ik heb alleen maar positieve ervaringen ermee, viel mij 1000% mee
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xingridx schreef:op de laatste 2/3 pagina's staan wel wat ervaringen, oa die van mij
ik heb alleen maar positieve ervaringen ermee, viel mij 1000% mee
_Micha_ schreef:Ik heb even een vraagje,
een vriendinnetje van me heeft twee verschillende pillen door elkaar geslikt persongeluk. Ze heeft halve strip van een pil genomen en daarna per ongeluk 4 van een andere.
Hoe betrouwbaar is die pil nog?
Want er staat dat wanneer je overstapt je gewoon nog betrouwbaar bent, dit is infeite toch een soort overstappen?
Saskia_Omar schreef:Iemand hier ervaring met de implanon?
Mij lijkt dat namelijk wel ideaal. Mijn dokter is er ook tevreden over, alleen je leest zoveel spookverhalen op internet..wie kan me helpen?!
Nextdomino schreef:Saskia_Omar schreef:Iemand hier ervaring met de implanon?
Mij lijkt dat namelijk wel ideaal. Mijn dokter is er ook tevreden over, alleen je leest zoveel spookverhalen op internet..wie kan me helpen?!
Ik heb ook implanon. Inmiddels is de eerste na 3 jaar verwijderd en een nieuwe erin gezet.
Eerste was erin gezet in het ziekenhuis, de 2e bij de Huisarts, maar daarover ben ik niet tevreden. Ik kan hem nu niet meer vinden in mijn arm, blijkbaar is het niet goed gegaan.
De huisarts moet wel op een juiste wijze de implanon inbrengen. De kans bestaat als het niet goed gaat dat de implanon niet juist werkt.
yvetjes schreef:Goed om hier zoveel verhalen te lezen....
Ik gebruik ook al 18 jaar of zo de pil (heel vroeger Marvelon, later Microgenon en nu een soortgelijk iets).
Nu ben ik sinds kort weer single en overweeg al langer een alternatief voor de pil. Door de pil heb ik minder last van mijn ongesteldheid (vroeger verschrikkelijke krampen) maar heb nou niet echt een geweldig libido.
Hoe zit het met de bijwerkingen van Implanon? (dat lijkt mij de meest ideale variant, ik vond de spiraal ook wel oke, maar het plaatsen zie ik teveel tegenop).
yvetjes schreef:De huisarts belde me net voor een telefonisch consult en die zijn groter voorstander van het spiraal (mogelijk ook omdat ze dat wel zelf doen). Zij benadrukte dat het verwijderen van implanon nogal eens lastiger kon zijn (plaatsen zo goed als pijnloos). Heb jij hem al eens "vervangen"? En overige bijwerkingen?
- minder zin in sex?
- hoofdpijn?
- krampen?
RedPassion schreef:Blaasontsteking kan inderdaad ontstaan na het plaatsen van een spiraaltje. En antibiotica maakt niet alleen ziekteverwekkers kapot, maar is een aanslag op je gehele weerstand. Lijkt mij dus alleen maar goed dat je het niet krijgt als het nog niet echt nodig is. Je lichaam kan zich ook goed zelf herstellen.Veel drinken, cranberrysap en groene thee zijn goed.