Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:45

Ja, stel dat je anti kind bent, zoals ik. En ik kom er laat achter, ondanks al meer dan 15 jaar zorgvuldigheid met de pil. Dan moet ik daar maar voor boeten omdat er een paar mensen anders zouden willen? Nou gelukkig niet zeg. Gelukkig is de wet ook wat wijzer.
En misschien druist het wel tegen een ander zijn gevoel in om al die pogingen tot zwanger raken te vergoeden. Of dat veel te vroeg geboren baby’tjes maar alles op alles gered moeten worden, ondanks de vele complicaties, vaak de rest van het leven. Maar daar mag je niets van zeggen.
Van mij persoonlijk mag het hoor, maar ben dan ook niet star naar mensen die anders willen. Ieder zijn keuze.

Adil

Echwel schreef:
Ik schrijf geen rare dingen, als je zo laat een abortus laat uitvoeren ben je anti-kind, die kinderen zijn nodig om later ons land op de been te houden, komen er geen kinderen kun je als oud mens nergens op bouwen...

Ik dacht dat je geen rare dingen schrijft? :+

Echwel schreef:
Kinderbijslag mag best afgeschaft worden hoor wat mij betreft, net als dat lange zwangerschapsverlof, ik kom uit de tijd dat je maximaal 10 weken had en dat ging ook prima.
Voor de vernielingen die kinderen aanrichten hoor je je te verzekeren, ook die verantwoording heb ik altijd genomen.
Ik ben het er alleen niet mee ens dat ik moet meebetalen aan abortussen die zo laat worden uitgevoerd...dit druist tegen alles in waar ik in geloof wat het menselijk leven betreft..
Dus tot 12 weken vergoeding prima, daana meot degeen zelf de verantwoording dus ook financieel maar nemen.
Net als bij bevallingen die worden ook niet vergoed, tenzij op medische-indicatie

Volgens mij heb je het voorbeeld van Sparta niet goed doorgelezen.... :? Mensen betalen nu eenmaal voor de kinderwens van een ander om het maar zo te stellen...Waarom zou men dan niet moeten "meebetalen" wanneer een andere persoon GEEN kinderwens heeft...?

maikeltje

mick75 schreef:
Ik vind eigenlijk abortus ook een vorm van het nemen van je verantwoordelijkheid...

Is ook zo in bepaalde situaties.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:48

maikeltje schreef:
Lees dit topic maar eens door, de "argumenten" om maar niet zorgvuldig te hoeven handelen vliegen je om de oren.

He, helemaal niet waar hoor! De mensen die hier zeggen dat ze een abortus zouden laten doen geven ook aan zorgvuldig met de pil okm te gaan, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt... :? Dat ik een abortus zou doen in het geval dat wil niet zeggen dat ik denk "Ach, de pil vergeten, kom, we wagen het erop, mocht het toch misgaan hebben we altijd nog zoiets als abortus...."

bullshit...

maikeltje schreef:
Verder kun je via google ook verhalen genoeg gevonden krijgen.

Misschien zou je een linkje kunnen plaatsen? Ik ben best benieuwd...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:49

maikeltje schreef:
@Sparta: als je mijn berichten gelezen hebt dan weet je dat ik niet tegen abortus ben, wel tegen een lakse houding tov seks en ongewenst zwanger raken.

Ik meen uit jou berichten te begrijpen dat je het ook niet eens bent met de aantal weken dat het in Nederland nog toegestaan is. Of begrijp ik dat verkeerd?
Ik vind het zelf ook dom als mensen meer dan 1 keer een abortus laten plegen na niet zorgvuldig zijn.
Maar ik ben dan wel weer blij dat mensen wel inzien dat ze niet voor een kind kunnen zorgen. Ik veroordeel ze dus niet. Er zijn al teveel kinderen die bij ouders zijn die en onverantwoord zijn, ook kinderen hebben en ze totaal niet op kunnen voeden. En dan zou ik willen dat die net wat meer verstand hadden gehad en het wel weg hadden laten halen. Dat was dan een veel moediger besluit geweest dan het maar laten komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:50

Niemand heeft het over medische ingrepen om zwanger te worden en vroeggeborenen tegen wil en dank te laten overleven, want ook daar zie ik etische bezwaren..
En met de huidige wetenschap vind ik de wet uit 1972 om zo laat abortus te mogen uitoeren erg achterhaald

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:52

Die medische ingrepen betaal ik ook, maar jij hebt het alleen over dat je niet wilt betalen aan late abortussen. Had dan volledig geschreven dat je medische ingrepen om zwanger te raken ook niet wilt betalen. Maar dat is helaas verzekeren (en belastingen), dan betaal je altijd aan dingen die je niet zou willen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:00

Daar gaat het in dit topic niet over :D :D dus schreef ik hier waar het hier over gaat..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:01

Daar heb je gelijk in dat daar het topic niet over gaat. :) Maar een berichtje is dan wel ineens heel anders.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:06

Voor Adil: een citaat uit dit topic:

Citaat:
Nou ik vind ook dat abortus mag zoals de wet dat zegt. Als ik nl zwanger zou worden kan het mij echt niet schelen hoe ver het al is. Maar het gaat er echt uit. Kinderen hoef ik echt niet. Ik ga mijn leven niet verzieken voor een foutje van een gescheurd condoom of weet ik veel wat..
NO F U C K I N G WAY Baas in eigen buik

Google: een derde van de vrouwen die voor abortus komt hebben geen bescherming gebruikt......dus niet eens onzorgvuldig geweest, nee gewoon GEEN bescherming.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/12839

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:11

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:17

maikeltje schreef:
Voor Adil: een citaat uit dit topic:

Citaat:
Nou ik vind ook dat abortus mag zoals de wet dat zegt. Als ik nl zwanger zou worden kan het mij echt niet schelen hoe ver het al is. Maar het gaat er echt uit. Kinderen hoef ik echt niet. Ik ga mijn leven niet verzieken voor een foutje van een gescheurd condoom of weet ik veel wat..
NO F U C K I N G WAY Baas in eigen buik

dat is absoluut geen bewijs dat iemand laks omgaat met anticonceptie omdat hij/zij weet dat abortus (ook in later stadium) nog kan... :n

maikeltje schreef:
Google: een derde van de vrouwen die voor abortus komt hebben geen bescherming gebruikt......dus niet eens onzorgvuldig geweest, nee gewoon GEEN bescherming.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/12839

Maar dat ze dat deden omdat ze weten dat abortus een optie is staat er niet in...Ik denk dat het veel meer is "Kom, voor een keer kan het wel, zo snel zal het wel niet gebeuren..."

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:18

Nou ik het toch vraag, veel dames zeggen vrijen met condoom niet lekker te vinden en als ze een relatie hebben van langer dan een bepaalde tijd, ze zonder condoom vrijen..
Ik neem aan dat buiten zwangerschap er nog andere redenen zijn om wel condoom te gebruiken, of laten jullie je beiden testen op ziektes??

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:19

_sparta_ schreef:
maikeltje schreef:
@Sparta: als je mijn berichten gelezen hebt dan weet je dat ik niet tegen abortus ben, wel tegen een lakse houding tov seks en ongewenst zwanger raken.

Ik meen uit jou berichten te begrijpen dat je het ook niet eens bent met de aantal weken dat het in Nederland nog toegestaan is. Of begrijp ik dat verkeerd?
Ik vind het zelf ook dom als mensen meer dan 1 keer een abortus laten plegen na niet zorgvuldig zijn.
Maar ik ben dan wel weer blij dat mensen wel inzien dat ze niet voor een kind kunnen zorgen. Ik veroordeel ze dus niet. Er zijn al teveel kinderen die bij ouders zijn die en onverantwoord zijn, ook kinderen hebben en ze totaal niet op kunnen voeden. En dan zou ik willen dat die net wat meer verstand hadden gehad en het wel weg hadden laten halen. Dat was dan een veel moediger besluit geweest dan het maar laten komen.

Volgens mij denken we er in grote lijnen wel ongeveer hetzelfde over. Ik heb inderdaad wel moeite met latere abortussen ja.
Om even als voorbeeld maar de TS uit dat andere topic te nemen die steun zocht: daar heb ik moeite mee. Toch respecteer ik haar keuze wel, het kind zou er anders na de geboorte waarschijnlijk de dupe van worden. Maar aan de andere kant: als ik lees hoe het bij haar zover is gekomen en dat ze het zover heeft laten komen terwijl ze wist dat ze onzorgvuldig is geweest, dan kan ik daar echt verbijsterd over zijn. En het was niet nodig geweest want ook al is ze straks blij dat het kind weg is gehaald, ze moet hier toch een behoorlijke ingreep voor ondergaan en dat is zowel geestelijk als lichamelijk (zelfs voor iemand die absoluut geen kinderen wenst) zwaar.

Wat mezelf betreft: ik worstel met het ethische verhaal bij late abortus. In hoeverre krijgt zo'n foetus daar iets van mee?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:19

Echwel schreef:
Niemand heeft het over medische ingrepen om zwanger te worden en vroeggeborenen tegen wil en dank te laten overleven, want ook daar zie ik etische bezwaren..
En met de huidige wetenschap vind ik de wet uit 1972 om zo laat abortus te mogen uitoeren erg achterhaald

Hoe kom je bij 1972? In 1971 werd de eerste illegale abortuspraktijk opgericht.
In 1984 werd abortus onder voorwaarden pas goedgekeurd door de 2e kamer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_afbreking_zwangerschap

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:21

Sorry maar nu ga ik toch weer even verder hier, iedere keer als ik binnen kom beland ik weer achter dit stomme ding :+

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:25

Jeemig wat gaat dit topic snel zeg! Ik kan niet eens even mijn paardje rijden of er zijn alweer 3 pagina's bij!

Ik wil even reageren op Echwel, jij zei dat men de adoptie kinderen veelal uit het buitenland moeten halen omdat hier weinig tot geen adoptie kinderen zijn.
Ik vind dat je hier absoluut gelijkt in hebt! Doordat hier abortus is toegestaan zijn er minder adoptie kinderen beschikbaar. Daarentegen weet ik niet of ik mijn kindje zou willen laten adopteren omdat je zulke vreselijke verhalen hoort. Evenals pleeggezinnen. Er zullen genoeg positieve ervaringen zijn maar de vreselijke verhalen blijven bij mij in mijn hoofd zitten..
Het lijkt mij vreselijk om niet de 'keuze' te hebben om kinderen te krijgen omdat dit niet kan. Maar ik weet niet of ik het zou kunnen hem/haar voor adoptie aan te bieden want ik ben er niet van overtuigd dat het zeker weten goed terecht zal komen.
Om me daar ook continue mee bezig te houden zou ik ook niet willen want dan had ik het kindje zelf moeten houden.

Mensen kunnen zich heel anders profileren dan ze werkelijk zijn. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat het kind een vreselijk leven heeft terwijl ik de keuze heb gehad het te laten aborteren..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:27

Echwel schreef:
Nou ik het toch vraag, veel dames zeggen vrijen met condoom niet lekker te vinden en als ze een relatie hebben van langer dan een bepaalde tijd, ze zonder condoom vrijen..
Ik neem aan dat buiten zwangerschap er nog andere redenen zijn om wel condoom te gebruiken, of laten jullie je beiden testen op ziektes??

We hebben ons beiden laten testen voordat we besloten zonder condoom te vrijen. Hij heeft voor onze relatie een zeer sexueel actief leven gehad dus ik wilde wel even weten of alles in orde was zegmaar.
Dat leventje heeft hij overigens helemaal los gelaten en een misstap maakt hij niet dus vind het niet nodig om ons om de zoveel tijd te laten testen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:56

phaser schreef:
Adil18 schreef:

Echwel, lees je even de posts goed door? Er zijn geen artsen die in een jong en een gezond lichaam 'zomaar' gaan snijden, vooral wanneer de persoon zo jong is dat de kinderwens evt. nog zou kunnen komen...!

Helemaal mee eens.
Een arts gaat een jong meisje NOOIT steriliseren zonder eenduidige reden.
Als je geen kinderwens hebt en dat zou je enige motivering zijn, is niet voldoende om een arts je te laten steriliseren.
Toch niet op een jonge leeftijd (rond de 20 jaar).

Er moet een duidelijke en goede reden zijn alvorens een arts een volledige hysterectomie zal uitvoeren.
Zeker omdat er veel consequenties zijn na zo'n ingreep.
Geen arts doe het doet bij een meisje van 18 omdat ze nooit kinderen wil ;)

Oh wat was ik er op mijn 23e van overtuigd dat ik nooit en te nimmer kinderen wilde, geen gezeur aan mijn hoofd. Totdat ik mijn vriend ontmoette en man wat ben ik omgedraaid. Eerst nog even verder studeren maar daarna willen we echt wel van die jengelende rotkoters 8-)
Mocht ik nu zwanger raken dan is het jammer van mijn opleiding, maar ik ga geen kind om zeep helpen omdat het niet uitkomt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:58

mick75 schreef:
Ik vind eigenlijk abortus ook een vorm van het nemen van je verantwoordelijkheid...

Waarom?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:27

Echwel schreef:

Na meer dan 15 jaar lijkt me dat zo raar toch niet? :)

maikeltje schreef:
Wat mezelf betreft: ik worstel met het ethische verhaal bij late abortus. In hoeverre krijgt zo'n foetus daar iets van mee?

Ik weet niets meer van mijn kindertijd tot een jaar of 4. Het geboren worden herriner ik me ook niet meer. Dus ik heb het idee dat een kindje een abortus ook niet mee krijgt.

maikeltje schreef:
Sorry maar nu ga ik toch weer even verder hier, iedere keer als ik binnen kom beland ik weer achter dit stomme ding :+

Ja, verschrikkelijk, dat heb ik ook steeds. Help ik wordt verslaafd. :)

Citaat:
Oh wat was ik er op mijn 23e van overtuigd dat ik nooit en te nimmer kinderen wilde, geen gezeur aan mijn hoofd. Totdat ik mijn vriend ontmoette en man wat ben ik omgedraaid. Eerst nog even verder studeren maar daarna willen we echt wel van die jengelende rotkoters
Mocht ik nu zwanger raken dan is het jammer van mijn opleiding, maar ik ga geen kind om zeep helpen omdat het niet uitkomt.

Dat zou ik ook niet snel doen denk ik als ik een kinderwens zou hebben. Maar nu zou een kind mijn leven om zeep helpen ik dat van het kind ook nog steeds als het zou leven omdat ik gewoon geen enkel gevoel heb bij kinderen. Dat stukje is vergeten bij mij toen ik gemaakt werd denk ik :+ Ik mis moeder gevoelens.

Caira

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:40

hoe oud ben je dan?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:00

Rienn schreef:
En wat áls de morning after ook niet helpt? Bedoel, een morning after helpt ook niet altijd.

Dan gaat het dus door je genomen bescherming heen en kan je daar dus "niks" aan doen. Net zoals het zwanger worden door de pil heen (en dan bedoel ik niet dat je de pil vergeten bent)
Belangrijk om daarna goed op te letten en snel te handelen wanneer je toch zwanger blijkt te zijn.
Ik ben niet tegen abortus :n , maar zou imo het laatste middel moeten zijn en niet het eerste middel omdat je de rest bewust hebt overgeslagen.Sex kan leiden tot zwangerschap en als je dat niet wil, moet je daar imo voorzorgsmaatsregelingen treffen en niet pas reageren wanneer je zwanger bent

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:16

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:22

maikeltje schreef:
Adil18 schreef:
Maar dat ze dat deden omdat ze weten dat abortus een optie is staat er niet in...Ik denk dat het veel meer is "Kom, voor een keer kan het wel, zo snel zal het wel niet gebeuren..."

Deze dan.

http://kinderombudsman.web-log.nl/kinde ... dsm-2.html

Het is een stuk uit 2008. Ik heb niet meegekregen dat het inderdaad weer opnieuw in de kamer zou zijn besproken. Nu (nog) met de CU zou dat denk ik wel een prioriteit van Rouvoet zijn, maar het is voor zover ik weet niet ter sprake gekomen.

Verder blijkt uit de wikipedia dat Nederland een stuk minder abortussen kent dan bv Rusland en Vietnam.