Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:28

Jeetje Leonie en Ninus, wat goed gelopen zeg! Tof.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:29

Dat bagger slapen na een lange afstand is zo herkenbaar!
Heerlijk modderige plaatjes.
Wij gaan met pasen een lang weekend richting Limburg om daar ook lekker te lopen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:02

Thx dames. Ik ben altijd heel kritisch en nooit echt tevreden maar nu gewoon een keer echt alles eruit gehaald :j .

Whaha jou schonen Ninus! Mooie loop hoor! Ik snap dat je het wat rustiger aan doet op zo een afstand en zulk terrein! Ziet er uit alsof jullie hebben genoten iig!

Ah lekker in Limburg lopen SV! Limburg is heerlijk mooi en rustig en lekker wat heuveltjes! Ben wel beetje jaloers :o

Ik kon dus ook echt niet slapen vannacht! Dat ligt dus niet aan mij?! (mijn lange afstand is wat anders als die van jullie he :Y) ). Ik dacht dat het misschien lag aan toch nog wat adrenaline ofzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:37

Toppers zijn jullie hoor.
Wat een tempo joh Leonie daar mag je echt meer dan tevreden over zijn hoor.
En Ninus ook een toptijd in mijn ogen op zo'n afstand op een trail. En ook mooie omgeving denk ik.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:42

Prachtige prestatie Leonie, kan ook helemaal meeleven in je verhaal.
Ook mooie foto’s van Ninus, lekker door de modder

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:55

Ik denk dat veel mensen op een wegmarathon al blij zouden zijn met die tijd @Ninus ;)
Jammer dat het slapen dan zo lastig gaat daarna -O-

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:16

Ik vind mijn tijd prima hoor MuSLi, ik had ook geen enkel doel en we letten onderweg helemaal nergens op. Mijn doel is om nog genoeg over te hebben voor nog een stuk verder {:} dat voelde gisteren goed genoeg.

Ik heb nog een man overeind geholpen die op een paaltje was gaan zitten en niet meer overeind kwam :=

Heeft iemand de Cauberg trail al eens gelopen? We willen volgend jaar wel weer een weekend die kant op en ik liep in het begin naast een man uit Friesland en die was er erg enthousiast over.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:20

Ninus schreef:
Ik vind mijn tijd prima hoor MuSLi, ik had ook geen enkel doel en we letten onderweg helemaal nergens op. Mijn doel is om nog genoeg over te hebben voor nog een stuk verder {:} dat voelde gisteren goed genoeg.

Ik heb nog een man overeind geholpen die op een paaltje was gaan zitten en niet meer overeind kwam :=

Heeft iemand de Cauberg trail al eens gelopen? We willen volgend jaar wel weer een weekend die kant op en ik liep in het begin naast een man uit Friesland en die was er erg enthousiast over.

Ik heb wel eens de 18km gelopen bij de Caubergtrail. Was leuk :)
2017 blijkbaar, net even opgezocht :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:35

Wat goed gedaan zeg leonie en wat een afstand in de modder ninus! Gefeliciteerd beide! :D

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:53

Ninus, top gedaan, wat een afstand weer zeg, en dat met heuvels! En dan nog over hebben voor extra kilometers is een goed teken! Jullie zijn echt lekker bezig!

Leoni, leuk verslag! En leuke foto's
Je verhaal is echt herkenbaar, daar heb ik ook vaak last van, te snel starten!
Je hebt het echt goed volgehouden zeg, zeker knap, en een nette tijd zeg, mooi gedaan, daar mag je zeker trots op zijn!

Sherivey, hier ook ijzer tekort, bij mijn laatste meting had ik 7.1, over een tijdje ga ik weer bloedprikken, ik had ook regelmatig duizelingen.
Welke ijzer tabletten neem jij?
Fijn dat je toch nog in een flow kwam, mooi rondje nog gemaakt!

SV, gave foto's wat een mooi gebied daar! Ik vind Duitsland ook erg mooi om te lopen, snap dat je daat graag nog eens terug naar toe wilt.
De Eifel staat ook nog op mijn lijstje om nog eens naar terug te gaan.
Hoe gaat het nu met je? Voel je je nog moe, of blijft het wel de goede kant op gaan?

Suliko, goed bezig met je kracht training.
Baalen dat je je wat minder voelt, heb je gisteren nog gelopen?
De marathon van Rotterdam is 14 april, lijkt me gezellig om daarna wat af te spreken!
Bedankt voor je tip over merino, ik ga daar zeker een shirtje van kopen, had er ooit een gehad, en zat inderdaad fijn, maar die ben ik kwijtgeraakt.

Morris, ook weer lekker bezig, mooie 10km er op zitten.

Isunshine, leuke foto! En leuk dat je off road bent gegaan, ja is af en toe wel even zoeken naar goede paden.
Fijn dat het goed ging!

Hier gister een rondje van 20 gedaan, eerste 15 op 10,5 km p/u daarna 5 km op 12km p/u pfff dat ging wel zwaar zeg.
Weet niet waar het nou aan lag, normaal gaat dat tempo me makkelijker af, ik wil er eigenlijk de hele marathon in lopen, maar dan moet het wel goed voelen.
Wel spannend dat het steeds dichterbij komt.
Aankomende week ook best pittig, met op zondag een duurloop van 32.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 14:31

Leonie, super knappe prestatie! :D

Ninus, ook lekker gelopen. Pittige afstand zo door de blubber.
Ik zou met jouw tijd meer dan tevreden zijn in oktober. ;)

Ieris, toch netjes gelopen, ondanks dat het zwaarder voelde dan normaal.

Ik vond het gisteren ook wat benauwd hoor, toen ik aan het wandelen was. Dat helpt natuurlijk niet mee als je bepaalde tempo's wilt hardlopen.

Ik heb vandaag geen loopje op de planning staan. Wel paardgereden. Morgen weer een rustig rondje lopen. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 15:34

Ieris ik voel me gelukkig weer een stuk beter! Ik slaap beter en dat helpt.
Geen idee wat die moeheid nou veroorzaakte.
Jij gaat echt een mooie tijd neerzetten ieris, dat weet ik zeker.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 15:38

Thx dames!

Dat te snel starten is echt een kwaal hoor Ieiris. Meestal kan ik best goed afremmen maar doordat ik non stop ingehaald werd lukte het gewoon echt niet... Telkens als ik mijn rondetijd zag dacht ik hoe kan dat nou? Op zich goed teken dat er wel echt snelheid in de benen zat haha alleen ik wist ook, ik ga geen 4:45 21 km volhouden.
Pittig hoor om dan die laatste 5 zo te versnellen! Wel heel tof de marathon van Rotterdam. Als je EEN wil lopen is het die wel! Je kan altijd meer dan je denkt in zoon wedstrijd maar je moet er wel met vertrouwen in kunnen gaan idd! Sterkte met de 32km :j

Sherivey, paardrijden met dit weer is ook geen straf. <3

Fijn dat je je echt weer beter begint te voelen SV! Je hebt lang genoeg gekwakkeld. Heb je nu nog wat gepland staan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 15:42

Pak je wel genoeg tijd om te herstellen SV? Je kwakkelt echt al een tijd nu.

Ik heb vanmiddag een rondje gelopen. Vond het erg warm en inderdaad ook wel benauwd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:25

Leonie ik ben het dan weer niet eens met je zin 'als je er een wilt lopen is die het wel'. Het lijkt mij de hel om in die megadrukte te lopen, sowieso in een stad. Brr. Ik vind dat heel benauwend. Maar ieder zijn ding, ik snap wel dat het ook heel mooi kan zijn en dat mensen ervan houden hoor.
Door alle toeschouwers word je goed aangemoedigd.

Wat ik op de planning heb staan nu is de Amerongse bergtrail 21km, een social trailrun van 15km, beiden in april. Daarna na de zomer de freedomtrail 45km en de steamtrail 45km en met 3 bokkers een estafette trail tijdens de Veluwse trailrun in september.
En in de meivakantie wil ik voor mezelf een lange afstand lopen.

Ik ben gelukkig uit mijn dip en heb de positiviteit weer aardig gevonden.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:40

Ik moet ook echt niks hebben van lopen in de drukte, maar gelukkig zijn we allemaal anders en er zijn genoeg mensen die daar wel erg van genieten.

Laatste keer Steamtrail SV. Jammer, had ‘m graag nog een keer gelopen, maar het is tegelijk met de ISU, dus dat wordt niks meer. Echt balen dat mooie evenementen verdwijnen.

Fijn dat je de stijgende lijn weer te pakken hebt!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:41

Zo wat gaan jullie weer snel zeg. Met het topic (gezellig) vol kletsen als in afstanden, tempo's en trainingen.

Heb geprobeerd bij te lezen en probeer het nu wat beter bij te houden. Sorry als ik je per ongeluk oversla want dat is niet met opzet.

Fijn je weer te zien in je eigen topic Sherivey,

Hoe voelen de benen vandaag Lenonie en Ninus? Knappe prestaties hoor *\o/*

Fijn dat je weer beter gaat SV, genoeg leuke dingen op de planning zie ik.

Hoe is je rondje gegaan Goof? Hier schijnt nu de zon na de hele ochtend regen.

Beetje bijgekomen Tiggs? veel plezier met lopen vandaag.

Afgelopen week helaas maar 2x kunnen lopen. Heb nog wel 2x getraind en had een bruiloft dus daar ook de nodige beweging gekregen. :')

Nu weet ik het zeker dat mijn horloge mij goed voor de gek kan houden als het om hartslag gaat. Als ik mijn loopje van gisteren bekijk zou ik bijna ontploft moeten zijn :+ . Heb juist rustig en beheerst gelopen en had hetzelfde doel als Ninus, het gevoel hebben nog door te kunnen. Er stond een 30 km op het programma, uiteindelijk 31,31 van gemaakt. De eerste 10 alleen naar het bos, daar wachtte een vriendin op die weer aan het opbouwen is, rustig rondje in het bos van 10 gedaan en uiteindelijk 10 naar huis. Onderweg Iris nog tegen gekomen, maar die liep zo hard dat ik weer afgeslagen ben en mijn eigen tempo ben gaan lopen.

Afbeelding

Komende week is de "zwaarste" week in de aanloop naar de marathon. Morgen 105 minuten op rustig tempo op de hardloopband, gelijk een goede mentale training. Dan nog een interval, of nja interval, 10 x 5 minuten op tempo en nog een lange duurloop van 32 km.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:42

Hahaha oke, ik houd ook niet van veel mensen en drukte tijdens het lopen. Maar de sfeer en de vibe op dit event lijkt me wel heel gaaf!
Het trailen trekt mij ook juist omdat je dan lekker in de natuur kan lopen waar ik ook altijd train en toch het meeste van geniet.

leuke planning heb je SV! En idd je HRV ziet er weer goed uit *\o/*

het is idd wel flink warm vandaag Goof! morgen en overmorgen nog warmer opeens.

Omg Suusje waarom ga je die 105 min op de loopband doen? Lijkt me echt killing! :')
Wel gek dat je horloge er zo sterk naast zat. Soms...

Benen voelen alsof ik ze goed gebruikt heb maarik kon nog wel op de fiets naar het werk. Voel me knie een beetje dus doe het echt even rustig aan verder. Morgen even paardrijden, woensdag weer bootcamp, vanavond eet ik op de bank mijn pot B&J in 1 x leeg als reward :Y) :j Had er gister geen energie meer voor hahaha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 18:02

Laat ik het zo zeggen: als je een marathon in de stad wil lopen, vind ik Rotterdam echt een aanrader.
Heb Amsterdam ook gelopen, maar die vond ik toch minder hoor. :=

Suusje, oef, 105 minuten loopband, ik doe het je niet na. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:32

Ik kreeg vorige week een kaartje voor de 10km van Rotterdam aangeboden, maar dat aanbod heb ik ook afgeslagen met als argument 'ik doe niet aan mensenmassa's'.
Ieder zijn ding. Mij niet gezien :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:47

Ik ben ook niet van de mensenmassa's. Laat mij maar lekker dwalen in een mooie omgeving.

Ik zag een schattige marathon in Friesland over een dijk. Ik dacht nog; dat is vast een klein evenement :+

Foutje, nu doe ik dus ook mee met een grote mensenmassa :') :') :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:12

Daar is weinig kleinschaligs aan nee :+

Je bent een bikkel Suusje! Soms is Garmin ook wat op hol geslagen volgens mij, meestal sluit het wel aan bij mijn gevoel, maar soms ook totaal niet.

Wij lopen volgende week Zandvoort weer, ik zou dit jaar overslaan, maar nu is er toch weer een kaart over en ga ik maar mee :D Ook wat aan de drukke kant naar mijn smaak, maar mijn man had liever mij mee dan een vreemde, daar doe ik het dan ook maar weer voor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:47

Ja, dan doe je het in ieder geval nog samen.

Mag ik van jullie nog een keer weten welke hardlooprugzak/trailvest jullie hebben?
Ben wederom aan het rondkijken nu het warmer wordt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:18

Salomon adv skin 12 en de grootste van de decathlon, volgens mij 15 liter.

Ik heb nog een instinct 12 liter eklipse trailvest te koop inclusief 2 flessen. Mag weg voor 115 euro inclusief verzenden. Slechts een keer of vijf gebruikt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:48

Zo, hier ook weer terug na bijna 3 weken niet hardlopen. Maar wel veel gezwommen in de grotten in Mexico. Dat was ook heerlijk, maar daar is het te warm om hard te lopen. Het sjouwen van flessen en dan het duiken is zwaar genoeg.

Supervixen, jij hebt een lage hrv gehad. Dat heb ik volgens Garmin ook al weken. Maar ik voel het niet overigens. Kan het koen van te weinig slaap? Ik heb bijvoorbeeld natuurlijk wel een jetlag, en in Mexico heb ik geen nacht doorgeslapen, altijd wel 2 keer of vaker er af.

Maar vannacht maar 1 keer om te plassen. Verder een goede nachtrust gehad en eigenlijk voel ik helemaal niet dat ik nog een jetlag heb (in Mexico voelde ik het dus wel).
Vanavond 5 km gelopen en dat ging best fijn, dus wel blij om.
EN, niet onbelangrijk, het is om half 8 nog gewoon schemerig, het is niet donker meer. Heerlijk. Ook is het gras groener geworden in 2 weken. En sommige bomen staan in bloei. :D

Leonie, dat te snel starten ken ik ook. Dat deed ik vroeger ook. Nu heb ik nog geen loop gedaan. De 7 heuvelentrail is ook best pittig, ik heb hem wel eens gewandeld. Was dit een andere route dan die ze in september hebben? Dan ga je meestal ook door het terrein van de Heilig landstichting.