Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:01

Ik heb dat ook heel erg, ik ben ervan geschrokken dat ik niet meer kan terugvallen op wat voorheen mijn grote kracht was, wilskracht en doorzettingsvermogen. Het wil gewoon allemaal niet meer.
Ik heb net besloten om te stoppen met mijn studie en inderdaad opzoek te gaan naar wat mijn passie is en waarvoor ik mijn bed wel wil uitkomen.
Zelfs mijn hond waar ik gek op ben interesseert mij momenteel amper en hij heeft een aardig aandachtstekort.
Hopelijk komt er bij het uwv iets uit, ik heb mijzelf op aanraden aangemeld voor een wajong, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Vrienden met veel meer psychische problemen en meer bewijslast in mijn omgeving worden daar tot nu toe de deur gewezen, dus lijkt mij sterk dat ze mij wel een wajong geven. Het zou wel een uitkomst zijn op dit moment, maar geen idee of het lukt.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:17

Welkom nieuwelingen!
Heb jullie verhalen wel gelezen, maar vanaf mobieltje typt het wat rot.....

@Njen, denk dat er wel wat 'werk'aan vooraf gaat voordat je in de Wajong terecht komt.....En heb je verder ook hulp kwa psycholoog oid?

@moyra, kun je geen gesprek inplannen met je eigen HA? Lijkt mij geen probleem te hoeven zijn, je voelt je niet fijn bij deze stagaire, dus de assistent kan jou best even inplannen bij je eigen.....Gewoon er naar vragen!

Ik ben dit weekend naar mijn zus geweest, 240km verderop, metJesse en mijn man...was wel leuk en gezellig, maar slecht geslapen daar, en dat merk je dan ozo vandaag he....was me toch potje duizelig op het werk, dus maar mooi vanmiddag gesnipperd en op de bank gedoken om 2 uurtjes te pitten hihi

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:22

bobomelo ik ben vandaag bij mijn eigen arts geweest en het hoge woord is eruit.
Ik heb op mijn 22e een burn out.
Morgen moet ik naar de psych

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:46

Gatsie moyra
en hoe was je gesprek bij de psych?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:30

Bobo, wel goed dat je dan naar jezelf luistert en een snippermiddag aanvraagt ipv stug doorloopt :)

Moyra, hoe was je gesprek idd? :) Probeer je niet te te druk te maken dat je nu een sticker opgeplakt hebt gekregen. Probeer even te leven in het nu en dan over paar dagen kun je hoop ik wat meer relativeren hoe het zo is gelopen en hoe ´erg´ het eigenlijk (niet) is. Het heeft tijd nodig, maar de eerste stap om eruit te komen is al gezet met die afspraak bij de psycholoog. Je bent al op weg :) Probeer je eens in te denken dat je er mee bezig gaat en een jaar verder bent. Als je dan terugkijkt naar nu, hoe denk je dan dat je terug zal kijken naar de periode van nu. Zal het eeuwig zo´n ´probleem´ zijn? :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:07

En hoe is het met jou Bienotje??
Leuk profiel heb je!! leuke foto's!! diebruine merrie heeft wel wat van die van mij als ik haar zo onder het zadel zie lopen hihi..

en over snipperen op het werk...ik heb nog 100uur over van vorig jaar, en dat gebruik ik ook maar mooi zo es te snipperen als ik erg moe ben! leek me een goed plan!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:40

Het gesprek is heel goed verlopen.

Ik heb verteld wat ik nu doe enzo.
De eerste dagen (heb dus eigenlijk al 3 weken en burn out) durfde ik niet naar buiten en niet naar de winkels.
Sinds deze week ga ik eigenlijk elke dag wel naar buiten en vanacht voor het eerst een echt nachtrust gehad.
De psych vond een nieuwe afspraak niet noodzakelijk omdat ik er goed in sta maar mocht ik denken het toch nodig te hebben kan ik gewoon een afspraak maken.
Ik heb eigenlijk dus zelf al gezorgt dat ik op een herstellende weg zit.

Gisteren ook bij de bedrijfsarts geweest en ben zeker tot het nieuwe jaar thuis.
Vanaf de eerste week ga ik 2 x 3 uurtjes werken samen met een collega (werk in de zorg) en de week daarna 2 x 3 uurtjes bij mijn eigen clienten(de gene die ik leuk vind).
En dan weer terug naar de bedrijfsarts.

Bienotje
De eerste weken had ik zeeen aan lichamelijke klachten en nu gaat dat wel heel goed.
Lichamelijk nog enkele klachten maar dat is niet zo gek.
In het nieuwe jaar ben ik weer aardig mijzelf dat weet ik haast zeker :j
Vandaag ben ik vooral ontzettend moe maar probeer toch tot de avond wakker te blijven om dan vanacht weer lekker te slapen.
Gek genoeg ben ik nog 'blij' ook met die sticker omdat ik nu eindelijk weet wat ik heb.

Hoe gaat het met jullie verder ?
En hoelang zijn jullie al onderweg ?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:58

Goed nieuws moyra!
En super dat je zelf al zo op de goede weg zit!! Gaat vast indd goed komen!!!

En over de vraag van hoe lang wij al onderweg zijn...
Ietsie langer dan jou hihi....
Maar voor mij en voor vele anderen hier spelen er ook veel meer factoren mee.....(ons verleden bv)...
Zoals ik het bij jou lees, heb jij verder vroeger of de afgelopen jaaaaaren, gewoon een leuke gezonde geestelijke situatie gehad?(Iedereen heeft wel zijn dipjes enz natuurlijk) Maar heb jij gewoon NU een burn out...duseven flink gas terug, er weer goedbovenop krabbelen, en hoop voor jou dat het daar ook bij blijft! En dat je nu wss je valkuil kent waar je dieburn out van gekregen hebt, en dat je daar goed op past!

Maar zo te lezen gaat jou dat goed lukken!!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:04

Ik heb je even een pb gestuurd omdat mijn verleden niet zo rooskleurig is (helaas).
Dit is enkel het probleem niet gezien ik dit achter mij gelaten heb en afgesloten.
De laatste tijd ben ik gewoon te veel van stapel gelopen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:43

Ik heb geen psycholoog, gelukkig. Ik kan niks met die mensen en heb het zelf als vak op school gehad. Ik ben vanaf mijn 16de al verschillende malen bij een psycholoog beland en elke keer stond ik na 2x weer buiten, omdat ik alles al wist, goed kon praten hoe of wat en maar beter mijn moeder langs kon sturen....
Ik loop momenteel wel bij een coach en vandaag gesprek gehad bij een andere, maar diegene die daarbij zat die loopt veel te hard van stapel. Ik weet niet zeker of ze het wel helemaal begrijpt... Die coach die erbij zat daar kan ik denk ik wel wat mee.

Heb twee nachten goed geslapen en nu weer twee nachten niet, voel me echt zo kapot op het moment. Pff en dan dat gesprek daarnet, al die drukte en maar proberen om mij aan een baan te helpen en doorsturen naar de huisarts om lichamelijke klachten te laten doorgronden. Ik zie dat nu gewoon echt even niet zitten...

Helaas helpt bij mij een gedeelte van mijn geleden ook mee, omdat ik daar nu nog dagelijks mee geconfronteerd word. Andere helft heb ik gelukkig ook al goed afgesloten.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:44

Lichamelijke klachten komt overigens niks uit en dat interesseert mij op dit moment ook weinig, loop bij een goede fysio die heel goed helpt. Alleen als ik werk doe waarbij ik juist veel moet zitten of staan(weet zelf inmiddels redelijk wat de goede combi is) dan gaat het gewoon weer fout en zit ik er wrs dagelijks ipv 1x per week.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:31

Bobo, met bienotje gaat wel goed denk ik (positief bedoeld!) :) En die bruine merrie die zo op eentje die je kende lijkt is een ruin trouwens, haha ;)

Moyra, goed dat je zelf alweer idee hebt herstellend te zijn. Alleen verkijk je er niet op, ik las dat je begin van het nieuwe jaar jezelf weer denkt te zijn, maar onderschat het niet (zodat het geen tegenvaller kan worden).
Ik heb zelf in april even thuisgezeten en daarna de draad weer op kunnen pakken, maar stiekem merk ik nog steeds dat het zijn weerslag echt wel heeft gehad.

Njen, het moet ook wel klikken met een psycholoog he, dat is ook niet vanzelfsprekend. Komt op mij alleen een beetje over alsof jij jezelf (onbewust) saboteerde bij de psycholoog. Door te zeggen wat ´goed´ was in plaats van jezelf er voor open te stellen misschien, maar dat kan ik ook verkeerd zien natuurlijk :)
Ik heb zelf ook beter gevoel bij coaching trouwens hoor :j

Ik heb van de week mijn beoordelingsgesprek gehad trouwens, was positief! En verder heb ik het gevoel ook goed op weg te zijn, straks 2011 met wat downs afsluiten en dan met goede moed 2012 in :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:16

Bienotje ik doe met je mee om met goede moed 2012 in te gaan.

Oh ik baal zo als een stekker.
Alles ging mij voor de wind en ben gisteren voor paardje lief wezen shoppen in de divoza en het winkelcentrum hier in het dorp even ingeweest.
Verder vandaag bij de hema het gebak opgehaald (heb mijn hondje in kerstoutfit op tompoesjes laten zetten) en daarna nog naar mijn oma geweest.
En toen vanavond rond half zes werd ik niet helemaal lekker dus de metaprolol ingenomen.
Om half 8 begon alles weer te bewegen mijn hart te bonken als een gek en was ik weer heel slap.
Nu ben ik vooral erg moe en weer voelt de wereld verweg voor mij en druk op de borst (maarja dat heb ik eigenlijk al 3 weken)

Bah

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:38

@moyra, dat was niet fijn dus! maar ondanks je hart toch een leuke dag gehad!
Hoop dat je vandaag weer beter voelt!

Voor iedereen, fijne dagen gewenst, hoop dat jullie allemaal toch kunnen genieten van deze dagen!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:23

Jullie inderdaad allemaal hele fijne feestdagen!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:51

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:40

Haha leuk Joyce! Jullie leuke dagen gehad? Ik zal komende twee weken even niet aanwezig zijn denk ik trouwens, ga naar mijn zus in het buitenland op visite maar spreek jullie in het nieuwe jaar weer! Alvast fijne jaarwisseling gewenst en alles! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:21

Wat leuk, veel plezier!! Ook alvast een fijne jaarwisseling!

Wij hebben een hele gezellig kerst gehad. Kerstavond gourmetten en cadeautjes doen bij mijn ouders en broertje (we zijn gruwelijk verwend), 1e kerstdag op de bank gehangen bij de buren (pyama party, haha) en vandaag kwamen mn ouders, schoonouders en zwager+vriendin lekker hapjes eten. De familie is nu net weg en straks komen er nog vrienden langs!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:46

heel veel plezier Bienotje!!!! geniet ervan he!!
en leukleuk joyce!!

hier ook leuke dagen gehad, maar ben nu uitgeteld, dus ik verplaats mezelf richting bed hihi

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:57

Bienotje veel plezier en genieten he.

Ik heb ook redelijk leuke dagen gehad, natuurlijk heel erg moe, en lig al de hele dag lang uit.
Was nog even naar het winkelcentrum geweest en daar had ik het gevoel alsof ik elk moment door mijn voegen kon zakken.
Lig nu dus in bed en begin weer hevig te trillen en kan niet op mijn benen staan.
Ik vraag mij toch sterk af of dit wel bij een burn out hoort.
Heb vanacht toch gewoon 11 uur slaap gehad.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:50

Het kán bij een burn-out horen denk ik...maar het kan ook bij zoveel andere dingen horen....
Als je geestelijk(en vaak dan ook lichamelijk) erg oververmoeid is, dan geeft je lichaam dat dus duidelijk aan!
En dat gevoel kan echt wel weken duren, ook al heb je een goede nachtrust gehad!
Medicijn nr 1 is: gun jezelf rust,maar doe ook leukedingen, want daar krijg je een hoop positieve energie voor terug(ook al ben je de dag erna vaak doodop).
Dit heeft gewoon tijd tijd en nog eens tijd nodig!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:02

Ik heb vorig jaar heel kort bij de burn out gestaan. Ik voelde het langzaam maar zeker aankomen. Was heel snel geïrriteert, wou/kon niet meer opstaan en voelde diep vanbinnen dat er iets aan het breken was. Dit kwam door mijn job. Ik stond helemaal alleen voor een hele hoop volk technisch te ondersteunen en ik kreeg amper materiaal enzo om mijn werk goed te kunnen doen + dat het veel te veel werk was voor 1 persoon.
Ik heb uiteindelijk een nieuwe baan gezocht en gevonden en sisdien ben ik veel gelukkiger. Heb behulpzame collegas en werk dat ik aankan ook al is het nog wat nieuw omdat het een andere functie is.
Ik raad de mensen die met soortgelijke gevoelens zitten om de oorzaak van de situatie aan te pakken en die desnoods uit de weg te ruimen. Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is om een nieuwe baan te vinden of een moeilijke gezinsituatie te verandenderen maar eens dat nieuw evenwicht gevonden ziet het leven er toch veel aangenamer uit.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:14

@Joyce,
Leuk leuk filmpje!! knap gedaan hihi!

En iedereen trouwens een heel gelukkig nieuw jaar!!! Dat dit jaar veel goeds zal brengen!!

@betadine, kan me voorstellen dat je je gelijk een stuk beter voelt als het werkgerelateerd is!! fijn dat dit voor jou zo de oplossing is!! wat voorwerk deed je en wat doe je nu?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:23

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:25

leuk verslag hoor!

hier weer 2 "leuke" fouten van mezelf ontdekt, nu nog proberen er iets mee te doen.
altijd fijn :)