Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.xChantal94 schreef:In dit geval voelde ik het niet aankomen, zo erg heb ik nog niet vaker mee gemaakt. Een hyperventilatie zelf (wat bij mij vooral begint bij het snel/verkeerd ademhalen) in sommige gevallen wel, maar vaak is het echt pastboem aanwezig.
xChantal94 schreef:Dat medicijn heb ik ook gehad, echter ben ik hier weer mee gestopt, moest wel zeggen dat het voor mij eigenlijk wel hielp! Hyperventilatie zit misschien tussen je oren, maar de reden ervan niet altijd...

Je laat het dan veels te ver gaan....
Wil daarop even inhaken door te zeggen dat ik absoluut niet wil aansturen op het gebruik van kalmerende middelen
en dat ik er ook van overtuigd ben dat het het probleem niet oplost. Alleen zoals pmarena en Cros95 ook aangeven kan het in mijn ogen in sommige extreme gevallen wel ondersteunen, zo heb ik het bedoeld.
De keer daarop begon het ook weer en kreeg ik het zelf niet opgelost. Toen heb ik een kwartje oxazepam genomen om rustig te worden zodat ik dit keer in ieder geval m'n presentatie af kon maken met als gevolg dat ik kon ervaren dat een presentatie lang zo erg niet is als ik me van te voren bedenk. En het de volgende keer veel minder spannend is en iets kalmerends waarschijnlijk helemaal niet nodig is.
(Behoefte aan houvast, zei iemand tegen me) En je schouders hoog houden is geloof ik wel een veel voorkomende
) om daarna op de koude stoep tot rust te komen. Sindsdien ben ik wel bang in de bus dat het opnieuw gebeurd. Ik moet kunnen zitten en naar buiten kunnen kijken, anders voel ik me meteen beroerd. Onzin natuurlijk, maar het is zo moeilijk om dan afleiding te zoeken.
Wederom vind ik het lastig om afleiding te zoeken. Ik heb altijd m'n mp3-speler aan en de muziek wisselt regelmatig, zodat ik er meer op let. Nadenken over weetikveel wat helpt ook niet. Normaal denk ik heel veel na over eigenlijk alles, maar op zo'n moment loop ik gewoon vast in m'n hoofd.