Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:13

bobomelo: Idd, ik kreeg ook als advies om dingen te doen die ik leuk vond. Dus ook naar de paarden enz.

aikon: Fijn dat ik mag blijven. Doet me goed om te horen hoe jullie er over denken :j
Kon je niet slapen van de pijn? Wel goed dat je er achter gekomen bent waar de fout zat, wel vervelend dat je er dan wéér zelf achteraan moet.

Fijn dat je pony goed is! En jeetje wat een slakken!

Charlot: Heb je niks meer van je werkgever gehoord? Dat is toch vreemd? Hoe lang zit je nu thuis dan. En hoe gaat dat in Belgie? Moet je daar ook naar een arbo-arts?

Ik ga dinsdag over een week trouwens over naar de andere groep.
Gaat wel het een en ander veranderen. Zal minder structuur hebben en meer vrije tijd. Hoop dat ik dat een beetje door kom.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:57

Ik ben inderdaad erg blij dat zijn rug goed is. Was er toch wel erg ongerust over, weer een beetje minder stress *\o/*

pw ik hoop echt dat je een keer echt en goed geholpen word, want, jééh, je loop al zolang overal en nergens dat er toch wel een keer iemand zich eens flink achter de oren krabt dat het al veel te lang loopt zo. In onze verzorgingsstaat zou het niet voor mogen komen dat mensen zolang rond lopen. Word er pist-off van -:(-

Ik loop ook te vaak ergens tegen aan. (Werkgever is ook zo aardig geweest om het NETTO loon op te geven ipv BRUTO. :o? Zit wel erg veel verschil in.) En aan mijn pijn kunnen ze ook weinig doen, hoor steeds vaker "morfine" helpt nog. Droog klimaat help ook, ja dan is het ook te warm voor me. :(

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:14

Jezus wat is die werkgever voor prutser zeg!
Handige harrie :n

Ik hoop ook dat ik op de juiste plek zal zijn. Eerst zien dan geloven heb er nu nog niet zo heel veel vertrouwen in. Heb net vacatures zitten kijken. Weet niet wat ik wil, de opleiding die ik wilde gaan doen twijfel ik ook aan of dat wel zo verstandig is en ja, wat dan? Wat wil ik en heb ik wel genoeg 'in huis' om weer aan het werk te komen enz enz.

Kortom: Heb lekker mezelf zitten kwellen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:04

Ik denk dat als ze werkgever eens goed tegen het licht houden dat er flink wat bagger te voorschijn komt. Mag van mij. _O- Heb het idee dat ie het expres doet, advocaat denk dat ook.

Dat je er geen vertrouwen in hebt is logies, zou ik niet hebben na al dat gepruts en geblunder. Dat zal niemand je kwalijk nemen, die dat wel doen zijn niet goed snik.

Laat dat werk nou maar even, ik weet heel goed hoe je je daarin voelt. Ik wil ook wel, maar........ Je zelf kwellen heeft geen zin (lees wie het schrijft _O- ) Als de tijd daar is komt er weer wat op ons pad, de vraag is dan "wanner is die tijd?"

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:08

Haha, mezelf kwellen heeft idd geen zin, maar soms heb ik zo'n avond. En dan blijf ik maar zoeken naar niks... Nu zet ik het weer uit m'n hoofd :+

Zou wel erg zijn als je werkgever dat expres gedaan heeft. Zou me trouwens ook niet verbazen na al je verhalen :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:31

Mij helemaal niet, moet nog kijken of ik het loon tot en met 12 juli heb gehad, anders moet ik DAAR ook weer achter aan. Word zo moe van dit soort mensen. Vind men het gek dat er zoveel overspannen figuren rond lopen.

Ik heb eens een tekst gehoord ging over je zelf kwijt raken.

Het is goed dat je tijd tot tijd je zelf kwijt raakt, dat geeft je een kans om jezelf weer te vinden en te verbeteren.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:36

mijn armgedoe ben ik jammer genoeg al goed gewoon, als alles goed is mag ik dinsdag uit de gips en worden die spillen eruitgetrokken. brrr ben ik bang voor. Dan moet ik ook minstens een maand in een brace lopen...

ik had een contract van een jaar, dat dus afliep 31 juni. Dus de directie hoefde niets meer tegen me te zeggen. Ik wordt uitbetaald door ziekenkas. Daarvoor moet je soms eens naar die dokter gaan omdat ze controleren of je nog wel ziek mag blijven. Je kan kiezen bij welke ziekekas je gaat. Je moet er alleen jaarlijks voor betalen.

jammer aikon van je werkgever. ik heb met mijn directie het ook gezien, die kon de sfeer helemaal kappot maken!

pw leuk dat je hier verder schrijft

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:14

mooie tekst aikon!

Bedankt charlot :)

Hier gaat het even minder. We kwamen het zusje van Remco tegen bij de winkels. We raakten er net over in gesprek. Het doet toch meer met dan ik dacht. Zeker omdat Remco nu ook begon over een keer in de auto, schijn ik fel op Remco gereageerd te hebben over de radio ofzo wat zijn zusje erg dwarszit. Tjonge jonge jonge. Get a life. Wat wil ze van me? Ik voel me echt een of ander monster op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:02

Even een tekstje die ik PW gestuurd heb maar ook de moeite waard vond om hier even te plaatsen: Het ligt echt niet alleen aan jou meid! Tuurlijk hebben jullie mindere momenten gehad samen en heb jij soms fel of misschien zelfs wel overdreven kwaad gereageerd op je vriend. Logisch meid, je bent/was ziek en had door je burn out en depressie een kort lontje. Je schoonzus vergroot nu alle negatieve dingen ontzettend uit, en projecteerd al haar onmacht, woede en verdriet op jou. Ze heeft haar broer zien knokken voor zijn relatie en gezien hoe hij heeft gevochten om zelf het hoofd boven water te houden. Tuurlijk zal dat voor haar niet makkelijk zijn geweest om te zien.
Het blijkt maar weer dat Remco een veel sterker persoon is dan zijn zusje. Hij geeft niet op, hij is een vechter. Zijn zus zou allang op hebben gegeven, en het frustreerd haar dat haar broer niet naar haar adviezen luisterd en niet doet wat zij zelf wel had gedaan. Namelijk jou in de steek laten. Ze denkt alleen maar aan haar zelf, en haar eigen gevoelens en problemen. Ze kan zich totaal niet inleven in jouw/jullie situatie. Daar maakt haar kortzichtig en egoistisch. Dat jij nu zo van slag bent spreekt alleen maar VOOR jou. Jij leeft je in, trekt je emoties aan, en wilt het graag goed doen. Sociaal noemen ze dat ook wel, je bent een hartstikke lieve, doodgoeie, prachtige meid. Alleen mensen die open staan en zelf sociaal ingesteld zijn zien zulke dingen. Remco is er een van, vergeet dat niet. Hij weet je op waarde te schatten. Zulke mensen zijn jou waard, anderen niet. Zulke mensen maken het leven de moeite waard! Ze zijn het waard om voor te vechten meid.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:15

helemaal mee eens Angela!
Ik las net een stukje in het tijdschrift:psychologie-magazine.
Daar stond ook een stukje in over vrouwen onderling: dat je het licht niet in andermans ogen gunt!
altijd maar geroddel-gestook om er zelf beter van te worden enz enz enz
nja, weet even niet hoe ik het hier in het kort moet neerschrijven, maar lezen jullie dat blad ook wel es? staan hele leuke en interessante dingen in!

@PW, ondanks dat jullie het even over Remco's zusje hadden, dat heeft hopelijk geen stress en strijd opgeleverd tussen jou en Remco?

Hier is alles vandaag aardig goed gegaan! ben wel moe, dit keer zowel lichamelijk als geestelijk! dus duik vroeg mijn nest in!

@Aikon en Charlot, balen dat jullie bazen er niet zo fijn mee omgaan! levert alleen maar meer stress op! hoop dat jullie dat wel naast jullie neer kunnen leggen en jullie energie steken in de dingen die belangrijk voor jullie zijn!(bedoel, laat je dag niet verpesten door die werkgevers.....al moet het natuurlijk wel opgelost worden kwa loon enzo dat verkeerd is gegaan!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:23

Bedankt voor je lieve woorden Angela! Doet me goed.

Bobomelo: Er staan idd vaak leuke dingen in :j Lees het niet altijd, maar soms ergens in een wachtkamer ofzo.

Had je bijzondere dingen te doen gisteren? Misschien dat ik er overheen gelezen heb. Ben je nu weer een beetje uitgerust?

Remco en ik hebben er gisteravond nog heel fijn over kunnen praten, dus dat zit gelukkig goed. Remco vond het alleen maar heel vervelend om te zien wat het met me deed. Hij zei ook dat ik moet proberen om te kijken naar de mensen om me heen die er wél voor me zijn en dat ik me niet moet richten op zijn zusje die als enige niks met me te maken wil hebben. En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in... Na een nachtje slapen lukt me dat ook weer wat beter.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:22

@PW
Nee had niet echt iets bijzonders te doen!
Was al moe op het werk, daarna bij schoonouders gegeten, daarna fysiositness gedaan van 1830-1930.Had daar ook echt geen zin in! maar ik weet, als je er maar eenmaal bent dan krijg je er nog energie van ook!
Moest oefening doen waarbij ik me toch koppijn kreeg! ff nagevraagd of dat klopt, en dat klopt, omdat je nooit die spieren echt gebruikt kwamen er nu afvalstoffen vrij, maar even veel water drinken, of een pot thee zetten en dan zou je koppijn ook zo weer verdwenen zijn.....en het klopte ook nog!
maar was daarna indd gewoon lekker moe thuis! weer even tijd om bij te tanken denk ik! werk nu sinds 2 week weer 4 keer 8uur, en dat hakt er ook best in!
En je wil elke avondn wel voor 2200uur op bed liggen, maar dat lukt dan ook weer niet altijd, soms 2230 uur, soms 23uur, en dat is gewoon te laat voor mij....(al doen sommige collegas het met 5 a 6 uur slaap, dat snap ik echt niet hoe ze dat volhouden! :+)

En Remco heeft gelijk he! Je energie in mensen steken die er ook voor jou zijn! Probeer ik nu ook, zeker op het werk!
Al is dat indd heus wel lastig! Maar steek jij maar lekker je energie in Remco! Das een veel beter plan, en laat dat zusje van hem maar gewoon "zijn zusje"zijn die niet beter weet......
Zei mijn psych ook hoor, dat je beter energie in jezelf kan steken en in de dingen/mensen die je dierbaar zijn, en in de dingen die je leuk vindt!

nou, ik ga er weer vandoor, zo visite!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:35

Wat is het rustig.
Met mij gaat het helemaal niet :n Zit er behoorlijk doorheen en heb er even geen vertrouwen meer in dat het allemaal nog beter gaat worden. Zucht...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:00

:(:) het komt beter, zeker en vast, geloof me!! gebruik je beetje moed dat je hebt en ga ervoor!!! kop op!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:16

PW kom op he!
Heb meegelezen, maar wist even niet goed wat te posten..
Lees het stukje van Angela net nog even terug en vind het zo sterk en goed verwoord! PW, dit is een stukje om terug te lezen!
En om goed te onthouden!
Probeer er niet teveel over te piekeren meid.. Ga op bed liggen, jank, slaap, probeer je hoofd leeg te maken en kijk er morgen hopelijk weer anders tegenaan! Ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan..

Maar ik heb op dit moment mijn toekomstbeeld even totaal blanco gezet. Helemaal niks, ik zie het wel.. en ik kan je zeggen het geeft rust in zekere zin. Op momenten dat ik het weer even helemaal gehad heb, is het fijn om aan mijn blanco toekomst te denken. Ik zie dan een groot wit vlak voor me en laat de grote rommelige chaos in mijn hoofd achter me, voor me ligt een groot wit vel.
Ik weet niet of het je helpt en misschien vind je het onzin, maar probeer het..
De toekomst moet nog ingevuld worden, dus ja, je komt er en het gaat goed komen! :(:)

Sorry dat ik niet op de rest heb gereageerd..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:20

't Is rustig hier.
Met mij gaat het nog niet zo lekker. Voel me erg down. Vandaag naar de groep geweest, maar daar kwam ik ook weer rotter vandaan dan ik erheen ging. Heb zo weinig vertrouwen er nog in :n ook niet in de nieuwe groep...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:23

Hey Pollewoppy,
hou je haaks he!
echt, er komen tijden die beter zullen voelen!
dit zei mijn tante ook paar maand geleden.....en ik dacht toen ook: HOE dan....
Maar ze had gelijk! Het is gewoon een soort van "ziektebeeld"dat langzaam aan genezen zal!

Waarom kwam je zo rot uit die groep? is er wat naars gebeurt??
En waar heb je zo weining vertrouwen in?

Hier gaat ie eigenlijks wel goed! gewerkt en kom net bij de paarden vandaan, lekkere dikke kruiwagen poepjes uit het land geschept, klinkt gek, maar gewoon best fijn om even te doen!

@ikbenellie
klinkt verstandig jouw besluit! even geen "moeten"maar gewoon: we zien het wel!
even geen druk voelen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:37

Mijn diagnose is geen ziektebeeld wat langzaam genezen zal :n
En dat vind ik moeilijk te accepteren momenteel. Het gaat hier ook niet echt top dus...

Hoe is het met jullie?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:24

Oh Pellewoppy,
Borderline is in zekere zin wel aardig te "genezen"hoor!
Heb wel es vaker met mensen contact gehad die dit ook hebben. Zij hebben ook altijd meegewerkt aan alle hulp die hun werd aangeboden, en ze kunnen er nu prima mee leven! Ze zien nu zelf ook hun valkuilen enz...of ja, ze hebben er in elk geval goed mee leren leven, en je merkt het nu gewoon eigenlijks niet aan hun!

Ken echter ook iemand die borderline heeft, en ja, met haar wil ik dus nooooit weer contact! Maar zij wil dus ook geen therapie volgen, nergens in behandeling, ze kreeg allerlei soorten behandelingen zeg maar aangeboden, maar zij wil niks, ze werkt niet, helemaal niets! Het enig wat zij wil: paardrijden, en nu genieten van haar leven, alleen heeft zij niet door dat haar werled enorm klein wordt daardoor, is 33 jaar en woont nog thuis, is vreselijk jaloers als iemand iets doet zonder haar....heeft altijd het idee dat we dan over haar kletsten, altijd dus ontzettend negatief...
Terwijl ZIJ altijd degene was die afgunstig deed over anderen, kletste over anderen.
Kortom: zij was goed en had alles over voor de hele wereld(dacht ze)
terwijl ze niet inzag dat anderen ook enorm, maar dan ook echt enorm veel voor haar over hadden!

Pollewoppy, dit slaat dus echt niet op jou! maar hoop dat je begrijpt wat ik hiermee wil zeggen. Je kan zoveel leren. Net zoals haar, als zij haar valkuilen zou inzien van negatief denken enz....ze zag haar eigen fouten gewoonweg niet! alleen bij een ander....
Gelukkig ken ik ook andere "bordeliners"van een ander forum, en die hebben gewoon zo ontzettend veel geleerd over hun zelf, zo blij dat ze in behandeling zijn geweest, dat ze nu gewoon een meer als prima leven hebben!

en jij staat ook open voor hulp! dus het gaat jou ook echt lukken!!!!het zal hard knokken/werken zijn, maar ik wil jou over een jaar wel es weer spreken hoe het dan is! je gelooft het NU gewoon nog niet, je voelt je nu nog enorm rot rot en nog een rot.....maar kijk es over een jaar!

dit zij mijn tante ook tegen mij, en ik dacht half jaar geleden....nou dit wordt hem ook niet! zoooo ellendig en naar en rot dat ik me toen voelde....en nu??? whaha, nou ben d'r nog niet, maar ben zeker al een heeeel eind!
ben blij dat ik mijn eigen denkfouten nu herken! en dat ik daardoor me ook allang niet meer zo naar voel omdat ikhet kan plaatsen!

dikke kus!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:30

Bedankt voor je woorden.
Ze doen me goed. Ik denk dat ik de diagnose nog een beetje moet accepteren. Wel sta ik inderdaad open voor behandeling, alleen omdat ik nog niet goed weet wat ik kan verwachten, durf ik er ook nog geen vertrouwen in te hebben. Heeft waarschijnlijk wat tijd nodig.

Punt is dat ik mijn eigen valkuilen al wel heel goed ken en herken, maar dat mijn gevoel er (nog) niet door veranderd. Ik kan mijn denkfouten ook heel goed benoemen bijvoorbeeld. Ik ben bang dat dat zo blijft. Ik wéét het allemaal wel, maar het is zo moeilijk om het te veranderen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:25

dat komt echt wel! en zo te horen ben je ook al een heel eind!
ik herken dat nl ook heel goed, je denkfouten nu herkennen, maar dat gevoel.........

maar vroeger zag je je denkfouten niet! en nu wel.....dus je bent al een stap vooruit!
en ken je mindfulness? dat je je daar leert bewust te worden van jouw eigen doen en laten op de stand "automatische piloot?" daar heb ik echt heel veel aan gehad!
dat ik me bv door mijn pestverleden erg snel "verstoten"voel bv....nu weet ik dat dat een automatische reactie is, waardoor je je automatisch heel snel dus beroerd en onzeker voelt....nu ben ik er veel sneller bij, ben me er nu bewust van van: neeeee zo bedoelen ze dat niet...wacht maar af marian, je zal zien dat.....en jup......
en merk nu dat ik in veel situaties nu gewoon toch "rustiger"ben, ben er veel meer mee bezig!

en dat gaat jou ook lukken!!!

mag ik vragen waar jouw denkfouten liggen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:39

Bedankt voor je reactie.
Ik ken idd mindfulness. Vind het ook super. Niet de mindfulness-meditaties waar je echt voor moet gaan zitten. Wel de mindfulness gedachten van in het hier-en-nu zijn. Ben nu ook een boekje aan het lezen (heb al veel mindfulness-boekjes gehad). Het helpt me om weer wat positiever naar dingen te kijken. Het boekje wat ik nu lees is van Thich Nhat Hanh. Fijne schrijver vind ik het. Hij zegt ook dat meditaties waarbij je in één dezelfde houding moet blijven zitten nergens op slaan en hun doel voorbij schieten. Hij is meer van meditatie toepassen binnen je dagelijkse bezigheden. Met andere woorden: Je bezigheden doen met je volle aandacht. En dat spreekt me aan :j

Je mag zeker vragen waar mijn denkfouten liggen. Ik denk heel erg zwart-wit en denk voor anderen (trek snel conclusies). Ook ben ik heel goed in het persoonlijk aantrekken van dingen en voel ik me daardoor snel afgewezen.

Bijvoorbeeld gisteravond nog. Ik zat achter de computer, mijn vriend naast me op zijn computer. Vraagt hij opeens of hij er bij mij even bij mag. Ik zei: Zometeen, even dit af maken. Maar hij bedoelde meteen. Hij zat in een pokertoernooi en zijn computer liep vast. Hij had gedacht dat ik hem er wel meteen bij zou laten. Dan trek ik de conclusie dat hij wat ik aan het doen ben niet belangrijk genoeg vindt en voel ik me heel rot. Ik merkte dat ik het herkende en als één van de borderline-trekken zag. Dat gaf me alleen al rust. Dus ik denk dat je gelijk hebt met je bovenstaande post, het komt wel :j

Ben vanochtend weer op stal geweest. Ik voel me wat beter. Het was even heel fijn en ik ga zaterdag weer.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:17

hey PW,
ik reageer later even hoor! heb morgen keuring, en hoor allang in bed te liggen! maar zijn op visite geweest, en wou je even laten weten dat ik je verhaal wel gelezen heb! en heel herkenbaar!
hoop dat je dag vandaag goed was!
mijn dag nl niet, sta op het punt om een collega te killen.......whaha.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:22

Hallo,

Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik inbreek.
ik kwam dit topic toevallig tegen.

Ik ben flink overspannen en ga zo snel mogelijk beginnen met therapie. Ik heb een intake gehad en vind heel het therapie-idee zo spannend! Nu dat ik overspannen ben blijkt dit in de familie te zitten. Vanuit mijn vaders kant kennen ze veel verschillende soorten spanningen en tot nu toe is er vaak telaat gereageerd. Ik ga gelukkig al vrij snel de hulpverlening in!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:25

Hoi Bellenadie! Welkom. Ik vind het niet vervelend hoor. Hoop juist dat je herkenning en tips vind hier en dat je snel weer op knapt.

Goed dat je de stap voor therapie gemaakt hebt.
Wat voor therapie ga je doen? Therapie is een breed begrip namelijk ;) En werk je nu helemaal niet? Gelukkig ben jij er sneller bij dan idd!

Nou meid ga ervoor! Het zal lastig worden op sommige momenten, maar uiteindelijk kom je er véél sterker uit.