[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:04

op de laatste 2/3 pagina's staan wel wat ervaringen, oa die van mij :)
ik heb alleen maar positieve ervaringen ermee, viel mij 1000% mee

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:37

Ik heb even een vraagje,
een vriendinnetje van me heeft twee verschillende pillen door elkaar geslikt persongeluk. Ze heeft halve strip van een pil genomen en daarna per ongeluk 4 van een andere.
Hoe betrouwbaar is die pil nog?
Want er staat dat wanneer je overstapt je gewoon nog betrouwbaar bent, dit is infeite toch een soort overstappen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:12

xingridx schreef:
op de laatste 2/3 pagina's staan wel wat ervaringen, oa die van mij :)
ik heb alleen maar positieve ervaringen ermee, viel mij 1000% mee

Tjah, zie vorige 2a 3 pagina's. Ik heb er vorige week een laten zetten, en tot nu toe valt het mij eigenlijk ook heel erg mee... Het zetten viel mij achteraf eigenlijk ook super mee... Ik was alleen zo bang en nerveus dat ik de ochtend van het zetten zo misselijk was, dat ik even had over gegeven.. Ik ben de dag van het zetten wel thuis gebleven, omdat ik best wel bloede na het zetten, maar dat was alleen die dag... En ik had best wel kramp. Maar die kramp was met 3 dagen weer weg.
Wanneer deze er oiver 5 jaar weer uit gaat en ik heb nog geen kinderen, gaat er zo weer een nieuwe in :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:58

_Micha_ schreef:
Ik heb even een vraagje,
een vriendinnetje van me heeft twee verschillende pillen door elkaar geslikt persongeluk. Ze heeft halve strip van een pil genomen en daarna per ongeluk 4 van een andere.
Hoe betrouwbaar is die pil nog?
Want er staat dat wanneer je overstapt je gewoon nog betrouwbaar bent, dit is infeite toch een soort overstappen?

Tja lastig te zeggen, welke pillen zijn het geweest?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:51

Saskia_Omar schreef:
Iemand hier ervaring met de implanon?

Mij lijkt dat namelijk wel ideaal. Mijn dokter is er ook tevreden over, alleen je leest zoveel spookverhalen op internet..wie kan me helpen?!

Ik heb ook implanon. Inmiddels is de eerste na 3 jaar verwijderd en een nieuwe erin gezet.
Eerste was erin gezet in het ziekenhuis, de 2e bij de Huisarts, maar daarover ben ik niet tevreden. Ik kan hem nu niet meer vinden in mijn arm, blijkbaar is het niet goed gegaan.
De huisarts moet wel op een juiste wijze de implanon inbrengen. De kans bestaat als het niet goed gaat dat de implanon niet juist werkt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:26

Nextdomino schreef:
Saskia_Omar schreef:
Iemand hier ervaring met de implanon?

Mij lijkt dat namelijk wel ideaal. Mijn dokter is er ook tevreden over, alleen je leest zoveel spookverhalen op internet..wie kan me helpen?!

Ik heb ook implanon. Inmiddels is de eerste na 3 jaar verwijderd en een nieuwe erin gezet.
Eerste was erin gezet in het ziekenhuis, de 2e bij de Huisarts, maar daarover ben ik niet tevreden. Ik kan hem nu niet meer vinden in mijn arm, blijkbaar is het niet goed gegaan.
De huisarts moet wel op een juiste wijze de implanon inbrengen. De kans bestaat als het niet goed gaat dat de implanon niet juist werkt.

bij mij is hij ook door de huisarts gezet en zit ie wel goed...en ik ben uiterst tevreden...

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:13

Goed om hier zoveel verhalen te lezen....
Ik gebruik ook al 18 jaar of zo de pil (heel vroeger Marvelon, later Microgenon en nu een soortgelijk iets).
Nu ben ik sinds kort weer single en overweeg al langer een alternatief voor de pil. Door de pil heb ik minder last van mijn ongesteldheid (vroeger verschrikkelijke krampen) maar heb nou niet echt een geweldig libido.
Hoe zit het met de bijwerkingen van Implanon? (dat lijkt mij de meest ideale variant, ik vond de spiraal ook wel oke, maar het plaatsen zie ik teveel tegenop).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:04

yvetjes schreef:
Goed om hier zoveel verhalen te lezen....
Ik gebruik ook al 18 jaar of zo de pil (heel vroeger Marvelon, later Microgenon en nu een soortgelijk iets).
Nu ben ik sinds kort weer single en overweeg al langer een alternatief voor de pil. Door de pil heb ik minder last van mijn ongesteldheid (vroeger verschrikkelijke krampen) maar heb nou niet echt een geweldig libido.
Hoe zit het met de bijwerkingen van Implanon? (dat lijkt mij de meest ideale variant, ik vond de spiraal ook wel oke, maar het plaatsen zie ik teveel tegenop).

wat betreft de menstruatie en implanon is het wisselend, maar over het algemeen wordt je minder/ minder regelmatig of niet ongesteld, verder merk ik er eigenlijk weinig van en het plaatsen stelt in mijn ogen niks voor...

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:14

De huisarts belde me net voor een telefonisch consult en die zijn groter voorstander van het spiraal (mogelijk ook omdat ze dat wel zelf doen). Zij benadrukte dat het verwijderen van implanon nogal eens lastiger kon zijn (plaatsen zo goed als pijnloos). Heb jij hem al eens "vervangen"? En overige bijwerkingen?
- minder zin in sex?
- hoofdpijn?
- krampen?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:19

yvetjes schreef:
De huisarts belde me net voor een telefonisch consult en die zijn groter voorstander van het spiraal (mogelijk ook omdat ze dat wel zelf doen). Zij benadrukte dat het verwijderen van implanon nogal eens lastiger kon zijn (plaatsen zo goed als pijnloos). Heb jij hem al eens "vervangen"? En overige bijwerkingen?
- minder zin in sex?
- hoofdpijn?
- krampen?

ik heb nu mijn eerste...
wat betreft de bijwerkingen:
minder zin in sex: geen last van...juist meer ten op zichte van de pil.
hoofdpijn: migraine is veel minder en verder nooit hoofdpijn.
krampen: welke krampen? dus ook geen last van...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:23

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat iemand mij hier kan verder helpen.

Ik kan niet tegen de pil (depressie, extreme stemmingswisselingen & migraine) licht, zware, ik kan geen enkel verdragen, dit komt door de hormonen.

Een spiraal heb ik gehad, dat ging beter, maar die was verkeerd geplaats en moest er dus uit.

eenmaal helemaal "schoon" van de hormonen ging het super met me, nu ben ik echter weer aan de nuvaring begonnen en t gaat weer erg slecht met me, ik huil om niets, de stemmingswisselingen vliegen om me oren, en ik heb ook nog eens een libido van 0 (voorheen een 11 op een schaal van 1 tot 10 :') )

kortom, ik kan gewoon geen hormoon verdragen, maar ik heb een relatie, we zijn beide getest en vrijen zonder rubbertje. (hij kan er niet tegen, echt niet! ) maar ik wil dus stoppen met de nuvaring, zijn er uberhaubt nog opties voor mij over? of is er iets voor mijn vriend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:24

Je zou de implanon kunnen proberen, of de prikpil. Beiden ook hormonen, maar in 1 keer, dus wie weet heeft het een andere uitwerking?

Voor hem is er niets.. ja het rubber maar dat geef je zelf al aan.

Of je moet een ander spiraal proberen, koperspiraal?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:26

ik wil niets meer met de pil te maken hebben, absoluut geen prikpil dus, de implanon hmm.. ik kan er eens wat over opzoeken.. maar dat is ook weer zo permanent en ik schop weer mijn hele lijf in de war..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:16

Er zijn ook latexvrije condoom, is dat niet het proberen waard? Als jouw libido 0 is krijgt 'ie ook geen seks dus het is kiezen of delen ;)

Wil je niet opnieuw een spiraaltje proberen? Mirena of koper..

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:21

Vanochtend bij Huisarts geweest, morgenvroeg een echo maken om te zien waar de implanon zich bevindt.
Hoofdpijnen heb ik geen last meer van, bij de pil had ik constant een week lang migraine.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:09

ik word een beetje wanhopig... Ik heb een ontsteking in mijn blaas, ofwel blaasontsteking. Nu zecht de dokter dat dat kan komen van het zetten van de spiraal? Ik snap er helemaal niks van...
Maar antibiotica willen ze me niet geven, want het waren te weinig ontstekingscellen die er in zaten... Ik word er niet goed van. En ja er zit bloed in. Waarop ik zeg, dat is logies, ik heb net een spiraaltje...
Zecht ze, nou als je kramp heb (waar ik al een bijna week geen last meer van heb) moet je maar pijnstilling nemen...
En als je er last van blijft houden, moet je nog naar een keertje urine inleveren.... AAARGH!!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:20

Blaasontsteking kan best komen van de plaatsing van de spiraal, ze zijn daar toch aan het rommelen... wat gek dat je geen antibiotica krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:05

Blaasontsteking kan inderdaad ontstaan na het plaatsen van een spiraaltje. En antibiotica maakt niet alleen ziekteverwekkers kapot, maar is een aanslag op je gehele weerstand. Lijkt mij dus alleen maar goed dat je het niet krijgt als het nog niet echt nodig is. Je lichaam kan zich ook goed zelf herstellen. :j Veel drinken, cranberrysap en groene thee zijn goed.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:05

Hoe lang duurt het ongeveer voordat de hormonen van de pil uit je lichaam zijn na het stoppen met de pil?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:06

RedPassion schreef:
Blaasontsteking kan inderdaad ontstaan na het plaatsen van een spiraaltje. En antibiotica maakt niet alleen ziekteverwekkers kapot, maar is een aanslag op je gehele weerstand. Lijkt mij dus alleen maar goed dat je het niet krijgt als het nog niet echt nodig is. Je lichaam kan zich ook goed zelf herstellen. :j Veel drinken, cranberrysap en groene thee zijn goed.

Dat snap ik zelf ook, maar ik heb er echt last van. Ik ga ook niet zo snel naar de dokter, alleen als ik echt ergens last van heb...
Ik loop hier nu al sinds maandag mee (toen begon het) en het is nu donderdag. Ik had vandaag pas wat urine ingeleverd. En anders moet ik wachten tot maandag... dan loop ik nog 3 dagen 20 tot 30 keer per dag naar de wc. Ik word er een beetje wanhopig van...

Nouja, ik kijk het wel aan...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:49

Ik heb een vraagje... Hoop dat jullie mij kunnen helpen :D
Ik slik sinds ruim 2 jaar de pil: Ethinylestradiol/Levonorgestrel Sandoz 0,02/0,1mg (een hele mond vol :P). Eerste jaar had ik vaak hoofdpijn. Hiervoor ben ik naar de dokter geweest, maar dat waren volgens haar gewoon hormoonwisselingen. Oke, prima... :) Had daarvoor ook wel eens hoofdpijn dus heb me daar maar bij neer gelegd. Vorig jaar eind november kreeg ik opeens enkele keren 'duizeligheidsaanvallen', steeds leek het alsof ik bijna flauw ging vallen. Heel veel ziekenhuisonderzoeken volgden er, maar er kwam nooit wat uit. Ik ben toen naar de internist geweest en die vertelde mij dat de pil de oorzaak niet kon zijn. Ruim vier maanden lang heb ik vrij veel last gehad van duizeligheid. Daarna werd het wat minder, maar in de zomer kreeg ik weer regelmatig last van die duizeligheid. Dit gebeurde met name in de stopweken, maar ook wel eens 'tussendoor'. Heb me er altijd maar bij neergelegd, maar afgelopen 2 weken heb ik ook last gekregen van uitvallingsverschijnselen (2x in één week tijd van het paard gevallen zonder duidelijke reden).

Daarom ben ik woensdag maar weer eens naar de dokter gegaan, omdat er in de bijsluiter van mijn pil blijkbaar ook stond dat veelvoorkomende bijwerkingen misselijkheid en duizeligheid waren. Ik heb dit tegen de dokter verteld en zij had hier nog nooit van gehoord als bijwerking van de pil. Zij dacht dat het meer te maken had met het feit dat fabrikanten vaak liever wat teveel bijwerkingen opsommen dan te weinig.

Hebben meer mensen dezelfde klachten? Ik ga nu voor een maand of drie stoppen met de pil kijken of mijn klachten verdwijnen, maar ik vond de pil altijd wel een ideale oplossing met name ook voor vakantie :P Is er eventueel een alternatief volgens jullie?

Edit: ik heb maar 1 soort pil gebruikt zou het zin hebben om een andere te proberen?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:09

wat is de "originele" naam van je pil? zegmaar de merk-variant. Want het kan er ook aan liggen omdat je een witmerk slikt, heb ik al meermaals ergens gelezen. De hoofdbestandelen zijn dan wel hetzelfde bij merk en witmerk maar er zitten andere bijstoffen in waar je heftig op kan reageren.

Iets met weinig hormonen wat ik zelf graag gebruik is nuvaring.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:41

Hmm dat zou ook best rot kunnen zijn als dat zo is. Geen idee wat de originele naam is van mijn pil :)

Nuvaring heb ik ook al naar gekeken, misschien is dat wel wat voor mij :D Bedankt!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:47

Spiraaltje kan altijd nog... ik ging ook voor nuva of spiraal maar ben bij nuva blijven steken ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:48

Ik heb geen vraag, wil alleen mijn ervaring delen over de nuvaring ( nouja... ervaring, ik heb hem nu pas 2 weken :P ).

Eerste dagen wat "zeurende" buikpijn gehad, eerste dag een beetje hoofdpijn.
Na 1 week een explosie van pukkeltjes in mijn gezicht :o ( je moet je voorstellen dat ik nooit pukkeltjes heb ).
Gelukkig zijn deze nu weer weg aan het trekken, en wordt mijn huid weer wat rustiger.

Ik heb hiervoor de Yasmine pil gebruikt ( 9 jaar gebruikt ), daarna bij de huisarts geweest ivm flinke stemmingswisselingen enz.
Toen 1 maand gestopt met de anticonceptie, waardoor ik mezelf weer iets beter ging voelen.
Nu dus begonnen met de Nuvaring, gelukkig nog geen stemmingswisselingen gehad.

Inbrengen is HEEL erg makkelijk, hij blijft perfect zitten ( heb eerder verhalen gehoord, over dat de ring uit zou zakken ) en ik voel hem totaal niet zitten :j

Dus tot nu toe: erg tevreden!