marinkaa_ schreef:Winxz_Bas wat is er schadelijk aan dan? *nieuwsgierig*
Ja misschien kan ik maar beter op mijn eten gaan letten en dan veel bewegenmag ik hier wel mee blijven lezen/ praten?
Op je veertiende ben je nog volop in de groei (niet alleen in de lengte, maar bijvoorbeeld ook je hersenen zijn nog volop in groei), en om te groeien heb je genoeg voedingsstoffen nodig! Sonja Bakker is heel streng, zelfs te streng (te weinig kcal) vind ik. Voor een volwassene is dat aantal kcal al te weinig, dus voor iemand in een belangrijke groei- en ontwikkelingsfase zeker!
Wat jij moet doen is proberen om gewoon gezond te eten (dus niet te veel chips, snoep en koeken, niet teveel frietjes en gefrituurde dingen, zeker twee stukken fruit per dag, zeker twee porties groenten per dag, je frisdrank beperken en veel water drinken, wit brood vervangen door bruin/volkorenbrood, witte pasta vervangen door volkorenpasta,....) en genoeg te bewegen! Wel gewoon genoeg blijven eten elke dag, zeker in die groeifase.. twee boterhammetjes per dag is veel te weinig, dat mogen er zelfs 6/7 zijn!