Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:46

Doe kalm aan.
Ga even lekker in bad of onder de douche, misschien kom je daar wat van bij voordat je gaat slapen. Sterkte he, we denken aan je!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:52

Slaap lekker!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:54

Dankje PW ben al een half uut onder dpuche geweest denkik dus heeft ook niet echt zin
ik wil nog ff 2 tellen leren denk ik dan ga ik ook op bed !
PW truste!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:59

je bent een eigewijsje he :D :(:)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:00

Altijd al geweest ikzeg niet snel nee ! ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:04

Pas daar mee op!!!

Over een paar jaar zit je dr net zo bij als ik, en met mij vele anderen. Dan komt er niks meer uit je handen, kun je helemaal niks meer wat "moet" om in de maatschappij te passen. Beter nu een stuk rustiger aan gaan doen om het langer vol te houden, als door door door gaan en in storten!!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:11

Ben het met Sam eens. Weg met dat leerboek en ga ontspannen.

Voor iedereen die gaat slapen: welterusten!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:16

ik ga der op truste dames !

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:17

slaap lekker meis!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:23

Dankje jullie ook

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:41

Jeetje hier is het druk geweest vandaag, dat is geen goed teken vrees ik? Zal zo eens op mn gemak bijlezen. Wij zijn vanavond naar de film geweest, tijdens de film kreeg ik weer last van lichte paniekaanval, pijn op de borst, het zweet brak me aan alle kanten uit. Vrees dat er toch weer iets te veel spanning vast zit, even lekker huilen dat lucht wel op. Mn vriend heeft het ook niet zo makkelijk daar en dat speelt ook mee, mis hem gewoon ongelooflijk. Wou dat hij weer terug was maar dat duurt nog wel even. Heb nu ook nog pijn op de borst.

Sterkte voor degene die het nodig hebben :(:) gaat even niet lukken om te reageren, misschien later nog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:46

Och meiske toch :(:) Het is ook echt een rot situatie. :( Ik wilde dat we je konden helpen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:05

Dank je Sam, hoe is het vandaag met jou? Heb wel bijgelezen maar het blijft niet hangen, er zijn 5 pagina's bijgekomen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:16

Zijn we zo hard gegaan vandaag :oo

Hier gaat het wel. Rustig aan gedaan, en balent dat ik weer aan de AD moet, maar goed. Het is niet anders. Lijkt me dat al die negatieve gevoelens ed ook niet goed zijn voor de beeb, dus waarom het me dan moeilijk maken he?

Verder zou ik met een vriendin naar de markt hier gaan, daar was Dance Tour. Gratis entree, uberhippe muziek en mooi weer, tel uit je winst hoe druk het was. Kwam bij de ingang, stond 20 bij 30 m dik de mensen te wachten :oo maar goed, toch bij elkaar geraapt, in de rij gaan staan ( ik had immers afgesproken ) staan er 2 man achter me en voelde het al opborrelen. :oo paniek!!
Dus gelijk de rij uit, fiets gepakt en naar huis. Niet echt dapper, ik weet het, maar met dit weer en zonder bekenden bij me, wilde ik geen risico nemen op een aanval :n

Positief punt vond ik dat ik het voelde aankomen en me zelf dus leer kennen, negatief is dat ik zo gauw heb op gegeven.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:22

Civ, woon jij toevallig in het noorden. I.v.m. je paard bedoel ik.
Je kan niet een half jaar lang blijven huilen hè, je moet je zinnen zien te verzetten en je gedachtes ook. Paniekaanvallen in een bioscoop schieten ook niet op. Ik weet niet of je al eens aan Tai Chi hebt gedacht, schijnt heel ontspannend te werken. Je moet je dan echt op geest en lichaam concentreren.

Sam, je moet doen wat je gevoel je ingeeft.

Ik had het vroeger bij de super al in de rij. Wagentje aan de kant en zelf de winkel uit.

Zonder medicijnen is dat beter geworden. Je moet zelf meer innerlijke rust vinden, maar dat weet je wel.

Bij mij spelen die flakkerende tl lampen een grote rol, de ene keer veel meer dan de andere keer. Ligt maar net aan de sensitiviteit. Ik kan toch moeilijk altijd met een zonnebril gaan rondsjouwen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:25

Pfoe. dat heb ik gelukkig niet. Hoop ook dat dat zo blijft.

Ik ga wel een boek lezen over HSP ben wel eens benieuwd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:35

flicka schreef:
"Hoog sensitieve personen. Hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt". Van Elaine N. Aron. (Zij is zelf ook HPS en daarbij docent psychologie en psychotherapeut. Boek kost € 12,50. Aanrader.

Dingen niet door elkaar halen hoor, haha, is heel verwarrend.

Ik ben er nu mee bezig, erg goed boek vol herkenning. Ook uit mijn kindertijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:37

Pollewoppy schreef:
@ Angela_ Over boeken gesproken (als je dit leest) Wat staat er zoal in het boek cognitieve therapie voor dummies? Ik ben er wel heel beniewud naar.

In hele duidelijke heldere taal, met heel vele plaatjes omschreven hoe je het doemdenken, piekeren en negatieve gedachten kan stoppen. Ik heb er veel aan!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:40

Zo hebben we wel allemaal wat anders Sam. Ik ben niet angstig bijvoorbeeld maar wel heel gevoelig voor geluiden en licht. En emotioneel snel geraakt.

Ga maar eens lezen.

Ik ben trouwens bij een concert van de Stones bijna geplet tussen de dranghekjes, was geen prettige ervaring. Zo'n oprukkende massa en je kan geen kant op. Gelukkig kon ik op tijd bukken onder die stangen door.
Maar dat heeft niks met een mentale toestand te maken, gewoon hoe het daar was.

Als je je kunt concentreren met lezen is dat al super. Ik doe het mestal voordat ik ga slapen en als ik tussendoor wakker word. Ik vind in bed met een fijn boek zowat het heerlijkste wat er is. Nou ja, er zijn wel lekkerder dingen te bedenken maar die heb ik niet altijd voorhanden :D
En dan een heel zacht relaxed muziekje aan. Nu Jeff Buckley maar vaak Frank Boeijen met een rustige cd.

En dat boek over cognitieve therapie voor dummies lijkt me ook wel iets voor mij. Weg met dat gepieker!!!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:41

Flicka, ik weet het maar de eerste weken hoort het er wel bij geloof ik, mag ook nog wel van mezelf. Moet het wel wat meer toelaten want ik wil weer de 'sterke ik' zijn. Die dit allemaal wel even doet maar dat lukt toch niet meer. Thai Chi, ken ik niet, heb wel aan joga zitten denken maar daar toch vanaf gezien. Het ging ook wel beter maar nu mn vriend weg is gaat het gewoon even wat minder, had het ergens ook wel verwacht. Woon in het zuidwesten van NL. Hoe voel jij je vandaag?

Sam, van die AD is jammer maar daar kom je nog wel vanaf, je hebt nu belangrijkere zorgen. Volgende keer blijf je weer gewoon iets langer staan misschien voel je je dan wel beter en gaat het dan ook beter? Vorige x ging het bij mij ook beter in de Bios, nu was het weer niet veel maar ik voelde me ook minder, dat speelt natuurlijk ook mee.

Wil van de week ook weer een aantal boeken bestellen, 1 over uitzendingen en misschien nog 1 van de suggesties die hier zijn gegeven. Mijn psych. zegt wel dat je er niet in door moet draven want je blijft herkenning zoeken ipv een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:43

Ik heb vlug bijgelezen, en nu ga ik slapen. Tot morgen dames, goede nacht!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:44

Ik zal ook eens een poging gaan wagen, slaap lekker dames :Z tot morgen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:48

Licht ben ik gelukkig niet zo gevoelig voor, al kan het me wel irriteren als er ergens een lampje flikkert oid := ook een msn balkje wat brand, aaargh :o
Geluiden heb ik wel heel erg. En dan vooral de hoge tonen. oeh wat kan ik daar van over de zeik gaan. laat ik dan ook nog net eens een hond hebben die heel hoog kan piepen, en ja hoor, hup, weer over de zeik :+

En emotioneel, sja, kan me niet herinneren dat ik dat niet snel was :n Op school ook altijd al.

Was laatst in een boek over NLD aan het lezen en daar stond een stukje over kinderen met depressies in. Jeetje, wat ben ik me toen rot geschrokken :oo Daar kon ik in beschreven staan :( Heb dus een vermoeden ( heb er niet over doorgezocht ed ) dat ik op de basisschool al last had van een depressie :oo :o

Slaap lekker Angela :(:)

CIV dat boek over uitzendingen, wat wordt er daar in beschreven dan? Denk je niet dat dat juist de situatie alleen maar moeilijker door wordt? Door dat er misschien ook minder leuke dingen in zullen staan waar je je weer druk over zou kunnen maken? :o

Wil me absoluut niet met je beslissingen bemoeien oid, maar wil ook niet dat je daardoor verder in de put raakt :(:)
Ik vind dat je je erg goed houdt, tot nu toe. Eigenlijk verwacht ik stiekem iedere keer te lezen dat het goed tot je door gedrongen is, en dat je ingestort bent :o Slecht van me he :o ( dont hate me :o ) Maar nee, ik heb het iedere keer mis. Top wijffie ben je :j

Enne, slaap lekker he ;)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:49

Hé Angela, had je het boek al in huis?
Het is lekker leesbaar en herkenbaar ja. Ik heb het ook weer voor me liggen en ga er nog even in lezen. Het geeft een soort van rust bij mij. Zo van "je bent niet alleen op de wereld".

Civ, als je maar niet blijft hangen in dat gevoel, dat bedoelde ik.

Mijn laatste yoga heeft totaal niet geholpen. Ik ben er ook voortijdig uitgestapt.

Je moet doen wat goed voelt. En soms proberen een stapje meer te doen.

Oh, je woont een eind weg Civ, ik zit hier ook op een eiland zo in het noorden. Daar baal ik ook van hoor.

Ik stap ook niet zomaar in de auto om een paar uur te gaan rijden, en dan nog een keer terug. Dat is veel te vermoeiend. Daarbij heb ik nog 2 hondjes.

Nou, nu ga ik echt afsluiten, beestjes uitlaten, nog even wat lezen en naar bed toe.

Welterusten en hopelijk goed slapen voor allemaal!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:53

Tai chi schijnt ook goed voor je spieren en gewrichten te zijn. Mijn tante deed dat altijd!

Slaap lekker allen!