Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Caroo schreef:Ook vind ik als ik naar mezelf kijk, ik me al redelijk heb aangepast aan de norm, de maatschappij. Je begint vanzelf anders te denken, heel vreemd.
smileydees schreef:@flowerbomb Mijn dochter heeft ook een tijd niet echt kunnen rijden, alleen wat kunnen hobbelen. Onze tinky is ook zo gevoelig dat de dames dan samen in gevecht gaan. Gelukkig hebben ze nu wederzijds begrip dat werkt dus een stuk beter. Als mijn dochter niet lekker in haar vel zit gaat het niveau gewoon weer terug naar hobbelen. Dan blijft het voor beiden prettiger. Het is als moeder zijnde moeilijk om te helpen in de zoektocht naar de juiste balans!
Beauty26 schreef:Mag ik mij hier ook melden? Ik ben enige tijd geleden bij iemand geweest om over HSP te praten dit omdat ik het met een vriendin erover had gehad en toch wel veel dingen bekend voor kwamen, ik had naderhand een test op internet had gevonden en deze had gedaan hier kwam uit dat ik zeer waarschijnlijk ook hsp-er ben.
Ik kom hier veel bekende dingen tegen... ik ben ook erg snel moe, slaap erg ligt ( en hoor/voel) alles... als mijn man uit bed gaat ben ik wakker, als de hond loopt te hijgen terwijl ik slaap wordt ik wakker. En ik word dan ook bijna nooit echt uitgerust wakker! Ben altijd moe, woon in een appartement waar ik helemaal mesjogge word! Ik kan hier niet aarden, waardoor ik erg moe ben, gespannen en erg prikkelbaar!
Verder ervaar ik het hsp meer als een last dan een "gave" ik word er niet goed van! Ik ben heel snel van slag en heel gevoelig! Ik was dan ook bij dat ik enige maanden geleden een "sticker" kon plakken op mijn gedrag.. dat ik anders ben dan anderen.. ( zo voelt het) mijn man vind het soms dan ook nog erg lastig om met mijn gevoelens etc om te gaan.. omdat ik soms erg fel kan reageren! Maar hij ook niet snapt dat ik gewoon niet kan ontspannen.. herkennen jullie dat? Moeilijk of niet kunnen ontspannen??
Sorry voor net hele verhaal maar het is zo'n opluchting om meet mensen te hebben "gevonden" om mijn verhaal mee te delen.. mensen die mij snappen..