me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:55

Wie heeft zich nog meer aangemeld op die sleeptracker? Ben namelijk wel benieuwd naar het ritme van anderen, en dan ook naar de dingen hoe je je voelt zegmaar!
Groggy = chaggerijnig??
En wat is dat toss and turn?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:02

Groggy is "kop vol watten"/ duf.
Toss and turn is dat je de hele nacht hebt liggen draaien

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:04

Aaah oke! Nou ik heb afgelopen nacht als een blok liggen slapen hahah :P Zelfs mn vriend niet gehoord die later erbij kroop..

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:14

Grijns ;)

Hier is mijn slaap ding
http://www.medhelp.org/user_trackers/show/43411
Vind het ook wel goed dat de sleep quality er bij staat, soms slaap ik 'kort' maar voel ik me wat uitgeruster, soms slaap ik lang en helpt het geen ene meter.

en mijn bloeddruk ding
http://www.medhelp.org/user_trackers/show/43407
Hoe nauwkeuring zijn die polsbloeddruk meters eigenlijk met hartritmestoornissen/onregelmatigheden? Dat ding slaat hier af en toe groot alarm...(ben ik mooi aan het negeren, maar ik vraag het nog wel even aan de dok de volgende keer dat ik daar ben).

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:18

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:23

Ik heb me ook op de site aangemeld, moet hem alleen nog invullen.

@HWK; Onnauwkeurig is mij verteld door de cardioloog. Hij zei dat het door teveel dingen nadelig beïvloedt werd (de meting van zo'n polsding). Zou het wel navragen bij je dokter ja, want ik weet niet of iedereen er zo over denkt. Wat voor alarm geeft hij dan aan?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:28

Weet ik veel, er knippert af en toe een icoontje ;)
Soms zit er inderdaad een langzame hartslag tussen bij mij (die voel ik altijd wel, en dan knippert het ding inderdaad ook als dat toevallig tijdens een meting is), maar soms knippert het ding ook terwijl alles naar mijn idee gewoon normaal is.

Het is ook geen duur apparaat dus zal wel gewoon een onnauwkeurigheidje zijn of zo, ging mij voornamelijk om de bloeddruk, en die meet hij wel nauwkeurig (volgens de gebruiksaanwijzing 1 of 2 % afwijking of zo).

Ik vind het ook wel handig van die site dat je email herinneringen krijgt om het in te vullen :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:31

Ik heb er nu ook een voor mn menstruatie gedaan want die is ook helemaal van de rit als ik een slechte periode heb.. zijn er meer mensen die daar last van hebben? Afgelopen week had ik ongesteld moeten zijn, alleen de eerste dag heb ik heel licht wat gehad, daarna was het gewoon verwaarloosbaarweinig, derde dag al helemaal niets meer :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:15

Had je dat apparaat dan ook gekocht voor je bloeddruk? :)
Ik denk dat ik morgen op stage mijn bloeddruk ook maar weer eens meet, is ook alweer even geleden. En toen was 'ie nog 160/95.
Ik ben al ruim 2 maanden niet meer ongesteld geweest. Alleen een keer wat heel licht bloedverlies, maar dat was eigenlijk niets.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:40

Handig, zo'n online ding ;)

Blood Pressure
90 day
Avg 107/69
Min 94/63
Max 131/80

(En de max was 5 tellen na mijn rondje wandelen)
Bloeddruk meter had ik gekocht omdat ik wist dat de mijne laag was, en nav boek "CFIDS, you don't have to live with it, an 8 step protocol", waar in stond dat bij constant te lage bloeddruk de boel iets opvoeren goede resultaten kon brengen. (zie ook eerdere post).
Ik heb trouwens zo een op batterijen die om je pols moet.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:34

Mijn bloeddruk was iedere keer bij de internist goed dus daar verwacht ik geen hele rare dingen van!

Net weer een flinke emobui gehad.. moet keuzes maken die ik niet wil maken := Toch maar besloten dat ik morgen alleen mn toets maak en de lessen niet ga volgen (ook al heb ik volgende week tentamenweek) en ik dus ook de kansen op mijn herkansing verspil. Die herkansing gaat om een 6,4 dus is eigenlijk niet zo nodig.. Weer een dikke knuff van vriendje gehad... ik zou echt niet weten wat ik zonder hem moest haha

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:35

Oef ik heb vannacht echt een horrornacht gehad :=
Het gaat op het moment echt heel slecht, anderhalf uur wakker zijn, gewoon wakker en een broodje eten, is al te veel, dan ben ik alweer bekaf. Ik heb alleen superdrukke weken dus ik kan het me helemaal niet veroorloven. Vanmiddag heb ik een tentamen wiskunde en eigenlijk had ik vandaag het eerste uur een herkansingsles, die les moest ik volgen om de herkansing te mogen maken. Dus ik was gisterenavond heel verdrietig erover, dat ik me zo belabberd voelde en niet eens de trap op kon komen zonder dat mn hart op hol sloeg en ik buiten adem was.. Uiteindelijk toch in slaap gevallen, Arjan is toen naar beneden gegaan nog even tv kijken.. Maar toen hij terug kwam lag ik al heel raar te ademen in mn slaap, alsof ik in paniek ging raken zegmaar.. Dus hij heeft me toen wakker gemaakt, ik heb er weinig van meegekregen want sliep zo weer, tegen hem aan.. En toen tien minuten later ging het dus weer mis, ik was waarschijnlijk echt heel erg aan het dromen, was iedere keer nee aan het knikken, geluiden aan het maken en op een gegeven moment dus heel erg aan het huilen, helemaal in paniek.. Maar hij kon me niet wakker krijgen, hij dacht eerst dat ik al wakker was omdat ik dus zo aan het huilen was := Heel vaak gevraagd van als je me hoort knijp dan in mijn vinger, maarja ik sliep, heb hem ook niet gehoord.. Pas later heeft hij me wakker gekregen en ik had echt geen flauw idee wat er allemaal gebeurd was, heel eng. Enige wat ik weet is dat ik helemaal huilend wakker werd.. Glas water gehad en toen ben ik daarna gelukkig weer rustig gaan slapen maar het was echt creepy, omdat ik dus helemaal niet wakker te krijgen was := Ik was ook superafwezig..

Ik had ook wel koorts, maar of het daar van kwam geen idee.. ik had de hele dag al koorts namelijk :=

(Beginstukje heeft hier ook al gestaan, maar ik heb het in een mailtje gestuurd naar een vriendin die vroeg hoe het nu met me was.. en dat heb ik even gekopieerd..)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:23

Wat een prutzooi MP. :\ Hoe ging je wiskunde? En wat raar zeg, dat je niet wakker te krijgen was... Hopelijk gaat het vanacht beter!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:24

Wiskunde ging echt heel slecht.. zag alleen maar getalletjes dwarrelen en had geen flauw idee meer wat ik er mee moest doen :=
Ik hoop dat het vannacht wel gewoon goed gaat, ben alleen vannacht namelijk :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 07:51

Jeetje, wat vervelend MP! Is de afgelopen nacht wel iets beter gegaan?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:20

Gelukkig wel, nergens last van gehad en op wat draaien 's nachts na gewoon goed geslapen :) Vanavond maar weer gewoon met vriendlief :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:06

Gelukkig ging het slapen nu wel goed dan, maar goed balen van je wiskunde. :\ Lukt het leren nu wel of ook niet?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:34

Nee echt helemaal niet := Maar ik heb net een gesprek met mijn mentor gehad en ze zei: Ik ga nu iets zeggen wat ik als leraar niet hoor te zeggen, maar jij gaat volgende week alleen toetsen maken als je je goed voelt. We hebben nog een maand tot de examens, dus de vier tentamens die je volgende week hebt kun je gewoon later inhalen. Eigenlijk had je dat gisteren ook moeten doen maar dat is nu te laat. Ook de herkansing van morgen, het mag eigenlijk niet, mag je van mij als je je echt belabberd voelt (vooral omdat ik twee toetsen moet maken) gewoon later een keer doen!

Dus mijn mentor is echt super, écht wat een topmens!
Heb er nu wel iets meer vertrouwen in, wetende dat ze gewoon achter mij staat en begrijpt als ik er niet ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:37

Wauw misspromiss! Dat is écht fijn, dat je school zo meewerkt! Zo hoort het ook!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:43

Ja echt super! Ik heb echt geluk gehad met haar als mentor, zij is namelijk ook de enige waar ik mee kan praten.. Ik vind het soweiso heel moeilijk om over mezelf te praten, sluit mezelf het liefste op zegmaar.. maar met haar is de drempel een stuk lager!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:47

Wat goed dat school zo meewerkt!!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:26

Super MP! Heerlijk dat er iemand is die naar je luistert! :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:54

MissPromiss schreef:
Nee echt helemaal niet := Maar ik heb net een gesprek met mijn mentor gehad en ze zei: Ik ga nu iets zeggen wat ik als leraar niet hoor te zeggen, maar jij gaat volgende week alleen toetsen maken als je je goed voelt. We hebben nog een maand tot de examens, dus de vier tentamens die je volgende week hebt kun je gewoon later inhalen. Eigenlijk had je dat gisteren ook moeten doen maar dat is nu te laat. Ook de herkansing van morgen, het mag eigenlijk niet, mag je van mij als je je echt belabberd voelt (vooral omdat ik twee toetsen moet maken) gewoon later een keer doen!

Dus mijn mentor is echt super, écht wat een topmens!
Heb er nu wel iets meer vertrouwen in, wetende dat ze gewoon achter mij staat en begrijpt als ik er niet ben

Wauw, wat een topmens.
Middelbare scholen zijn vaak echt de slechtste niet, heerlijk!
"geniet" ervan, nu kun je met een rustiger gevoel extra rust nemen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:44

zo, afspraak internist nog niet gemaakt.
Bleek de fax nog niet verstuurd te zijn..... :Y) Lekkere droppies daar op de praktijk...sturen die fax!

De praktijkspych heeft mij helemaal toppie verklaard haha :+ , was iig geen reden om terug te komen.
(en de huisarst had het over 5 a 6 keer haha, die had heel wat verwacht dan.. )

Nu dus hoop op de internist.

Mijn gezicht is nog hetzelfde, hormoonzalf helpt helemaal niets.. smeer nu 8 dagen.
(had ik al een klein beetje verwacht, 9 van de 10 keer verloopt het zo bij mij met iets geks, dus wat het in hemelsnaam is en wat wel helpt... weer een afspraakje met de huisarts maken )

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:05

Wat fijn dat je alweer klaar bent bij de psych! Dan sluit je dat in ieder geval weer uit.. nu maar hopen dat de internist snel plek heeft!