Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:44

owens-mama schreef:
Het is niet levensvatbaar!!!

Helemaal mee eens. En zo lang het niet levensvatbaar is, mag je het weg laten halen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:44

Wendy schreef:
djuno schreef:
En dus? Alleen omdat het kindje nog niet levensvatbaar is...maakt het niet minder kind!

Een kind heeft een aantal eigenschappen die een foetus niet heeft. Een kind heeft bijvoorbeeld een bewustzijn. Een kind ademt. Een kind heeft de beschikking over zijn zintuigen. Een kind eet en drinkt zelfstandig door middel van het gebruik van zijn mond.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Struisvogelpolitiek. Een pasgeboren kind heeft niet heel veel meer bewustzijn dan een foetus. Een foetus droomt ook, voelt ook, kruipt ook weg voor pijn en reageert ook op druk van buitenaf. Daaruit volgt dat ook een foetus beschikking heeft over zijn zintuigen. Ik weet nog wel wat ik voor enorme schop in mijn maag ik kreeg van mijn 18 weken oude zoontje toen er ineens een orgel hard begon te spelen toen ik in de kerk zat.... Een foetus maakt ook adembewegingen - en heeft zuurstof nodig om te blijven leven. En waarom zou het zelfstandig kunnen eten en drinken een kind tot mens maken? Want dan was mijn prematuurtje pas 3 weken na haar geboorte een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:45

Wendy schreef:
djuno schreef:
En dus? Alleen omdat het kindje nog niet levensvatbaar is...maakt het niet minder kind!

Een kind heeft een aantal eigenschappen die een foetus niet heeft. Een kind heeft bijvoorbeeld een bewustzijn. Een kind ademt. Een kind heeft de beschikking over zijn zintuigen. Een kind eet en drinkt zelfstandig door middel van het gebruik van zijn mond.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een foetus heeft een bewustzijn en een karakter. Een foetus is nu al bezig met 'ademen' van vruchtwater in de buik. Ook kan het al voelen en neemt het slokjes vruchtwater om te oefenen voor het moment dat hij ter wereld komt. En zoals ik schreef... als het kindje van de TS nu geboren zou worden zou het een aantal minuten zelfstandig ademen, misschien zelfs zachtjes huilen.

Dit hoeft de mening en beslissing van de TS niet te veranderen, maar alle mensen die zeggen dat bovenstaande niet zo is hebben gewoon feitelijk geen gelijk.

Tallie1979

MarcoBorsato schreef:
Waarom continue 'voor het kindje opkomen'? Steek je energie liever in je kinderen, daar hebben TS en je kinderen meer aan.

inderdaad, laat mensen hun energie lekker in hun eigen kids steken! :j

Officieel al een foetus pas een mens genoemd worden vanaf 24 weken, vanaf het moment dus dat de foetus levensvatbaar is buiten de baarmoeder. Voor die tijd is het niks anders dan gewoon een foetus. Voor die tijd is het zelfs zo dat een ziekenhuis de foetus, indien vroegtijding geboren en overleden, als ziekenhuisafval weggooid, tenzij door de ouders een speciale vergunning word aangevraagd om de foetus te begraven. Vanaf 24 weken is dat een heel ander verhaal.

En daarom is het bij wet dus niet verboden een foetus te aborteren met 17, 18 of 22 weken. Gevoelsmatig zal het heel anders voelen, maar wetmatig is dit gewoon wat het is.. :)

Wendy1978

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

het is trouwens maar goed dat dit een SA is van de TS!

En waar ik over na zit te denken
is dat de TS nu sommige mensen heel anders gaan zien!

Misschien is ze wel een vriendinnetje van je uit een Huiskamertopic
Waar je nu zulke lelijke dingen over aan het schreeuwen bent...

Makkelijk allemaal hè
Van achter de computer oordelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:47

Het is wel zo dat Nederland een van de landen is waar dit het allerlaatste kan. Als de TS van België was was de situatie al heel anders geweest, daar mogen zwangerschappen na 12 weken alleen met medische indicatie worden afgebroken.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:47

owens-mama schreef:

Over 7 a 8 weken wel!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:48

En ik dacht altijd dat een foetus zuurstof en voeding kreeg via de navelstreng, ik lees hier nu ineens dat foetussen vruchtwater inademen? :?

Rienn

Fidele schreef:
owens-mama schreef:

Over 7 a 8 weken wel!

En dat duurt nog 7 á 8 weken! De TS Wordt over een paar dagen geholpen.

Wendy1978

Re:

Fidele schreef:
owens-mama schreef:

Over 7 a 8 weken wel!

? Dat is nu toch nog niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:49

Dat is ook zo Tallie, zuurstof en voedsel komen via de navelstreng. Maar om de longen te ontwikkelen 'ademt' het kindje vruchtwater. Daarom is het ook zo link als een kindje in het vruchtwater poept - als dat ingeademd wordt, kan het grote schade aan de longen geven.

Mreddie

Rienn@ nee mag dat zeker niet, daar ben ik nog zwaarder op tegen want zoals ik al zeg soms is het beter om zo'n keuze te maken, en nee je hoeft niet een heel topic op iets door te gaan! maar om iemand af te branden die een mening geeft die tegenovergestled is dan wordt gevraagt is zeker net zo goed niet netjes!
Victory@ typerend een bokt reactie, mensen reageren niet zoals gewenst dus moeten ze maar niet reageren??? sorry hoor maar soms reageren mensen wel eens op een onderwerp omdat het een heel erg gevoellig onderwerp is! (zoals je in mij post kunt zien hou ik meestal mijn mening voor me omdat ik vaak de reacties zo kinderachtig vind......ach soms heb je een zwak moment en reageer je toch....

Tallie1979

Wendy1978 schreef:

Makkelijk allemaal hè

Ja, dat is inderdaad makkelijk! Eigenlijk te misselijk voor woorden he?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:51

Ik heb ook een kind op de wereld gezet, dus hoe het voelt hoeft niemand mij te vertellen. Mijn ribbenkast is ook als flipperkast gebruikt. Ik heb ook drie dagen last gehad van de onderkant omdat daar een formaat meloen door een opening van een sinasppel moest. Ik heb ook een miskraam gehad. Er klopte geen hartje, en ik moet je eerlijk bekennen. ik heb er geen traan om gelaten en weet je waarom. Wat had ik aan een kind wat niet gezond was. dan vergooide het mijn hele leven. Ja misschien in jullie ogen heel egoistisch. Jammer mijn leven. Ik ben dolblij met mijn zoon. Maar dat neemt niet weg, dat het soms beter is om andere beslissingen te nemen in het leven.
TS. vraagt om steun, een warme schouder. een uitlaat klep

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:52

Blue_Eyes schreef:
Dat is ook zo Tallie, zuurstof en voedsel komen via de navelstreng. Maar om de longen te ontwikkelen 'ademt' het kindje vruchtwater. Daarom is het ook zo link als een kindje in het vruchtwater poept - als dat ingeademd wordt, kan het grote schade aan de longen geven.

Aha! :)* Ik begrijp hem :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:53

Victory2000 schreef:
Mreddie schreef:
Dit is bewonderingswaardig omdat je blijkbaar zo'n topic mag openenen en dan mag roepen dat je geen commentaar wilt! Wat vewacht je nou? Ja ik heb werkelijk ieder onderdeel van dit topic gelezen en wordt juist kotsmisselijk van de mensen die blijven roepen dat je haar moet steunen! Ieder zijn mening en ieder zijn keuzes is het leven! Maar mensen afzeiken omdat ze het hier niet mee eens kunnen zijn....nee! Soms is het idd beter als iemand geen kindje krijgt dan dat het maar klakkeloos gehouden wordt omdat het zo hoort! Ja dat vind ik ook! Maar ik verafschuw abortus als dit is omdat mensen zelf niet opletten (als het door verkrachting etc is dan vind ik het anders) Verder zal ik niks meer posten maar mensen let wel wij moeten hier de TS maar gelijk geven omdat zei dat vraagt????

Ze vraagt om steun en hulp.Als je niet van plan bent om die te geven ....reageer je toch niet!Heel makkelijk.....Als iemand een topic opent over hoe een konijn te verzorgen.Ga je toch ook niet uitleggen hoe je een kip slacht.....Nee want dat vraagt ze niet.Simpel....

:=
Correcte samenvatting, maar gechargeerd is het wel waar het op neerkomt...

Wendy1978

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:53

Tallie1979 schreef:
Wendy1978 schreef:

Makkelijk allemaal hè

Ja, dat is inderdaad makkelijk! Eigenlijk te misselijk voor woorden he?

Nou idd
En misselijk makend ook gewoon...
Als dit je normale vriendin in het echte leven was geweest...
Och och...
Lekkere 'vriendin'
En lekkere 'steun' zeg...
Ik had meteen de vriendschap verbroken
Met sommige vriendinnen die zulke lelijke dingen zeggen :j

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:57

Mreddie schreef:
Rienn@ nee mag dat zeker niet, daar ben ik nog zwaarder op tegen want zoals ik al zeg soms is het beter om zo'n keuze te maken, en nee je hoeft niet een heel topic op iets door te gaan! maar om iemand af te branden die een mening geeft die tegenovergestled is dan wordt gevraagt is zeker net zo goed niet netjes!
Victory@ typerend een bokt reactie, mensen reageren niet zoals gewenst dus moeten ze maar niet reageren??? sorry hoor maar soms reageren mensen wel eens op een onderwerp omdat het een heel erg gevoellig onderwerp is! (zoals je in mij post kunt zien hou ik meestal mijn mening voor me omdat ik vaak de reacties zo kinderachtig vind......ach soms heb je een zwak moment en reageer je toch....

Er is volgens mij een discussie topic over abortus....
TS vrààgt om iets.Als mensen daar niet aan kunnen of willen voldoen,waarom dan toch reageren?
Het is zo makkelijk om je eigen gevoel/emotie/mening voorop te zetten en te negeren wat iemand anders nodig heeft.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:57

Ik heb liever een vriendin die me eerlijk de mening geeft, hoe hard ook, dan met mee meelult en oooooh en aaaahhh zegt.... Hoef dan niet blij te zijn met haar mening, maar weet wel dat ze eerlijk is dan...

Ontopic maar weer. ;)

Wendy1978

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:59

maar de ts vraagt geen mening...
Ze vraagt steun en hulp!
Dat is wat ik ermee probeer te zeggen ;)

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:00

Victory@ ja daar heb je gelijk in! Zeg daarom ook is een gevoellig onderwerp! Maar zal hier niet meer reageren en het topic weer "on-topic" laten gaan! Wil TS nog wel sterkte wensen want de ingreep zal niet makkelijk zijn!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:00

Rock schreef:
Als het kindje nu zelf ter wereld zou komen zou het nog wel een paar minuten tot een kwartier zelfstandig blijven leven.

Van dit soort opmerkingen word ik wel treurig... Rock, sorry hoor maar aan één kant zeg je begrip te hebben en vervolgens word je de moeder Theresa door te zeggen dat je 'het kindje" liefdevol wilt opnemen, de spijtoptanten te memoreren uit je eigen omgeving en als dat niet genoeg is kom je hiermee...dat voelt - bij gebrek aan een beter woord - toch als naschoppen.
Respect hebben betekent ook dat je weet waar de grens is en te accepteren dat een ander niet jouw keuzes, maar eigen keuzes maakt.
De TS heeft genoeg tegengas gehad en hoe aardig het ook allemaal bedoelt is om je zorgen te maken en last-minute punten aan te dragen waarvan MEN denkt dat ze die nog niet wist: ik acht haar goed in staat om àlle aspecten van haar beslissing te overdenken.
Niemand kan in de toekomst kijken, niemand kan met zekerheid zeggen of ze nu wel of niet spijt zal krijgen en er nog lang mee zal worstelen. Wat er ook gebeurt... het is haar beslissing en haar leven. Met een beetje menselijkheid steun je iemand die om hulp vraagt, zélfs als je het met een beslissing niet eens bent of zelf een andere weg zou kiezen.
En voor degenen die dat niet kunnen opbrengen - hou op met de TS te bombarderen met allerlei doen-scenarios. Algemene opmerkingen en filosofieën kunnen in het andere topic besproken worden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:02

Heel raar, door dit topic ben ik toch gaan nadenken over wat ik in die situatie zou doen.

Nooit kinderwens gehad en ook nooit moedergevoelens ontwikkeld, zou ook geen kinderen willen zelfs niet als alles in mijn leven perfect loopt.Want heb er geen gevoel bij.

Maar toen ik vanochtend in de auto zat en ineens bedacht dat er dan iets in mijn buik zou groeien, iets van mijn vriend en mij met van elk van ons kenmerken erin en dat die foetus dan zou gaan groeien en uiteindelijk een kindje zou worden die ter wereld kwam waarin je uiteindelijk heel veel dingen van jullie samen in terug ziet werd ik wel behoorlijk geraakt.

Heb nu al de hele ochtend een soort van wee gevoel in mijn buik.

TS ik sta nog steeds achter jouw beslissing en ik vind het erg knap van je dat je vriendelijk blijft reageren en de vreselijk lage PB's te negeren.

Die mensen die die vreselijke PB's sturen: ik hoop niet dat je kinderen hebt, wat een voorbeeld moeten die kinderen dan hebben als je zo met je medemens omgaat?

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:04

Lieve mensen,

Mijn haren gaan echt recht over eind staan van dit topic, zo makkelijk wordt er over het leven van baby's gesproken (en nu komt de opmerking: zo makkelijk wordt er niet over gesproken. Toch wel, vind ik). Ik wil niet de TS'er afkraken, het is haar keuze, en daar kan ik absoluut NO WAY achter staan. Ik vind het egoisme er eigenlijk ook vanaf druipen. Maar ik hoop echt voor je TS'er, dat er mensen zijn om je te steunen en te helpen in de ongetwijfeld moeilijke tijd die er aan komt. Ik hoop voor je dat je wat hebt aan je psycholoog, en dat je er weer bovenop mag komen!

Dan dat geneuzel over wel of niet kind, foetus of klompje cellen: mensen, het is een mens in wording. Mensen die het een foetus noemen willen mijns inziens de realiteit en confrontatie met emoties toedekken door het puur wetenschappelijk te houden.
Legaal of niet legaal: Ik ken heeeel veel dingen die legaal zijn, maar waar het de vraag is of het wel zo ethisch verantwoord is. Dat iets legaal is, wil niet per definitie betekenen dat het ook GOED is. Ook wetgeving kan er naast zitten.

Nou TS'er, heel veel sterkte meid! Ook samen met je vriend en familie! En Gods zegen toegewenst (ookal zit je daar misschien niet op te wachten:D)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:05

Topicstarter.. ik heb even wat gelezen door de pagina's heen.

Ik kan alleen maar zeggen.. het is JOU leven... niemand kan de verantwoordelijkheid voor jou keuze's op zich nemen en niemand hier hoeft die verantwoordelijkheid op zich te nemen. ! Het is jou mening, jou keuze.

Wie zijn wij bokkers om daar tegen in te gaan? Over meningen kunnen we uren blijven discusieren maar daarmee kun je de mening/keuze van een persoon niet altijd veranderen, en dat moet je ook niet willen. Zou een saaie bedoeling worden als we overal hetzelfde over dachten en allemaal hetzelfde deden he.
We leven in een vrije maatschappij en in zo'n soort samenleving sluit je je af voor dingen waar je het niet mee eens bent , doe dit dan ook bij dit topic, want NIEMAND heeft hier iets aan om een rel te schoppen of wel of geen abortus. Respecteer de keuze van TS.

Als je je verhaal/verdriet kwijt moet, pb box staat open! Heel veel sterkte!