[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:50

Sabinaa__

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:51

Zijn erg mooi zeg! :D

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:56

Wow DQ ik vond die van het eerste plaatje toch wel erg gaaf, lekker apart!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:00

autsj, ik had een hele erge bult boven mn neuspiercing. Ben ermee terug gegaan naar de shop en daar hebben ze hem doorgeprikt.. Dat was nog veel pijnlijker dan de piercing zelf zetten! Hij is nu gelukkig weg.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:08

Even over het schieten van een helix of iets in je kraakbeen: ik was met een vriendin bij 't Oortje in Groningen (juwelier/bijouteriewinkel) en vriendin wilde een helix. Die schieten ze daar gewoon.. Vriendin heeft 'm daar ook laten schieten. Ze werken via de voorschriften van de GGD zeggen ze en toen ik vroeg of ze ook tragus schieten, zeiden ze dat die niet mag van de GGD maar een helix dus wel.. Klopt dat dan wel? Ik lees hier overal namelijk dat het niet meer mag..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:10

Kim_89 schreef:
Even over het schieten van een helix of iets in je kraakbeen: ik was met een vriendin bij 't Oortje in Groningen (juwelier/bijouteriewinkel) en vriendin wilde een helix. Die schieten ze daar gewoon.. Vriendin heeft 'm daar ook laten schieten. Ze werken via de voorschriften van de GGD zeggen ze en toen ik vroeg of ze ook tragus schieten, zeiden ze dat die niet mag van de GGD maar een helix dus wel.. Klopt dat dan wel? Ik lees hier overal namelijk dat het niet meer mag..

Dit mag volgens mij helemaal niet meer. Ik heb voor 1,5 terug een vierde gaatje laten schieten. Net op het randje van het kraakbeen. Als ik niet genoeg 'oorlel' ruimte had, gingen ze niet eens schieten ivm. de regels omtrent kraakbeen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:16

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:05

Iemand tips voor een te diep gezette MD :')

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:34

x_Mliss schreef:
Iemand tips voor een te diep gezette MD :')

Oei :=
Terug naar de piercer, laat hem het probleem maar oplossen :P Wij kunnen er niets aan doen en jijzelf eigenlijk ook niet..

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:37

Marielle_93 schreef:
Oor (oorlel of vlak gedeelte van de oorschelp met studex75 ) : 10.00
Dan neem ik aan dat het niet gepierced word..Bij neusvleugel staat wel dat ze dit niet meer doen.
Qua prijs lijkt me dit ook geen prijs van piercen, beetje vreemde zaak denk ik als een piercer dit nog gewoon schiet.

Uit ervaring weet ik dat dit absoluut geen ''vreemde zaak'' is :) Ik ben al jaren kind aan huis hier en nee ik ben niet bevooroordeeld want heb ook diverse andere piercers gehad/geprobeerd :o

Deze piercer heeft een prijslijst gemaakt op basis van vraag en aanbod en bij oorbellen zijn dit de startprijzen.
Tevens heeft hij al ontelbaar veel jaren ervaring en doet alles volgens de goedgekeurde GGD richtlijnen.
Daarbij heeft hij nog wel een schiet pistooltje in huis, en hij gebruikt deze alléén als mensen er naar vragen om een helix te schieten.
Dit mag overigens nog wel als Helix zijnde volgens GGD richtlijnen, alleen door een ervaren piercer en niet door een juwelier of bij de ''Six'' of dergelijke.
Overigens wordt het schieten van een helix wel sterk afgeraden,dit zal hij dan ook altijd aangeven en zijn voorkeur gaat ook uit naar ''prikken'' ( zoals hij het zelf zegt.. piercen dus)!

Zo dit moest ik ff kwijt hahaha :o

en DQ, die goud/roze bloem plugjes zijn gaaaaf :~

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:18

Kim_89 schreef:

Klopt ben vorig jaar met m'n vriendin naar 't Oortje in Groningen geweest en die kon daar ook gewoon een helix laten zetten maar geen tragus. Erg apart!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:22

Er mag inderdaad nog steeds geschoten worden.
En dat GGD dit goedkeurt, wil niet zeggen dat het ook goed is. GGD heeft namelijk geen enkel verstand van zaken. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:55

aaaaah mega blond! ik heb eergister post uit het vakje gehaald maar er zat dacht ik niets tussen, ruim ik net de tafel op (en al het post) liggen mijn tunnels ertussen :):)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:00

Haha slimmerd! zulke acties heb ik ook altijd

Zijn hier ook mensen lid van www.piercingforum.nl ? Heb me er vanmorgen aangemeld, staat veel leuk leesvoer op!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:35

Ik kom mij maar even melden :D *D Topic al vaker voorbij zien komen maar ik kan de kriebels niet overdrukken dus bij deze :D
Ben 21 jaar en ben nu in het bezit van een Hellix en een navelpiercing. Verder 3 gaatjes per oor
Ik baal onwijs want mijn industrial is eruit gegroeid. Ik was helemaal blij met dat ding :(
Mijn wensenlijstje:
- Tragus (heeel graag maar vind dood eng :') )
- Nieuwe industriel (alleen bang dat hij weer uitgroeid)
- Tong pierc
Vind een navelpiercing dwars onder je navel ook heel erg gaf :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:41

Bonjoy schreef:
Haha slimmerd! zulke acties heb ik ook altijd

Zijn hier ook mensen lid van http://www.piercingforum.nl ? Heb me er vanmorgen aangemeld, staat veel leuk leesvoer op!

ja echt zo blond, liep gister nog in mijn pyjama door het appartement heen om naar mn postvakje te hollen _O-

ik ben lid :j al jaren :D

Afbeelding
ze lijken beetje gelig zo, maar het is dezelfde kleur goud als helemaal boven aan de pagina :D <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:42

Nice!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:52

zal morgen ff foto maken van 4 mm in m'n oor, ga nu niet meer stretchen geen tijd voor.
nog een liefhebber intresse in een "start" stretchset..

Afbeelding

Afbeelding
Gouden tunnels 2 mm
Zwarte acryl tunnels 3 mm
Stalen tunnels 3 mm
Insertion pin 3 mm
Tunnels 4 mm & 5 mm

Afbeelding
spiraal 3 mm

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:54

Haha die oude tunnels van mij maken nog een wereldreisje op deze manier. Leuk. :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:56

Die zwarte tunneltjes van 3 mm zijn wel heel schattig! Kan je dat als eerste stretch gebruiken?
Heb daar nml ook over zitten denken en vind die kleintjes wel schattig maar wil niet veel groter dan 4 :P
Heb me er ook nog niet heel erg in verdiept eerlijk gezegd :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:00

Op welke maat zit je nu? Ik ging van een navelpiercing (die ik als oorbel droeg, maat 1.6) naar een tunneltje van 3mm maar veel mensen maken eerst de stap van een gewoon oorbelgaatje naar 2 en/of 2.5mm.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:02

ik zelf ben ook van 1.6 naar 3 mm gegaan :j

en idd, je tunnels gaan de wereld rond :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:02

Heb nu gewoon oorbellen is maar ik kan in het gaatje waar ik ze in wil ook een navelpiercing stoppen :j
Gaat met wat moeite maar lukt wel. Dus eerst slim om rond de 2 te beginnen? moet bij een piercer worden worden vervangen/opgerekt toch? Of is dat pas vanaf grotere maat

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:04

Nee hoor, je kunt het gewoon zelf doen (alle maten). Met een taper (zo'n aflopend dingetje dat je hierboven ziet), 1mm per maand wordt aangegeven als de ideale wachttijd, dan is de boel als het goed is helemaal hersteld van het stretchen. Het stretchen zelf moet zo goed als pijnloos zijn (natuurlijk voelt het altijd een beetje onprettig maar echt pijn moet het niet doen) en vooral niet bloeden. Ga je te snel dan kun je een blowout krijgen en je oor herstelt daar niet altijd goed van... plus dat als je later je gaatjes terug wilt laten groeien je kans hebt dat dat niet goed gaat doordat ze beschadigd zijn.

Meer info: http://www.arka-shop.co.uk/acatalog/ear ... -kits.html

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:08

Vraagje, 2 van mijn 3 helixen zijn des tijd geschoten. Die zijn dus een stuk "dunner" dan de andere. Is het mogelijk om daar (voorzichtig) een 1 of 1.2mm staafje of ringetje in te doen, zonder dat ik de boel kapot maak?