collega´s blij mee zijn :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:12

Nee hoor, helemaal niet gek.
Ik liep de eerste dagen ook heel voorzichtig uit angst dat ie eruit zou vallen :') Mensen kunnen zich toch rare dingen wijsmaken af en toe :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:20

inderdaad! zie het al voor me hoe jij met samengeknepen beentjes rondliep hahaha... heb daar dan weer geen last van! maar ja.. naar de wc gaan en persen is een ander verhaal..... net lukte het niet.. misschien vanavond thuis :) kan ik op mijn gemak zitten en mezelf inprenten dattie er niet uit gaat vallen.. *plonss* OMG :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:55

Haha, niet bang zijn hoor, want een *plons* ga je sowieso horen als het goed is :D
Maar dat hoeft dan dus niet meteen je spiraal te zijn, hihi!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:55

nee, die *plons* is dan wat anders natuurlijk :P ben ondertussen nog steeds niet gekunnen ...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:23

Haha ik had precies hetzelfde. Of dat ik m er verder in duwde met tampon of sex ofzo :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:26

Wanneer gebruikte jij weer tampons icm Mirena, Nagini? De eerste menstruatie werd het me afgeraden, maar nu lees ik overal verschillende verhalen over daarna. Kan het nu wel of niet? Ik heb namelijk echt een hekel aan maandverband :\

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:39

Helpie? :o

Ik ben toen ik 11 was vanwege medische redenen (lees: een menstruatie van 3 maanden lang zonder pauze) aan de antoconceptiepil gegaan, Mercilon, nooit problemen mee gehad. Toen mijn menstruatie uiteindelijk na jaaaren volledig wegbleef ben ik gestopt met de pil, en nu ik een tijdje in een nieuwe relatie zit ben ik naar mijn huisarts gestapt. Op zijn aanraden zit ik aan de Diane, nu ben ik na wat rare bijwerkingen gaan opzoeken op internet en tot mijn grote schrik lees ik dit op antieconceptie.nl:

Citaat:
Hoewel DIANE-35 ook werkt als anticonceptiemiddel, dient het bij vrouwen niet alleen als anticonceptiemiddel gebruikt te worden. Vanwege de hoge hormoondosering wordt aangeraden om de behandeling met DIANE-35 te stoppen 3 à 4 maanden nádat de aandoening(en) waarvoor DIANE-35 werd voorgeschreven is/zijn verdwenen, en het niet als alleen anticonceptiemiddel te blijven gebruiken.

Om een lang verhaal kort te maken: hier schrik ik dus een beetje van en dit heeft mijn vermoeden maar weer bevestigd dat ik nog niet naar die man toe wil als m'n rechteronderbeen van mijn lichaam is gescheiden en hij de enige mens op aarde is die me daarmee wil helpen, ik naai m'n been er zelf wel weer aan.

Kan ik zonder problemen terug naar Mercilon?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:47

Het lijkt me wel dat je terug over kunt stappen als je dat wilt, maar dan zul je wel weer naar je HA toe moeten. Voel je er trouwens niet voor om een andere HA te zoeken? Want het is voor jezelf ook niet fijn als je zo weinig vertrouwen in hem hebt :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:53

Ik slik al een jaar of 13 ofzo de diane 35 en ik leef nog steeds. :+ Bij het aanvragen van een nieuw doosje geef ik ook altijd aan dat het alleen als anticonceptie bedoeld is en ik krijg hem nog steeds. Nog nooit iemand geweest die gezegd heeft dat ik beter een ander merk kan nemen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:14

Mars schreef:
Wanneer gebruikte jij weer tampons icm Mirena, Nagini? De eerste menstruatie werd het me afgeraden, maar nu lees ik overal verschillende verhalen over daarna. Kan het nu wel of niet? Ik heb namelijk echt een hekel aan maandverband :\

Daarna is geen probleem, de eerste keer (paar dagen meestal) is puur om ervoor te zorgen dat zich geen bacteriën (die zijn ingebracht tijdens het plaatsen van mirena) ophopen rondom je tampon volgens mij :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:15

Mars schreef:

Gelijk weer. 3 of 4 dagen later ofzo?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:36

Mijn huisarts heeft gelukkig gezegd dat ik kon mailen als dit niet goed is bevallen, dan zou hij wat anders uitschrijven. Volgens mij staat ook in de bijsluiter niet langer dan 6 maanden gebruiken? Nouja ik vind het allemaal vrij maf. :P

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:46

Staat dat in de bijsluiter van de diane? Echt nog nooit zien staan. :n En ik kijk hem toch meestal wel even snel door als er weer een nieuwe lading in huis komt.
Maar goed, ik slik hem ook maar 3 weken en dan stop ik een hele week. :P Of zouden ze dat niet bedoelen? :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:49

Nagini schreef:

1 dag later weer. Niemand had tegen mij gezegd dat het niet mocht.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:50

Ben toch maar niet met de Diane begonnen, veelsteveel enge dingen op internet gelezen van aankomen en al die dingen... :+
is natuurlijk per persoon anders, maar ik durfde 't niet! _O-

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:27

Aankomen lees je van elke pil, net als hoofdpijn... Je moet geen bijsluiters willen lezen. Die moet je pas lezen als je klachten hebt! Anders ga je spoken zien.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:21

Iris82 schreef:
Nagini schreef:

1 dag later weer. Niemand had tegen mij gezegd dat het niet mocht.

Ja ik had 1 dag later niets nodig. :')

Heel gek, nadat de mirena was gezet was ik helemaal niet meer ongesteld.. 3 dagen later ofzo kwam het weer even terug. :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:34

nouwe.. ik weet niet hoor. Maandag heb ik een Mirena gekregen en heb nog steeds buikkrampen.. is dat normaal? heb geen bloedverlies meer..nu was ik ook niet ongesteld bij het zetten :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:35

Jep totaal normaal, en als je pech hebt, hou je die krampen gerust nog een paar weken :)

Alleen als je echt kapot gaat van de pijn zou ik even langs de gyn gaan voor een scan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:36

Ik heb ook langer krampen gehad.
Toen was het even weg.. en paar weken later kwam het weer terug. (En niet zo'n beetje ook)

Nu heb ik nergens meer last van.. heb het idee dat ik me dat zelf heb aangepraat des tijds. ''misschien zit ie niet goed''

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:42

Zelf heb ik maar een paar dagen kramp gehad, maar hoor idd ook zat mensen bij wie het langer duurt. Ik zou me dus idd nog geen zorgen maken :)