[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:21

Unwritten schreef:
Pff.. het is hier dus nog niet over, ondanks de nieuwe pil.. ik word er langzaamaan gek van.. zal ik gewoon nu een stopweek inlassen?

Wat als ik vragen mag? :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:24

_janet_ schreef:
Nou ben net trug uit het ziekenhuis, en de mirena zit.
Eerst viel het wel mee, deed niet zeer maar was ook niet prettig. Maar toen de Mirena werd geplaatst... Dacht dat ik van mijn stokkie ging van de pijn. Was gelukkig maar heel even en zo voorbij.
Nu heb ik behoorlijke buikpijn, zeurende pijn. Lig lekker op de bank.

Hoe gaat het nu? :)

_janet_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:20

De dag erna had ik al geen last meer van mijn buik. Heel af en toe s avonds nog een klein beetje zeurderig gevoel.
Ben er erg tevereden over!
Kan het echt iedereen aanraden!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:27

aangezien ik normaal heel stipt ben met de pil maar door vakanties heb door geslikt heb ik nu doorbraakbloedingen

nu vraag ik me af is het verstandig om nu te stoppen met de pil en na een week met een nieuwe strip te beginnen of deze gewoon af maken (moet nog een week)
hou graag me ritme aan maar weet nu ff niet wat ik het beste kan doen.
hopelijk kunnen jullie mij het beste advies geven

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:03

ik heb advies van de HA gekregen dat als ik n doorbraakbloeding heb, ik gewoon moet stoppen, een stopweek nemen en dan met n nieuwe strip beginnen. Dan kan je de overige pillen die in deze strip zitten laten liggen voor als je der 1 kwijt bent o.i.d.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:01

juline schreef:
aangezien ik normaal heel stipt ben met de pil maar door vakanties heb door geslikt heb ik nu doorbraakbloedingen

nu vraag ik me af is het verstandig om nu te stoppen met de pil en na een week met een nieuwe strip te beginnen of deze gewoon af maken (moet nog een week)
hou graag me ritme aan maar weet nu ff niet wat ik het beste kan doen.
hopelijk kunnen jullie mij het beste advies geven

Toen ik begon met doorslikken had ik ook veel doorbraakbloedingen.
Kan geen kwaad.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:35

Ik heb de yaz 24+4 voor het eerst doorgeslikt in de vakantie. Heb nu dus weer mijn eerste stopdagen gehad. Werd gelukkig op de laatste pilvrije dag ongesteld. Pfff dan is 4 dagen stoppen maar kort. Was toch bang dat er niets zou komen ook al gaf mijn lichaam aan dat het er aan ging komen (beetje last van mijn buik) dus dat stelde wel gerust. Maar gelukkig kwam het! Toch vind ik dit wel weer een reden om m maar niet te vaak door te slikken....... ik hou niet zo van die spanning hahaha

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:31

Zijn hier meer dames die erg veel vloeiden na het zetten van een mirena?

Ik ben al een maand ongesteld met 1x een pauze van 2 dagen en 1x een pauze van 1 dag. Ben gister al bij de dokter geweest maar die vindt dat ik nog even moet afwachten, het kan wel 4 maanden duren... :=

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:44

de doorbraakbloeding was slecht 1 dag zal denk maar gewoon doorgaan met de pil en volgende week stoppen.
nog bedankt voor het advies

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:45

Anna-Jelly schreef:
Zijn hier meer dames die erg veel vloeiden na het zetten van een mirena?

Ik ben al een maand ongesteld met 1x een pauze van 2 dagen en 1x een pauze van 1 dag. Ben gister al bij de dokter geweest maar die vindt dat ik nog even moet afwachten, het kan wel 4 maanden duren... :=

Hier heb ik nog 1 dag na het plaatsen van de Mirena gevloeid. Daarna helemaal niet meer. Hij zit er nu een week in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:55

lillytjuh schreef:
Ik heb de yaz 24+4 voor het eerst doorgeslikt in de vakantie. Heb nu dus weer mijn eerste stopdagen gehad. Werd gelukkig op de laatste pilvrije dag ongesteld. Pfff dan is 4 dagen stoppen maar kort. Was toch bang dat er niets zou komen ook al gaf mijn lichaam aan dat het er aan ging komen (beetje last van mijn buik) dus dat stelde wel gerust. Maar gelukkig kwam het! Toch vind ik dit wel weer een reden om m maar niet te vaak door te slikken....... ik hou niet zo van die spanning hahaha

Doorslikken? Dus de vier lege pillen overslaan zegmaar?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn doorbraakbloedingen / menstruatie. En ik slik de Yaz nu al 2 weken.. dus na deze strip hou ik even een stopweek zonder enige pil. Moest van de dokter meteen beginnen omdat ik al echt ongesteld was. Maar dat ben ik nu al 4 weken :+ Laat mezelf eerst maar even leeglopen dus, na deze strip.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:56

Ik heb sinds gister de nuvaring in en ik heb nergens last van :D ben tot nu toe erg blij. Gister was alleen de eerste dag van mijn menstruatie en vanmiddag had ik nog maar weinig bloedverlies.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:23

Ja ik heb de 4 witte pilletjes overgeslagen en meteen een nieuwe strip gepakt. Maar ja mijn lijf had er toch wat problemen mee, en dat is helemaal niet raar natuurlijk. Maar ik doe het voorlopig niet meer hahaha Ik moet echt regelmaat hebben heb ik ontdekt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:03

Oké, ik heb ook een vraagje. Aangezien ik tot nu toe altijd heb doorgeslikt: eergisterenavond (maandag) heb ik de laatste pil van mijn strip genomen. Dus de eerste pil van mijn volgende strip moet ik dan ten laatste zondag innemen? Of maandag?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:19

Mensen met spiraaltje:
ik heb al negen maanden de mirena en ik voel de draadjes niet meer. Is dat normaal? Ik heb ze één keer gevoeld maar dat was kort na het plaatsen. Heb namelijk ooit eens gelezen dat de draadjes na enige tijd 'weker' worden. Is dat waar?

En zijn er mensen die eerst wel ongesteld werden na het plaatsen van de mirena maar na een aantal maanden niet meer? Want ik ben namelijk al twee weken over tijd terwijl ik een normale (lichte) cyclus had van 30 dagen... (Ja ook met de mirena :) ) Heb al een test gehaald maar die is negatief.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:21

Mientjeuh schreef:
Oké, ik heb ook een vraagje. Aangezien ik tot nu toe altijd heb doorgeslikt: eergisterenavond (maandag) heb ik de laatste pil van mijn strip genomen. Dus de eerste pil van mijn volgende strip moet ik dan ten laatste zondag innemen? Of maandag?

Dinsdag. ;) Je begint in principe altijd weer op dezelfde dag. Als je nu op dinsdag begint slik je de laatste pil van de strip weer op maandag.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:28

Evantia schreef:
Mensen met spiraaltje:
ik heb al negen maanden de mirena en ik voel de draadjes niet meer. Is dat normaal? Ik heb ze één keer gevoeld maar dat was kort na het plaatsen. Heb namelijk ooit eens gelezen dat de draadjes na enige tijd 'weker' worden. Is dat waar?

Ze worden zachter, maar je moet ze wel kunnen blijven voelen. Volgens mij zijn ze tijdens de menstruatie gemakkelijker te voelen. Je kunt ook je vriend (als je die hebt) even laten zoeken. Als ze echt niet te vinden zijn kun je beter even contact opnemen met je huisarts.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:33

ik heb ook nog even een vraagje over het spiraaltje, ik heb eindelijk het recept gehad van mijn arts.
Nu zeiden ze bij het ziekenhuis dat je tegen woordig niet meer ongesteld hoeft te zijn bij het plaatsen van het spiraaltje.
Heeft iemand van jullie het spiraaltje laten plaatsen als je niet ongesteld bent?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:14

Ik heb de touwtjes ook alleen de eerste 2 weken kunnen voelen. Mn vriend voelde ze overigens wel altijd nog :j
Ik heb ze daarna niet meer gevoeld, maar maak me er geen zorgen om.

Jessica: ik heb mijn spiraalte laten plaatsten toen ik niet ongesteld was, maar dat was in het ziekenhuis onder volledige narcose.. denk niet dat dat de enige optie is ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:56

goeroe schreef:
Mientjeuh schreef:

Dinsdag. ;) Je begint in principe altijd weer op dezelfde dag. Als je nu op dinsdag begint slik je de laatste pil van de strip weer op maandag.

Ah, bedankt :) Maar het maakt dus niet uit als ik 'm ook vroeger dan dat neem?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:00

Mientjeuh schreef:
Ah, bedankt :) Maar het maakt dus niet uit als ik 'm ook vroeger dan dat neem?

Nee, dat geeft niet, als je maar niet langer wacht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:29

ok, ik ga nu even een hele domme vraag stellen denk ik.

Als je de pil slikt krijg je in je stopweek niet echt een menstruatie bloeding,maar een bloeding die je menstruatie nabootst (hoop dat jullie me begrijpen)
je krijgt dus geen eisprong als je de pil slikt.
maar hoe kunnen vrouwen dan toch door de pil heen zwanger raken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:04

Pil verhindert zwangerschap op 3 manieren:
1) geen eisprong
2) dikke slijmlaag bij baarmoedermond zodat sperma nauwelijks binnenkomt
3) weinig slijmopbouw in je baarmoeder dus geen plek om in te nestelen mocht het ei toch gesprongen zijn en sperma toch binnen is gekomen en het ei bevrucht hebben

kortom het is een kansproces, en sommige mensen zijn heel hardnekkig vruchtbaar. Maar de pil is gerust 99,9% werkzaam, je wilt alleen niet weten hoeveel mensen er verkeerd mee omspringen. Vandaar dat er zoveel mensen door de pil heen zwanger raken. (en daarbij: stel er zijn 100.000 vrouwen aan de pil, en iedereen gebruikt hem goed, dan blijven het er 100 per jaar die zwanger raken).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:07

aha op die manier...
ik zit namelijk met een 'idee' maar dat wil ik niet openbaar zetten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:09

Een idee? Voor een ander soort pil/anticonceptiemiddel of heb je het idee dat er was mis is gegaan ;)