Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:59

Anc schreef:
[naam], heb je wel goede schoenen?
Kan ook zijn dat je benen pijn doen omdat je verkeerd landt.
Dat had ik namelijk ook heel erg, nu met goede schoenen gaat het stukken beter.

Ja heb net nieuwe asics gel :)

xingridx

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:00

Ik ben heel stoer vanmorgen voor mijn werk gaan hardlopen, ik stond om half 7 buiten :O

Les 4 start to run gelopen, ging lekker, was leuke muziek dit keer :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:11

Anoniem schreef:
Anc schreef:
Juul, heb je wel goede schoenen?
Kan ook zijn dat je benen pijn doen omdat je verkeerd landt.
Dat had ik namelijk ook heel erg, nu met goede schoenen gaat het stukken beter.

Ja heb net nieuwe asics gel :)

Heb je wel goed gekeken of dit de juiste schoenen zijn voor jouw manier van rennen?
De verkoopster van mijn schoenen gaf aan dat nieuwe schoenen ook ingelopen moeten worden en dat je de eerste paar keer wat last van je onderbenen kan krijgen.

Misschien heb jij dat nu ook wel.

Wat stoer Ingrid!
Ik wil ook elke keer voor mijn werk aan gaan lopen, maar dan lig ik toch altijd net weer te lekker in mijn bedje :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:18

Ja ik meestal ook maar ik moest nu toch eerst om 8 uur bij de arts zijn dus dacht: dan kan ik mooi de normale tijd eruit en eerst gaan lopen :))

Want savonds komt het er te vaak niet van, dan stort ik dood neer op de bank :=

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:42

Vanmorgen les 10 gelopen, en ging best goed, alleen onwijs raar gevoel in me kuiten, een beetje of ze heel strak waren in geboden ofzo... heel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:26

@ Anc: Ja dat zou kunnen idd.. verkoper zei wel dat het schoenen voor beginners waren :)

@ malih: Dat had ik idd ook! Afgezien van dat plekje dat echt pijn deed. Beetje stijf gevoel..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-11 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:44

Hallo! Ik ben vandaag aan mijn 4de poging begonnen om STR eens uit te lopen. hebben jullie nog meekletsers nodig? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:47

Welkom!
En hoezo de 4e poging?
Blessures of geen motivatie meer?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:27

Welkom Winged!

Stoer hoor Ingrid. Moet zelf 6:30 eruit voor mijn werk dus eerder sta ik echt niet op :P .

Gisteravond wat later nog les 15 gelopen. Merk wel dat ik steeds grotere rondjes moet kiezen, deze was alweer 4,8 km! Moest nog wel een stukje lopen naar huis. Had de les nu in runtastic gezet met mijn eigen muziek, moet zeggen dat het dan veel beter gaat! Alleen irritant dat die stem elke keer zegt dat ik te langzaam of te snel loop..

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:31

Net les 11 gelopen, ging super! Stuk beter dan de vorige keer dus dit keer geen achilleshiel blessure. ^^ Vrijdag dan voor het eerst die 5 minuten lopen, daar kijk ik wel enigszins tegenop.

En wat een boel hardlopers er weer bij. Proficiat! (Zoals Evy zou zeggen :P )

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:35

Ik Heeeeeeelemaal mijn hardloop kleren meegenomen naar stal, les 7 van Evy op mn Ipod gezet, vergeet ik mijn schoenen mee te nemen, GRRRRR :')
Nu maar even zwemmen en vanavond maar :P Hopelijk heb ik dan net zo veel zin als nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:46

Ik vond de eerste keer 5 min lopen erg mee vallen.
Je loopt eerst al 2x 4 min en dan is die 5 min helemaal niet zo lang meer.

Ik ben alvast wat lekkere muziek aan het verzamelen voor als ik straks Evy niet meer heb, maar wat zijn nou fijne nummers om op te lopen?
Ik hou niet van instrumentaal, er moet wel in gezongen worden zodat ik in mijn hoofd een beetje mee kan zingen.
Heb nu bijvoorbeeld Pump it - Black Eyed Peas en My my my - Armand van Helden.
Volgens mij gebruikte Evy deze ook al, maar voor BEP vind ik echt heerlijk om op te lopen.

Hebben jullie nog goede tips?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:08

Ik meld me ook hier!
Ik ben ook begonnen met hardlopen, omdat ik helaas paardloos ben geworden en dus geen sport meer heb.
Aangezien ik na de zomer een sportieve opleiding ga doen (vooropleiding politie) moet ik wel wat conditie hebben! Ook doe ik het om er een paar kilootjes eraf te krijgen.
Ik moest speciaal voor de opleiding ook asics schoenen, ik vind ze er niet uit zien maar ze zitten heerlijk!
Qua kleren gewoon joggingbroek/kort sport broekje en T-shirtje, als het koud is een vestje er over heen.

Gister heb ik ook even hard gelopen, wat ben ik achteruit gegaan. :n
Ik had anderhalve kilometer in 10 minuten, dat is wel eens beter gegaan.
Straks ga ik weer te hardlopen maar nu met een fanatieke vriendin, eens kijken hoe dat gaat!

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:28

Anc schreef:
Hebben jullie nog goede tips?

Beyoncé - move your body! :D

Dan krijg ik echt zo'n power boost, a little sweat ain't never hurt nobody, everybody just move your bodyyy :):) =:) lalala

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:31

Oja en ik meld me trouwens ook!

De vakantie staat weer voor de deur dus ik wil wel wat kilotjes afvallen :D En het is natuurlijk goed om wat meer conditie te hebben bij het paardrijden, kan ik die dikbil van mij nog beter aan het werk zetten zonder dat ik van mn stokkie ga! :))

Hoevaak rennen jullie in de week en hoelang ongeveer?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:38

Ik ren 3 a 4 keer per week (dus steeds 1 dag rust) en rond een halfuur, want ik volg een schema (zoals bijna iedereen hier)

Heb net een weekje rust gehouden vanwege mijn knie, ga vandaag weer lopen, hoop dat het weer over is!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:13

Haha, handig Ann ;)!

Goed zo Maris! Maar je gaat ook steeds beter en steeds een tandje harder!

SachFierce: Ik ben volgens mij een van de weinigen die zich niet helemaal aan het schema houdt en gewoon per keer kijk welk rondje we doen en hoever we komen :+.
Ik rende, voordat ik gigantisch door mn enkel ging, 4 keer per week. Sinds 2 weekjes ren ik weer, maar nu maar 2 of 3 keer per week. Het rondje van 4,5 km doen we in een half uurtje, het rondje van 6 km in 3 kwartier en het rondje van 7, nogwat tussen de 50 minuten en een uur.

Julli1994: Dat is toch helemaal niet zo slecht?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:46

VERAx schreef:
Ik ren 3 a 4 keer per week (dus steeds 1 dag rust) en rond een halfuur, want ik volg een schema (zoals bijna iedereen hier)

Heb net een weekje rust gehouden vanwege mijn knie, ga vandaag weer lopen, hoop dat het weer over is!

Begin je dan met je schema gewoon waar je was? Of loop je de laatste les die je hebt gelopen overnieuw?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:45

Yv_ schreef:
SachFierce: Ik ben volgens mij een van de weinigen die zich niet helemaal aan het schema houdt en gewoon per keer kijk welk rondje we doen en hoever we komen :+.
Ik rende, voordat ik gigantisch door mn enkel ging, 4 keer per week. Sinds 2 weekjes ren ik weer, maar nu maar 2 of 3 keer per week. Het rondje van 4,5 km doen we in een half uurtje, het rondje van 6 km in 3 kwartier en het rondje van 7, nogwat tussen de 50 minuten en een uur.

Ik ook niet hoor :o wel gedaan maar ik loop nu met een vriendin dus we zijn alleen maar aan het kletsen. We zien wel hoever we komen, het gaat per week een tandje hoger! :P We lopen sowieso wel interval, maar houden ons niet aan een bep. aantal minuten of iets.

Ben vanochtend wezen zwemmen en vanmiddag nog paard gereden. Morgen weer hardlopen + les met 't paard. Sportief bezig *\o/*

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:56

Ik heb vandaag les 17 gelopen. Weer met mijn zoontje erbij en da's toch best pittig, want die blijft maar kletsen en verwacht dan ook nog antwoord. En na een minuut of 4 ben ik daar niet echt meer toe in staat. :') Maar goed, wel weer alles uit gelopen. Al zie ik wel met angst en beven uit naar volgende week, dan staat de 8 minuten op het programma en aan het eind zelfs 10 en 20 :wow: Daar ben ik geestelijk nog niet helemaal aan toe geloof ik. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:16

Als 20 min *zoekt uitpuilogensmileymaarkanhemnietvinden*

Dus in 1 week ga je van 7 naar 20 min?
Jeutje, dat is best heftig.

Ik ben nu bij les 13, dus over 2 weken mag ik dat ook gaan lopen...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:01

Goed bezig MootjeK! En rennen en praten tegelijk lijkt me niet het makkelijkst nee, haha. En inderdaad, dat we zometeen 20/30 minuten moeten gaan lopen, *slik*.

Eerst morgen maar verder met les 12.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:08

Wow gaat dat zo snel?? van 7 min naar 20??

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:13

Wow dat gaat inderdaad wel heel erg snel!
Mijn schema bouwt op in 12 weken naar 20 minuten, en dat doen jullie dan zomaar in 1 weekje van 7 naar 20.. :')

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:05

Hoi meiden! :D

Ik kom mij ook in dit topic melden, hardlopen daar leek mij nooit wat aan. Maar een paar weken geleden, toen ik een stukje met de hond aan het rennen was, had ik zoiets van: "Hey, dat kan ik ook zelf!".

Toen had ik het topic al doorgelezen, beste vriend al gecharterd dat hij mee moest lopen voor de gezelligheid en de app MiCoach sprak mij erg aan!

Daar is natuurlijk niets van gekomen tot nu toe (beginnen is moeilijk!) :+ Dus ik heb net even de mp3'tjes van Evy opgezocht & besloten dat ik daar in mijn uppie aan ga beginnen :j Dat lijkt mij om te starten de beste manier :)

Ik heb al 'goedkoop' Asics op de kop weten te tikken, want ik had geen andere gympen dan Allstars. Om te proberen of ik het echt wel leuk ga vinden, of dat ik er toch geen reet aan vindt. Maar ik beloof plechtig dat als het echt lekker gaat, ik het leuk vind en rare pijnen krijg dat ik ga kijken naar goede hardloopschoenen in een winkel waar ze mijn loopje kunnen analyseren :j Nu eerst maar eens zien of ik het wel zie zitten allemaal :D Ik twijfel alleen nog wanneer ik ga beginnen, misschien zaterdag na mijn werk (maar dan sta ik al de hele dag) of dat ik misschien beter zondag kan beginnen... :Y)