Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Ik schrijf geen rare dingen, als je zo laat een abortus laat uitvoeren ben je anti-kind, die kinderen zijn nodig om later ons land op de been te houden, komen er geen kinderen kun je als oud mens nergens op bouwen...
Echwel schreef:Kinderbijslag mag best afgeschaft worden hoor wat mij betreft, net als dat lange zwangerschapsverlof, ik kom uit de tijd dat je maximaal 10 weken had en dat ging ook prima.
Voor de vernielingen die kinderen aanrichten hoor je je te verzekeren, ook die verantwoording heb ik altijd genomen.
Ik ben het er alleen niet mee ens dat ik moet meebetalen aan abortussen die zo laat worden uitgevoerd...dit druist tegen alles in waar ik in geloof wat het menselijk leven betreft..
Dus tot 12 weken vergoeding prima, daana meot degeen zelf de verantwoording dus ook financieel maar nemen.
Net als bij bevallingen die worden ook niet vergoed, tenzij op medische-indicatie
maikeltje schreef:Lees dit topic maar eens door, de "argumenten" om maar niet zorgvuldig te hoeven handelen vliegen je om de oren.
maikeltje schreef:Verder kun je via google ook verhalen genoeg gevonden krijgen.
maikeltje schreef:@Sparta: als je mijn berichten gelezen hebt dan weet je dat ik niet tegen abortus ben, wel tegen een lakse houding tov seks en ongewenst zwanger raken.
Citaat:Nou ik vind ook dat abortus mag zoals de wet dat zegt. Als ik nl zwanger zou worden kan het mij echt niet schelen hoe ver het al is. Maar het gaat er echt uit. Kinderen hoef ik echt niet. Ik ga mijn leven niet verzieken voor een foutje van een gescheurd condoom of weet ik veel wat..
NO F U C K I N G WAY Baas in eigen buik
maikeltje schreef:Voor Adil: een citaat uit dit topic:Citaat:Nou ik vind ook dat abortus mag zoals de wet dat zegt. Als ik nl zwanger zou worden kan het mij echt niet schelen hoe ver het al is. Maar het gaat er echt uit. Kinderen hoef ik echt niet. Ik ga mijn leven niet verzieken voor een foutje van een gescheurd condoom of weet ik veel wat..
NO F U C K I N G WAY Baas in eigen buik
maikeltje schreef:Google: een derde van de vrouwen die voor abortus komt hebben geen bescherming gebruikt......dus niet eens onzorgvuldig geweest, nee gewoon GEEN bescherming.
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/12839
_sparta_ schreef:maikeltje schreef:@Sparta: als je mijn berichten gelezen hebt dan weet je dat ik niet tegen abortus ben, wel tegen een lakse houding tov seks en ongewenst zwanger raken.
Ik meen uit jou berichten te begrijpen dat je het ook niet eens bent met de aantal weken dat het in Nederland nog toegestaan is. Of begrijp ik dat verkeerd?
Ik vind het zelf ook dom als mensen meer dan 1 keer een abortus laten plegen na niet zorgvuldig zijn.
Maar ik ben dan wel weer blij dat mensen wel inzien dat ze niet voor een kind kunnen zorgen. Ik veroordeel ze dus niet. Er zijn al teveel kinderen die bij ouders zijn die en onverantwoord zijn, ook kinderen hebben en ze totaal niet op kunnen voeden. En dan zou ik willen dat die net wat meer verstand hadden gehad en het wel weg hadden laten halen. Dat was dan een veel moediger besluit geweest dan het maar laten komen.
Echwel schreef:Niemand heeft het over medische ingrepen om zwanger te worden en vroeggeborenen tegen wil en dank te laten overleven, want ook daar zie ik etische bezwaren..
En met de huidige wetenschap vind ik de wet uit 1972 om zo laat abortus te mogen uitoeren erg achterhaald
Echwel schreef:Nou ik het toch vraag, veel dames zeggen vrijen met condoom niet lekker te vinden en als ze een relatie hebben van langer dan een bepaalde tijd, ze zonder condoom vrijen..
Ik neem aan dat buiten zwangerschap er nog andere redenen zijn om wel condoom te gebruiken, of laten jullie je beiden testen op ziektes??
phaser schreef:Adil18 schreef:
Echwel, lees je even de posts goed door? Er zijn geen artsen die in een jong en een gezond lichaam 'zomaar' gaan snijden, vooral wanneer de persoon zo jong is dat de kinderwens evt. nog zou kunnen komen...!
Helemaal mee eens.
Een arts gaat een jong meisje NOOIT steriliseren zonder eenduidige reden.
Als je geen kinderwens hebt en dat zou je enige motivering zijn, is niet voldoende om een arts je te laten steriliseren.
Toch niet op een jonge leeftijd (rond de 20 jaar).
Er moet een duidelijke en goede reden zijn alvorens een arts een volledige hysterectomie zal uitvoeren.
Zeker omdat er veel consequenties zijn na zo'n ingreep.
Geen arts doe het doet bij een meisje van 18 omdat ze nooit kinderen wil
Echwel schreef:Nou ik het toch vraag, veel dames zeggen vrijen met condoom niet lekker te vinden en als ze een relatie hebben van langer dan een bepaalde tijd, ze zonder condoom vrijen..
Ik neem aan dat buiten zwangerschap er nog andere redenen zijn om wel condoom te gebruiken, of laten jullie je beiden testen op ziektes??
maikeltje schreef:Wat mezelf betreft: ik worstel met het ethische verhaal bij late abortus. In hoeverre krijgt zo'n foetus daar iets van mee?
maikeltje schreef:Sorry maar nu ga ik toch weer even verder hier, iedere keer als ik binnen kom beland ik weer achter dit stomme ding
Citaat:Oh wat was ik er op mijn 23e van overtuigd dat ik nooit en te nimmer kinderen wilde, geen gezeur aan mijn hoofd. Totdat ik mijn vriend ontmoette en man wat ben ik omgedraaid. Eerst nog even verder studeren maar daarna willen we echt wel van die jengelende rotkoters
Mocht ik nu zwanger raken dan is het jammer van mijn opleiding, maar ik ga geen kind om zeep helpen omdat het niet uitkomt.
Rienn schreef:En wat áls de morning after ook niet helpt? Bedoel, een morning after helpt ook niet altijd.
Adil18 schreef:Maar dat ze dat deden omdat ze weten dat abortus een optie is staat er niet in...Ik denk dat het veel meer is "Kom, voor een keer kan het wel, zo snel zal het wel niet gebeuren..."
maikeltje schreef:Adil18 schreef:Maar dat ze dat deden omdat ze weten dat abortus een optie is staat er niet in...Ik denk dat het veel meer is "Kom, voor een keer kan het wel, zo snel zal het wel niet gebeuren..."
Deze dan.
http://kinderombudsman.web-log.nl/kinde ... dsm-2.html