Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:14

Ik weet soms echt niet wat je met mannen aan moet?

Ik ben dus weer helemaal overstuur door iets wat een ontspannen rondje hardlopen had moeten worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:15

En dan ook nog beweren dat het helemaal niet glad is. Net alsof ik het altijd mis heb. Hij moet gewoon altijd overal beter in zijn dan mij. En nu voel ik me weer een mislukkeling, terwijl het lopen iets is waarop ik trots een kon zijn. Verdomme..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:25

Lieve Angela, dat is iets wat bij hem ligt en waar hij aan zou kunnen werken. Blijkbaar is hij (onbewust) ook bang om minder te zijn? Probeer het zo te zien, pas dan kun je trots blijven op jou hardlopen. Het is alleen maar een hele verstandige beslissing van je. Als het glad is (of niet) ga je krampachtig lopen wat de kans op blessures alleen maar vergroot. Het gaat er niet om wie gelijk heeft.

Heb je je bovenstaande post ook naar hem uitgesproken? Dat je het vervelend vind dat hij het altijd beter weet en jou nooit eens gelijk geeft? En vooral dat jij je daardoor weer mislukt voelt? Misschien helpt het om er over te praten.

dikke knuffel voor jou..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:45

Thanks PW.. We hebben net even gepraat en hij was gefrustreerd dat hij geen 2 minuten kon volhouden met hardlopen.

Het is me we gewoon allemaal te veel. Er spelen teveel dingen nu. Mijn behandelaar die er mee stopt, 'vriendinnen' die me laten vallen, veel stress gehad om het sarahfeest van mijn schoonmoeder, en het nu echt alleen moeten doen zonder structuur van de therapie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:54

Hihi, zie je wel dat je beter bent in hardlopen dan hij is ;)
Kon je jou deel ook kwijt in jullie gesprek? Dat is belangrijk, dat je niet je gevoelens oppot.

Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Wou dat ik wat voor je kon doen. Ik kan alleen maar zeggen dat je het maar een beetje moet accepteren. De downs horen erbij en die moet je maar gewoon een beetje over je heen laten komen en in die tijd een beetje extra lief zijn voor jezelf :j Dat verdien je namelijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:58

Voel me trouwens ook behoorlijk beroerd. |( Ik vraag me af hoe lang dit nog 'goed' blijft gaan.
Het knaagt aan me dat ik niet aan de verwachtingen van m'n vriend kan voldoen en tegelijkertijd knaagt het aan me hoe hij af en toe vanuit de slachtofferrol reageert. Hij zou ook eens een cursusje cognitieve vaardigheden moeten doen, al is het alleen maar om bewust te worden van de denkfouten die hij maakt..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:02

Ik ga naar bed.
Heb 4 Valdisperts Good Night ingenomen (op de verpakking staat dat je er 1 mag), maar ik merk er helemaal niks van. Je zou er slaperig van worden, nou mooi niet. Hopelijk slaap ik een beetje. Vannacht ondanks m'n slaappillen een poos wakker geweest. Word er moedeloos van..

Nou ja, weltruste allemaal

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:10

Pw, rustig aan . Maak je niet te druk hij zou zich druk moeten maken om jou en waarom hij niet voldoet!!!! Niet jou pakje aan, het gaat om jou en niet erom hoe ij weer anderen tevreden stelt!!!!
Slaap lekker. lieve knuf

Angela,.. mannen Grrrr wel goed dat je het uitgesproken hebt , maar indd heb je hem ook gezegd hoe jij je erbij voelt?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:27

Angela, kijk dat zijn nog een leuke vooruitzichten, lief vriendje heb je :+: Maar het blijft een man en meestal is het lieve van korte duur :P , rot dat hij je niet begreep. :(:) Ik zou ook niet zijn gaan lopen, je kunt trots zijn dat jij aan je beslissing vasthield en je eigen plan trekt. Doe rustig aan en laat je niet gek maken, je bent een toppertje!

Petulan, gefeliciteerd met je beoordeling, kan je trots op jezelf zijn! Ik had ook even gemeld dat ik het spannend vond ;)

Pilipa, mag jij niet thuisblijven ivm de weersomstandigheden? Ik heb al aangegeven dat, als er nog meer bij komt, ik morgen thuis zal zijn. Vind mn werk leuk maar mn leven toch niet iets belangrijker ;) Neem je niet teveel hooi op je vork, je weet waar dat toe kan lijden. Geef aan als het teveel wordt. Je doet nu ook het werk van je collega? Dat gaat toch niet in dezelfde uren en krijg je dan ook meer betaald, kom voor jezelf op vrouwke.

PW, goed dat je inziet dat je gedachtes niet reeel zijn, dat is alweer een grote! Zal fijn zijn als jullie dat gesprek hebben gehad en dit misschien een plekje kunnen geven want steeds een discussie over hetzelfde kost ook onnodig energie, zeker als je er geen oplossing komt. :(:) Hopelijk slaap je vannacht wat beter, heb volgens mij ook van die pillen gehad, gaf bij mij niet écht een effect maar hoop dat het bij jou wel zal helpen.

Vanavond ben ik wijselijk O:) thuisgebleven, heb de verjaardagen op de nieuwe kalender gezet. Was nog even confronterend om alles van afgelopen jaar terug te zien maar dat ligt nu achter me. Daarna nog even met een vriendin gebeld, is altijd wel fijn. Zo weer naar mn bedje en hopelijk morgen weer veilig richting mn werk. Edit: heb me nog wel wat kunnen onspannen maar ben niet zo lekker dus zal ook mn bed eens op gaan zoeken. Slaap lekker dames en stille meelezers

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 02:21

Bij mij werkt dat spul ook voor geen meter. Maar ja, je probeert wat he. Ik wil ook niet iedere nacht mijn slaappillen gebruiken. Maar dit breekt me ook aardig op moet ik zeggen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 04:33

He getsie, voelde me al rot omdat ik niet kan slapen, gebeurt er net iets heel zieligs...

Droeffie is wakker geworden van mij en liep een beetje ongemakkelijk heen en weer van mijn computer naar zijn kleedje. Ik hou hem uit zijn slaap, hij stond zachtjes piepend mij aan te kijken. Ik had al een paar keer gezegd dat hij gewoon moest gaan slapen, maar ja, dat begrijpt hij natuurlijk niet.

Nu kwam hij net weer mijn kant uitgelopen. Ik hoor hem janken en kijk, is hij gevallen. Hij lag half in de spagaat. Inmiddels is hij gedraaid en anders gaan liggen. Hij lijkt nu wel weer heel relaxed, maar ligt midden in de kamer. Ik hoop dat hij zo uit zichzelf overeind komt, zodat ik in ieder geval kan zien dat hij geen pijn heeft.

Ik weet dat het niet nodig is, maar ik voel me echt schuldig. Arme hond, wordt het beest ook nog de dupe van mijn nachtbraken, anders had hij gewoon in diepe slaap op zijn kussen gelegen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 05:07

Hij is inmiddels opgestaan met een beetje hulp en veel mopperen. Het ging moeizaam, maar hij ligt nu lekker op zijn kussen te slapen gelukkig. Oud worden valt niet mee :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:03

Pfff...
Haptonoom en 3 gesprek weer achter de rug. Haptonoom was wel even fijn, 3 gesprek was heftig. Veel traantjes gelaten zeg maar..
Mooie is wel dat ik bij mijn gevoel kom. Ik voel me verdrietig en weet niet zo goed waarom. Ook heb ik moeite met het accepteren van mijn verdriet en het er gewoon te laten zijn. Ik vecht er nog teveel tegen |(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:58

PW, wat zonde van Droeffie, snap je gedachtes maar anders was het misschien ook wel gebeurt. Heeft hij er vandaag geen last meer van gehad? Fijn dat de haptonoom je goed heeft gedaan. Traantjes mogen er zijn maar ik snap ook dat je ertegen verzet, wel goed dat ze er in ieder geval uitkomen. Hoe was je middag nog en hoe voel je je nu? Hopelijk slaap je vannacht iets beter.

Vandaag gewerkt, gelukkig was het op de weg goed te doen, al was het nog wel rijden met gematigde snelheid. Op het werk is het druk maar ik probeer te doen wat ik kan. Nog 1 dagje en dan hebben we weer weekend. Ons nichtje (nog geen jaar) zou komen logeren morgen en dan vrijdag de hele dag bij ons zijn, nu is mn zwager thuis dus komt ze niet, valt wel een beetje tegen. Heb er speciaal een training voor verzet maargoed het is niet anders. Is ook wat overdreven dat ze wel komt als hij thuis is. Zo lekker in bad en verder niks, heerlijk.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:16

Traantjes laten is goed! dan huil je gewoon je wonden schoon ;) Ik merk hoe meer ik alles accepteer, toesta hoe makkelijker het word...Maarja schijnbaar moeten we eerst veel klappen krijgen tot het duidelijk word wat je dan moet leren. Zo zie ik het ten minste!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:34

Bedankt voor alle lieve complimenten :o

PW, dikke knuffel voor jou. Zulke dagen moet je niet te vaak hebben zeg. Knap dat je de emoties heb kunnen aanvaarderen, ookal verergert dat misschien voor jou gevoel van verdriet en onmacht.

Ik lees laatste tijd vaak bij vanaf mn mobiel en dan gaat posten zo lastig, maar ben er verder wel bij hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:07

Hee dames!

Wat een rust hier!

Hoe gaat het met je PW? Een beetje bijgekomen van je drukke dag gisteren?

Hoi Jantine, ik heb je eigenlijk nog niet voorbij zien komen hier, dus welkom! Ik zie dat je vlakbij mij woont.

Hoe was je dag CIV, druk gehad?

Petulan: Ook ben je er niet, we denken vaak wel je hoor!

Ik heb vandaag iets leuks gedaan, ik heb een datum vastgezet bij het gemeentehuis! En ik heb mijn nieuwe behandelaar doorgekregen, het is een vrouw die ik al ken uit de deeltijd. Erg fijn dus en een grote opluchting!

Vanmiddag ben ik bij Garuna geweest en die was weer lief zoals altijd. Maar met Gemma kan ik niet overweg momenteel, ze steigerd de hele tijd tegen me op, en ik word daar echt bang van..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:50

Allemaal goed nieuws dus Angela, fijn om te horen :)
Met dit weer is een van onze merries ook altijd ontzettend chagrijnig, zo erg dat ik op sommige dagen alleen de stal om te voeren (bak is gelijk om t hoekje) en verder niet. Naar buiten is hup staldeur open en op eigen houtje de bak in wandelen. Die laat ik dan maar lekker chagrijnig zijn, voordat ze iemand andes er wat mee aandoet ;) Zal wel een 'vrouwending' zijn!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:23

Zou de hondjes nog wel even de tijd geven, het is voor allebei natuurlijk niet niks :) Welk geslacht hebben ze? Sorry als ik dat misschien even gemist heb :o

Heb vandaag een hele grote berg werk verzet op school, iedereen was trots op me. Ik baal er een beetje van dat ik mezelf zo uitsloof voor een heel klein beetje waardering, maar ik heb gewoon zo'n zwak voor goedkeuring en positieve feedback. Kritische feedback is ook niet erg, maar gewoon... waardering. *Zucht*
Morgen langs de logopedist/hapto, even kijken wat zij er van zegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:24

Petulan schreef:
Zou de hondjes nog wel even de tijd geven, het is voor allebei natuurlijk niet niks :) Welk geslacht hebben ze? Sorry als ik dat misschien even gemist heb :o

Heb vandaag een hele grote berg werk verzet op school, iedereen was trots op me. Ik baal er een beetje van dat ik mezelf zo uitsloof voor een heel klein beetje waardering, maar ik heb gewoon zo'n zwak voor goedkeuring en positieve feedback. Kritische feedback is ook niet erg, maar gewoon... waardering. *Zucht*
Morgen langs de logopedist/hapto, even kijken wat zij er van zegt!

Ik herken het wel Petulan.. Ik wil het altijd graag zo goed doen voor anderen, en vergeet mijzelf daarbij soms.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:39

Civ tips... nou je kan proberen ze spelenderwijs dichter bij elkaar te brengen, spelen met allei zodat ze mekaar als maatjes gaan zien, die kleine zal nog wat vaker afgestraft worden, hij moet zijn plaats kennen in het roedel, en dat kan even duren, die kleine zal nog wel even proberen om de baas te willen zijn en wie weet wordt hij de baas, dat maken ze onder mekaar uit!
Ook al zijn ze nog zo klein ze weten wat ze moeten doen! ;) met het eten zou ik gewoon de bakken ver uit mekaar houden en ervoor zorgen dat ze dan appart eten , pups kunnen in het begin best heftig reageren met voer. Voor de rest zou ik het even de tijd geven, in hoeverre kunnen ze met mekaar opschieten?
Dat je zegt dat je vriend op je stond te wachten en je dat even niet leuk vindt herken ik , mijn tempo en mijn planning, en als dara een wijziging in komt dan voel ik me erg snel gedwongen en opgesloten...
Hoop dat je nu een beetje rustig zit en gelijk dat je niet naar de paarden gaat , ik ben net geweest brrrr en alleen maar mesten voor de rest weinig alles is 1 grote ijsbaan.

Pw hoe is het met jou?

Angela wat leuk nieuws zeg, je hebt een datum geprikt :D.. hoe voelt dat?
Ook wel erg fijn dat je iig weer een behandelaar hebt dat geeft wat meer rust. En je hebt weer een punt minder om je druk te maken
En over je paardje die even wat minde rhumeur heeft , die van mij is ook heel erg bozig.. ook naar me willen happen en dreigen, maar ik neem het hem, niet kwalijk , hij staat al een paar dagen binnen ivm ijsbaan buiten... kan ie niet goed tegen...

Jantine gefeliteerd, en welkom

Petu, knap dat je zoveel werk verricht en ja is altijd leuk te horen dat je het goed doet, maar daar wennen ze ook aan he... pas ermee op straks zien ze het vanzelfsprekend dat je altijd alles doet en op een begeven moment kan je niet meer terug en als je dan Nee zegt zijn ze verbaasd! Neemt niet weg dat je je werk goed wilt doen en je best wilt doen , maar denk eraan goed is goed genoeg!

Hier ook een goede werkdag achter de rug, er is iemand nieuws aangenomen en ik moest bij het gesprek zitten om het een en ander uit te leggen en diegene mocht vragen stellen over alles en ik heb z ebeantwoord, voelde me er goed bij en daarna vroegen ze aan mij en een collega "wat vonden julli ervan"ik was positief wel gewoon voorzichtig in mijn enthousiasme maar ok", en hij is aangenomen.
Verder weer wat nieuwe dingen geleerd en is weer stukje interesse bij me los gekomen, vind leuk weer wat nieuws te doen!
Ik zit er wel mee dat ik mijn psych al 2 weken niet gehoord heb, ik heb pas eind januari weer een afspraak maar had nog een mail gestuurd en niks meer gehoord baal ik van.
Morgen eigenlijk naar vrienden en ik zou na het werk gaan en ik zou daar blijven slapen we gaan nog wat drinken, maar ze geven raar weer op en ik ben nu al benauwd dat ik zaterdag niet veilig thuis kom, en ik wil op tijd zijn moet paarden nog doen en housewarming van een goeie vriend .. en ik heb er stress van , heb overal wel zin in , maar ik zit me al gelijk druk te maken over wat er wel niet allemaal kan gebeuren en mijn planning in de soep loopt... word gek van mezelf dat ik de leuke dingen altijd weer minder mak door mijn eigen stomme gedachten!!!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:32

Civ ,.. sorry ik heb even niet gerageerd op je stukje dat je loge niet komt, kan wel snappen dat je er van baalt, je stelt je erop in , en zegt dingen af, weer planning in de soep...
Het kan even duren met die 2, echt waar zeker omdat het een reu is en als ze niet samen spelen, probeer misschien even dat ze soort van nieuwsgierig wordt met de reu, al sz eniet samen willen spelen ook goed , maar dan moet ze hem interssant gaan vinden... wacht even af zolang ze hem serieus niet verwond gaat het echt om opvoeding en beetje rangorde.

Ja ik snap wat je bedoeld maar ik heb er zo zin om te gaan, maar kan het snel negatief maken, en soms denk ik zet je erover heen, maar als het weer te slecht is doe ik het niet!
... vind ik dan weer teveel van de goeie wil

Leuk dat je dan nog daarheen bent geaan, kinderen geven je ook dan weer het gevoel hoe mooi soms de wereld kan zijn al sje niet teveel nadenkt en piekert ;)
Gewoon naar stal en die commentaar jammer dan. beestje heeft eten drinken en schoon bed.. dus geen schuldgevoel! daar betaal je voor

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:37

Dankje Pilipa, je hebt gelijk en het doet me goed weer eens van een ander te horen. Kijk gewoon morgen even wat het weer doet of wat de verwachtingen zijn, anders is het misschien een optie om wat minder te drinken en gewoon in de avond terug te rijden? Probeer je er nu nog niet te druk om te maken, geen zorgen voor morgen, al weet ik hoe lastig dat is.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:45

Zo is het gewoon , als ze wat zeggen kan je kiezen of je legt het uit waarom, of je zegt gewoon "ik weet dat mijn paard hier alle zorg krijgt en ik me niet druk hoef te maken" :P

Ik kijk wel wat ik doe ben voor het moment geobsedeerd door het weer... grrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:56

Ik haat echt dit weer! Ik wil morgenvroeg gaan zwemmen, maar zolang het zo glad is durf ik ook niet echt.

CIV: helaas heb ik geen nuttige tips voor je, maar ik hou niet zo van vechtende honden eigenlijk. Misschien is het makkelijker om een andere teef als maatje te zoeken? iig (dek)reu? ik begrijp dat het ook moeilijk is om de keus te maken om hem terug te brengen, ik weet niet of ik dat zou kunnen. Maar goed, eigen dier voorop.