judith_irene schreef:iMarable: Hoe is het inmiddels met jouw ouders? Zijn ze al bijgedraaid? Echt ik heb er geen woorden voor hoe ze hiermee omgaan. Alsof het hebben van dystrofie nog niet erg genoeg is.
Aikon, dat ik nu weet waar ik aan toe ben klopt, maar erg blij wordt ik er niet van. Het maakt denk ik het wel makkelijker om de rolstoel te accepteren. Tot nu toe wilde ik er nooit aan omdat ik altijd hoopte op betere tijden. Inmiddels ben ik door een gehandicaptenvereniging hier in Alphen gevraagd of ik mee wil gaan doen met rolstoeldansen. Pff, wel een grote stap ineens hoor, ik heb nog geen antwoord gegeven.
Hoe is het nu met je hand?
En hoe is het met de rest?
Iedereen bedankt voor alle lieve reacties.. mn moeder is nu zo ver bijgedraaid dat ik teenslippers aan mag ipv schoenen, maar tis nogsteeds verre van fijn. Ook was ik vandaag bij mijn alternatief therapeut (kleurentherapie.. das het enige waar ik nog een beetje vertrouwen in heb, fysio enzo voelt gewoon zó verkeerd) met mijn vader, en papalief zat de hele tijd te zeuren dat ik nooit mn kastje om deed enzo (bij kleurentherapie heb je een kastje met een draadje eraan, aan dat draadje zit een armbandje en dat armbandje moet je omdoen) maar die heb ik altijd aan op de tijden dat 't moet, dus dat slaat nergens op. Sowieso zeggen mn ouders vaak tegen dokters en therapeuten (en vrienden/kennissen van mn ouders) dat ik "niet wil" terwijl ik niet KAN (mn moeder loopt ook met een burnout, en die zit steeds van "ik kan dat niet ik kan dat niet", maar ik WIL niet volgens haar? slaat ook nergens op). Hallo, ik kan er ook niets aan doen dat ik dystrofie heb?
Heb afgelopen paar dagen wel heerlijk vakantie gevierd (ouders waren weinig thuis, dus ook erg weinig slipper aan gehad) (daarom was ik ook niet online) en daar knapte ik wel van op, kan er nu weer even tegenaan. Alhoewel ik nu voor geen millimeter slaap (pijn) dus dat "kan er nog wel even tegenaan" zal ook wel snel afgelopen zijn, haha.
Morgen heb ik fysio voor de eerste keer sinds ik uit de revalidatiekliniek terug ben.. het is geen therapie, maar coaching, dat wil zeggen, ze gaat -als het goed is- niet aan mn been trekken.
@DDDM & d0nna, ik heb ik het water juist geen controle over mn been.. enkel en tenen heb ik sowieso nooit controle over, maar in het water ook niet over mn knie en heup. Ik kan dan wel aansturen "bewegen" maar niet "naar links" of "naar rechts", dus mn been gaat altijd kats de verkeerde kant op. 
@ judith_irene andere post: Rolstoel is heel fijn als je tussen de juiste mensen bent.. tussen de 80-jarigen is het heel klote als nog relatief jong iemand, want dan denken die opaatjes en omaatjes dat je debiel bent en dat je het heel leuk vind om een hand op je hoofd/rug/schouder/bovenarm te hebben, en als je in de weg staat? ach, dan geven ze je wel een duwtje of een trekje, zelfs als je op de rem staat. Iig, dat was mijn ervaring op het feestje van mn opa en oma van vorige week..
Maar op de reünie van mijn groep 8-school (school waar ik alleen in groep 8 op heb gezeten) was ik (natuurlijk) ook in m'n rolstoel, en dat ging goed.. mensen vroegen wel wat ik had, en dan zei ik "iets aan m'n zenuwen en spieren" of "mn been en arm willen niet normaal doen" (ik maakte er vaak een grapje omheen, dan behandelen mensen je nog "gewoon" zoals vroeger). En als mensen echt geïnteresseerd zijn vertel ik ook wat het is en hoe het komt, maar niet tegen iedereen, duurt me te lang.
)
En op diezelfde school was ik uitgenodigd voor de musical. Ik, mn zus en een paar vriendinnen (waar ik nog steeds bij in de klas zit) waren ook naar de generale repetitie gaan kijken, daar zat groep 6 ook.. Het meisje dat voor me zat keek steeds achterom naar mij, dat vind ik dan weer niet fijn. Vraag dan gewoon wat er is als je 't zo graag wil weten. x) Maargoed.
@judith nog een post later.. goed dat je de brief hebt gepost!!!!!!!
@aikon fijn dat de arts blij was.. en hopen dat-ie dat over 3 maanden weer is! Ik denk dat hij disuse bedoelt, das Engels voor niet gebruiken. Maar wel vaag, je mag jezelf niet mishandelen en ook niet disusen.
Naja, dokters zijn vaak vaag...
@Phillien dat is echt klote.. en er is geen mogelijkheid dat jij naar haar toegaat, waar ze ook moge wonen?