Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:56

Het gaat ook niet per se om een dieet maar om je levensstijl. Ik eet ook wel zo'n 6x per dag. Soms de hele dag door haha ;) Maar alsnog ben ik echt heel mooi op gewicht.

Toen ik op kamers ging ben ik in een half jaar 6 kilo aangekomen, ik woog 62 kilo. Nu weeg ik weer 56, en het schommelt een beetje tussen 56/57. Maar ik vind dit een heel mooi gewicht voor mijn lengte/leeftijd. Je moet gewoon denken aan de dingen die je eet en ze vooral ook lekker vinden. Ik vind fruit heerlijk, salades heerlijk, geitenkaas en vis heerlijk. Nou allemaal gezonde dingen! Probeer gewoon je lichaam zo min mogelijk te vergiftigen, kies liever biologisch ipv gewoon, het is wel ietsje duurder maar ik voel me er veel fijner bij :D Ik zit momenteel helemaal lekker in mijn vel! Kan ook komen doordat ik met de pil gestopt ben haha.

Maar alleen al goed ontbijten is heel erg goed, je lichaam kan er de hele dag mee vooruit en je behoefte naar snaaien is stukken minder. Als ik snaai snaai ik gedroogd fruit, nootjes of extra pure chocola met zo'n 80% cacao gehalte. Vond ik eerst heel vies maar ook die smaak ben ik gaan waarderen.

Goede vetten eten is heel belangrijk! Het bevorderd je stofwisseling, het vermindert de behoefte naar snaaien en het vermindert je hongergevoel.

Edit: Als ik uitga drink ik ook vaak genoeg teveel alcohol, ik probeer er wel op te letten maar voor een keertje moet het best kunenn vind ik. Je moet immers wel gelukkig blijven :o

Wat vinden jullie trouwens van de Lush producten??

Unoo

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:01

Dieet moet ik voor mijn lichaam, maar ik herken alles wat je zegt MaartPaard! Veel drinken om alle afvalstoffen af te voeren is ook goed, en natuurlijk elke dag minstens een uur bewegen! Het gaat er ook maar net om wat je er voor over hebt, maar dit doe ik natuurlijk niet allemaal voor mijn huid :') Heb wel tig andere problemen waar ik het voor moet doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:04

Ik eet 's ochtends vaak dorset cereals (natuurlijke) muesli met wat magere yoghurt en een stuk fruit, als lunch boterhammen met kipfilet of kaas of tomaten en pesto en als avondeten vaak veel salade en dan nog wat aardappels/vlees/soms vis en als tussendoortje vaak komkommer/kaas/fruit. Ennnnn ik hoef ook absoluut niet af te vallen, weeg zo'n 51 kilo haha. Maar goed, bij mij komt het door de zuivel denk ik. En sinds ik liters groene thee drink gaat het ook wel beter heb ik het idee :)

Met uitgaan eet/drink ik allessssss. Ben dan net een beerput maar goed het leven moet wel leuk blijven he. Ik weet nu al dat ik zondag morgen pas om 10 uur 's ochtends thuis kom en dan ontbeten heb met iets als mac donalds :+ nouja jammer dan..

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:06

Hier gaat het ik niet zo goed qua gezicht.
Erg onrustig en veel rode plekken.
Ook is mijn huid op mijn voorhoofd erg droog dus weet even niet wat ik er aan kan doen :(
Ik heb echt zonlicht nodig, vaak denken mensen dat ik flauw ga vallen of ziek ben omdat mijn huid zo bleek/onrustig is.

Dus hier ontevreden over mijn huid :(

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:24

Zonnebankje?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:46

Fijn dat sommige huidjes hier beter gaan! vervelend dat sommige juist niet beter gaan.. :(:)

Ik ben ook best wel erg bezig met wat ik eet, maar ook omdat ik absoluut niet dik wil worden haha.. :o
Ik ben nu ongeveer 1.75 of misschien zelfs ietsje groter en weeg 60, volgens mij ben ik dan aardig op een 'normaal' gewicht.

Gister zat ik er even helemaal doorheen kwa huid, maar s'avonds is die opeens opgeknapt en vanochtend werd ik met een redelijke huid wakker, dus ik ben blij!!
Ondanks dat ik dus nog ongesteld moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:32

Je gewicht is juist helemaaal niet teveel. Je hebt een bmi van 20, perfect juist!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:55

Ik ben zoo blij *\o/* ik ben gister ongesteld geworden, heel onverwacht want ik merkte bijna niks van mn huidje!!! Het waswel iets onrustiger de laatste week maar het is wel 3 x zo minder erg dan toen ik de vitamine B pil niet innam!! Dus als dat het ergste was ben ik heeeel tevreden:D.
xAylie wees vooral niet bang dat je dik bent je hebt een heel mooi gewicht :j

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:06

xAylie, je hebt juist een heel mooi gewicht joh! Ik weeg bij 1.75 56 kilo, moet zeggen dat heel de familie tegen het enge aan dun is :') Fijn dat je huidje toch in ineens weer beter gaat! Bij mij helpt het heel erg om het gewoon goed schoon te maken en daarna een hydraterend masker heel de nacht op te houden zodat de roodheid en dat geïrriteerde wegtrekt.

Romeoluver, wat fijn! Ik slik ook vitamine B pillen, alleen dan voor iets anders maar merk ook wel dat mijn huid constanter blijft ipv 2 weken slecht, 2 weken goed. Welke pillen heb je eigenlijk? Mijne hebben in ieder geval 10x de normale dosis oid en heel veel zink..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:30

Leuk dat de meeste huidjes hier goed gaan, ondanks de ongesteldheden. :P

Ik heb een mindere dag. Mijn hals ziet nogal rood. Mijn voorhoofd zit vol en krijg een pukkel naast mijn mond. Grrrr, laat ze overal zitten maar niet daar! Hopelijk trekt ie snel weg.

Ik ben ook maar eens mijn BMI gaan checken nu jullie er toch over bezig waren. :P Ik ben 1m74 en weeg 62 kilo. En volgens de berekening was dat net goed.
56 kilo lijkt me weinig... Maar als het in de familie zit kan je er misschien weinig aan doen, Unoo?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:47

Ik zit precies goed :)) Heb altijd al in het ondergewicht gezeten, maar anderhalf jaar woog ik nog 45 kilo bij deze lengte dusja :') Door de pil ben ik in een jaar 20 kilo aangekomen, en nu ben ik sinds begin december gestopt+een dieet dus ben van 64 kilo naar 56 gegaan binnen ongeveer anderhalve maand..

Ik at vroeger tegen de klippen op maar kwam gewoon niet aan, toen ik met de pil begon kreeg ik enorme vreetbuien en hield ik dus heel veel vocht vast. Nu heb ik geen vreetbuien meer+ al dat vocht houd ik niet meer vast + een dieet + ik sport meer :') Dus het was te verwachten!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:02

Woehoe mijn huidje gaat echt in een keer heel goed! Zou het dan toch door het stoppen met de pil komen?

Ik weet het niet! Straks weer lekker srubben met mijn zelfgemaakte scrubje, hoop echt dat het zo voortzet!

Helaas al wel de nodige littekens gekregen, gelukkig vallen ze niet heel erg op maar toch is het zonde

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:08

maartpaard even offtopic maar jij vroeg wat mensen vonden van lush. ik volg de site www.beautygloss.nl en dat is een meid die allerlei producten uittest en die dan beoordeelt vanuit het perspectief van de consument, hierin beoordeelt zij ook lush. Ze zegt dat ze er groot fan van is! Ik ga over paar weken een weekendje weg en dan ga ik ook maar eens wat kopen van lush! lijken me zo'n lekkere zeepjes.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:09

Ik heb gelukkig redelijk weinig last van puistjes. Maar ik scrub 3 keer in de week. en als ik opeens
een onrustige huid heb gebruik ik zeezout! *wonder product*

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:18

Bedankt deruijter! Ja ik weet dat velen er fan van zijn, maar ik ben nogal een 'natural' dus ik gebruik het liefst helemaal geen chemische ingredienten en die zijn hier helaas wel in kleine mate in verwerkt. Ik heb een tester mee van eeen moisturizer en op zich vind ik het een heerlijk crempje maar ik hoop ook dat het goed werkt voor mijn huid! Ik zoek ech ervaringen van mensen met probleemhuidjes

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:23

@unoo ik gebruikte eerst Vitamine B complex van een merk maar weet niet meer welke maar die waren echt supergroot.. Goed resultaat maar nu heb ik vitmaine B complex van etos huismerk en die bevalt super :j daar zit ook vitamine c in (voor betere opname van vitamine B ozfow) en biergist en iedereen zegt dat biergist goed is dus..:) welke heb jij??

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:45

@ romeoluver, ik zal morgen even kijken welke ik heb! Ze zijn in ieder geval groot, oranje en stinken en zijn ook heel erg ranzig :')

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:47

Unoo schreef:
@ romeoluver, ik zal morgen even kijken welke ik heb! Ze zijn in ieder geval groot, oranje en stinken en zijn ook heel erg ranzig :')

die heeft mijn moeder ook! hahaha die stinken echt naar rotte vis :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:54

Mag ik me hier ook melden? Mijn huid is 1 grote puist. Soms valt het mee, maar dat is vaak niet voor lange duur en voor ik het weet komen de bultjes en puisten weer te voorschijn. Het is niet alleen lelijk, maar het doet ook pijn en het jeukt.

Probeer nu met 'culture bio' regelmatig in te smeren (iedere nacht), maar heb het gevoel dat dat niet echt goed werkt. Ik probeer goed/gezond te eten, maar slik wel de pil.

Wat gebruiken jullie allemaal? Ook vitaminepillen zag ik?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:05

SSDesign schreef:
Mag ik me hier ook melden? Mijn huid is 1 grote puist. Soms valt het mee, maar dat is vaak niet voor lange duur en voor ik het weet komen de bultjes en puisten weer te voorschijn. Het is niet alleen lelijk, maar het doet ook pijn en het jeukt.

Probeer nu met 'culture bio' regelmatig in te smeren (iedere nacht), maar heb het gevoel dat dat niet echt goed werkt. Ik probeer goed/gezond te eten, maar slik wel de pil.

Wat gebruiken jullie allemaal? Ook vitaminepillen zag ik?

een vriendin van mij had een beetje liggen zeuren bij de dokter over dat ze last had van puistjes (wat heeeeel erg meevalt)
en toen kreeg ze een zalfje mee, en ze heeft nu echt een super mooie huid!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:08

Oke, bedankt voor de tip :)

Pff mijn huid is op dit moment meer rood dan roze en die puisten jeuken zo erg... :( Het doet gewoon pijn en daardoor krab ik alles steeds weer open (erg slecht). En dat droge weer speelt ook mee.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:57

Irritant he!
Ik heb wel eens biergist tabletten gebruikt, had zelf niet echt het gevoel dat het er veel beter op werd maar ik denk dat ik het nu gewoon weer eens ga proberen.
Met vitB heb ik geen ervaring, klinkt goed moet ik zeggen!

Mijn huid is ook behoorlijk droog!
Als ik nu met foundation ga smeren dan zie je het alleen maar meer dus heb t nu maar gewoon zonder.
Wat bij mij wel werkt is er echt niet aanzitten, als ik dat wel doe krijg ik helemaal last van rode plekken.

Dat lush klinkt ook erg goed, ga ik daar ook even naar kijken!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:59

Ssdesign, weet je toevallig ook wat voor creme dat was?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:08

ik weet niet of jullie de body shop kennen, maar hier hebben ze boddy butters, scrubs, lipbalsems, cosmetica enz. op natuurlijke basis. en volgensmij is daar niks op dieren getest. (iig de producten die ik heb gehaald daar) en het ruikt ook nog eens heerlijk!!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:12

@unoo oh nee die van mij zijn een beetje geel/groen met stipjes maar ze stinken wel heel erg ja ;)