Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:15

En ik zit straks een goddelijke cheeseburger te nuttigen bij hard rock café

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:50

Musli, wat een afstand zeg. Jij mag zeker rustig aan doen de rest vd dag!

Roosch, ach de focus komt straks vast wel weer terug.

Purny, ervan genoten? Klinkt lekker haha

Alleen zo even snel een foto gemaakt

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:09

Staat je heel mooi @Moniek <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:48

Oooh staat heeel erg mooi!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:59

Wat mooi Moniek!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 00:39

Wauw heel mooi Moniek!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 04:57

Mooi moniek!
De cheeseburger was heerlijk. Nu ontbijten en straks naar het vliegveld.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 08:51

Goede vlucht!
Hier gisteren sushi gegeten, soms moet het kunnen vind ik :).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:57

Goede vlucht Purny!

Hier afgelopen weekend de kinderen met aanhang thuis. Oudste zoon en ik mogen graag samen uitgebreid koken, dus totaal niet op mijn eten gelet. Wel naar mijn lichaam geluisterd en gestopt met eten als ik vol zat. Vanmorgen uit nieuwsgierigheid op de weegschaal gestapt en de “schade” was 100 gram. Dat viel me echt mee na zo’n weekend, wat eten betreft zal het met kerst niet heel anders gaan. Dus dat geeft hoop dat ik die dagen ook redelijk door zal komen. Het pasta gerecht wat we zaterdagavond hebben gemaakt kan ik trouwens echt aanraden, ravioli van verse pasta gevuld met spinazie en ricotta en pompoen en cottage cheese. Met een eenvoudig wit groentesausje en tomaatjes uit de oven :9 .

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:00

Wauw moniek, heavy maar een mooi moment!

Veel plezier Purny! Geniet ervan!

Herkenbaar Amanda, stress is funest..

----

Hier ging het de afgelopen week wel goed. Alleen ik heb eens mijn kcal bijgehouden in het weekend. En als ik dan mijn weekgemiddelde pak kom ik precies op 2000 kcal per dag uit, waarmee ik niet afval/aankom. Conclusie, met mijn weekend doe ik al het ''harde'' werk van de week teniet :') . Dus daar valt het meeste te halen. Was wel eens inzichtelijk om ook de friet/bier/wijn en nootjes in het café eens op te schrijven.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:04

Pffttt, ik ben 1.5e week geleden gestopt met de pil. Ik ben blij dat ik de weegschaal en het calorieën tellen al even had losgelaten want anders had ik nu echt grote paniek gehad denk ik :') man man man, ik voel me net het bol.com poppetje. Had vanmorgen even mijn taille gemeten en heb er even gratis 5cm bij gekregen. Zal allemaal vocht zijn wel. Voor mij vooral de overwinning dat ik dat in kan zien en uit kan gaan van 'trust the process' ipv in paniek te raken :) nu vooral bezig met mijn lichaam te voeden met goede voedingswaarden en te luisteren wat hij nodig heeft. Ik hoop dat als ik uiteindelijk 'ontpilt' ben, afvallen ook wat makkelijker gaat worden. Maar kost even tijd! :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:46

Wat nemen jullie mee aan snacks op kantoor/werk?
Ik heb ontbeten met kwark & Granola en nu op kantoor al mijn tussendoortjes al weer op :Y) .
Dit waren worteltjes en een noten/eiwitreep..

Iemand tips voor vullende en gezonde tussendoortjes?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:42

bizar snippergroen dat dat zo'n verschil kan maken!

@josien ik neem meestal iets van peperkoek of lu ontbijtkoek mee. Niet het magerste tussendoortje, maar houdt mijn honger wel stil. Je zou ook iets van mini-quiches (zonder bladerdeeg bodem) of gekookte eieren mee kunnen nemen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:09

Josien: meer worteltjes en andere rauwkost. Daar kan je eigenlijk bijna onbeperkt van eten wat calorieën betreft.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:18

Sharani schreef:
Josien: meer worteltjes en andere rauwkost. Daar kan je eigenlijk bijna onbeperkt van eten wat calorieën betreft.

Dat probeer ik inderdaad meestal te doen, mijn probleem dan is dat het wel vullend is maar niet verzadigend. Om het zo maar even te zeggen. Daar moet ik weer doorheen, maar je eetpatroon en soort voedsel veranderen is een proces met vallen en opstaan helaas.

@Snippergroen: waarschijnlijk moet je gewoon even door de hormoonschommelingen heen. Niet fijn, maar dat wordt vanzelf beter. Dat had ik ook toen ik tijdelijk met de pil stopte voor een paar maanden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:22

En als je er dan een proteïne yoghurt, kwark of skyr bij eet? Een bakje Hipro skyr bevat b.v. nog geen 100 kcal en 15 gr eiwit, en degene die wat meer bevatten zitten maximaal op 145 kcal bij 20 gr eiwit. Dat verzadigd echt goed.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:59

Josien_ schreef:
Sharani schreef:

Dat probeer ik inderdaad meestal te doen, mijn probleem dan is dat het wel vullend is maar niet verzadigend. Om het zo maar even te zeggen. Daar moet ik weer doorheen, maar je eetpatroon en soort voedsel veranderen is een proces met vallen en opstaan helaas.

@Snippergroen: waarschijnlijk moet je gewoon even door de hormoonschommelingen heen. Niet fijn, maar dat wordt vanzelf beter. Dat had ik ook toen ik tijdelijk met de pil stopte voor een paar maanden.

Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld 2 volkoren cracottes te nemen en die te beleggen met groenten, zoals plakjes komkommer of iets van paprika. De combinatie kan er dan net voor zorgen dat het je wel wat verzadiging biedt.

Anderzijds zal het ook gewoon een kwestie van wennen zijn van je licha aan je nieuwe eetpatroon (althans dat merk ik soms wel, als je doorzet snapt je lichaam het en is de behoefte veel kleiner)...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:26

Bedankt!
In beide zit iets, meer focus op eiwitten dat kan echt veel schelen. Kwarkjes zijn niet mijn favoriet, zeker niet omdat ik geen koelkast op het werk heb haha. Maar er zijn er vast te vinden die lekker zijn.
En Musli; daar heb je ook helemaal gelijk in. Vorig jaar ben ik heel mooi afgevallen, Maar zodra ik het tellen en de schema's los laat komt het er allemaal langzaam weer bij.
Ik wil heel graag mezelf leren om gewoon gezond en in normale porties te eten zonder dat ik continue alles tel. Dat heeft tijd nodig, maar daardoor gaat het afvallen niet goed helaas.

Gelukkig heb ik wel inmiddels een heel fijn ritme met sporten, ondanks dat ik op mijn zwaarst ben ga ik al wel weer twee jaar met plezier naar Crossfit en doe ik dit minimaal 3x per week.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:34

@Aight wel goed dat je nu inzicht hebt in hoe en wat qua eten gedurende de week en het weekend :j kun je in ieder geval kijken wat je er nu mee kunt en wil doen...

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:12

dat is ook al een ontzettend mooi doel behaald Josien! Gezondheid zit hem in meer dan alleen gewicht. Ook in fit worden/zijn en daar mentale kracht uit halen!

@musli ja klopt haha. Ik wil vooral focussen op minderen en dingen laten staan die ik helemaal niet zo lekker vind, maar uit ''gewoonte'' eet.

Wat ik heb gemerkt afgelopen weekend:
- ik hou helemaal niet van die kroegnootjes :') Maar toch eten omdat ze op tafel staan, die dus proberen te laten staan
- dingen die ik wel lekker vind een kleiner stukje van nemen als ik persé én én én wil. Zoals een stukje kruimelvlaai, worstenbroodje, stukjes kaas, lunch buiten de deur & wijn 's avonds. Daar proberen weg te laten wat kan en anders een kleinere portie van iets eten.

Keuzes maken zonder dat je het gevoel hebt te moeten diëten, dat is het doel :')

Morgen weer naar de diëtiste, kijken wat mijn gewicht heeft gedaan de afgelopen 3 weken. Heb mezelf sindsdien niet meer gewogen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:06

Wij hadden laatst een lunch via social deal, was erg lekker maar wel wat aan de weinige kant. Er nog een "thee met diverse lekkernijen" bij genomen. Nou het was echt heerlijk maar het paste toch niet. Uiteindelijk wel teveel gegeten maar minder als vroeger omdat ik wel merk dat mijn maag iets gekrompen was.

Ik merk met snoepen nu heel erg dat ik echt even goed nadenk of ik het de calorieën wel waard vind. En eet alleen iets als ik er echt zin in heb, scheelt wel echt een heleboel hersenloze calorieën.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:06

Dat nadenken over of iets de calorieën waard is doe ik inderdaad ook steeds vaker. Zeker met snoep, chips, taart, koekjes. Dat soort spul.

Vandaag een actieve dag gehad. Vanochtend mijn auto naar de apk gebracht en hardlopend naar huis gegaan (3,33km). 's middags uiteraard hetzelfde, maar dan andersom. Daarna de kleine man lopend van de opvang gehaald en vanavond nog een uurtje gekickbokst. Kortom hard gewerkt :j en zeer tevreden...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:21

Ik durfde vandaag voor het eerst sinds tijden weer op de weegschaal te gaan staan en het viel me mee. Heb afgelopen week ongeveer de touwtjes weer in handen en weer helemaal de regie genomen :j en ik ben daar weer heel blij mee.

Ik ben weer bijna terug in mijn comfortabele range. Iets daarboven momenteel nog, maar ik ga er vanuit dat we volgende week weer in de range zitten :)

Vanavond is het weer tijd voor een uurtje gym. En heb sowieso al 10.000 stappen gezet vandaag. Dus dat gaat helemaal goed!

Hoe is het met jullie?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:37

Blijft spannend hé na een tijdje niet wegen?

Gelukkig viel het mee! Lekker actief bezig vandaag.

Hier gaat het beetje met ups en downs, maar mag niet klagen.
Zag net m'n doelen die ik gesteld had voor 2022 voorbij komen.
-Terug naar m'n oude gewicht (2021 was jaar van aankomen)
- Conditie opbouwen
- Weer mogen sporten.

Conditie is nog niet wat die geweest is, maar opbouwen ben ik zeker mee bezig. Vorige week 1km aan een stuk hardgelopen :D. Kon kwa adem nog verder, maar voor m'n enkel niet gedaan. Dus conditie komt wel weer goed :D
Weer kunnen sporten gaat ook goed. Lekker bezig in de sportschool. Opbouwen met hardlopen. Basketbal al weer een aantal keer mee getraind en zelf een wedstrijd mee gespeeld. Mooiste is dat het zonder pijn in m'n enkel kan.

Terug naar m'n oude gewicht is nog niet gelukt. Stabiel blijven dit jaar wel, ook al iets om trots op te zijn.
Zit steeds beter in m'n vel, dus wie weet gaat het afvallen wel in 2023.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:45

Goed bezig @kosseh. Bewust worden en vanuit die hoedanigheid bezig zijn is natuurlijk een ontzettend grote winst. Met de tijd zal het afvallen waarschijnlijk ook wel weer gaan lukken.

Ik had expres niet gewogen, omdat ik wist dat ik daar niet vrolijk van zou worden. Dus eerst de focus gelegd op weer even terug naar normale keuzes maken en niet te gek doen qua eten. En daarna durfde ik dus wel weer eens op de weegschaal ;)