Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:43

En ik heb m op ook! En hij was lekker! ;)

Wel de goedkope variant (we hebben ook van dobben), maar heb wel eens gehoord dat de goedkope paardenvlees kroket, mits goed gefrituurd, zo slecht nog niet is ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:45

wat een in-en-in magere dag hermelien :n

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:16

Bonechi_ schreef:
En ik heb m op ook! En hij was lekker! ;)

Wel de goedkope variant (we hebben ook van dobben), maar heb wel eens gehoord dat de goedkope paardenvlees kroket, mits goed gefrituurd, zo slecht nog niet is ;)

Zelf kies ik altijd voor de van Dobben, meer smaak aan de roux :9

Ik heb nu heerlijk 10 aardbeien...... ik werk bij fabrikant van frituurovens, de overburen komen om de dag zelf gemaakte truffels, chocolade en zoete lekkernij brengen %) en schuin tegenover is een kaasboer..... zo slecht deze werkomgeving voor mij.........
Als ik me laat gaan hier, zit ik de hele dag te kanen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:18

Met dit weer is fruit zo lekker! Ik hoef er nog maar 6 kilo af en dan heb ik mijn doel behaald!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:42

benangelique schreef:
wat een in-en-in magere dag hermelien :n

ik weet het, maar het avondeten zit er nog niet bij, en anders blijf ik gewoon bijkomen.
Op dit moment ben ik al blij als ik op gewicht blijf.
Het grote probleem bij mij is dat ik dus nog niet kan sporten.....
Dan zou ik ook meer kunnen eten.
En als ik dit opheb heb ik ook genoeg gehad, als ik honger krijg eet ik tussendoor nog wel iets hoor.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:05

Joehoe ben ik ook weer! Was even te druk en niet bezig met lijnen, na een beetje slecht weekend (merk dat ik nu al slecht vind als ik vet avondeet, tussendoortjes (slechte) mis ik niet eens) ga ik er nu weer even voor! Over 1,5 maand op vakantie en nog 1,5 kilo te gaan! Moet te doen zijn!

Zit nu op 59.3 en wil iets onder de 58 zakken voor ik ga!

O: boterham kip
T: appel
L: 2 kampioentjes, eentje met kip en komkommer, eentje met geitenkaas en komkommer
T: meloen
A: bbq

Mager dagje overdag, omdat ik dan wat reserve inbouw voor de bbq :P! Ook al lekker gesport vanmorgen en me logischerwijs met dit weer doodgewzweet. Morgenochtend weer sporten!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:37

faye schreef:
Met dit weer is fruit zo lekker! Ik hoef er nog maar 6 kilo af en dan heb ik mijn doel behaald!

+:)+ en :j ik heb gisteren een hele ananas soldaat gemaakt. Waren in de aanbieding bij de AH :9
Vind dit zo'n lekker seizoen!

heb vandaag wel duidelijk weer de maandag-opstart-moeite. Man, man weekend is duidelijk te los geweest :(

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:41

Ik ga straks ook weer lekker boodschapjes doen. veel fruit (lekker idd met dit weer) en wat salade spulletjes.

En dan straks weer lekker hollen (maar wel wat later op de avond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:58

kebie schreef:
faye schreef:

+:)+ en :j ik heb gisteren een hele ananas soldaat gemaakt. Waren in de aanbieding bij de AH :9
Vind dit zo'n lekker seizoen!

heb vandaag wel duidelijk weer de maandag-opstart-moeite. Man, man weekend is duidelijk te los geweest :(

Ananas is ook goed voor de vetafbraak! En zoooo lekker!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:01

hermlien, niet bewegen is geen excuus om zo weinig te eten. je helpt je stofwisseling om zeep. dadelijk ga je meer bewegen en hoop ik meer eten en dan slaat je lijf alle stoffen op voor als er weer zo'n crisissituatie komt...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:15

als ik meer beweeg eet ik inderdaad ook meer, misschien dat we vanavond frieten eten (ik eet dan salade), en dan eet ik dus wel nog en dubbele boterham erbij, en nog kwark
edit: ik heb nog als extra tussendoortje een banaan gepakt.
edit 2: ik heb het net eens nagerekend op valtaf.nl en zie dat ik tot nu toe ongeveer 619 kcal heb gegeten. Daar komt het avondeten nog bij. Het is inderdaad wat weinig dus eet ik zometeen nog een banaan erbij.
Volgens mij kan ik niet goed omgaan met mijn punten bij de ww. Als ik genoeg calorieën eet, dan eet ik te veel punten. Ik ga dus weer terug naar caloriën tellen, ik denk dat dat het beste is.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:48

Hermlein1989, dat is echt veel te weinig wat je eet. Benangelique heeft helemaal gelijk. Neem wat langer de tijd om af te vallen en blijf op een normale manier eten voor een blijvend resultaat.

Vandaag met spoed naar de HA, ben allergisch voor mijn allergiepillen .
Gelijk doorverwijzing voor de dietiste gehaald en goed gesprek gehad over mijn tikje onrealistische visie op mijn gewicht. Wat de HA betreft heb ik een gezond gewicht maar ze begrijpt dat ik niet gelukkig ben met mijzelf maar 55 kilo vond ze een heel slecht idee. We gaan nu voor de 65 kilo voorlopig maar zeker niet onder de 60. Kan ik mee leven, is toch nog 10 tot 15 kilo eraf en tenger zal ik toch nooit worden hoe hard ik ook probeer af te vallen. Vrijdag moet ik voor het eerst en moet nu elke dag een voedingsdagboek bijhouden. Ik ben benieuwd, ze klonk heel aardig over de telefoon.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:14

allergisch voor je allergiepillen :+ en nu?
wat goed dat je naar een dieetist gaat!

hermelien, fijn dat je inziet dat je te weinig eet. als je niet beweegt zoals jij zegt, moet je nog steeds een minimum van 1250 kcal eten...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:37

Als ik door een leuk steekbeest gestoken word heb ik dus meer last van de pillen dan van de allergische reactie die ze moeten onderdrukken :')...... Ik heb nu andere waarvan ik weet dat ik er tegen kan zonder letterlijk "out" te gaan.

Ik wil weten hoe ik langdurig op gewicht kan blijven en toch een leuk eetleven kan hebben, eigenlijk gewoon een goed advies voor blijvend resultaat. En eigenlijk weet ik al gedeeltelijk wat ik wel en vooral niet moet doen.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:47

@ daniella, dat is lastig, een allergie voor je allergiepillen! wel handig dat je bij een diëtist terecht kan, wel eerlijk zijn met je eetdagboekje he ;-)

@ hermelein, kan je niet gewoon een schema voor jezelf aanhouden? met bijvoorbeeld 5 boterhammen op een dag, 2 stuks fruit en een avondmaaltijd en in de loop van de avond nog wat kwark/yoghurt? dan kom je met je calorieën meestal wel goed uit en blijft er ruimte over voor wat extra's (zoals een sultana tussendoor oid). En als je dan gaat sporten dan eet je nog wat extra's!

Mijn dag vandaag:
O: 1 boterham met eiersalade, 1 boterham met vruchtenhagel, 1 boterham met kipfilet, 1 glas melk
T: sultana
L: 1 boterham met kipfilet + 1 boterham met eiersalade
T: -
A: moet ik nog doen, waarschijnlijk een restje pasta uit de diepvries

had hele dag tentamens, dus vandaar al dat eten in de ochtend ;) en was m'n appel vergeten.. die komt vanavond dan maar O:)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:50

Hoe ging je tentamen?

Zelfs mijn halfjaarlijkse glaasje rose staat genoteerd :D

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:56

Oh netjes zeg!

Het ene tentamen heb ik sowieso wel gehaald, die andere is even afwachten...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:42

Zo ik ben er ook weer!
van het balansen na het weekend kwam vanmorgen vrij weinig haha

O: 2 boterhammen met delight
T: taart!!! jummie!!!
L: 2 boterhammen met delight en kopje bouillon
T: plak ontbijtkoek
A: veel erwtjes, beetje aardappel en stukje mager vlees
T: lu crackertjes, liggen nog 2 kiwi's op me te wachten

Vandaag met de moed in de schoenen toch gaan sporten! Had de hele dag aan de balie gestaan op het werk dus alleen maar staan en lopen. Met sporten was het super warm maar wel mijn hele programma afgewerkt en helaas voor mij ook het nieuws gekregen dat ik tot augustus nog 2x per week moet sporten bij de fysio omdat mijn been nog niet helemaal wil beteren helaas! Maar ja....... ik sport dan wel extra!!

Ik ga nog even lekker in de tuin zitten!!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:50

ik had niet in de gaten dat het zo weinig aan caloriën was wat ik at, kwa punten zat ik elke dag goed... Daarom dat ik dat van vandaag even nagekeken had.
Ik moet nog even kijken hoe ik mijn schema ga regelen, de ene helft van de week eet ik compleet anders dan de andere helft omdat ik dan bij mijn vriend thuis ben, en de andere helft bij mij thuis. Als ik bij mij thuis ben moet ik vaak werken en dan eet ik gelijk veel meer als dat ik niet moet werken.

maar ik denk inderdaad dat ik dan gewoon 1 boterham meer ga eten op 1 dag( eet er nu 4 per dag).
ik had trouwens vandaag ongeveer 1409 kcal gegeten.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:59

@ daniella: afspraak bij de dietiste en allergisch voor je allergie-pillen.... :') hoe krijg je het voor elkaar :+

Mijn schema voor vandaag:
O: bord Brinta - 4 pnt
T: 2 plakken ontbijtkoek - 2 pnt
L: 2 vb met kipfilet + augurkjes, 1 glas melk - 3,5 pnt
T: 2 kiwi's - 0 pnt
D: spareribs en weisskrautsalat - 9 pnt
T: aalbessen met vla - 0,5 pnt

Totaal 19 pnt

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:14

Hmm, nou ik ben de week niet echt briljant begonnen:
O: VB met dun chocopasta 1,5 pt
T: snelle jelle + appel 2 pt
L: 2x VB met 20+ kaas (1x becel light) + appel 4 pt
T: 2x VB met achterham (1x becel light) 3 pt
A: rijst, groente, saté, een beetje satésaus, 100 gr. optimel yoghurt 10,5 pt
T: snack a jack cheese en 2 tucjes 1 pt

22 pt. waar ik er 20 mag :+
30 minuten stevig doorgewandeld = 2 pt. Dus mijn dagtotaal is wel weer in evenwicht.

Hermlein, ik snap niet dat je met de ww zo weinig eet. Zoals je ziet kan ik behoorlijk door(vr)eten zonder in de problemen te komen, en al helemaal als mijn avondeten zo mager zou zijn als dat van jou.

Danielle, het is wel een bak om allergisch te zijn voor je anti-allergiepillen :') En fijn dat je een verwijzing hbet voor de dietiste, misschien dat zij je net dat goede zetje kan geven. Ik vond het erg verhelderend *kuch* om alles wat ik eet op te moeten schrijven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:33

kebie, wat is in hemelsnaam een snelle jelle?

Ik heb te fanatiek gesport, ben kotsmisselijk en heb enorme hoofdpijn. Ga dus maar proberen te slapen.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:37

snelle jelle is volgens mij ontbijtkoek wat ik in iederegeval moest bij vakkenvullen

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:56

snelle jelle is idd ontbijtkoek.
das wel gezond toch?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:54

Je hebt verschillende varianten, ik heb altijd iets met laag vet ofzo, geen idee hoe het precies heet! Ik vind ze super lekker!