Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:39

marinkaa_ schreef:
Winxz_Bas wat is er schadelijk aan dan? *nieuwsgierig*
Ja misschien kan ik maar beter op mijn eten gaan letten en dan veel bewegen :D mag ik hier wel mee blijven lezen/ praten? :)

Op je veertiende ben je nog volop in de groei (niet alleen in de lengte, maar bijvoorbeeld ook je hersenen zijn nog volop in groei), en om te groeien heb je genoeg voedingsstoffen nodig! Sonja Bakker is heel streng, zelfs te streng (te weinig kcal) vind ik. Voor een volwassene is dat aantal kcal al te weinig, dus voor iemand in een belangrijke groei- en ontwikkelingsfase zeker!

Wat jij moet doen is proberen om gewoon gezond te eten (dus niet te veel chips, snoep en koeken, niet teveel frietjes en gefrituurde dingen, zeker twee stukken fruit per dag, zeker twee porties groenten per dag, je frisdrank beperken en veel water drinken, wit brood vervangen door bruin/volkorenbrood, witte pasta vervangen door volkorenpasta,....) en genoeg te bewegen! Wel gewoon genoeg blijven eten elke dag, zeker in die groeifase.. twee boterhammetjes per dag is veel te weinig, dat mogen er zelfs 6/7 zijn!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:41

oh, mijn dag!

O: banaan/ 150gr magere yoghourt/ chocolade hagelslag
T: 3wortels / peer
M: 6cracottes / grote kom tomatensoep (instant)
T: handje noten (10stuks?)
A: rijst met babi bangang (overschotje van de chinees gisteren :+ )
T: ?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:46

Elmira schreef:
Mag ik vragen hoe afvallen met acupunctuur in zijn werk gaat? Kan me er geen voorstelling bij maken.

Hij neemt zo af en toe stofwisselingsplekken mee om dit te stimuleren.
Door acupunctuur krijg je altijd al minder trek en val je in principe meestal al wel af.
Toen kwam het huiswerk.

Stap 1, Op je nuchtere maag 1 schep honing (bleah).
Honing bevat voldoende suiker voor 16 uur!!!
Tevens bevat het 22 van de 26 benodigde voedingsstoffen.

Stap 2, elke dag minimaal 1 uur stevig door wandelen.
Dit is voor iedereen (oke gebroken benen, geamputeerde benen e.d. niet natuurlijk) op te brengen.
Ik wandel nu naar mijn werk en weer terug, wandel even langs ouders, naar de stad e.d.

Stap 3, pas gaan eten als je echt honger hebt.
Trek hebben we allemaal door dan te wat te eten blijven we het eten stimuleren.
Ga maar na, je neemt 1 dropje en vervolgens lust je eigenlijk wel weer een 2e.
Dus ik eet met moeite nu op 1 dag, een 1/4 schaaltje halvolle yoghurt met eetlepel honing, 2 boterhammen,1 appel en 1/2 bordje avondeten.

Stap 4, de helft minder gaan eten.
Dus verklein je hongergevoel door minder te gaan eten.
Zoals je ziet eet ik echt nog maar heel weinig.
Maar het maakt niet uit wat je eet, als je honger hebt voldoet alles om je honger te stillen :j

Stap 5, 1000 calorieen per dag eten.
Ik hou bij wat ik eet, zoek s' avonds in het calorieenboek het aantal calorieen op, tel dit bij elkaar en laat dit hem dus zien, elke week.

Ik ben nu dus bij stap 5 aangekomen.

2 weken geleden was er voor mij een patient, met een geamputeerd onderbeen, die kan niet wandelen, dat begrijpen we allemaal :7 die was in 4 maanden tijd, ruim 25 kilo afgevallen!!!!

Elmira

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:48

Zo, klinkt als een effectief stappenplan. Alleen dat 1000cal klinkt erg weinig! Knap dat je het volhoudt, ook dat wandelen! :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:49

wowwww dat is nogal een flink stappenplan miep! zo'n lepel honing kan ik me wel in vinden. zitten daar niet veel kcal in? en de rest van de dag eet ik behoorlijk wat suikers geloof ik,dus ik dnek niet dat dat voor mij echt nodig is..!

1000 kcal per dag kom ik dik overheen. vooral met sporten, daarvoor en daarna eet ik berenveel!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:50

1000 calorieen is imo meer dan je denkt.
Ben er pas 1 keer boven gekomen.....
En toen had ik een hele slechte dag.
Als je verstandige eetkeuze's maakt, dan kan je best een hoop eten :j daarbij geen tussendoortjes wat ook niet meetelt en eerlijk ik heb ook geen behoefte aan tussendoortjes!!!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:50

Zoo, dat moet wel een effectief stappenplan zijn.

Ik zou het alleen niet overleven met maar 1000 kcal per dag. Ik loop de hele dag over de afdeling en door het ziekenhuis en daarnaast sport ik nog 4 x per week en rijd ik 4 x per week paard. Ik moet dan echt wel wat meer hebben dan 1000 kcal. Sowieso word ik snel flauw en slap als ik niet regelmatig wat eet, dat is ook lastig!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:51

Marije__ schreef:
wowwww dat is nogal een flink stappenplan miep! zo'n lepel honing kan ik me wel in vinden. zitten daar niet veel kcal in? en de rest van de dag eet ik behoorlijk wat suikers geloof ik,dus ik dnek niet dat dat voor mij echt nodig is..!

1000 kcal per dag kom ik dik overheen. vooral met sporten, daarvoor en daarna eet ik berenveel!

Een eetlepel honing met een beetje yoghurt is 100 calorieen ;)
Ik sport nu ook niet, wil het vanaf deze week wel weer gaan oppakken.
Beetje cardio, rug/buik training, pilates, spinning.
Maar aangezien ik pfeiffer heb gehad, moet ik het heel langzaam oppakken :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:53

Ik heb vandaag 1242 calorien binnengekregen, dat vind ik wel mooi, ik probeer altijd tussen de 1100-1300 te zitten :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:53

Laura1589 schreef:
Zoo, dat moet wel een effectief stappenplan zijn.

Ik zou het alleen niet overleven met maar 1000 kcal per dag. Ik loop de hele dag over de afdeling en door het ziekenhuis en daarnaast sport ik nog 4 x per week en rijd ik 4 x per week paard. Ik moet dan echt wel wat meer hebben dan 1000 kcal. Sowieso word ik snel flauw en slap als ik niet regelmatig wat eet, dat is ook lastig!

Ik voel me persoonlijk hier echt heel goed bij, heb energie, ben niet moe of wat dan ook. En nee ik leef niet op koffie, ik drink max 2 kopjes koffie per dag en verder groene thee of water ;)
Met afvalhulpen die ik in het verleden heb geprobeerd, special k, sonja bakker voelde ik me na dag 2 al zo slap als een vaatdoek!!!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:54

Zolang jij je er goed bij voelt is het toch prima! :) ik vind het erg knap van je.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:56

Marije__ schreef:
Zolang jij je er goed bij voelt is het toch prima! :) ik vind het erg knap van je.

Ja ik voel me er goed bij absoluut :D
Het is geen knappe prestatie hoor :o ik doe er voor mijn gevoel erg weinig voor :j
Laat ik het zo zeggen ik doe er minder voor, ben er minder mee bezig dan dat ik vanaf januari 2009 ben geweest ;)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:57

Marije__ schreef:

Insgelijks Miep!

Elmira, normaal gesproken zit ik ook rond de 1200-1300 kcal. Vandaag had ik 2000 (!), kwam van die Snelle Jelles en de quiche...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:59

Miep- Vraag, waarom zou je een eetlapel honing nemen? Kun je dan niet beter gewoon een broodje met honing nemen?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:59

Laura1589 schreef:
Marije__ schreef:

Insgelijks Miep!

Elmira, normaal gesproken zit ik ook rond de 1200-1300 kcal. Vandaag had ik 2000 (!), kwam van die Snelle Jelles en de quiche...

Quiche zal ook wel aantikken ja :9

Was vanmiddag bij lunchcafé, als vervroegd avondeten.. Nou.. echt bijna geen gezonde keuzes!
Uitsmijters, kwekkeboomkroketen, soep met room, tortilla chips met gesmolten kaas etc etc :P
Heb dus maar voor een soep gekozen, en gevraagd of die zonder room mocht met wat stokbrood met kruidenboter. (ook echt niet gezond)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:01

Tja maar quiche is toch ook behoorlijk zwaar......

Hoe berekenen jullie je calorieen :?
Ik aan de hand van een vrij dik boekje maar ook met heel verschillende maaltijden, voedingsmiddelen e.d. up to date met de dingen van nu

@Yell, de honing zou het beste werken zonder een andere voedingsbron erbij.
Zo van de lepel was een hel.
Brood eet ik niet s' morgen is mij te zwaar.
Dus nu meng ik het door de halfvolle roeryoghurt heen en proef zo niets van de honing.
Ben geen zoetekauw dus dit is echt een hele zware opgave geweest.

De honing door de thee was geen optie, omdat door het verwarmen voedingsstoffen verloren gaan

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:09

oh een lepel honing vind ik juist best wel lekker :D

hoe zit het trouwens met vijgen/dadels/gedroogde abrikozen etc?
Volgens mijn moeder zitten daar veel ijzers in, ik eet tegenwoordig elke week wel wat gedroogde abrikozen :D

Vandaag al minstens 3 koppen groene thee op en dit word mn 3e kop fruit-wellness thee. heerlijk!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:10

Klopt, quiche is zwaar. Had t nog over van t weekend, maar nu is t op hoor :P

Marije, ik drink ook áltijd groene thee, heerlijk! Neem het zelfs mee naar m'n werk, omdat ze daar alleen vieze earl grey hebben.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:13

miep1979 schreef:

Ik aan de hand van een vrij dik boekje maar ook met heel verschillende maaltijden, voedingsmiddelen e.d. up to date met de dingen van nu

http://www.calorietabel.nl/
of:
http://www.caloriechecker.nl/

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:14

miep1979 schreef:

@Yell, de honing zou het beste werken zonder een andere voedingsbron erbij.
Zo van de lepel was een hel.
Brood eet ik niet s' morgen is mij te zwaar.
Dus nu meng ik het door de halfvolle roeryoghurt heen en proef zo niets van de honing.
Ben geen zoetekauw dus dit is echt een hele zware opgave geweest.

De honing door de thee was geen optie, omdat door het verwarmen voedingsstoffen verloren gaan

www.caloriechecker.nl
Heeeeeel fijn! Geeft gelijk aan hoeveel vet etc er in je eten zit.
ook of een product een gezond product is of niet. En ook kun je de dagen met elkaar vergelijken etc.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:15

Angela_ schreef:
Angela_ schreef:

Hier gaat het qua eten ook even wat minder, ik baal even van mijn lijf. Pijn is niet bevorderlijk voor gezond eten, dat merk ik wel. Om mijn eigen baal-gevoel weg te krijgen grijp ik ook naar troostvoedsel waarna ik me nog slechter voel.
Respect dus voor diegene die lichamelijk iets mankeren maar toch gezond proberen te eten.

Ik heb gisteren de 10km van de Marikenloop in Nijmegen uitgelopen. Ik heb mijn PR verbeterd, maar het had nog veel sneller gekund als ik niet was gevallen dankzij een erg lompe medeloopster. Ik heb hem uiteindelijk uit gelopen in 1.02 uur. Erg netjes, maar aangezien ik voor de val op een eindtijd zat van 50 minuten is dit wel erg zuur. Maar goed, na een bezoek aan de ehbo kon ik mijn loop vervolgen en zo heb ik hem toch uit kunnen lopen.

Vandaag doet alles pijn, en vooral mijn heup waar ik gisteren op gevallen ben. Ik heb heel geforceerd gelopen en nu heb ik echt overal pijn. Mijn ribben, mijn heupen, mijn benen en onderrug... Bah!

Jammer van de (spier- en val-)pijn, maar top verder! +:)+ Je bent toch doorgegaan ondanks je val!
En is het heel erg om na zo'n dag iets lekkers te nemen? Dagje zondigen mag toch wel. Zeker in jouw geval! Je gaat zo goed joh!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:18

Marije__ schreef:
...
Duke ik begrijp het helemaal.. ik heb nu ook even een dipje. ook omdat ik vanochtend veel meer woog dan normaal en gister ook zeer slecht heb gegeten! dan vergeet ik altijd hoe goed ik daarvoor bezig was en wil ik snaaien!
Wel goed van je triangel broodje, dat is toch veel lekkerder dan zo'n stukje vlees :D ...

Maar ik heb dus van het weekend helemaal niet slecht gegeten. De hele week niet echt vorige week. En extra gesport. Daarom ben ik nu een beetje ontmoedigd... -O-
Vanavond gelijk een lolly van m'n dochter uit de kast gepakt... troosteten. Niet wezen sporten. |o

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:29

Zo Net weer lekker hardgelopen met mijn papa! Ging heel goed, heel eind gesprint ook :)
Nu even douchen en daarna nog even Zumba en Buikspieroefeningen.
Als dat is gebeurt vindt ik het wel weer genoeg voor vandaag, lekker op de bank met véél groene thee.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:53

Ik heb net 40 minuten zumba gedaan, nu kopje groene thee en dan douchen en op bed :O

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:04

1083 calorien in totaal vandaag, dus ik zou nog iets met weinig verzadigd vet kunnen nemen :)