Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:20

Ik heb zelf ook waarschijnlijk MG (testen doen ze niet meer).
En ervaar het zelf gewoon als een normaal griepje!
moet 2 x daags medicijnen slikken tegen pandemie.
en 5 dagen thuis zitten, zit nu op me 3e dag, en verveling slaat ernstig toe haha :+ niemand mag op bezoek komen of in contact komen met me uit voorzorg..

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:29

Zo kun je nergens meer heen. Stel dat mijn vriend waar ik mee samenwoon ziek wordt en ik voel me goed, ben ik dan verplicht om thuis te blijven of om ergens anders te bivakkeren...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:29

DDW1190 schreef:
en 5 dagen thuis zitten, zit nu op me 3e dag, en verveling slaat ernstig toe haha :+ niemand mag op bezoek komen of in contact komen met me uit voorzorg..

Wat voor medicijnen moet je gebruiken dan?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:54

Jetje1985 schreef:
DDW1190 schreef:

Wat voor medicijnen moet je gebruiken dan?

oseltamivir als ik het goed schrijf!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:57

we denken niet dat het de MG is, maar ik vind eigenlijk ook niet dat iedereen 'op de loop' moet voor de MG.
volgens mij krijgt iedereen het vroeg of laat toch wel.
alleen is het niet zo heel handig om het met het hele gezin tegelijk te hebben.
vandaar dat ik even niet wist wat ik zal doen, maar we gaan morgen gewoon naar hem toe.
als hij het heeft hebben wij het nu ook onder de leden, want gister waren we nog samen, incubatietijd is 2 tot 7 dagen, dus hij had het dan gister al bij zich als het MG is.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:57

Een collega van mij heeft ook uit voorzorg Tamiflu gekregen. Ze kunnen inderdaad niet met 100% zekerheid zeggen of het MG is omdat er in Nederland niet meer getest wordt.

Ik kan me er niet zo druk over maken, krijg ik het, dan krijg ik het. Dat is dan heel vervelend, maar je ziekt het uit en dat was het dan weer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:18

DDW1190 schreef:

Zo, da's ERG zeg! :(:) Je mag toch wel achter de pc zitten/dvd/tv kijken of wat dan ook? Hoe kom je je dag eigenlijk door? Bokken? (sorry voor de vele vragen! :o )

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:23

Ik ben in Turkije geweest en werd op de terug reis in de bus naar het vliegtuig toe ook ziek. Ik voelde me zo slap, was misselijk, had het koud/warm/koud/warm en koude rillingen. De dag daarna thuis ook nog 2 dagen ziek geweest met flinke koorts(boven de 39 met paracetamol zelfs) en moest veel hoesten. Ik voel me nu alweer bijna beter gelukkig, ga ook gewoon naar buiten toe etc. :) Moet alleen nog veel hoesten en ben beetje benauwd. Vriendin van me waarmee ik op vakantie was is vanaf maandag ziek, precies hetzelfde.

Kan van alles zijn.. :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:29

HorseyDude schreef:
DDW1190 schreef:

Zo, da's ERG zeg! :(:) Je mag toch wel achter de pc zitten/dvd/tv kijken of wat dan ook? Hoe kom je je dag eigenlijk door? Bokken? (sorry voor de vele vragen! :o )

haha ja inderdaad..
ben ook niet zo ziek meer, dus baal behoorlijk, normaal ging ik allang wat doen, maarja..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:53

DDW1190 schreef:

Medicijnen slikken tegen pandemie :+ ?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:54

sifra01 schreef:
DDW1190 schreef:

Medicijnen slikken tegen pandemie :+ ?

ja dat staat op de verpakking :+

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:08

Waar ik tot nu toe bang voor ben is dat het virus zich muteert.

Steenbok12

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:16

ik ben er bang voor wanner de vakantie is afgelopen en de herfst eraan komt, ik denk dat wij de zwakke vorm hebben hier, hier is er immers nog niemand aan dood gegaan,( op 1 iemand na dan... maar geloof niet dat hij een gewone griep ook overleefd had aangezien hij ernstig ziek was,

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:17

Ja het muteren dat lijkt me erg..als dat überhaupt gebeurd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:33

DDW1190 schreef:
oseltamivir als ik het goed schrijf!

Dat is dus gewoon Tamiflu. Alleen slik je die niet tegen een pandemie. De pandemie is er al. ;)

NAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:36

1 op de 3 mensen zou het krijgen, las ik. sinds ik dat las, eet ik elke dag min. 2 stuks fruit, vitamine-pilletjes, was goed mijn handen , enz. ben best wel bang voor een wereldwijde Pandemie!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:39

http://frontpage.fok.nl/nieuws/115786/- ... griep.html

Ziekenhuis opent poli voor Mexicaanse griep

Het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam opent vandaag een polikliniek voor de Mexicaanse griep. Mensen die bang zijn dat ze de ziekte hebben, kunnen zich daar laten testen. Een woordvoerder bevestigde vandaag een bericht daarover in De Telegraaf.

Artsen onderzoeken bezoekers met behulp van een vragenlijst en een uitstrijkje van het keelslijmvlies. Binnen een uur kunnen ze zeggen of er een grote kans is dat iemand de Mexicaanse griep heeft. Binnen een dag volgt er definitief uitsluitsel.

Met de grieppoli wil het Slotervaartziekenhuis onrust onder burgers wegnemen. Ook wil de instelling huisartsen ontlasten. Die hoeven op deze manier namelijk minder mensen te onderzoeken die denken de griep te hebben.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:39

NAS schreef:
1 op de 3 mensen zou het krijgen, las ik. sinds ik dat las, eet ik elke dag min. 2 stuks fruit, vitamine-pilletjes, was goed mijn handen , enz. ben best wel bang voor een wereldwijde Pandemie!

Als je bang bent voor een pandemie is dat terecht :D Die pandemie is er al namelijk :P

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:45

Ik heb het idee dat iedereen om me heen met de griep rondloopt.
Degene die ik ken en die het hebben vinden deze griep niet anders dan een andere griep.
Hmm, i hope so.

NAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:46

Zwerte schreef:
NAS schreef:

Als je bang bent voor een pandemie is dat terecht :D Die pandemie is er al namelijk :P

nou lekker dan :( , maar gelukkig hebben we onze paarden nog, om steun te vinden :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:40

NAS schreef:

ik vind het geen rede om bang te zijn..
ja je mag 5 dagen je huis niet uit en hebt een griepje te pakken, maar is dat het ergste?

NAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:44

DDW1190 schreef:
NAS schreef:

ik vind het geen rede om bang te zijn..
ja je mag 5 dagen je huis niet uit en hebt een griepje te pakken, maar is dat het ergste?

en als je een erg ''griepje'' hebt, moet je naar het ziekenhuis! dat noem ik niet echt leuk. toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:46

NAS schreef:
en als je een erg ''griepje'' hebt, moet je naar het ziekenhuis! dat noem ik niet echt leuk. toch?

Zolang je niet tot de risicogroep behoort en dus al elk jaar een griepprik krijgt hoef je jezelf daar geen erge zorgen over te maken.

Wat jij zegt geldt voor de normale griep ook en daar maak je jezelf toch ook niet druk over?
Misschien jezelf even beter inlezen als je zelfs al niet weet dat we al een behoorlijk tijd lang een pandemie hebben. ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:05

UpToDance schreef:
Ik ben in Turkije geweest en werd op de terug reis in de bus naar het vliegtuig toe ook ziek. Ik voelde me zo slap, was misselijk, had het koud/warm/koud/warm en koude rillingen. De dag daarna thuis ook nog 2 dagen ziek geweest met flinke koorts(boven de 39 met paracetamol zelfs) en moest veel hoesten. Ik voel me nu alweer bijna beter gelukkig, ga ook gewoon naar buiten toe etc. :) Moet alleen nog veel hoesten en ben beetje benauwd. Vriendin van me waarmee ik op vakantie was is vanaf maandag ziek, precies hetzelfde.

Kan van alles zijn.. :D

Hier ik ook..begin juni al..heb zelfs in de kliniek gelegen in Turkije..hart wat ook niet deed wat ie moest doen, bloedwaardes naar de filestijnen etcetc..hoesten, luchtweginfectie/longontsteking..kinkhoest..heel veel mensen haddem er last van daar..werd verweten aan de airco, maar de Turken zelf waren ook erg ziek, 3 a 4 dagen lang..achteraf gezien? Geen idee, maar milde vorm hier in mijn omgeving iig..gel;ukkig..

Annemiekbram

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:44

Nou ik ben MISSCHIEN ook 1 van de slachtoffers.
Werd gister ineens beroert!
Verkouden, zere oren, keel en neus verstopt. Knetterende hoofdpijn en stijve nek, zere rug en 1 been doet maf (lijkt op een soort spierpijn)
Gisteravond had ik koorts maar nu niet.
Vanochtend contact gehad met de huisarts en de verschijnselen leken wel op DE griep...als ik koorts kreeg moest ik meteen bellen of langskomen.

Maar ik heb nu een vraagje en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden!
Hoe zit het met mijn familie...mag ik gewoon contact met hun hebben? We hebben wel gewoon gezamelijk gegeten ed...
En kan mijn vriend gewoon bij me slapen vannacht?
Hoe zit het met een kus geven... krijgt hij het dan ook??

maar nogmaals het is niet zeker dat ik dat heb hoor!