Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:03

Ik ben ook pleitte, wil best een discussie voeren, maar wel met enig respect ;)

BloemBloem

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:07

Gezellig ... ^)

*pakt een bak popcorn*

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:13

bloem het is voor iedereen anders dus daar ga ik verder niet meer op in.

bravespots: ik gebruikte op dat moment de pleisterpil maar helaas door onbetrouwbaarheid van dat ding ben ik toch zwanger geraakt.
dus nee ik was niet bewust bezig met sex hebben en de gevolgen er niet van in zin.

en daarbij ken je mijn thuis situatie niet.
het blijft altijd een klote beslissing om te moeten nemen waar je ook voor kiest. kind houden en het kindje geen volledige opvoeding kunnen geven en op dat moment niet eens een dak boven het hoofd. of het kindje van 11 dagen oud weg laten halen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:17

Dat mag, Juline, maar ik geloof dat jij
mij de vragen stelde :-).

Even goede vrienden hoor.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:21

Echt gezellig!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:21

juline schreef:
het blijft altijd een klote beslissing om te moeten nemen waar je ook voor kiest. kind houden en het kindje geen volledige opvoeding kunnen geven en op dat moment niet eens een dak boven het hoofd. of het kindje van 11 dagen oud weg laten halen.

Ik zeg niet dat je het moest houden of wat dan ook (integendeel). Je hebt vast je redens gehad om het niet te houden. Maar dat waren jouw redens, en ik vind het niet eerlijk tegenover je ouders om alles op hen te steken omdat zij niet wilden een thuis voorzien voor jouw kind. Net alsof je je schuldgevoel wilt afschuiven op een ander, dat jij er niks aan kon doen, dat jij het slachtoffer bent van de boze butenwereld...

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:27

Ik denk helemaar niet dat dat de bedoeling van Juline is geweest (ookal verwoordt ze het misschien wat banketstaaf), die ouders zullen gerust wel invloed gehad hebben op deze beslissing.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:28

M3lisss schreef:
Ik denk helemaar niet dat dat de bedoeling van Juline is geweest (ookal verwoordt ze het misschien wat banketstaaf), die ouders zullen gerust wel invloed gehad hebben op deze beslissing.

Invloed vast wel, maar als zwangere 16jarige hoor je imo slim genoeg te zijn om die invloed buiten te sluiten en te bepalen voor jezelf wat je wilt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:30

Nou, je moet de gemiddelde puber van 16 niet overschatten BraveSpots. Het zijn nog kinderen, vergeet dat niet!! (ook al denken ze van niet)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:30

ik kan me anders wel voorstellen dat je zelf behoorlijk van het pad bent op dat moment, en zéker op die leeftijd!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:33

M3lisss schreef:
ik kan me anders wel voorstellen dat je zelf behoorlijk van het pad bent op dat moment, en zéker op die leeftijd!

Dat snap ik niet helemaal?

Ik heb nergens gelezen dat Juline geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt, dus daar kun je niet over oordelen vanachter je PCtje. Daarbij, 16 jaar is geen absurde leeftijd als het aankomt op seks.

Wel erg makkelijk om mensen zo persoonlijk te veroordelen...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:35

Precies, dan zie je de dingen vast niet meer zoals ze zijn. Als ik er aan denk hoe ik me toen had kunnen voelen (al kan ik me er niets bij voorstellen, hield me met andere dingen dan jongens tegen op die leeftijd). Hormonen, puberzijn en dan nog zwanger raken, het lijkt me vreselijk!

Quellian: denk dat M3lisss bedoelt dat je behoorlijk in de war zult zijn als je er achter komt dat je zwanger bent.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:35

Dat je van het pad af bent kan best zijn, maar hey, je bent zwanger van een kind! Over zoiets beslissen is niet hetzelfde als over het avondeten beslissen.
Het minste van moeite dat je imo kan doen is voor jezelf beslissen wat je wilt, en het leven in je buik niet laten afhangen van je ouders. Als je dat al niet kan op je 16de, hoe wil je dan een kind uberhaupt opvoeden vraag ik me af...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:39

Ik denk ook niet dat ze daar licht over gedacht heeft. Nogmaals, als je 16 bent, sta je anders in het leven dan wanneer je bijvoorbeeld 26 bent. Het is ook geen leeftijd waarop je je met het opvoeden van kinderen bezig zou moeten houden, alsjeblieft niet!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:43

het was zeker niet mijn bedoeling om het maar op mijn ouders te schuiven.
het is gewoon erg moeilijk om zoiets fatsoenlijk te verwoorden.
mijn ouders hebben zeker de grootste invloed op de beslissing gehad maar was er uiteraard ook zelf bij.

en zeker als sommige dingen anders waren geweest had ik het kindje gewoon gehouden.

echter zie ik nu bij mijn 23 jarige nichtje die ongepland zwanger was geraakt en inmiddels een dochtertje heeft dat ze het ook niet de juiste opvoeding kan geven en alles afschuift naar haar moeder. dit zou ik ook echt niet willen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:47

Nee, dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ook niet voor de moeder van je nichtje; denk je dat je je eigen gang kunt gaan, krijgt je kind een kind.
Zag op tv laatst nog iets over tienermoeders in Engeland. Er waren meiden bij die het super deden, maar ook wel die echt heel apathisch met hun kindje omgingen, daar werd je echt heel verdrietig van. Daarom ben ik relatief blij dat je abortus mag plegen om dat soort situaties te voorkomen, je wilt niet dat een nieuw kind, een baby, zo moet groot worden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:49

Toch jammer dat er altijd mensen een topic komen binnenvallen met als hoofddoel ruzie maken.
Wesseltje en bloembloem, ik ben het niet altijd eens met MB, maar ik zie geen 1 post waarin zij kattig is tegen jullie.... Als jullie hier alleen zijn om te rellen zou ik een ander topic gaan opzoeken.........

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:52

En weer bij tot hier :=
Ik snap dat het topic 46 pagina's dik is, maar als alles gelezen zou worden zou de discussie echt een stuk vriendelijker verlopen denk ik...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:54

Nou gr-roos, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik MB ook behoorlijk...moeilijk te 'handelen' vind soms en zij is ook niet v.a. pagina 1 actief dus dat zegt niets... (ik ook niet hoor ;)).

Overigens is dat wederzijds denk ik :D.

Ik denk dat niemand er op uit is om te rellen.
Laatst bijgewerkt door Sees op 15-09-09 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:54

Sees schreef:
Nou gr-roos, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik MB ook behoorlijk...moeilijk te handelen vind soms en zei is ook nioet v.a. pagina 1 actief dus dat zegt niet...

Eh... omdat je het niet eens bent met andermans mening? Nou meid, dát noemen ze nou een discussie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:57

Eh nee Quellian, waar haal je dat vandaan? Als je mij niet naar een reden waarom vraagt, moet je niet zelf iets gaan verzinnen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:59

Sees schreef:
Eh nee Quellian, waar haal je dat vandaan? Als je mij niet naar een reden waarom vraagt, moet je niet zelf iets gaan verzinnen...

Sees schreef:
Nou gr-roos, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik MB ook behoorlijk...moeilijk te handelen vind soms en zei is ook nioet v.a. pagina 1 actief dus dat zegt niet...

Je zet het net zelf neer hoor :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:07

Ik zeg toch nergens dat dat komt omdat ik het niet eens ben met haar mening. Dat maak jij er van .... Meid, leer eens lezen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:12

En trouwens als men het woord discussiëren, opzoekt in een woordenboek staat er niet achter: het niet eens zijn met andermans mening, over algemene kennis gesproken :roll:

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:16

Ze verlaagt zich niet tot zogenaamd leuke opmerkingen en smiles. Vanaf de eerste post van de 2 eerder genoemde dames heb ik het gevoel dat het meer om het rellen gaat dan om een discussie voeren.