Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:03

Dat meen je niet?!?
Hoe voel je je nu?

pipo

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:56

Mooie waarde hoor. Maar wat gaat er een boel mis daar zeg! Ik kan makkelijk zeggen ik zou.. maar daar schiet je niks mee op. Hee poot stijf houden hoor en je niet weg laten sturen , al is het alleen maar om je eigen gerust te stellen.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:35

Als je nu nuchter op 5,4 zit, zou het me erg verbazen als je diabetes hebt. Lijkt me toch een ander probleem dus. Zeker aangezien het vele drinken en plassen pas vanaf waardes boven de 20/25 merkbaar wordt normaal gesproken. En hyperactiviteit is idd niet echt een symptoom van hoge bloedsuikers, daar word je normaal gesproken eigenlijk eerder sloom van...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:02

Ja daarom en ik ben normaal echt de rust zelve maar ik ben nu echt ADHDerig.
Misschien toch schildklier dan

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:55

dames ik meld me ook weer even. hoe gaat het iedereen? met mij gaat het wel lig woensdag alweer 4 weken in het ziekenhuis. ben vandaag 36 weken en 1 dag zwanger
Afbeelding
buikfoto

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:12

jeutje dat je nog niet ontploft (grapje hoor)
Wanneer komt het kindje als het goed is?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 06:39

heee Valeria..ik heb een toetoetoeter :+ :D
Nu gaat t zeker snel gebeuren?? Ls eerder ergens een datum, maar ben het vergeten. In iederegeval fijn weer s wat van je te horen ook al komt het nog steeds vanuit het ziekenhuis ;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:41

He, he Valeria! We begonnen ons al echt zorgen te maken!!
Wat fijn om weer van je te horen en dat het zo goed gaat!!
Werd het een 2- of een 3 ling?? _O-

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:16

Mijn zoon is met 33 weken geboren en ik had net zo'n buik, hij was 2 kg bij de geboorte dus waar die dikke buik nu vandaan kwam ...spannend hoor valeria ik had ook zo lang in het ziekenhuis gelegen en enorm heimwee heb jij daar geen last van ?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:24

At Tootje ja ik heb ontzettend heimwee! ons kindje is echter wel aan de grote kant, ze schatten haar over de 5 kg. krijg een geplande keizersnee, dus ik kan wel aftellen gelukkig

Suikermeisje ik krijg een krijg een geplande keizersnee op 8 feburari

Kentaro ik heb mijn dagen dat het goed gaat, maar ook dagen zoals vandaag dat ik helemaal gebroken ben. diabetes en zwangerschap vergt veel van je heb ik wel ondervonden...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:41

Pfoe wat een buik! Kan me voorstellen dat je moe bent, lijkt me niet gemakkelijk...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 16:11

Komt echt goed |!! als je straks je kleine spruit bij je hebt ben je alles vergeten ( alhoewel ik me nu kan voorstellen dat je dat nog niet kan indenken ) Sterkte en we denken aan je !!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:12

Jeetje wat een toeter Valeria :D

Hier gaat het helaas nog steeds niet beter, het tintelende gevoel in me arm word ook steeds erger >;)
Dokter gaat morgen maar mooi een gaatje voor me vrij maken want het is nu al een week bezig 8)7

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 07:35

Valeria jhee wat buik zeg:) nog even en je kan je kleine spuit in je handen houden!!
heel veel sterkte met de laaste loodjes!

pf hier gisteren ook wat, wa sop kattenshow.. alles ging goed.. netjes getest.. tot jwel de pdm op hol sloeg.. bam melding.. geen nieuwe pofd bij me natuurlijk (wat dus eigelijk ook geen izn had)
en ook geen handleiding.. dus toen ik savonds weer thuis was maargebeld wat uiteraard had ik een melding die niet in de handleiding stond (ik heb er patent op geloof ik) nouja uiteindelijk is de pod weer ana praat gekomen man..
toen had ik weer een melding van nieuw epod die op alarm ging en deze blijft niet plakken... echt........
af en toe wil ik gillen... als goed gaat is niks ana hand.. maar zo irri als ie meldingen gaat geven

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:37

lastig irritantje...

Heeft iemand de iBGstar meter die je met programma'tje op ipod, ipad of iPhone kan gebruiken? Ervaringen? :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:02

irritantje schreef:
Valeria jhee wat buik zeg:) nog even en je kan je kleine spuit in je handen houden!!
heel veel sterkte met de laaste loodjes!

pf hier gisteren ook wat, wa sop kattenshow.. alles ging goed.. netjes getest.. tot jwel de pdm op hol sloeg.. bam melding.. geen nieuwe pofd bij me natuurlijk (wat dus eigelijk ook geen izn had)
en ook geen handleiding.. dus toen ik savonds weer thuis was maargebeld wat uiteraard had ik een melding die niet in de handleiding stond (ik heb er patent op geloof ik) nouja uiteindelijk is de pod weer ana praat gekomen man..
toen had ik weer een melding van nieuw epod die op alarm ging en deze blijft niet plakken... echt........
af en toe wil ik gillen... als goed gaat is niks ana hand.. maar zo irri als ie meldingen gaat geven

Ohh ik ken het.Vreselijk he.. en je wordt er steeds sjaggerijniger van. Bestel even van die tegadermpleisters mee (de grootste) Dan kan je m toch blijven dragen. Doet Willem ook wel s. Of als extra eroverheen plakken als hij aan t klussen is want dan stoot ie ze wel s te vaak.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:07

Zo vandaag bij de dokter geweest, gelukkig nam ze me nu serieus na wat testjes :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 14:56

Ik ook weer bij de dokter geweest voor schouder ben nu doorgestuurd naar orthopeed fijn 9 weken wachten....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:13

Mijn bloeddruk en pols waren veel te hoog dus net voor uitgebreid bloedonderzoek en longfoto geweest

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:35

hehe eindelijk gaan ze wat met je doen , hopelijk weet je snel wat er aan de hand is. sterkte !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:15

hee fijn dat er iets wort ondernomen!! op hoop van zege!

Tootje, vreselijk dat je 9 weken moet wachten.. kan je niet ergens anders terecht??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:41

Tootje, hoe kan het dat je zo lang moet wachten?? I.v.m. de injecties of is daar eerder geen plaats??

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 08:32

Er is niet eerder plaats, het is in het zelfde ziekenhuis waar ik ook met de rest van de ellende loop daar zit de maartsenklinkiek bij in en daar wil ik graag heen anders moet ik naar utrecht en dat is een stukkie rijden waar ik geen zin in heb...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:09

Tootje, hoe gaat het nu? Is het nog een beetje uit te houden met je schouder?
Hoe gaat het eigenlijk met je vader?

Ik moet volgende week naar de vaatchirurg. Heb al tijden zo ontzettend last van kramp in m'n kuiten. Ben toen begonnen met B12, maar dat leek even te helpen, maar helaas was dat het niet.
Tijd terug via m'n huisarts kousen aan laten meten. Had daar echt hoop op. Maar helaas. Zitten op zich prima, vooral met een dag op kantoor, maar met lopen is de kramp niet te doen.
Nu was ik vorige week bij m'n internist. Hij wil laten kijken of de bloedtoevoer in m'n benen goed is. Op zich verwacht hij er niets negatiefs van, maar wil dat dan in het ieder geval uitsluiten.
Nu had Monique al eens aangegeven dat het zou kunnen komen van medicijnen voor cholestrol. Daar moest ik van de week ineens aan denken. Toen ik dinsdag bij de apotheek was, vroeg ik ernaar. 'OH JA HOOR' Héél bekend... :P Ik nog gevraagd of dat dan vooral bij die van mij was. Nee hoor, bij de meeste....
Maar ik slik het al 5 jaar. Antwoorde zij dat dat heel goed kon, je kon het opbouwen....
Wacht uiteraard het onderzoek volgende week af (altijd fijn om te weten of de doorbloeding nog goed is :D ) Maar dan wil ik het toch nog eens goed over m'n medicijnen gaan hebben!
Mankeer lichamelijk al genoeg. Maar het lijkt er nu op dat de 'problemen' die ik heb (erg moe en extreme kramp in m'n kuiten tijdens het lopen) alleen maar van de medicijnen komt, die ik PREVENTIEF moet gebruiken...... :(

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:02

Avond meiden
Zoals jullie beloofd hier een verslag, alles is gister in een sneltrein gegaan de suikers die schommelden al behoorlijk 2 dagen en gister 03-02 waren ze vreselijk hoog om omverklaarbare redenen. na groot overleg van de artsen zijn ze bij me geweest en zeiden ze: we gaan je kindje vandaag maar halen.

Alles raakte in een sneltrein ik kreeg het om 12 uur s'middags te horen, ik ondertussen mn hubby gebeld die was helemaal overstuur... toen ben ik klaargemaakt voor de OK kathether ingebracht en infuus en om 14.46 is Alexia geboren via een keizersnede.
helaas ging het prikken van de ruggenprik ook niet goed, ze konden niet tussen mijn wervels komen.. uiteindelijk na 20 a 25 prikken en 2 anesthesisten zat de ruggenprik goed.
ons meisje was er vrij vlot uit. en met het dichtmaken van de wond zijn ze 45 min. bezig geweest.

Vanwege mijn diabetes hebben ze Alexia opgenomen op Ic van de neonatologie echter mag ze zoals het nu lijkt morgen bij mij op de kamer want ze doet het super!haar bloedsuikers zijn steeds heel mooi,
ze had alleen een dipje vanavond haar zuurstofsaturatie was aan de lage kant maar dat was niks ernstigs.

met mij gaat het ook de goede kant weer op vandaag alweer even uit bed geweest. hopelijk mogen ik en Alexia deze week lekker naar huis!" na een ziekenhuisperiode van 7 weken!

ten slotte wou ik jullie voorstellen:

Alexia Marcella
gewicht 4560 gram en 52 cm

Afbeelding