Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:07

@ CIV: Het is een informatieboek. (Je vraagstelling was helder)

@ Flappie: Ik denk dat dat echt iets is om met je psych te bespreken. Ik heb in ieder geval geen tips.

Ik heb veel aan de dagbehandeling en leer daar veel van, ik leer dat ik er mag zijn. Daardoor leer ik te zeggen wat ik vind en voor mezelf op te komen. Maar daarnaast ga ook nog een assertiviteitstraining volgen.

Ik heb heel erg last van een laag zelfbeeld en een minderwaardigheidsgevoel. Vandaar de aanschaf. Als ik er in begonnen ben laat ik het wel even weten ;)

De schrijver van het boek heeft ook een boek geschreven over HSP-ers.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:07

Hey meiden, ik ga ff bijlezen en reageren, maar eerst een knuf!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:09

Nou dames ik zal eens naar mn bedje gaan, nog een beetje tv kijken ofzo. Slaap lekker allemaal en tot morgen, knuffel :*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:10

Weltruste CIV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:13

Hallo!

Ik ben vanavond met een vriendin mee geweest naar haar nieuwe paard, en ben nu een beetje gaar. Morgen naar de kaakchirurg!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:14

Wat moet je laten doen bij de kaakchirurg?
Zie je er tegen op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:14

Ik zie er als een berg tegenop. Ben doodsbang.. Ik moet 2 verstandskiezen laten trekken.

De vorige heb ik een ontsteking er aan gehad, en dat deed echt onwijs pijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:18

Bleh, ik heb al mijn verstandskiezen nog, maar moet er niet aan denken om ze te laten trekken. Ben één keer bij de kaakchirurg geweest toen ik een jaar of 14 was en dat wil ik nóóit meer. Kan me dus voorstellen dat je er vreselijk tegenop ziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:20

Ik ben echt bang, was ik ook al voor de tandarts. Lang leve HSP, ik kan dus ook echt niet tegen pijn!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:20

Angela, even over de tandarts nog,.. vond zo mooi dat je zo snel terug was haha , ik vind hem ook doodseng.
Maar je schoonouders lijken mij wel erg aardig, ook fijn dat je met je schoon mama kan praten.

Sam, ik hoop dat het allemaal goed komt bij jullie , enne wel blijven eten voor 2 he, anders kom ik koken ... :D

Flappie, ik kan het echt niet geloven zeg wat een eikels, maar zoals ci en pw al zeiden , gebruik je energie nu voor jezelf.
Nu i shet jouw tijd en je moet aan jezelf denken, je bent daar weg en het is een harde les, maar nu kan je verder, laat het achter je en kies voor jezelf!

Civ oh nu heb je weekend, je bent een echte tuinvrouw aan het worden hihi. Het is nu aftellen en zomer gaat snel , dus je mannetje komt snel thuis.

Pw van jou sta ik echt versteld, wat ben jij sterk geworden zeg! geweldig om het te lezen hoe jij overal mee omgaat!

bij mij is het beetje minder, ben op stal geweest en kan me geen houding geven tegen over iedereen, voel me maar klein.
kom ik aan staan mijn paarden in de regen als enigen de rest was binnen, dus ik kookte al waarom is het zo een moeite die van mij mee te nemen ik doe iedere dag ervoor zorgen dat geen paard achter blijft, maar het schijnt dat anderen niet zo denken, ze waren aan het rennen en gek doen, ben al blij dat ze niks hebben, toen zeiden ze ja we hebben de rest binnen gehaald omdat het regende,.. euhm en die van mij zijn onzichtbaar? was zo boos dus ik schoot uit mijn slof tranen en brullen, toen ben ik maar weg gegaan want ik kan niet blijven ik voel het opkomen ik voel dat ik vanalles kwijt wil , maar het zijn de verkeerden om tegen te zeggen dus ik ben gegaan voordat het uit de hand liep, voel me dan zo verlaten , en zo achteraan gezet... ik vat alles op tegen me en kan niks meer hebben. voel me zo aangevallen om alles...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:21

Oh angela wat erg, oh meid ik heb nu echt met je te doen, vreselijk!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:25

daijano schreef:
Pw van jou sta ik echt versteld, wat ben jij sterk geworden zeg! geweldig om het te lezen hoe jij overal mee omgaat!

Dank je :o

Wat vervelend dat je zo'n rot avond gehad hebt.
Ik herken er wel veel in wat je schrijft, je aangevallen voelen, je klein voelen enz. Het is wel heel naar dat ze jouw paarden niet even binnen gehaald hebben. Flauw, zeker als jij het wel voor anderen doet. Dat is gewoon zuur en in zo'n situatie wordt je dan weer even met je neus op de feiten gedrukt dat je nog niet de oude bent en eigenlijk nog heel kwetsbaar. En dat is klote, dat is confronterend.

Daarom voor jou een hele dikke :(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:31

ik vat alles op tegen me en kan niks meer hebben. voel me zo aangevallen om alles...
Die zin klinkt zo bekend !!! Ik zou hetzelfde reageren als jou op dit moment. Kleinere dingen waar je anders goed/normaal mee om kan gaan en waar je nu ook erg heftig op kan reageren... slim van je dat je besloten hebt weg te gaan voordat het uit de hand liep. MAar sommige mensen zouden idd eens beter even wat nadenken en ook eens aan een ander denken, maar niet iedereen heeft die ingesteldheid jammer genoeg.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:32

Angela: heel veel sterkte iig meid morgen !!!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:34

Even stomme vraag helemaal off the point maar PW ik zie dat jij een quote van daijano in je bericht hebt geplakt, hoe doe je zoiets (ik ben zo slecht met computers :D) en heb net ctrl c en ctrl v gedaan... :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:35

Doet goed te zien hoe jij vooruit gaat.

Ja was flink balen, eigenlijk moeten we s avonds zelf binnen halen (pension paarden dan) als ik eerder ben doe ik nog ff die dan alleen blijven, anders gaan ze ook rennen en vind gewoon prettig als alles binen is. 1 van mijn stal genoten doet dat ook voo rmij wij regelen altij donderling dus dat zit goed, maar vandaag deden andern 2 alles binnen zetten behalve 3 di e2 van mij en die van mijn goede stal genoot, maar het isships weer en als de drote groep weg is dan gaan ze renne logisch ook dus ik kom aan zegt dat meisje waarvan ik al 2 jaar haar paard doe in de winter omdat ze er door de weeks niet is en nu eindelijk een super verzorge rvoor der heb gevonden j ahet regende dus ik denk haal die van mij zlef binnen vandaag, ja dorie en di evan mij ? ze waren met zen 2 en .. daar kan ik dan boos om worden denk dorie ik doe het toch ook gewoon uit mezelf, dus dat gezegd hebbende ben ik langzaam weg gegaan kan er niks mee kan mezlef niet kwijt ! voel me nu gewoon bij alles aangevallen en wil me verdedigen maar ik ga dan over de grens van netjes zijn du sdan ga ik wel weg, maar ik ontloop weer alles en trek me weer terug.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:36

Flappie30 schreef:
Even stomme vraag helemaal off the point maar PW ik zie dat jij een quote van daijano in je bericht hebt geplakt, hoe doe je zoiets (ik ben zo slecht met computers :D) en heb net ctrl c en ctrl v gedaan... :D

gewoon op quote drukken in mijn bericht bv en dan wat je niet bedoeld wissen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:39

@ Flappie: Rechtsonder bij ieder bericht staat het blokje "quote". Daar moet je op klikken. Dan kun je met je muis eventueel overbodige tekst er tussen weghalen. Snap je het zo?

@ Daijano: Echt vervelend. Al denk ik dat het niet zo verkeerd is dat je op zo'n moment even wegloopt. Misschien is dat in zo'n situatie het beste, al voelt het voor jou niet zo. Begrijpen doen ze je waarschijnlijk toch niet..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:41

Pw ik bedoel echt ontlopen in de zin van dat ik me steeds meer terug trek uit het sociale , stal wa smijn plekje voelde ik me goed, maar nu ga ik me daar ook van terug trekken, doe iedere dag mijn paard geen dag zonder die 2, maar ik ben bang dat ik niet meer voor me op komen en weer een plek verlies...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:43

Bij ons op stal is er de afspraak dat als je jou paard uit het land haalt diegene die alleen achter zou blijven dan ook mee er af te halen (er mag geen paard alleen achter blijven, vind ik wel een goede regeling zo) Hebben jullie daar geen afspraken over ?

And thanks voor de uitleg omtrent de quote, had beter eens verder gekeken dan mijn neus lang is :D

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:45

Dikke knuffel vanhier uit Daijano... Ik weet niet wat ik er op moeten zeggen, maar snap je angst omtrent het 'verliezen' van vrienden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:46

daijano schreef:
Pw ik bedoel echt ontlopen in de zin van dat ik me steeds meer terug trek uit het sociale , stal wa smijn plekje voelde ik me goed, maar nu ga ik me daar ook van terug trekken, doe iedere dag mijn paard geen dag zonder die 2, maar ik ben bang dat ik niet meer voor me op komen en weer een plek verlies...

Je terugtrekken uit het sociale gebeuren herken ik wel. Ik moet me er echt toe zetten om sociale activiteiten te ondernemen zeg maar. Zelf een bezoekje aan een vriendin is voor mij nog een hele opgave. Ik merk dat het voor mij goed is om zulke dingen toch te blijven proberen, in de hoop dat het ooit, op een dag, gewoon weer 'normaal' wordt..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:46

jawel , ze stonden ook met zen 3 , maar het ging mij het erom dat ik die vanhaar altijd en de gaten hou en ik was er nog niet neem die van mij dan gelijk mee en die andere ik kwam pas 7 uur en de rest was allang binnen. ik regel voor haar alrij ddat haar beestje binen is of ze nu wle of niet komt, ik denk dan joh ik neem de rest ook wel mee of ik bel of ze eraan komt zo..
Dit is de 3 keer in een week tijd... als ik vrag haal jij ze binnen zegt ze ja hoor , word ik gebeld door anderen kom je nog je paarden staan nog buiten.. wat ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:50

Dat is dus iemand waar je niet van op kan. Dat is heel hard, maar het zei zo. Ik denk dat je dat zult moeten accepteren, want veranderen doe je het niet. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar zo is het wel een beetje. Je weet wat je aan haar hebt, of eigenlijk wat je dus niet aan haar hebt. En daar kun je je maar beter bij neerleggen. Het kost je nu veel te veel energie meid. Daar ga jezelf aan onderdoor.

Het is niet banketstaaf bedoeld, maar misschien zijn je verwachtingen t.o.v. die anderen te hoog? Voor jou is het vanzelfsprekend, maar voor hun is dat niet zo. Daarom zouden afspraken zoals Flappie zegt wel handig zijn, om zulke misverstanden te voorkomen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:51

normaal denk ik dan joh ik doe het zelf wel, nu voelt het alsof het op mij gericht is ik wil van dat gevoel af,.. ik doe dan wat voor anderen en dan kom ik aan in de regen staan ze te renne en niemand denkt goh zullen we ze ook maar binnne zetten Dees doet het ook voor ons??? nee hoor laat maar staan prima