Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:56

Maar zolang die 2 miljoen er niet voor zorgen dat de zorg overbelast raakt, hoeven we daar geen rekening mee te houden in de zin van meer maatregelen als de besmettingen oplopen.
En daarnaast zullen er veel zijn die niet in een risicogroep vallen en relatief makkelijk een besmetting doorkomen. Het engste vind ik de mutaties. Dat die kans blijven krijgen.

Gewoon zelf je vaccinatie up to date houden. Meer kunnen we niet doen. Ik hoop dat ze snel weten hoe lang je vaccinatie werkt. Ik heb 14 febr. mijn 2e Pfizer al gehad. Ik zou wel graag op tijd mijn 3e (en 4e?) krijgen. Maar ja … wat is “op tijd”? Ik hoop dat ze daar snel achter zijn. En ook vanaf wanneer je veilig een 3e kan en mag halen als zijnde booster.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:58

Bericht op Twitter

Rond 10:00 uur kan wie nog geen prik heeft gehad de keuze maken voor Janssen via:

0800-1295

Er is beperkte voorraad beschikbaar. Voordeel: 1 prik is genoeg. Een veilig en effectief vaccin. Laat je informeren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:59

Volgens mij gaat dat echt storm lopen. Alleen maar fijn! Gelijk met één spuit een hoop meer volledig gevaccineerden erbij.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:00

MyWishMax schreef:
Ja ghostattack, daarom zei ik hier in de buurt idd. Het wisselt enorm, maar sommige regio's zijn echt nog niet zover. Midden in de randstad hier.

Midden randstad is ook wel dichtbevolkt natuurlijk, kan me voorstellen dat het daar minder snel gaat! Hier had ik ook wel geluk hoor, kreeg eerst ook opties voor begin juli :P Maar ik was eigenwijs en ging refreshen voor een snellere afspraak :))

Dat telefoonnummer voor Janssen zal wel roodgloeiend staan vandaag _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:03

Ghostattack schreef:
MyWishMax schreef:
Ja ghostattack, daarom zei ik hier in de buurt idd. Het wisselt enorm, maar sommige regio's zijn echt nog niet zover. Midden in de randstad hier.

Midden randstad is ook wel dichtbevolkt natuurlijk, kan me voorstellen dat het daar minder snel gaat! Hier had ik ook wel geluk hoor, kreeg eerst ook opties voor begin juli :P Maar ik was eigenwijs en ging refreshen voor een snellere afspraak :))

Hahaba, ja heel logisch dat het hier langzamer gaat, maar soms vergeten mensen dat wel eens. Dan wordt er geroepen dat men dan en dan wel gevaccineerd kan zijn, maar dat hier in de buurt dus nog lang niet zo kan zijn dan.

Ik kreeg met f5en steeds latere data := en toen werd ik eruit gegooid. Daarna maar data gekozen die er toen stonden, wilde niet nog langer wachten haha

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:04

Ghostattack schreef:
MyWishMax schreef:

Maar ik woon in Groningen en mijn vriend (91) is ook pas eind volgende week aan de beurt.
Dus het is niet alleen in de randstad een probleem.
Collega’s (regio Assen/emmen) ook 91 allemaal volgende week voor de eerste.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:09

Vayo schreef:
Van mij mogen ze dan in periodes van hoge besmettingen verlangen dat niet gevaccineerden mondkapjes dragen, afstand houden, op sommige plekken geen toegang krijgen en tijdelijk niet naar het buitenland mogen. Niet om ze te pesten of een uitzondering van ze te maken, maar omdat ik vind dat je na 1,5 jaar van zware maatregelen gevaccineerden hier niet voor op kunt laten draaien.

Dikke prima voor mij ! Ik blijf nog wel 10 jaar maskertje dragen als het nodig is. Ik hoef nergens toegang te krijgen, enkel in de winkel voor boodschappen en voor het paardenvoer. Ik ga al 16 jaar niet op reis. Dus dat kan dan ook het probleem niet zijn nu.

Ik ben gelukkig zo en dat was ik ook tijdens de lockdown, dus mij maakt het eigenlijk helemaal niks uit.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 23-06-21 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:10

Komt wel overeen met de tijd hier lenaa_tje

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:12

MyWishMax schreef:
Hahaba, ja heel logisch dat het hier langzamer gaat, maar soms vergeten mensen dat wel eens. Dan wordt er geroepen dat men dan en dan wel gevaccineerd kan zijn, maar dat hier in de buurt dus nog lang niet zo kan zijn dan.

Ik kreeg met f5en steeds latere data := en toen werd ik eruit gegooid. Daarna maar data gekozen die er toen stonden, wilde niet nog langer wachten haha

Wat flauw dat je steeds latere opties kreeg _O- Wel opties dichtbij? Ik kreeg eerst mogelijkheden op >30 minuten rijden. Op zich prima voor mij want leaseauto, maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen handig is. Uiteindelijk kon ik toch nog bij de dichtstbijzijnde locatie terecht.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:17

De lijnen zijn al overbelast voor de Jansen prik..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:19

Olympia schreef:
De lijnen zijn al overbelast voor de Jansen prik..

En dan is het telefoonnummer nog niet eens is officieel gepubliceerd.. :=

HvN had het nummer (gevonden via Twitter) in een nieuwsbericht geplaatst. Die zijn ook teruggefloten, hebben nu enkel een verwijzing naar staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:34

DuoPenotti schreef:
De mensen die bewust niet vaccineren, al dan omdat corona niet bestaat, geloof of wat ook zijn er toch nog weer miljoenen.
Het zijn ook de mensen die zich niet aan de regels houden, dus ja dat er dan een piek gaat komen nog lijkt me niet uit te sluiten.

En ik geef toe dat ik van alles over die mensen denk (uiteraard niet over de kleine groep die het niet kan wegens een ziekte)

In de U.S.A. worden nu mensen ontslagen omdat ze zich niet willen laten vaccineren.Vooral in zorgberoepen.Die hebben dat aangevochten bij de rechtbank maar die gaf de werkgevers gelijk omdat anders clienten besmet zouden kunnen worden. Alleen om medische of religieuze redenen mag van die werkgevers een vaccinatie geweigerd worden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:34

DuoPenotti schreef:
De mensen die bewust niet vaccineren, al dan omdat corona niet bestaat, geloof of wat ook zijn er toch nog weer miljoenen.
Het zijn ook de mensen die zich niet aan de regels houden, dus ja dat er dan een piek gaat komen nog lijkt me niet uit te sluiten.

En ik geef toe dat ik van alles over die mensen denk (uiteraard niet over de kleine groep die het niet kan wegens een ziekte)

Sorry hoor maar het is het gross van de gevaccineerde die denkt onsterfelijk te zijn want de hebben het prikkie. Kap eens met dat over 1 kam scheren

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:43

Daks schreef:
DuoPenotti schreef:

Sorry hoor maar het is het gross van de gevaccineerde die denkt onsterfelijk te zijn want de hebben het prikkie. Kap eens met dat over 1 kam scheren

Onsterfelijk haha, dat heb ik nog geen enkele gevaccineerde zien zeggen. Feit is gewoon dat de vaccinatie je beschermt tegen Corona. Na 2 vaccinaties met Pfizer ben je voor 95% beschermt tegen Corona. In een tijd van een epidemie is dat best wel heel fijn

Kijk naar de cijfers van besmettingen en ziekenhuisopnames zou ik zeggen. Dat komt echt niet alleen door het seizoen en het aantal mensen dat Corona gehad heeft en nu zelf immuniteit heeft opgebouwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:48

anjali schreef:
DuoPenotti schreef:

In de U.S.A. worden nu mensen ontslagen omdat ze zich niet willen laten vaccineren.Vooral in zorgberoepen.Die hebben dat aangevochten bij de rechtbank maar die gaf de werkgevers gelijk omdat anders clienten besmet zouden kunnen worden. Alleen om medische of religieuze redenen mag van die werkgevers een vaccinatie geweigerd worden.

Dit is al jaren zo in USA.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:53

Daks schreef:
DuoPenotti schreef:

je kan ook verder lezen :j
DuoPenotti schreef:
ja sorry was wat te kort door de bocht...

Maar de grote groepen die niet vaccineren die afgelopen week nog weer in het nieuws waren zijn overigens wel over 1 kan te scheren.... En ja daar denk ik idd het mijne van.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:55

Wel bijzonder dat je om religieuze reden wél een vaccin mag weigeren en cliënten mag besmetten :+
Hoe serieus nemen ze zichzelf dan... :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:55

DuoPenotti schreef:
Pandora2 schreef:
Hela hela ! Ik laat mij ook niet vaccineren, maar er is niemand op deze aardkloot die zich beter aan de regels gehouden heeft en nog houdt dan ik }>
Dus niet veralgemenen graag :D

ja sorry was wat te kort door de bocht...

Goed dan, het is je vergeven voor deze ene keer :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:59

pfieuw, gelukkig :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:11

Vayo schreef:
Maar zolang die 2 miljoen er niet voor zorgen dat de zorg overbelast raakt, hoeven we daar geen rekening mee te houden in de zin van meer maatregelen als de besmettingen oplopen.
En daarnaast zullen er veel zijn die niet in een risicogroep vallen en relatief makkelijk een besmetting doorkomen. Het engste vind ik de mutaties. Dat die kans blijven krijgen.

Gewoon zelf je vaccinatie up to date houden. Meer kunnen we niet doen. Ik hoop dat ze snel weten hoe lang je vaccinatie werkt. Ik heb 14 febr. mijn 2e Pfizer al gehad. Ik zou wel graag op tijd mijn 3e (en 4e?) krijgen. Maar ja … wat is “op tijd”? Ik hoop dat ze daar snel achter zijn. En ook vanaf wanneer je veilig een 3e kan en mag halen als zijnde booster.

Mijn idee. Versoepelingen vinden niet plaats obv hoeveel er gevaccineerd zijn maar hoeveel besmettingen en belasting van de zorg. Snap de piepende 20ers dan ook niet zo goed.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:31

Hier is de afspraak maken voor Jansen gelukt. Ik kon vandaag al terecht maar mijn vriend is helaas niet thuis vandaag om mij op te vangen haha. Nu maar een afspraak voor morgen gemaakt in de hoop dat hij dan wel thuis is := kan hier in de stad dus dat is fijn :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:36

Dan gaat het tempo nu in één klap best omhoog,
75.000 waren het er toch?

Die hoeven maar 1x dus staat gelijk aan 1,5 miljoen van de andere.

Ik ben benieuwd in hoeveel tijd ze deze 75.000 wegprikken. Snel waarschijnlijk, als er voor vandaag al morgen plekken zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:42

Ik denk dat je rekensom niet klopt. 75.000 staat niet gelijk aan 1,5 miljoen. Zeker niet haha delen door tien. Dus 150.000 dat valt wel mee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:47

Een 0 teveel inderdaad. Maar ik denk dat we nu echt wel tegen 6 miljoen volledig gevaccineerden zitten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:48

Zo, das wel echt een heel fout foutje...

Factor 10 probleempje, sorry