Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:18

In mijn broekzak, en als ik die neit heb dan heb ik een band om.
Net door de duinen gelopen. Poehpoeh was mijn dag niet. Last van mijn enkel, kramp en last van de zon.
Volgende keer beter ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:19

Ik heb een zakje in mn broek aan de achterkant, dus net boven mn billen. Dan snoertje tussen mn hemd en shirt langs mn zij naar mn oren, heel handy :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:22

En als je geen broekzak hebt?
Bij mijn gewone sportbroekjes-met-zak is mijn snoertje net te kort, dus dat zit zwaar irritant!

Vorige keer heb ik m in mn bh gestopt, bijna bij t bandje. Was nog geeneens zo heel gek!

Maar ervaring met zo'n pols/armband waar je m in kan doen?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:25

Dan stop ik m ook in mn BH ja :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:36

Heb vandaag voor het eerst gelopen, training één van Running coach. Kon het qua energie aan, maar m'n benen voelde aan het eind wel moe aan. Is het dan verstandig om training één te herhalen of kan ik volgende keer training twee proberen?

Had m'n Ipod net in m'n broek, heb maar één sportbroek en die heeft zakken. :D

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:58

Als ik dus geen zakje heb dan doe ik mijn band om. Daar kan mijn telefoon, mp3 dan in kwijt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:15

Ik werk 4x 8 uur, woensdag mama-dag, heb een man, 2 honden en 1 paard en het lukt mij om 3x per week te rennen. Mijn sociale contacten onderhoud ik op mijn mama-dag en in het weekend.

Ma-, woe-, en vrijdagavond zijn mijn paardrij-avonden, waarvan 1x les. Zondag meestal buitenritje. Di en do avond hardlopen en zaterdag.

We hadden het hier toevallig gister over ons verlanglijstje voor Sint en Kerst en verjaardag (febr). Ik ga daar gewoon een Ipod touch opzetten :D Hoop dat de Sint of Kerstman zo vriendelijk is ;) Dan hoef ik ook niet meer te kalibreren, heb ik gewoon de route direct op mij Ipod.

Ik heb in alle broeken een zakje aan de achterkant waar ik mijn mp3 speler in stop. Soms neem ik mijn mobiel mee, dan heb ik ook een band om mijn bovenarm waar een zakje in zit om 'm daar in te stoppen.

Hier gaatie goed met stappentellen, gister niet zo, 2 uur geen en terug in de auto, op visite bij schoonfamilie, dan loop je niet zoveel :n Zolang mij weeklijkse gemiddelde maar boven de 10.000 uitkomt vind ik het best :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:18

Nu ik weer begonnen ben met hardlopen heb ik ook gelijk gekeken voor een nieuwe Ipod. :o Twijfel nog tussen de Touch en Nano (vind de roze zo gaaf). Maar volgens mij kun je met de Touch meer, zo te lezen dus ook routes opzetten?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:30

Ik wilde vandaag gaan lopen, maar het gaat 'm niet worden. Na een drukke stressvolle (werk)week en gister nog een druk horecadagje zegt mijn lijf vandaag dat ik echt niet verder die grens over moet gaan. Wedstrijd ging nog wel goed (net geen winst) maar heb nu knallende koppijn, beetje misselijk etc. Oftewel, doodmoe. Zo lekker met een wijntje op de bank, boekje lezen. Ff "wen"-tijd... :j Ga dinsdag wel weer lopen.

Overigens red ik het normaal prima om 3 keer per week te lopen, het kost je maar een half uurtje tot max 3 kwartier, dat past makkelijk ergens tussen... :j Ik ga meestal uit werk eerst paard doen (6 dagen per week) en dan doe ik wat ik verder moet doen. Ik heb wel vaste dagen. Op dinsdag werk ik een halve dag, dan ga ik uit werk eerst lessen en daarna lopen. Op donderdag rijd ik niet dus dan kan ik uit werk direct lopen en in het weekend heb ik meestal ook wel een gaatje. Dat ik dit weekend niet loop is dan ook geen tijdsprobleem, maar energie en lijf... :j

Zou wel vriendelijk zijn van een der oude mannen Bom... :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:34

Verstandig dat je dan niet gaat lopen. Even lekker uitrusten!

Vind het echt heel knap dat jullie dat redden! Als ik naar m'n pony ga ben ik toch wel de gehele avond weg waardoor ik die dagen al geen tijd heb om te gaan lopen.
Heb op het moment ook niet alle avonden energie om te lopen. Ben afgelopen week begonnen met m'n eerste echt baan nadat ik afgestudeerd ben, is nog heel vermoeiend.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:06

Ja, zo'n eerste baan is altijd vermoeiend. Het voordeel vind ik wel dat je van lopen weer meer energie krijgt. Het wordt uiteindelijk zo'n opwaartse spiraal waar je in zit.

WenK, ik ga heeeeeuuul hard voor de schoorsteen liedjes zingen :)ddd

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:16

Ik heb geen ervaring met de ipod touch, alleen nano (heb er 4 schaam schaam :o) Op de Touch staan voor mij veel teveel dingen waar ik toch geen gebruik van maak :D heb internet op mn telefoon en spelletjes doe ik nooit :') dus heb aan een 'simpele' ipod genoeg. Die nieuwe Nano is zooooo mooi. O:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:21

:wave:

Wilde vandaag ook even gaan lopen, maar heb het toch niet gedaan, kreeg het niet voor elkaar een lesje op mijn Ipod te zetten :+
Nou ja dinsdag dus weer, ik merk dat ik wel een paar lessen verder over kan slaan, met die 5 km heb ik totaal geen moeite en ik denk dus dat ik dinsdag voor het eerst langzaam een 4mijl ga lopen :j Kijken of ik dat kan, lukt dat niet ga ik toch nog wat terug.

Heb dus wel een ingegroeide teennagel dus daar moe tik eerst deze week even iets aan doen, heb het mijn moeder laten zien en dit denkt dat een wigje genoeg is, dus geen bloederige toestanden. ZOver is het nog niet en ontstoken is het ook niet. Maar ik heb zo'n hekel aan teennagels :n Zelfs die van mezelf :n Maar goed het moet, want het is wel wat pijnlijk :+

Ik heb een touch en zou zeker geen Nano meer willen nu ik deze heb, wat een heerlijk apparaat en zoooo gebruiksvriendelijk. Staat vol met muziek en spelletjes, echt een leuk ding. Enige nadeel vind ik denk ik de grote....
De touch kun je trouwens ook gewoon roze maken, heb ik namelijk ook, gewoon een cover kopen. Heb er 2, een roze en een paarse. Gekocht op Marktplaats voor 4 euro per stuk.

Ik ga morgen denk ik even kijken bij de AH voor die hardloopkleding :j Mijn ene lange broek is echt te groot en dan heb ik er nog maar 1 en dat vind ik te weining.
Iemand een idee hoe die dingen vallen?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:08

xMendy schreef:
Is het erg om 2x op een dag te lopen? Dus bvb 's ochtends en 's avonds 20 min.

Er staat een artikel in Runnersworld over 2 keer per dag lopen.

Ik ben vandaag goed geslaagd. Een lange en een korte runshort en een leuke tanktop, helemaal happy! :D Morgen gelijk uit proberen! :D

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:12

Ik ga morgenochtend weer rennen. Vandaag wel 2 uur met de hond door de bossen gestruind en net 13.5 km geskeelerd. Heb dus niet helemaal stilgezeten. Jammer dat het nu al rond half 9 begint te schemeren..

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:15

Fanneke schreef:
xMendy schreef:

Ik ben vandaag goed geslaagd. Een lange en een korte runshort en een leuke tanktop, helemaal happy! :D Morgen gelijk uit proberen! :D

Wat staat daar in dan?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:18

IN het bladvan Runnersworld denk ik :j

Ik zie trouwens bij de action thermoleggings voor 2 euro, misschien is het niks maar voor 2 euro wil ik het wel proberen :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:07

Fanneke schreef:
xMendy schreef:

Wat staat daar in dan?

Ooh ik bedoelde eigenlijk het blad Runner's World. Het is een tijdschrift die je gewoon in de winkel kunt kopen, is een superfijn blad. Het staat in de september editie. Ik haal er veel tips uit.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:15

Zo, ook weer even gelopen alhoewel ik mezelf min of meer de deur uit moest schoppen. Tis al donker nu in de avond en dat vindt ik wel erg lastig hoor. Maar goed, toch 40 min. achter elkaar gelopen en hier en daar een versnelling mee gepakt. Ook nog expres een keertje extra onder het fietsbrugje door hup naar beneden en pfpfpf weer naar boven, draaien en terug... moe werd ik er wel van maar het gaf een goed gevoel!

Jullie hebben het allemaal over hebbedingen die ik net ken :o ... komt zeker omdat ik al voorbij de 40 ben hahaha. Ik heb gewoon een mp3 speler mee en soms mijn gps met hfmeter.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:33

Dankje Fanneke, ga morgen meteen even kijken. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:38

Gisteravond nog gelopen, 9 km en zonder tussendoor te wandelen! *\o/* Ging echt lekker! Heb heel rustig gelopen, dacht:"Kijk wel hoever ik kom" Had eigenlijk gedacht dat ik het in 2 of 3 stukken zou lopen, maar ging dus gewoon in 1x!!! :):)
Spierpijn vandaag valt ook reuze mee! Heb meer moeie, zware benen.
Merkte wel, dat ik mn schouders toch redelijk verkramp; moest af en toe echt even mn nek krakken en schouders losgooien.

@sakkie: Ik ga vandaag ook kijken voor die AH broeken. Zal t hier gelijk schrijven.
En thermolegging voor 2 euro? Hmmm, da's aboluut proberen waard!
@WenK: Goed dat je niet gegaan bent! L:uisteren naar je lijf is toch écht belangrijker!
@mandyyy: Eerste baan kost ontzettend veel energie! Dus niet raar dat je dan aan andere dingen niet meer toekomt.
@sjuutje: OOk nog goed bezig geweest! :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:51

Jaan wat goed zeg!!! Hoelang heb je er over gedaan??

Ja ik wil ook even gaan kijken maar ik kan ook pas na 13.00 uur want tot zolaat zit ik in vergadering. Ik hoop dat er dan nog wat is, maar dat zal toch wel?
Ervoor gaan is geen optie namelijk..........

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:53

Ow, ik was in een uurtje terug!

Ik ga vanochtend, dus zal t hier gelijk ff plaatsen (als ze de spullen hier hebben hoor, dat weet je maar nooit! :roll: )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:56

Goed hoor :j
Hoe hard loop je normaal gemiddeld dan? Ik ben er achter gekomen dat ik echt als een slak vooruit ga :+ Als ik jog, das echt maar iets van 7 km per uur ofzo, dat moet echt veel beter :+

Ja idd dat weet je maar nooit, normaal zou ik mijn collega wel even gevraagd hebben voor me te kijken, maar 20 euro voorschieten vind ikook weer zowat, en heb het zelf niet bij me :D Alleen plastic :+
En wil zelf ook wel een kleurtje uitzoeken eigenlijk.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:57

Ik weet niet of het al geplaatst is, maar vanaf vandaag is er hardloopkleding bij de AH in de aanbieding.