Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:41

Cayenne schreef:
Zijn er hier mensen die sterilisatie overwegen?

Yup. Ik wil erg graag van de pil af, maar een kennis heeft zich laten steriliseren via de essure methode, en is daar doodziek van geweest.
Ik denk dat ik er toch bij mijn man op aan ga dringen knip te doen....

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:53

Dat is niet de enige sterilisatiemethode. De eileiders kunnen worden afgebonden met een ringetje/klemmetje of worden dichtgeschroeid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:04

Weet ik, maar toch ben ik er wat huiverig voor. Sowieso is het bij een man veel eenvoudiger (al volledige narcose vs plaatselijke verdoving)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:23

Volgens mij heeft een man wel echt een berg aan complicatie kansen ook. Het is niet gewoon simpel knip en klaar en er gaat nooit wat mis.

Voor vrouwen zijn er ook andere methodes idd. Is het niet langer bekend dat die methode vaak problemen geeft? Of was dat een andere juist..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:28

Ik wil een sterilisatie best overwegen maar vind snijden in een gezond lijf best een issue. Dus ik twijfel nog heel hard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:41

idinn schreef:
Ik ook! Ben dit jaar overgestapt naar een verzekeraar die het vergoed. Volgend jaar (ben dan 32) mijn huisarts zien te overtuigen (bizar dat je daar anno 2018/19 zo afhankelijk van bent).

Nog best veel mensen dus die zich willen laten steriliseren! Ik denk er de laatste tijd ook over na.
Geen gezeur meer met voorbehoedsmiddelen en geen ongelukjes.

Moet je eerst toestemming hebben van je huisarts? Doen die er dan moeilijk over?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:41

Wat Hilli zegt. Ik sta er zelf niet om te springen vind echter wel dat de keuze makkelijker moet zijn voor volwassen vrouwen bij hun volle verstand die dit wel zouden willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:01

Ik heb geen relatie dat scheelt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:16

Sommige HA zijn inderdaad heilig overtuigd dat wij vrouwen op dat gebied geen juiste beslissing kunnen maken. Even zoeken in dit topic en je vindt wel de verhalen..

Voor zover ik weet moet je HA je doorsturen. Maar dat deel heb ik me niet in verdiept.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:32

Cayenne schreef:
Moet je eerst toestemming hebben van je huisarts? Doen die er dan moeilijk over?

Geen toestemming maar wel een verwijzing naar de gynaecoloog.
(Huis)artsen doen best moeilijk over steralisatie als je nog geen kinderen hebt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:40

En dat is bij mannen dan ook weer stuk makkelijker... er is gewoon een soort groepsinformatie uurtje in het ziekenhuis voor alle mannen die die maand gesteriliseerd willen worden en doorverwezen door hun huisarts.

Ik had ook niet het idee dat de complicaties bij mannen nou zoveel groter zijn dan bij vrouwen. Mijn man heeft het als redelijk simpele ingreep ervaren en die heeft echt probleem met ziekenhuizen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:19

Ik heb vooral ook zoiets van, een man mag ook wel eens iets doen voor de anticonceptie zegmaar :+
Ik onderga al het maandelijks lijden en het zetten van mijn spiraal was ook bepaald geen feestje.

Maar goed, no way dat mijn vriend dat zou zien zitten. :o Sowieso vind ik hem er ook nog jong voor hoor, hij is nu 23 en studeert nog. Dan vind ik het daadwerkelijk nogal wat om van hem te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:29

Mijn vriend is bijna 31 en eerst zag hij het wel zitten. Tot hij hoorde, hoe zo'n sterilisatie ging :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:50

Voor mensen geïnteresseerd in de Essure sterilisatie methode, ga eerst eens wat rondzoeken.
Toevallig laatst een interessante docu gezien op netflix waar die ook in omhoog kwam.
En volgens mij mag hij niet meer in europa en zelfs in amerika halen ze hem na jaren ellende volgens mij eind dit jaar vsn de markt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:34

Tja, maar bij die kennis van ne was dat toen allemaal nog niet bekend fleurtje... zij heeft zich juist hard gemaakt tegen deze nethode

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 00:52

In Spanje word de Essure methode niet meer uitgevoerd. Ik had dat besproken met mijn gyn omdat ik het niet wilde vanwege alle slechte ervaringen en toen vertelde hij dat ze dat in spanje sinds medio 2016 meer toepassen.
En wat ik erover gelezen heb is ook echt niet fraai. Ik zou het nu, met alles wat we erover weten qua gebruikerservaringen, echt niet willen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:01

Hilli schreef:
Ik wil een sterilisatie best overwegen maar vind snijden in een gezond lijf best een issue. Dus ik twijfel nog heel hard.

Dit :j De pil is niet ideaal, maar werkt op dit moment heel erg prima voor mij. Een sterilisatie is daar tegenover toch weer een operatie, met bijbehorende risico's en complicaties. Het is wel iets wat ik zou overwegen richting de 40, als elke kans op toch nog misschien kinderen willen verkeken is. Nu wil ik ze echt pertinent niet, maar dat zei mijn moeder ook :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:55

Zo he... Ik loop net op het industrieterrein, en er probeert een moeder een foto te maken van haar twee jongens. Probeert.
De jongste staat met zijj handen voor zijn ogen omdat hij tegen de zon in moet kijken. Het enige wat moeder doet is gillen dat er geen zon is, dat hij z'n handen uit zijn gezicht moet halen en dat hij een aansteller is...
Ik werd er gewoon boos van... :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:29

Het is net een gezwel :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:30

Maar het ziet er ook echt niet gezond uit?!
Helemaal rood/paars/blauw...

En dan moet ze nog 7 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:32

Oeh bah het dat al pijn als ik er naar kijk. 'Bijna niet voor te stellen dat daar 3 wondertjes in zitten.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:32

Wondertjes :') monsters minimaal

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:35

Cayenne schreef:
Zwitsal schijnt toch ook voor het mama gevoel te zorgen?
En ik geloof echt niet dat ik dan acuut het mama gevoel krijg. Dat heb ik trouwens wel bij mijn dieren :')

Vandaar dat ik dat enorm vind stinken zeker. Ik moet echt bijna overgeven als ik Zwitsal ruik. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:38

GATVERDAMME... -O-

Die buik... niet zwitsal...