Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:47

Boya schreef:
Ritme op zich niet, maar wel even een moment op de dag dat moeders even onder de douche kan zonder dat Nikki de boel bij elkaar schreeuwt ;)

Maak je hiermee niet blijer, maar dat heb ik de eerste paar maand ook niet kunnen doen. :=
Maar.... het komt goed hoor :(:) :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:42

MamboBeach schreef:
WowAmigo, ik bedoel te zeggen dat je je hart moet volgen maar dat als 1 iemand een ander advies geeft dan wat jij gewend bent het niet per definitie raar is of een 'rare deskundige'.

Maar als de deskundige iets zegt dat volgens mijn informatie niet juist is (hangt misschien ook van de context af) dan vind ik dat op zijn minst toch bijzonder ;)
Heb me in mijn bv tijd behoorlijk goed ingelezen en uuuuuuuren doorgebracht op borstvoedingsforum.nl waar het stikt van de lactatiekundigen en daar heb ik nooit iemand horen zeggen dat een bepaald aantal voedingen te veel is. (afgezien van de gevallen waar het niet lekker liep, zoals bij Boya bijvoorbeeld) Ben zelf ook bij een LD geweest en die vertelde eigenlijk hetzelfde. Dus voor mij is het net of een geoloog mij verteld dat de aarde plat is zeg maar :-)
Maar goed, ik begrijp jou wel, maar ik vind het gewoon onjuiste info, vandaar. Maar ik zal erover ophouden nu ;-)

@BA, ik zou zeggen, laat je nou leiden door je moedergevoel, maak je nu nog niet druk, je weet toch van te voren niet hoe het allemaal is, laat het over je heen komen en kijk dan wat je ZELF wil! Waarom vertrouw je nou niet op je eigen gevoel? Als je straks denkt "neeeeh, is niks", begin je er niet aan en als je denkt "nou ik ga het toch proberen" dan probeer je het. Zelf als je alleen het eerste colostrum zou geven dan heb je al iets goeds gedaan!

Ik heb je hier nou al een paar keer voorbij zien komen, maar eigenlijk nog niet van je gehoord wat je nou zelf zou willen!

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:57

Hierna houd ik er ook over op maar zie het zo, heel veel mensen nemen aan dat als zij iets leren het ook voor waar is en andere dingen kunnen dan niet...
Een baby kan wel degelijk te veel voeding krijgen. Baby's die last hebben van boertjes die ze niet kwijt kunnen worden voor het gemak soms ook weer aangelegd, terwijl ze helemaal geen dorst meer hebben.
In mijn ogen kun je dus wel degelijk te veel voeden.
Plus het feit dat er een verschil is als je op verzoek voedt, nee, dan kun je niet te veel voeden maar als je enige regelmaat wilt krijgen en hebben dan is dat niet het meest handige, dan mag je best wel beginnen om een uurtje of 2 er minimaal tussen te houden.
Jij bekijkt het op jouw manier en ik op de mijne.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden... :)
;) ;) ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 11:17

Ik douche gewoon als de man des huizes thuis is of wanneer de kleine op bed ligt, problem solved :Y)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:31

Ja, dat douchen, daar werd ik ook wel eens gek van! :D

Beeb is nu net 1 geworden en nu heeft ie soort van verlatingsangst, weer iets nieuws! :j Kan ik dus ook niet weglopen, zoals de meest simpele dingen als een wasje draaien, vaatwasser in en uitruimen... Dat soort zaken...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:35

Toen mijn zoontje klein was zette ik 'm altijd in een wipstoeltje naast de douchecabine. Hij kon dan gefascineerd naar de druppels kijken en ik had even rust :D Mijn dochtertje slaapt gewoon uren achter elkaar, dus nu kan ik zelfs uitgebreid in bad als m'n zoon niet thuis is ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:59

MamboBeach schreef:
maar als je enige regelmaat wilt krijgen en hebben dan is dat niet het meest handige, dan mag je best wel beginnen om een uurtje of 2 er minimaal tussen te houden.
;) ;) ;)

Aaaah, nog één keertje dan! Volgens mij begrijp je mij niet helemaal.

24 uur/2 uur ertussen = zelfs ca. 12 voedingen in een etmaal
8 voedingen = ca. om de drie uur

En dáár ging het mij om ;-)! Ik zeg nergens dat je een baby niet teveel kunt voeden, want daar heb je gelijk in, ik heb zelf een kindje met spruw gehad en die kwam ook elk half uur en ja, dan klopt er iets niet. Het ging mij puur om de uitspraak dat 7/8 voedingen teveel zou zijn. Maar 8 vind ik normaal en dat is nog minder dan met de twee uur ertussen die jij aangeeft. Snap je het verschil? Een baby van een maand die netjes om de drie uur drinkt en zo op 8 voedingen uitkomt, daar moet je in mijn ogen (en volgens mijn info) dus niet mee gaan liggen rommelen! Als het ritme helemaal ver te zoeken is dan kan je best ingrijpen en daar heb ik echt geen problemen mee. En ik ben verders echt niet zo eigenwijs dat ik niks aan wil nemen hoor. Maar het ging me even om de nuance zeg maar!

Maar even wat anders, als je geen tijd hebt om te douchen, slaapt je kindje dan maar zo kort achter elkaar? Of niet?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:00

MamboBeach schreef:

Beeb is nu net 1 geworden en nu heeft ie soort van verlatingsangst, weer iets nieuws! :j Kan ik dus ook niet weglopen, zoals de meest simpele dingen als een wasje draaien, vaatwasser in en uitruimen... Dat soort zaken...

Ooooh ja, bekende fase... Gaat over als ze kunnen lopen c.q. zich achter je aan bewegen ;-)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:24

Herken het doucheprobleem. Vooral de eerste maanden. Probeer ook altijd even te douchen / in bad te gaan, als hubbie er is (net als Cyntje). Romy kan zichzelf wel een in haar kamertje vermaken (zit ook naast de badkamer).
batje schreef:
Toen mijn zoontje klein was zette ik 'm altijd in een wipstoeltje naast de douchecabine. Hij kon dan gefascineerd naar de druppels kijken en ik had even rust :D Mijn dochtertje slaapt gewoon uren achter elkaar, dus nu kan ik zelfs uitgebreid in bad als m'n zoon niet thuis is ;)

Maar soms kwam het voor dat ik toch echt even wilde douchen en niet op hubbie kon/wilde wachten. Dan deed ik ook wat Batje deed: even de wipper in de badkamer zetten, speeltjes erbij en dan even snel douchen. Is paar keer voorgekomen. Want als ik dan probeerde te douchen terwijl Britt in bed lag, kon je de klok erop gelijk zetten dat ze dan direct zou gaan huilen. Plus dat ik dat ook dan niet hoorde en dus steeds de douche uitzette om te controleren of ze nog sliep. Ook niet handig.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:25

WowAmigo, maar ik wil in de nacht niet meer om de 3 uur voeden met 1 maand oud als het even kan...
Toch vind ik 8 voedingen echt megaveel. Nogmaals, ik heb nooit iets te klagen gehad met BV, heb altijd meer dan genoeg gehad en daarom groeiden de kindjes ook heerlijk en kwamen ze bij mij na de geboorte al om de 4 a 5 uur. Vaak moesten ze wakker gemaakt worden, wat voor mij niet echt nodig was maargoed...

Ik begrijp ook jouw kant van het verhaal wel, en dat begreep ik wel hoor, ook al voor jouw berichtje! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:27

WowAmigo schreef:
MamboBeach schreef:

Ooooh ja, bekende fase... Gaat over als ze kunnen lopen c.q. zich achter je aan bewegen ;-)

Ja, maar ik heb allemaal deuren dus ziet hij me niet en zet dan een keel op... Ja, ik moet ook wel eens iets doen... :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 12:32

Als ik wil douchen en alleen thuis ben dan doet ik dat direct na 11:00 wanneer ik Chiara op bed leg.
Dan slaapt ze meestal ook meteen, s'middags wil het nog weleens anders zijn.
Ik douche ook nooit lang en als ze dan wakker is en jengelt dat is dat jammer voor die 5 minuten...
Mama kan niet altijd overal direct bij zijn.

Ik heb ook een gruwelijke spastische darm en dat vind ik eigenlijk nog veel erger.
Zodra Chiara wakker wordt sochtends ga ik naar de wc om te plassen. Terwijl ik haar luier verschoon komen de krampen gigantsch opzetten en kan ik haar weer terugleggen en als een gek naar beneden racen ;(

En van de week kon ik helemaal janken. Na het avondeten kan ik vrijwel niets actiefs doen zonder lang of meerdere keren achter elkaar op die 'vrolijke' 4kante meter door te brengen.
Ik wilde haar na het eten ook eens gezellig in bad doen aangezien pat het de laatste 2 maal had gedaan.
Ik voelde me verder goed en gokte erop dat het wel ging lukken.
Nou niet dus :(
Kleine zat goed en wel lekker in bad te spelen toen ik écht voelde dat ik dit niet langer vol ging houden, kreeg het spaansbenauwd en bloedheet!!! WAT NU???!??? Pat was ook niet thuis :\
Haar in een wikkelhanddoek gedaan en met Chiara en al op de wc gaan zitten ;(
Oh wat voelde ik me %&_&$&%"&"$ maarja... kon niet anders -O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:38

Zo, dat is ook niet echt lekker dan zeg! Dat lijkt me vreselijk en het zal je zeker in heel veel dingen tegenhouden...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 12:42

Wandelen, winkelen, uit eten... in heel veel opzichten beheerst het mijn leven en inmiddels ben ik er al 11 jaar 'gewoon' mee.
Tijdens mijn zwangerschap had ik er geen last van en voelde ik me zoveel malen beter.

Maar de laatst weken is het weer één en al drama ;(
Medicijnen helpen niet en wordt het helaas weer een onderzoek binnenkort vrees ik...
Daarbij heb ik het idee dat ik meer baat heb bij zo min mogelijk vezels maarja... das ook weinig gezond en ik kan er ook niet onderuit om geen fruit te eten en geen zuivel.
Maargoed, ik pak alleen zuivel enzo als ik weet dat ik niet direct de deur uithoef... maar vraag me wel af hoe ik dit ga oplossen wanneer de kleine dadelijk steeds meer doet en wilt, naar school brengen etc... :\

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:56

Nou inderdaad zeg! Wat een gedoe! :(:)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:45

Cyntje schreef:
Als ik wil douchen en alleen thuis ben dan doet ik dat direct na 11:00 wanneer ik Chiara op bed leg.
Dan slaapt ze meestal ook meteen, s'middags wil het nog weleens anders zijn.
Ik douche ook nooit lang en als ze dan wakker is en jengelt dat is dat jammer voor die 5 minuten...
Mama kan niet altijd overal direct bij zijn.

Ik heb ook een gruwelijke spastische darm en dat vind ik eigenlijk nog veel erger.
Zodra Chiara wakker wordt sochtends ga ik naar de wc om te plassen. Terwijl ik haar luier verschoon komen de krampen gigantsch opzetten en kan ik haar weer terugleggen en als een gek naar beneden racen ;(

En van de week kon ik helemaal janken. Na het avondeten kan ik vrijwel niets actiefs doen zonder lang of meerdere keren achter elkaar op die 'vrolijke' 4kante meter door te brengen.
Ik wilde haar na het eten ook eens gezellig in bad doen aangezien pat het de laatste 2 maal had gedaan.
Ik voelde me verder goed en gokte erop dat het wel ging lukken.
Nou niet dus :(
Kleine zat goed en wel lekker in bad te spelen toen ik écht voelde dat ik dit niet langer vol ging houden, kreeg het spaansbenauwd en bloedheet!!! WAT NU???!??? Pat was ook niet thuis :\
Haar in een wikkelhanddoek gedaan en met Chiara en al op de wc gaan zitten ;(
Oh wat voelde ik me %&_&$&%"&"$ maarja... kon niet anders -O-

Heb ik ook! Gelukkig niet zo dat ik niet kan winkelen o.i.d., maar dit herken ik wel! Heb ook al meerdere keren Britt halverwege het verschonen snel in het ledikantje moeten leggen omdat ik zo'n krampaanval kreeg en naar beneden moest rennen. :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:50

Ik heb het zeker 5 maal per dag de laatste weken.
Begin dan ineens hard te lopen en roep dan 'darmalarm'...
Maar meestal roept Pat het al als ie me ziet wegvluchten :=

Nee hier beheerst het aardig mijn leven, moet altijd met eten en afspraken rekening houden.
Iets in de stad eten of drinken is echt not done, kan wel maar dan moet ik vrijwel direct naar huis en dan heb ik zoiets van, dan pak ik thuis wel iets...

Maargoed...offtopic :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:53

Nouja offtopic misschien maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is hoor!

Die krampaanvallen ken ik wel, heb ik vlak na de geboorte van mijn zoon erg last van gehad. Nu gaat het wel weer!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:04

Cyntje schreef:
Ik heb het zeker 5 maal per dag de laatste weken.
Begin dan ineens hard te lopen en roep dan 'darmalarm'...
Maar meestal roept Pat het al als ie me ziet wegvluchten :=

Nee hier beheerst het aardig mijn leven, moet altijd met eten en afspraken rekening houden.
Iets in de stad eten of drinken is echt not done, kan wel maar dan moet ik vrijwel direct naar huis en dan heb ik zoiets van, dan pak ik thuis wel iets...

Maargoed...offtopic :+

Ik ga soms gewoon in het restaurant of café. Als ik moet, dan moet ik en ik wil niet zomaar er alles voor laten staan. Ik heb het 's ochtends ook vaak en dan ben ik al op m'n werk. Jammer dan. Ga geen pijn leiden omdat ik het niet ergens anders doe/durf dan thuis.

Als ik thuis ben en idd richting wc vlieg, roept hubbie ook altijd: "Krampen!"

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:31

Niet anders durven of moeten gaat voor mij helaas niet op,... anders hebben we problemen :+

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:37

He jakkes Cyntje, da's vervelend. Ik heb een vriendin die dat ook heeft. Toen ze jonger was had ze er overigens meer last van :(:)

Vanochtend met ukkepuk naar de kinderarts geweest voor de reguliere onderzoeken. Alles is in orde. Nieuwe afspraak staat voor 22/2, dan krijgt ze haar eerste inenting. En guess what? Ze was hartstikke lief. We hebben haar om 09.30 uur nog een keer gevoed, om 10.30 uur de afspraak bij de kinderarts en om 11.50 uur in haar bedje gestopt. Tot 14.00 uur heeft ze geslapen. Ben echt supertrots op ons kleine meisje. Of het aan 't kolven en daarna de fles (BV) ligt of niet, maar zo is het een stuk rustiger hier in huis. Ze ligt net weer in bed en slaapt als een roosje. Dus kan mams ff bokken :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:11

Cyntje schreef:
Niet anders durven of moeten gaat voor mij helaas niet op,... anders hebben we problemen :+

Hoe bedoel je?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:13

Britt was gisteravond rond 23:00 nogal onrustig dus toen maar alvast de borst gegeven.

Vannacht werd ik wakker toen hubbie rond 2:00 weer in bed kroop:
"Huh? heb jij gedaan?" :O
"Nou, hoorde je Britt niet dan? Ik heb haar een fles gegeven."
"Huh! Ooh..." :o :oo
Vanavond nog maar eens vragen waarom hij haar niet aan mij heeft gegeven voor BV. Tis de eerste keer dat ze 's nachts een fles heeft gedronken én ook accepteerde.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 16:35

Duke schreef:
Cyntje schreef:

Hoe bedoel je?

Ik heb de PDS-vorm waarbij ik 10000000 maal per dag kan *jeweetwel* :+
Ik heb nooit last van obstipatie ;)
Dus als ik moet dan moet ik en dat heeft al geregeld voor hele angstige momenten gezorgt, bijvoorbeeld in de auto, op het paard etc...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:43

Oe, ja, heel lastig... ik heb dat in periodes, maar niet dagelijks. Mijn PDS is niet zo heftig. Kan alleen enorm pijn doen (erger dan weeën vind ik zelf :o ).