Helpie?
Ik ben toen ik 11 was vanwege medische redenen (lees: een menstruatie van 3 maanden lang zonder pauze) aan de antoconceptiepil gegaan, Mercilon, nooit problemen mee gehad. Toen mijn menstruatie uiteindelijk na jaaaren volledig wegbleef ben ik gestopt met de pil, en nu ik een tijdje in een nieuwe relatie zit ben ik naar mijn huisarts gestapt. Op zijn aanraden zit ik aan de Diane, nu ben ik na wat rare bijwerkingen gaan opzoeken op internet en tot mijn grote schrik lees ik dit op antieconceptie.nl:
Citaat:
Hoewel DIANE-35 ook werkt als anticonceptiemiddel, dient het bij vrouwen niet alleen als anticonceptiemiddel gebruikt te worden. Vanwege de hoge hormoondosering wordt aangeraden om de behandeling met DIANE-35 te stoppen 3 à 4 maanden nádat de aandoening(en) waarvoor DIANE-35 werd voorgeschreven is/zijn verdwenen, en het niet als alleen anticonceptiemiddel te blijven gebruiken.
Om een lang verhaal kort te maken: hier schrik ik dus een beetje van en dit heeft mijn vermoeden maar weer bevestigd dat ik nog niet naar die man toe wil als m'n rechteronderbeen van mijn lichaam is gescheiden en hij de enige mens op aarde is die me daarmee wil helpen, ik naai m'n been er zelf wel weer aan.
Kan ik zonder problemen terug naar Mercilon?